Ремонтна математика.

Про матеріал
Навчальний проєкт з математики для учнів молодших класів (4клас). Навчальна мета: навчити дітей робити розрахунки; дати уявлення про те, як правильно розрахувати площу кімнати (стін, підлоги та стелі); ознайомити з необхідними для виміру інструментами; пригадати, які є одиниці вимірювання. Виховна мета: виховувати такі якості особистості, як відповідність, організованість, дисциплінованість, обов'язок, честь, гідність, порядність, правдивість; сумлінне ставлення до праці, культура і дисципліна праці, ініціатива і творчість у праці, підприємливість і діловитість, повагу до людей праці. Розвивальна мета: формувати світогляд (правильні уявлення), пов'язані з: роллю математики в науці, техніці, виробництві; у дослідженні закономірностей реального світу, у вирішенні практичних завдань; умовами застосовності математичних понять; відображенням у математичних поняттях і їх властивості реальних предметів, процесів; послідовно, лаконічно, доказово вести математичні міркування; формувати загальнонавчальні вміння і навички, тобто вміння: планувати свою роботу, порядок обчислень, вирішення завдань.
Перегляд файлу

Математичний проєкт для учнів початкової школи (4 клас) I етап. Організація проєкту.

Назва проєкту: Ремонтна математика.

Тема: Величин. Гроші.

Вид:   ознайомлювально-інформаційний,         груповий,      творчий,        дослідницько-пошуковий, короткотривалий.

Провідна проблема:

1.      Що потрібно для проведення розрахунків?

2.      Як порахувати квадратуру стін, підлоги та стелі?

3.      Як знайти площу кімнати?

Дидактична мета:

Навчальна мета: навчити дітей робити розрахунки; дати уявлення про те, як правильно розрахувати площу кімнати (стін, підлоги та стелі); ознайомити з необхідними для виміру інструментами; пригадати, які є одиниці вимірювання

Виховна мета: виховувати такі якості особистості, як відповідність, організованість, дисциплінованість, обов'язок, честь, гідність, порядність, правдивість; сумлінне ставлення до праці, культура і дисципліна праці, ініціатива і творчість у праці, підприємливість і діловитість, повагу до людей праці.

Розвивальна мета: формувати світогляд (правильні уявлення), пов'язані з: роллю математики в науці, техніці, виробництві; у дослідженні закономірностей реального світу, у вирішенні практичних завдань; умовами застосовності математичних понять; відображенням у математичних поняттях і їх властивості реальних предметів, процесів; послідовно, лаконічно, доказово вести математичні міркування; формувати загальнонавчальні вміння і навички, тобто вміння: планувати свою роботу, порядок обчислень, вирішення завдань.

II      етап. Планування проєкту.

2.1.  Вибір учнями напряму діяльності та шляхів вирішення проблеми.

Оголосити тему уроку та ознайомити дітей з навчальним проєктом: якого виду будуть завдання, скільки людей братимуть участь, на скільки часу розрахований навчальний проєкт, і які предмети використовуватимуться для отримання результату.

2.2.  Формування робочих груп.

Весь клас буде залучено до розробки проєкту. Оскільки вид проєкту груповий, то клас буде поділено на 4 групи (розподіл в залежності від к-ті учнів у класі)

Формування учасниками правил спільної роботи:

     Висловлювати свої ідеї, думки по черзі, усіх вислуховувати до кінця, не перебивати;

     Допомагати тим, хто цього потребує;

     Прислухатися до порад, із вдячністю приймати допомогу;

     Сперечатися без крику й образливих слів;

     Намагатися дійти спільної думки, хоча в деяких випадках у групі може бути особлива думка і вона має право на існування;

     Говорити просто і ясно, логічно й послідовно;

     Вміти знаходити компроміс;

     Поважати думку та позицію кожної людини;

     Пишатися успіхами та дозволяти робити помилки і собі, і іншим;

     Ставитися толерантно одне до одного.

Розподіл обов'язків.

     Вчитель - підготовлює матеріал для подальшого використання в грі (макети кімнат (3), лінійки, листи, гумки, ручки, олівці, ножиці, віртуальні гроші, калькулятор, самоклейний папір різних кольорів (ламінат)) та розмітити на смужки необхідного розміру. Розробити бейджики з назвами команд + цінники. Підготувати для команд лист - інструкцію з завданням. Підготувати прайс-лист на матеріали. Купити смаколики для фіналу гри.

     Команди «Сім’я 1, 2, 3» - 3 команди (по 6 учнів). Кожна з команд повинна виміряти підлогу по макету кімнати, визначити площу підлоги. В магазині «Будматеріали» дізнатися розмір 1 смужки ламінату та розрахувати, яку кількість треба; визначитися з кольором ламінату (паперу), в магазині «Будматеріали» придбати ламінат та замовити майстрів для укладання підлоги.

     Команда м-н «Будматеріали» - 8 учнів, 1 - директор, 1 з них - продавець, а інші - 3 бригади майстрів по 2 учні. Задача магазину: ознайомитися з прайс-листом, вирізати цінники, розрізати на смужки самоклейний папір різних кольорів (ламінат), розкласти товари (лінійки, листи, гумки, ручки, олівці, ножиці, смужки різних кольорів (ламінат) та розставити цінники.

2.3. Визначення виду майбутнього результату та форми представлення.

Нагадати дітям, що для розрахунку площі приміщення (квадратури) необхідно помножити його довжину на ширину. Звернути увагу дітей на те, що потрібно для проведення розрахунків. Наприклад, зробити ремонт із розрахунку просто, головне, щоб він був точним, а для цього знадобляться відповідні інструменти:

     рулетка: мінімум 5 метрів завдовжки, але краще більше, ніж вимірювати приміщення частинами;

     лазерний довжиномір (лазерна рулетка): помітно спрощує процес вимірювання та виключає помилки (особливо актуально для великих приміщень);

     папір та олівець для записів: всі дані та вимірювання не округляються, а записуються точно до міліметрів;

     Калькулятор: незамінна річ навіть для досвідчених будівельників.

Пояснити як порахувати квадратуру стін, підлоги та стелі. Методика виміру досить проста:

     вимірюєте висоту;

     вимірюєте довжину (підійдіть впритул до стіни);

     розраховуєте площу;

2.4. Складання учнями плану роботи над проєктом.

Команди «Сім’я 1, 2, 3»

1.      Ознайомлюються з листом - інструкцією гри.

2.      Обирають:

     Одного учня головним. Той, хто буде тримати все під контролем.

     Одного учня - касир. Той, хто буде відповідати за кошти та розрахунки в магазині.

3.      Визначають, які предмети треба придбати для початку вимірювання підлоги.

4.      Придбали. Починають вимірювати.

5.      Касир в магазині дізнається розмір одного ламінату та обирає зразки кольорової гами.

6.      Команда, згідно з розрахунками, вираховує, яку необхідну кількість ламінату придбати.

7.      Вирішують якого кольору.

8.      Касир замовляє необхідну кількість ламінату та домовляється з бригадою майстрів, щоб укласти ламінат.

9.      Розраховується.

10.Повертається до команди та разом з ними чекає на бригаду.

Команда м-н «Будматеріали»

1.      Ознайомлюються з листом - інструкцією гри.

2.      Обирають:

     Директора, який буде слідкувати за роботою магазина.

     Продавця.

     Бригаду майстрів

3.      Всі разом починають вирізати цінники, на смужки самоклейний папір різних кольорів (ламінат), розкладають товари (лінійки, листи, гумки, ручки, олівці, ножиці, смужки різних кольорів (ламінат) та розставляють цінники.

4.      Продавець зустрічає покупців, приймає замовлення, розраховує.

5.      Бригада майстрів підготовлює задану кількість замовлення та виїжджає до команд.

III   етап. Реалізація проєкту

Команда м-н «Будматеріали» ознайомлюються з листом - інструкцією гри. Обирають директора, продавця та бригаду майстрів. Всі разом починають готуватися до відкриття магазину. Директор розподіляє роботу підлеглим. Веде касу. Продавець починає розкладати готовий товар (лінійки, листи, гумки, ручки, олівці, ножиці, смужки різних кольорів (ламінат) та вирізає під них цінники). Приймає покупців та спілкується з ними, після чого приймає замовлення та отримує кошти. Майстри починають підготовлювати ламінат (по розмежуванню на папері, розкреслити та повирізати смужки різних кольорів) та допомогти розкласти по кольорах. Коли команди будуть замовляти необхідну кількість, то вони повинні все підготувати та виїхати до замовника. Після повернення майстрів, директор підраховує касу.

Команди «Сім’я 1, 2, 3» ознайомлюються з листом-інструкцією. Обирають головного та касира. Касир отримує на команду гроші. Команда разом йдуть до магазину та вирішують, які матеріали треба придбати для початку роботи (лінійки, листи, гумки, ручки, олівці, ножиці, калькулятори). Поки сім’я починає вимірювати підлогу кімнати, касир йде в магазин та обирає зразки ламінат (кольорову гаму) та дізнається вартість однієї штуки ламінату, повертається до команди. Виміряв підлогу команда починає вираховувати кількість штук ламінату треба придбати для укладання підлоги. Всі разом вирішують якого кольору покупати ламінат. Касир повертається до магазину та замовляє необхідну кількість ламінату. Розраховується. з директором магазину домовляється за бригаду майстрів та вартість їх роботи.

Зустрівши майстрів, головний повинен пояснити, який задум щодо укладання підлоги. Майстри приступають до роботи. З зворотної сторони смужки (ламінату) відривають самокліючу стрічку та один за одним починаються накліювати на підлогу шаблону кімнати. І так доки не заклеюють всю підлогу. Якщо команді сподобалося, то вони розраховуються з бригадою та прощаються. Команда починає підраховувати кошти, щоб дізнатися, скільки вони витратили на ремонт підлоги. IV етап. Підсумок проєкту

1  варіант

В кінці гри, Команди «Сім’я 1, 2, 3» підраховують скільки вони витратили коштів на ремонт підлоги кімнати та решту коштів ділять порівно на всіх членів команди, а Команда м-н «Будматеріали» підраховує кошти, які вони заробили за продаж матеріалу та роботу майстрів і також ділять порівно на всіх членів команди. В цій грі нема переможців. Кожен учень отримає винагороду. Поки команди рахують свої кошти, вчитель готується до відкриття магазину «Ласунка» (розкладає солодощі та цінники). Коли нарешті все підраховано та розділено, вчитель відкриває магазин та пропонує учням підійти та купити за отримані кошти все те, що їм забажається.

2  варіант

В кінці гри, Команди «Сім’я 1, 2, 3» підраховують скільки вони витратили коштів на ремонт підлоги кімнати та скільки в них залишилося, а Команда м-н «Будматеріали» підраховує кошти, які вони заробили за продаж матеріалу та роботу майстрів. Кожна команда складає в спільну скриньку отримані гроші й потім підраховують загальну суму гри.

Поки команди рахують свої кошти, вчитель готує місце, виставляє торт та табличку магазин «Ласунка». Потім діти підходять до вчителя й озвучують загальну суму коштів. А загальна сума коштів = вартості торта.

Висновок: діти зрозуміли як математика пов’язана з життям. Як корисно її вивчати і на власному досвіді, зрозуміли де і при яких обставинах потрібно застосовувати знання з неї.

pdf
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Сценарії
НУШ
Додано
17 листопада 2023
Переглядів
135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку