Репортаж (конкурс юних журналістів)

Про матеріал
Матеріал може бути використаний для конкурсу юних журналістів, містить практичну та теоретичну частини.
Перегляд файлу

   Кореспондент сумського каналу: «Зараз я веду свій репортаж з траси Київ – Суми, де зупинився автобус із київською командою юних журналістів «Цицерони» у складі 24 осіб віком 15-16 років, який вирушив із Києва о 7 годині ранку. За словами водія автобуса, він побачив, як на дорогу вийшов із лісу лось, про що сказав пасажирам автобуса. Група допитливих школярів попросила його зупинитися, щоб сфотографувати тварину й привезти чудові знімки, аби вразити членів комісії турніру. За словами дітей, вони всі вийшли знімати цікаву тваринку. Дивовижно, але лось почав спеціально позувати. Навіть коли школярі вдосталь познімали і стало нецікаво, тварина не хотіла припиняти фотосесію і не поверталася назад до лісу, створивши величезний затор на трасі та спровокувавши ДТП. Ні з Києва до Сум, ні з Сум до Києва не могли вільно пересуватися автівки. 

   Як повідомляє водій автомобіля ВАЗ, він полюбляє будь-яких тварин, але на той момент він дуже поспішав до міста, тому затор через цю причину його зовсім не влаштовував. Хтось, звичайно, долучився до відео- та фотозйомки лося, який перетворився вже на живу статую. Але дехто з учасників ДТП не розділяв любові до тварин, або ж конкретно до цього лося.

   О 17 годині прибула служба рятувальників і поліція. За словами одного з рятувальників, вони робили все можливе, аби звільнити рейсову магістраль. Та все було марно, аж поки на узбіччі не зявилася самка лося. Вона якимись дивними звуками привернула увагу лося і той повернув до лісу. На прощання всі бажаючі встигли зробити світлину чудової сімейної пари у живій природі».  

Київський кореспондент із телеканалу СТБ: «Як тільки ми дізналися про цю незвичайну подію, ми не могли не запросити команду юних журналістів до нас у студію на прямий ефір. Нашим учасникам довелося повернутися, аби стати «зірками» програми, хоч і не такими, як лось, звичайно».

  

Джерела інформації: діти, водій автобуса, учасники ДТП, водій автомобіля, рятувальна служба, поліція; лось, на жаль, не розмовляє. 

 

 

 

 

 

 

    У сучасному соціальному середовищі, що так швидко змінюється, підготувати хороший репортаж може бути особливо складним завданням. Часом навіть зібрати точну інформацію виявляється досить важко. Водночас кілька точних фактів матимуть велике значення для інформування людей про проблему. Хороші журналісти керуються здоровим глуздом і поміркованістю під час вибору тих, кому можна довіряти. Вони ретельно перевіряють джерела інформації і завжди чесні з аудиторією стосовно того, звідки вони отримали цю інформацію.

    Репортаж - це інформація, повідомлення, розповідь в періодичних виданнях, у радіо- і телепередачах про важливі події суспільного життя, а також мистецької та літературної дійсності, матеріал з місця подій.

Репортаж обов'язково містить в собі 3 елементи: деталі, діалоги і дії людей. Фактор почуттів є для цього жанру визначальним, бо найперше завдання репортажу – викликати емоційну реакцію.

Збір інформації

Незважаючи на використовувані засоби, кожний хороший репортаж розпочинається з відповіді на шість базових питань стосовно проблеми:

  • Що?
  • Хто?
  • Де?
  • Коли?
  • Чому?
  • Як?

Шість основних запитань допомагають журналістам зібрати основні факти, потрібні для створення сильного сюжету. Будьте таким конкретним і точним, наскільки це можливо. Не забувайте називати повністю місця та імена й прізвища. Переконайтесь, що не припустилися помилки. Під час безпосередньої роботи над репортажем переконайтеся в тому, що інформація, зібрана вами, ще нікому не відома і звичайні громадяни зможуть зрозуміти її.

До початку роботи над сюжетом корисно провести розслідування визначеної вами теми. Хороший журналіст завжди добре знається на темі, яку він висвітлює.

Детальний, з подробицями репортаж кращий, ніж загальний. Одна справа, приміром, написати, що на демонстрації були присутні сили безпеки. І зовсім по-іншому виглядатиме, коли аудиторії дати зрозуміти, що представники сил безпеки належать до міністерства внутрішніх справ, а не армії.

Розрізнити факт і власну думку іноді буває досить непросто. Вам не варто домішувати до фактів власні почуття й думки стосовно проблеми. Також важливо поважати право аудиторії сформувати свою власну думку, засновану на наданих вами фактах.

Приклади правильно заданих шести ключових питань – що, хто, де, коли, чому й як – та відповідей на них:

Що сталося?

  • Резюмуйте точно, що саме сталося.
  • Який результат?
  • Чи було пошкоджене майно?
  • Хто виграв?
  • Хтось помер? Будьте конкретні.

Фактоїди

Для створення успішних коротких розсилок часом варто й корисно подбати про збирання «фактоїдів». «Фактоїди» - головна основа хорошого репортажу. Фактоїдами називаються ключові частини фактологічної інформації, яку ви можете використати, щоб переконатися, чи добре й ефективно ви відповідаєте на запитання ЩО, ХТО, ДЕ, КОЛИ, ЧОМУ і ЯК.

Цифри та статистика – це фактоїди:

  • Як багато?
  • О котрій годині розпочалася подія?

Подробиці теми – це фактоїди. Коротко опишіть, яким чином щось працює (що б це не було).

  • Де все почалося?
  • Коли виявиться результат?
  • Хто залучений?
  • Хто протистоїть цьому?
  • Хто це підтримує?

Спостереження – це фактоїди. Про фізичні описи часом просто забувають, а вони – могутній тип фактоїдів.

  • Як виглядає кімната?
  • У що він одягнений?
  • Як виглядає місце події?

Висловлювання – це фактоїди. Висловлювання драматизують і персоналізують вашу позицію. Висловлювання можуть бути заявами про суттєві факти й думки – як вважає першоджерело. Не важливо, що це - констатація факту чи думки. Найголовніше, що це ФАКТ про те, що було сказано, й це має цінність для журналіста.

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Сценарії
Додано
27 травня 2020
Переглядів
599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку