РЕПРОДУКТИВНЕ ЗДОРОВ’Я МОЛОДІ: ФАКТОРИ ВПЛИВУ І РИЗИКИ

Про матеріал
Мета і завдання: поглибити знання учнів з проблеми здорового способу життя; формувати уявлення учнів про репродуктивне здоров’я; виховувати почуття цінності родинних стосунків, відповідального батьківства.
Перегляд файлу

Мельник Т.Б.

 

                          РЕПРОДУКТИВНЕ ЗДОРОВ’Я МОЛОДІ:

ФАКТОРИ ВПЛИВУ І РИЗИКИ

(9 клас)

Мета і завдання: поглибити знання учнів з проблеми здорового способу життя; формувати уявлення учнів про репродуктивне здоров’я; виховувати почуття цінності родинних стосунків, відповідального батьківства.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

(Привітання, організація учнів, психологічне налаштування до роботи).

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Виконання вправи «Герб».

Вчитель пропонує учням створити герб своєї родини, заповнивши відповідні «віконця».

(Учні презентують результати своєї роботи).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Чи хотіли б ви в майбутньому створити власну родину?

- Чи хотіли б ви мати дітей? Чому?

- Що, на вашу думку, означає термін «відповідальне батьківство»?

Вчитель. Хтось народжений бути митцем, хтось – фінансовим генієм, а хтось – майбутнім олімпійцем. Та більшість людей можуть почуватися щасливими, лише виконавши особливе призначення – продовження роду. Можливо, ви або дехто з ваших друзів поки що не вважає це головним. Однак мине час, і створення сім’ї, народження та виховання дітей стануть найважливішим і найвідповідальнішим у вашому житті.

 

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель.

Коли народжується син,

Сягає радість до вершин:

Радіють мама, тато, дід –

Це ж розбруньковується рід!

Коли народжується доня,

Маленьке сонечко в долонях,

Несе вона для всіх під стріху

Лад, затишок, любов і втіху!

Коли народжуються діти,

Чому б нам всім і не радіти?

Надію й сили дай їм, Боже,

Що виросли вони всі гожі!

- Народження дитини – це диво, щастя для кожної людини. Але, на жаль, цього дива може і не статися, якщо змолоду недбайливо ставитися до свого здоров’я.

- Що впливає на репродуктивне здоров’я? Сьогодні ми спробуємо знайти відповіді на це та інші запитання.

V. Основна частина уроку. Вивчення нового матеріалу.

1.Слово вчителя про родинні цінності.

Родина є однією з найважливіших життєвих цінностей. У шлюбі чоловік і жінка можуть найповніше реалізувати себе як чоловік і дружина, голова і господиня, батько і матір. Дружна родина надихає, підтримує, допомагає переживати складні часи, реалізовувати найсміливіші плани. Від родини, насамперед, залежить здоров’я і розвиток дітей. У ній задовольняють їхні базові потреби – фізіологічні, соціальні і духовні.

2. Робота в групах.

1) Учні об’єднуються в групи:

2) Завдання групам: підготувати повідомлення про задані потреби, як вони формуються в родині:

група 1 – фізіологічні потреби;

група 2 – соціальні потреби;

 група 3 – духовні потреби.

3) Презентація відповідей, обговорення.

4. Бесіда з учнями на тему «Готовність до сімейного життя».

Вчитель. У кожній країні є закони, які визначають мінімальний вік укладення шлюбу.

- Яким є цей вік в Україні?

Згідно із Законом «Про внесення змін до Сімейного кодексу України щодо підвищення шлюбного віку», опублікованим у газеті «Голос України» (№ 64 від 7 квітня 2012 року), шлюбний вік для чоловіків та жінок встановлюється з 18 років.

Крім того, передбачено, що за заявою особи, яка досягла 16 років, за рішенням суду їй може бути надано право на шлюб, якщо буде встановлено, що це відповідає її інтересам.

Однак, далеко не всі юнаки і дівчата готові до сімейного життя в такому молодому віці. Для створення міцної сім’ї замало лише кохання, зокрема, коли молоде подружжя не усвідомлює відповідальності своєї нової ролі.

«Човен кохання розбився об побут». Всі чули цю фразу і всі розуміють, що під човном мається на увазі сім’я і стосунки між подружжям Таке нерідко трапляється через те, що подружжя не має важливих навичок – як побутових, так і життєвих. Зараз ми спробуємо цьому запобігти.

5. Міні-дискусія «Яким повинен бути справжній чоловік (батько), справжня жінка (мати)?».

- Назвіть обов’язки чоловіка і батька та обов’язки дружини і матері та аргументуйте власну позицію.

6. Вправа «Мозковий штурм».

- Що таке репродуктивне здоров’я?

На аркуші фіксуються відповіді учнів по темі «Репродуктивне здоров’я». Обговорення відповідей.

Вчитель. Репродуктивне здоров’я – це стан цілковитого фізичного, розумового і соціального добробуту, а не просто відсутність фізичних вад або недуг у всіх питаннях щодо репродуктивної системи, її функцій і процесів.

Репродуктивне здоров’я залежить від дотримання здорового способу, профілактичної освіти, морально-духовних цінностей особистості, інформаційної політики в ЗМІ.

7. Вправа «Континуум».

Вчитель. - Поміркуйте чи завжди інформація, що надходить із засобів масової інформації, відповідає нормам суспільної моралі й позитивно впливає на репродуктивне здоров’я молоді. Проведемо в класі умовну лінію. Праворуч стануть ті, хто вважає вплив ЗМІ позитивним, а ліворуч – негативним. Решта – посередині, ближче до того чи того краю.

Учні займають відведене місце згідно своєї позиції і пояснюють власний вибір.

8. Вправа «Наш захист».

Вчитель. Вплив ЗМІ на репродуктивне здоров’я людини є вагомим, однак не вирішальним. Адже від вас самих залежить, які журнали і книжки читати, фільми дивитися. Кожен може навчитися захищати життя та здоров’я своє і майбутніх дітей. А для цього потрібно знати фактори впливу та ризику на репродуктивне здоров’я

Вчитель прикріплює на дошку аркуш «Фактори ризику». До кожного з наведених факторів ризику, учні повинні підібрати фактори захисту. Результатом спільної роботи учнів є таблиця, подібна до наведеної нижче.

Фактори ризику

Фактори захисту

1. Неосвіченість.

1. Профілактична освіта.

2. Погане виховання.

2. Хороша родина.

3. Міфи і стереотипи, які існують у молодіжному середовищі.

3. Розвинені навички критичного мислення і протидія соціальному тиску.

4. Негативний приклад (друзі, ЗМІ).

4. Здоровий спосіб життя.

5. Венеричні захворювання.

5. Дошлюбна цнотливість.

6. ВІЛ/СНІД.

6. Гігієна статевих органів.

7. Вживання психоактивних речовин (куріння, алкоголь, наркотики).

7. Вільний доступ до медичних і психологічних консультацій.

8. Травми і захворювання статевих органів.

8. Регулярний медичний огляд (кожні 8-12 місяців).

VІ. Систематизація та узагальнення знань учнів.

1. Обговорення життєвих ситуацій (робота в групах).

Завдання: прочитати і обговорити історію, подібні до якої трапляються в житті.

Максим зустрів Олену після школи і запросив покататися на мотоциклі. Дівчина одразу погодилась, адже Максим давно їй подобався. «Головне – не розчаровувати його», – подумала вона. Коли вони залишилися на самоті, Максим запропонував їй фізичну близькість, і Олена не насмілилася відмовити…

Наступного дня вона побачила Максима у школі. Привіталася, але він навіть не глянув у її бік. Дівчина кілька тижнів переживала, шукала зустрічі з Максимом (який, навпаки, всіляко уникав її). Невдовзі вона відчула, що вагітна…

- Обговоріть у групі наслідки одного з можливих варіантів розвитку подій:

Група 1. Під тиском батьків Олена і Максим погоджуються взяти шлюб і народити дитину.

Група 2. Олена зважується на аборт – штучне переривання вагітності.

Група 3. Олена вирішує народити дитину і віддати її на всиновлення.

2. Обговорення на тему «Небезпека ранніх статевих стосунків».

- У чому небезпека ранніх статевих стосунків? (Вагітність і пологи, аборт, безпліддя, статевий розлад, осуд оточуючих).

3. Продовжити фразу: «Я думаю, що буду готовий(а) до сімейного життя, коли…» (Відповіді учнів).

VІІ. Підсумок уроку. Продовжити речення:

«Ми зрозуміли, що …»

«Ми дізналися …»

«Нас зацікавило …»

Слово вчителя. - Готуючись до дорослого життя, підліток повинен вміти оцінювати свої дії, вчинки, ситуацію, що виникла. Сподіваюсь, що сьогоднішній урок допоможе вам зміцнити та зберегти здоров’я.

Хай сьогодні нам щастить, хай нам завтра пощастить, хай завжди усім щастить!

 

1

 

doc
Додано
15 квітня 2021
Переглядів
1100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку