Ресурсна зустріч Заняття з елементами тренінгу для педагогів «Джерело моєї життєвої сили»

Про матеріал
Ресурсна зустріч Заняття з елементами тренінгу для педагогів з метою розвитку навичок життєстійкості вчителів, гармонізації особистості через розвиток здатності самовираження і самопізнання. Формування уміння відновлювати власну ресурсність та емоційний стан через пізнання джерела власної мотиваційно-вольвої сфери. Балансування внутрішнього світу за рахунок прихованих резервів особистості
Перегляд файлу

 

Ресурсна зустріч

Заняття з елементами тренінгу для педагогів  

«Джерело моєї життєвої сили»

 (Презентативний супровід)

 

Мета: гармонізація особистості через розвиток здатності самовираження і самопізнання. Формування уміння відновлювати власну ресурсність та емоційний стан через пізнання джерела власної мотиваційно-вольвої сфери. Балансування внутрішнього світу за рахунок прихованих резервів особистості.

Завдання:

  1. Зняття напруження, досягнення емоційної розрядки.
  2. Підвищити чутливість в сприйнятті навколишнього світу
  3. Розвиток навичок подолання негативних переживань та використання власної енергії для продуктивної діяльності.
  4. Розширення горизонтів особистісного зростання.

Форми роботи: групова

Орієнтовний час проведення: 60-80 хвилин

 

Обладнання: Мультимедійна дошка, роздаткові матеріали (стікери), Папір А4 (білий та кольоровий), гуаш, кольорові олівці, фломастери, модулін (тісто для ліплення, пластилін)

 

Хід заняття:

Організаційний момент. Привітання! Оголошення теми та мети зустрічі.

 Психолог: Усі ми чудово знайомі, щодня зустрічаємося в приміщеннях ліцею, спілкуємося з різних приводів, і здавалося б, гарно один одного знаємо, але сьогодні пропоную вам довідатися про один одного більше, розвинувши ще й навички самопрезентації.

Вправа. «Історії з торбинки» (3-5 хв)

Мета: позитивно налаштувати учасників на плідну роботу, активізувати відчуття неповторності власної особистості.

Хід вправи: Учасники знаходяться у колі та по черзі витягують з тор­бинки, не заглядаючи у неї, один із наявних там пред­метів (олівець, ручка, ґудзик, гумка, кубик, котушка ниток, заколка, цукерка тощо).

Після того, як усі отримали якусь річ, кожен по черзі промовляє фразу, яка починається з «Я», презентуючи те, що дісталося з тор­бинки.

Наприклад: «Я - цукерка, солоденька, смачнень­ка, мене всі люблять»....

Використане джерело: http://leleka.rv.ua/svit-emociy-ta-pochuttiv-.-psyhologichnyy-trening-dlya-pedagogichnyh-pracivnykiv.html

Психолог:

Наша тема  не просто актуальна в умовах сьогодення, а є дещо таємничою. Тож  спробуємо її розкрити.

Прошу Вас оцінити свій настрій, обравши відповідний стікер. Продумайте та пропишіть, щоб хотіли отримати від сьогоднішньої зустрічі (Учасники прописують власні очікування, використовуючи два види стікерів відповідно до власного настрою. Психолог просить їх озвучити та прикріпити до плаката).

Щоб наша зустріч була більш продуктивною , варто звернути увагу на домовленості, що стануть нам у нагоді…

Узгодження домовленостей

Чи згодні ви з цими пропозиціями? Чи хотіли б ви додати свою пропозицію до спільних домовленостей?

Інформаційний блок: (5 хв.)

Джерела життєвої енергії можуть бути різноманітними, як надані природою, так і внутрішнім світом людини. Цю рушійну силу  ми активуємо та поповнюємо завдяки власним механізмам підсвідомості, особистісним ресурсам. У кожного вони свої… Пропоную до вашої уваги певні «стандарти» у максимально позитивному їх значенні:

-         «Природна гармонія».  Прогулянки, подорожі, колоритні пейзажі, чисте повітря, милування водоймами - відмінний спосіб, якщо потрібне підвищення життєвої енергії.

-         «Духовні практики» (Медитація). Духовні практики, такі як медитація, дихальні техніки, йога дозволяють вам підключитися до глибинних джерел енергії у собі. Це те, що допомагає нам  заспокоїти розум, покращує концентрацію та дозволяє відчути потік життєвої енергії.

-         «Творчість, як вираження власного внутрішнього світу». Творчість – вираження нашої душі, джерело життєвої енергії. Займаючись тим, що приносить радість і задоволення, ми дозволяємо енергії вільно протікати через нас. Малювання, музика, написання листів, танці – будь-яка форма творчості має нашу внутрішню силу.

-        

-         «Цінності спілкування, почуття, стосунки». Якість наших міжособистісних відносин також може впливати на рівень життєвої енергії. Позитивні взаємини з близькими людьми, сім'єю, дітьми наповнюють нас енергією та радістю.

(Цитування джерела: https://dvoryk-leva.com.ua/uk/health/522-rozkryvaiemo-taiemnytsi-zhyttievoi-enerhii-vidnovlennia-ta-harmoniia

Психолог: Сила та енергія є у кожному з нас і починається вона з нашого імені. Недарма люди роблять татуювання з власним іменем, кодують його у вишивках і взагалі відчувають певну енергію, коли до них звертаються!

Вправа «Сила імені» (7 хв.)

Мета:  відпрацювати вміння позитивної самопрезентації, акцентування учасників на власних сильних сторонах

 Розташуйте літери свого імені стовпчиком, літера під літерою.

 У кожному рядочку напишіть ту позитивну рису, якість, властивість, яка починається з цієї букви.

Що ви відчували виконуючи цю вправу?

Чи слідували ви розумінню власних позитивних рис?

Психолог: Досить часто ми асоціюємо поняття життєвої сили та ресурсу.

З точки зору психології ресурс – це комплекс особистісних властивостей, які дозволяють людині зберігати відчуття впевненості, щастя, мудрості та життєвого досвіду. Це також про подолання труднощів, про внутрішні сили, які необхідні людині, щоб конструктивно долати кризи у житті.

Іноді перепони та труднощі мобілізують наші життєві сили, а невидимі знаки Всесвіту допомагають, дають нам певну підказку.

Тож, пропоную попрактикуватися

Робота з метафоричними картами «Метафорично-асоціативні карти «Перетворення душі» (10 хв.)

Інструкція до виконання: Уважно розгляньте картки та оберіть, ту, що за вашими відчуттями, відображає ваш емоційний стан зараз. Якщо ви вподобали одну і ту ж картку, не засмучуйтеся, розгляньте її та за бажанням на ваших робочих аркушах пропишіть відповіді на запитання:

 

Підсумовуючи,  ресурс – це і є власне та сама підзарядка, що дає відчуття наповненості, підтримки, опори. Це такі своєрідні запаси, якими ми можемо скористатися у потрібний для нас час.

Техніка: «Дерево сили» (20-30 хв.)

Мета: мобілізація внутрішніх ресурсів

Завдання:

- зняття емоційної напруги;

- розвиток уяви;

- знаходження ресурсного стану;

- наповнення ресурсним станом.

Інвентар: аркуш А-4, фломастери, олівці, фарби, гуаш…

Музичний супровід: https://z3.fm/song/27422498

Інструкція та виконання техніки:

Дерево в психології, як символ людини, гілля - символ діяльності. Саме дерево - це символ життя. І товщина стовбура і гілок якраз визначає, наскільки людина енергійна, наскільки життєво сильна.

Пропоную вам створити власне «дерево сили»

1-й етап. Психолог пропонує учасникам розповісти, яке дерево, на ваш погляд, сильне, міцне, красиве. Описати стовбур, гілки, листя.

2-й етап. Намалюйте своє сильне дерево.

Під час малювання ще раз продумайте характер дерева, використовуючи вже знайомі прикметники. Особливу увагу слід приділити корінню дерева, якого не видно і яке дає силу, міць, здоров'я і впевненість самому дереву.

3-й етап. Уявіть себе цим деревом. Ви можете встати, заплющити очі.

Підняти руки вгору (руки-гілки, пальці – листя) і відчути, як невидиме коріння внутрішньої сили наповнює впевненістю, спокоєм.

За матеріалами: https://vseosvita.ua/user/id719/blog/tekhnika-derevo-syly-34342.html

Питання для обговорення:

-         Як гадаєте, чому саме ці образи ви уявили?

-         Що ви відчували, коли виконували вправу?

-         Що відчуваєте зараз, коли дивитесь на свої малюнки?

 Ми досить плідно попрацювали, тому на останок пропоную вам вправу- налаштування «Я-джерело світла»

Вправа-налаштування «Я-джерело світла» ( 8 хв.)

Музичний супровід https://z3.fm/song/13594608

Сядьте, як Вам зручно, заплющіть очі, зробіть глибокий вдих

Уявіть, що Ви – джерело світла. Яке воно? Штучне чи природне, велике чи маленьке, кольорове чи однотонне, сяє чи мерехтить? Якби це джерело світла було  у вашому тілі, де б воно розташовувалося? У голові, животі, грудях чи, може,  у всьому тілі? Якщо хочете, покладіть руку на це місце. Повільно вдихніть та видихніть (повторіть ще раз, ще раз ). Уявіть, що світло розтікається по всьому тілу.

Розплющіть очі

-  Чи готові ви поділитися своїми образами?

- Які відчуття переповнювали вас?

Світлана Ройз «ТВОЯ СИЛА» https://www.unicef.org/ukraine/media/19841/file/Tvoya_syla.pdf

Вправа «Очікування» (5хв.)

Мета: усвідомлення учасниками того, якою мірою реалізовані їхні очікування щодо заняття.

Хід вправи:  Психолог  звертає увагу учасників на плакат «Очікування»  та запити на ньому. Якщо очікування учасників справдилися, вони переміщують котиків на плакаті до кошика, як результат вдалої роботи.

Обговорення:

-         Чи справдились ваші очікування?

-         Що корисного для себе ви взяли?

Оплески один одному.

 

Висновок:   У кожному з вас є все, що необхідно. Воно може здаватися недосконалим, але лише тому, що ви ще не вмієте трансформувати це у гармонію. Якщо навчитися керувати думками і волею, своїми ресурсами, тоді в руках вашої душі  ці інструменти стануть слухняними.

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
22 грудня 2023
Переглядів
649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку