Тренінгове заняття: «Формування позитивних емоцій у дітей молодшого шкільного віку».

Про матеріал

Завдання: - формувати навички впевненої поведінки дітей; - формувати довірливі стосунки у дитячому колективі; - поглибити процеси саморозкриття дитини, отримання позитивного зворотнього зразку для укріплення самооцінки й актуалізації особистісних ресурсів; - формувати вміння знаходити способи поліпшення настрою.

Перегляд файлу

Тренінгове заняття:

 «Формування позитивних емоцій у дітей молодшого шкільного віку».

Мета заняття: формування емоційної сфери дітей молодшого шкільного віку через спільну діяльність педагога та учнів.

 

Завдання:

-                     формувати навички впевненої поведінки дітей;

-                     формувати довірливі стосунки у дитячому колективі;

-                     поглибити процеси саморозкриття дитини, отримання позитивного зворотнього зразку для укріплення самооцінки й актуалізації особистісних ресурсів;

-                     формувати вміння знаходити способи поліпшення настрою.

 

Очікувані результати

-                     творчий продукт: спільне з дітьми визначення  правил життя;

-                  вміння дитини адекватно реагувати на різні життєві ситуації.

-                     створення позитивного психологічного клімату у колективі;

-                     збагачення внутрішнього світу дитини позитивними емоціями;

-                     уміння розпізнавати почуття інших людей та здатність до емоційної регуляції власної поведінки.

 

Правила роботи

1. Бути активним.

2. Говорити від себе.

3. Бути відвертим і відкритим.

4. Бути толерантним.

5. Дотримуватися відведеного часу.

 

 

 

 

 

Вправа 1. «Всі ми різні».

Учитель (педагог-інструктор). Діти! Сьогодні ми зібралися з вами щоб краще пізнати себе та вміти керувати своїми емоціями. Спочатку давайте познайомимося і представимося. Зробимо ми це у вигляді гри «Всі ми різні».

Мета: встановлення контак­тів, знайомство, зняття емоційної напруги, активізація роботи учнів у колективі, малих групах.

Учитель (педагог-інструктор) затис­кає в долоньках камінчик або намистинку і говорить: «Мене звуть... Я не люблю хвалитися, але я люблю...» і передає ка­мінчик (намистинку) наступному учасникові. Той представляє себе і передає предмет по колу.

Учитель (педагог-інструктор). Ось ми й познайомились. Продовжуємо працювати далі.              

 

Вправа 2. «Мій портрет у променях сонця».

Мета. Формувати самоповагу, вчитися відчувати власну цінність, підвищувати самооцінку.

Обладнання. Папір, кольорові олівці.

Хід вправи. Учасникам пропонується зобразити сонце і написати в центрі своє ім’я або намалювати власний портрет.

Намалюйте промені й напишіть вздовж них свої найкращі якості, все хороше, що ви про себе знаєте. Намагайтеся, щоб променів у сонця було якомога більше.

 

Вправа 3. «Почуваюся добре».

Мета. Навчатися визначати свій емоційний стан, актуальний настрій та підтримувати власний позитивний емоційний стан.

Обладнання. Папір, олівці.

Хід вправи. Вчитель/вчителька пропонує назвати 5 ситуацій, які викликають відчуття того, що все йде добре. Уявіть їх, сконцентруйтеся на відчуттях, які при цьому виникають. Уявіть, що ви ховаєте ці відчуття в надійне місце, звідки можете їх діставати за потреби.

Намалюйте це місце і назвіть відчуття.

Вправа 4. «Радісний подарунок».

Мета. Вчити дітей виражати позитивні емоції.

Хід вправи. Вчитель/вчителька просить уявити, що у кожної дитини з’явилась маленька, тепла і лагідна іскорка радості. Вона зростає і стає більшою, і більшою, і все навколо стає радісним.

  •                   Якого кольору ваша радість?
  •                   На що вона схожа?
  •                   З ким би ви хотіли поділитися своєю радістю?
  •                   Який має вигляд радісна людина?

Дітям пропонується намалювати свою радість і прикріпити в класі малюнки, зробивши галерею радості.

 

Вправа 5. «Зобрази на обличчі»

Мета. Формувати довірливі стосунки в групі, сприяти усвідомленню зв’язку між емоцією і тілесним самовираженням.

Хід вправи. Проводиться в парах. Учням/ученицям по черзі пропонується відобразити на обличчі зміст речень: «холодний вітер», «похмурі хмари», «сонячний день», «чудова веселка», «блиснула блискавка», «спілий кавун», «зелене яблуко», «гіркий перець».

Обговорення.

- Чи змінювався емоційний стан, коли знаходилися в різних ролях?

- Як пов’язані вираз обличчя і емоції? 

 

Вправа 6. «Скульптура людини»

Мета. Поглибити процеси саморозкриття, отримання позитивного зворотного зразку для укріплення самооцінки й актуалізації особистісних ресурсів.

Хід вправи. Проводиться в двох групах. Одна група «ліпить» людину з почуттям власної гідності, інша – людини без власної гідності.

Фігура «ліпиться» з одного учня/учениці, всі інші – придають йому необхідну позу, міміку. Кожна група обирає екскурсовода, яка презентуватиме скульптуру.

 

Вправа 7. «Корисні чи шкідливі» «»

Мета. Актуалізувати досвід і знання про почуття і емоційні стани; тренувати в умінні аналізувати і оцінювати почуття.

Хід вправи. Проводиться в малих групах (3-5 осіб). Перед початком роботи варто провести невелику бесіду:

  •                   Чи бувають марні або стовідсотково шкідливі почуття?
  •                   Чи бувають почуття, абсолютно нешкідливі?

Учням/ученицям пропонується заповнити таблицю, визначивши не менше 5 позицій користі й шкідливості почуття:

Почуття

Його користь

Шкода від нього

 

 

 

 

 

 

Можна запропонувати два-три почуття (наприклад, кохання й лінощі чи образа), а можна запропонувати учням/ученицям визначити самостійно, які почуття вони будуть досліджувати.

 

Вправа 7. «Коло компліментів».

«Коло компліментів» — ритуал про­щання. Учасники стають у коло й кладуть руки на плечі свого сусіда праворуч або ліво­руч, потім по черзі говорять іншому протя­гом 1 хвилини компліменти.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
25 грудня 2023
Переглядів
302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку