Ресурсний потенціал атмосфери.

Про матеріал
Систематизувати знання про ресурсний потенціал атмосфери та його роль і значення на сучасному етапі розвитку людства, узагальнити уявлення про стихійні атмосферні явища та засоби їх запобіганню, формувати ставлення до питання кліматичних змін на планеті.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Ресурсний потенціал атмосфери. Стихійні атмосферні явища.

Номер слайду 2

Вправа «Пейзаж – дзеркало настрою» виберіть із пейзажів чотирьох сезонів ту пору року, яка найбільше передає ваш емоційний стан зараз.І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Зима: холод, тривога, сум. Весна: тепло, працездатність. Літо: спека, піднесення. Осінь: прохолода, рівновага

Номер слайду 3

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Вправа «Географічний крос» (веб-ресурс Learning. Apps)https://learningapps.org/display?v=pc584b4c523

Номер слайду 4

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, ВМІНЬ І НАВИЧОК ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ Прийом «Мозковий штурм» з застосуванням віртуальної дошки Google Jamboard https://jamboard.google.com/d/1 Oey. KBF2 Ka. LE6tt1mpiw. Pbu. Xf. Wnbw. Vitayc. AEx. D7fw. UU/viewer?f=31. З яких газів складається повітря? 2. Які види енергетичних ресурсів є відновлюваними?3. Назвіть небезпечні для людини погодні явища, що можуть відбуватися на Землі.4. Які ресурси атмосфери використовує людина.

Номер слайду 5

Сьогодні маємо на меті з’ясувати, які є види атмосферних ресурсів та як людина може їх використовувати. Також розглянемо стихійні атмосферні явища та їх вплив на нашу життєдіяльність. Отже, клімат є одним з найважливіших компонентів географічного середовища. Особливості клімату людина активно використовує у різних видах господарської діяльності. Клімат впливаєна розміщення живих організмівформування ґрунтівпроцеси вивітрюваннярежим річок Від клімату залежить землекористуваннярозселення населеннярозміщення сфер економікиумови життя і здоров’я людиниІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Номер слайду 6

Перегляд відео: Як клімат впливає на наше майбутнє. https://www.youtube.com/watch?v=L8u. K0q. ODHws

Номер слайду 7

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУПовідомлення теми і завдань уроку. Отже, тема нашого уроку «Ресурсний потенціал атмосфери. Стихійні атмосферні явища. Загрози кліматичних змін» Сьогодні на уроці ми розглянемо наступні питання: Ресурсний потенціал атмосфери Агрокліматичні ресурси Стихійні атмосферні явища їх прогнозування та засоби протидії Кліматичні зміни на планеті

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Ресурсний потенціал атмосфери Енергетичні ресурси: Сонячна енергія. Вітрова енергія. Агрокліматичні ресурси: Сума активних температур;Тривалість періоду з активними температурами;Коефіцієнт зволоження. Природно-рекреаційні ресурси: Оцінювання комфорту кліматичних умов для туризму

Номер слайду 10

Природно-рекреаційні ресурси. Клімат також багато в чому визначає природно-рекреаційні ресурси територій, які забезпечують відпочинок та оздоровлення населення. Добрими для туризму вважаються території, де сприятливі кліматичні умови тривають протягом 7 – 9 місяців на рік, задовільними – від 3 до 6,5 місяців, поганими – менш ніж 3 місяці, а найгіршими – лише протягом 1 – 2 місяців.

Номер слайду 11

Клімат визначає і рекреаційні ресурси територій, які забезпечують відпочинок і оздоровлення населення. Найсприятливіші умови формуються на берегах морів, річок, водосховищ, озер, у гірських районах та лісових масивах. Там поєднуються чисте повітря, вища вологість, більша швидкість вітру, а також своєрідний режим температури повітря. Територія України є кліматично комфортною для туризму. Адже є можливості для розвитку пляжного, гірськолижного, зеленого видів туризму. На узбережжі Чорного моря сприятливі умовидля відпочинку людей. Зелений туризм. Природно-рекреаційні ресурси

Номер слайду 12

Сонячна енергія величезна: лиiе за півроку Сонце дає Землі енергію, що дорівнює усім запасам мінеральної сировини в надрах планети. Однак сонячну енергію треба акумулювати вдень для подальшого використання. Найбільш перспективними для спорудження сонячних електростанцій є країни аридного клімату. Сонячна енергія використовується в понад 30 країнах світу. Найбільш динамічно ці технології зараз розвиваються у країнах, де існує державна підтримка розвитку сонячної енергетики(США, Іспанія, Португалія, Австралія). У південних частинах України в Одеській області та Автономній Республіці Крим вже працюють СЕС. Джерело: https://www.ukrinform.ua«Місто Сонця» Фуджисава (Японія), де всі будинки працюють на сонячній енергіїНайбільша у світі плавуча сонячна електростанція в Хуайнані (Китай). 160 тис. сонячних панелей розташовані на водній поверхні площею майже 90 га (територія середнього села). Перевагами таких електростанцій є те, що вонине займають багато місця, а вода діє як природний охолоджувач, що збільшує обсяги виробництва електроенергії. Джерело: https://pidruchnyk.com.ua. Джерело: https://pidruchnyk.com.ua

Номер слайду 13

З енергетичних ресурсів атмосфери найчастіше використовують енергію вітру. Для спорудження вітрових електростанцій найбільш перспективними є морські узбережжя, гірські райони, відкриті простори степів і пустель. Цей вид енергії найбільш активно використовують у країнах Європи: Данії, Нідерландах, Великій Британії, Німеччині. У південних та східних частинах України діють ВЕС, на яких працюють близько 400 вітрових установок. Перспективним щодо розвитку вітрової енергетики є район Українських Карпат. Проєкт штучного острова оточений вітряними фермами, в Північному моріВітрові електростанції на Закарпатті 

Номер слайду 14

Перегляд відео фрагменту до уроку: Відновлювані джерела енергії. Енергія майбутнього. https://www.youtube.com/watch?v=568 Ew9x. Sfa. U Тестування здобувачів освіти за допомогою Google Форми https://docs.google.com/forms/d/e/1 FAIp. QLSdt0mg. Vq3 SW2ok-GZGNt. Hpvp_9 Lw61 JYxk. UQ0 TRvi. C86 Gdkt. A/viewform?usp=sharing

Номер слайду 15

Агрокліматичні ресурси визначають поширення сільськогосподарських культур. Агрокліматичні ресурси – це всі особливості клімату, які дають можливість вирощувати певні рослини та розводити певні види тварин. Теплові ресурси визначаються сумою активних температур – це середньодобові температури понад +10 °C адже саме вони забезпечують умови для найкращого розвитку рослин. Сума активних температур впливає на підбір теплолюбних чи холодостійких культур для вирощування. Тривалість періоду з активними температурами – це кількість діб протягом року з середньодобовою температурою понад +10 °C. Від цього показника залежить, які рослини доцільно вирощувати: швидкостиглі чи з більш тривалим періодом вегетації. Джерело: https://vchys.com.ua+10

Номер слайду 16

Джерело: https://subject.com.ua

Номер слайду 17

Коефіцієнт зволоження (КЗ) визначає ресурси вологи. Щоб його отримати, необхідно поділити річну кількість опадів певної території у міліметрах на випаровуваність у міліметрах. Якщо К більше одиниці – зволоження є надмірним;К = 1 – достатнє;К менше одиниці – зволоження недостатнє. Це буде важливо для відбору сільськогосподарських рослин вологолюбних чи посухостійких. Джерело: https://vchys.com.ua+10

Номер слайду 18

ГЕОГРАФІЧНА ЗАДАЧАОбчисліть значення коефіцієнта зволоження (КЗ) для міста Дніпро, якщо середньорічна кількість опадів у них становить 500 мм, а середньорічна випаровуваність – 800 мм. Установіть, який тип зволоження характерний для території міста. (веб-ресурс Learning. Apps)https://learningapps.org/display?v=pdsh8naka23

Номер слайду 19

Джерело: https://pidruchnyk.com.ua. На півночі й заході України (Полісся) зволоження надмірне або достатнє. Там на великих площах проводиться осушення земель. Далі на південь і схід поширюються слабо посушлива і посушлива зони. Причорноморська низовина і рівнинний Крим розташовані в дуже посушливій зоні (коефіцієнт зволоження менший за 0,55). Для отримання добрих урожаїв сільськогосподарських культур там необхідно проводити штучне зрошування земель.осушення земельштучне зрошування земель

Номер слайду 20

Стихійні атмосферні явища, їх прогнозування та засоби протидіїСтихійні явища – надзвичайні природні процеси, що мають значну руйнівну силу,завдають матеріальної шкоди або навіть призводять до людських жертв. Стихійні явища, як правило, трапляються зненацька, тому їм важко своєчасно запобігти.

Номер слайду 21

Окрім ресурсів, які може використовувати людина, клімат може нести і певні загрози. В атмосфері утворюються різні стихійні явища, небезпечні для життя і здоров’я людей. Вони завдають і значної матеріальної шкоди. Розглянемо ті, з якими ви можете зустрітися. Джерело: https://ecoaction.org.uaсмерчі (торнадо)посухисуховіїпилові бурізаморозкисильні зливиградтуманожеледицяожеледь

Номер слайду 22

На території України останнім часом активно утворюються смерчі. Це сильний вихор з низьким тиском у центрі, який опускається до землі у формі воронки. Повітря рухається проти годинникової стрілки, втягуючи всередину пил, воду, різноманітні предмети і спричиняє значні руйнування. Супроводжується смерч грозою, дощем, градом. У США їх називають торнадо. Посуха – це нестача опадів тривалий час за високої температури повітря. Починається посуха зі встановлення антициклону. Для зменшення збитків від загибелі врожаю використовують системи зрошення земель, сіють посухостійкі сорти рослин.

Номер слайду 23

Посуху часто ускладнює суховій – це вітер з високою температурою і низькою вологістю. Найбільш небезпечною є ситуація, коли суховій супроводжується пиловою бурею. Такі бурі видувають часточки ґрунту і гірських порід та переносять їх на великі відстані. Для укріплення ґрунтів висівають багаторічні трави, створюють лісозахисні смуги. Джерело: https://pidruchnyk.com.ua Лісозахисні смуги

Номер слайду 24

Навесні та восени бувають заморозки – це є зниження температури повітря нижче нуля градусів вночі за додатних температур удень. Заморозки, особливо весняні, пошкоджують рослини під час росту та цвітіння. Це знижує врожайність. Полегшити їх наслідки допомагає задимлення, укриття і поливання ґрунту.

Номер слайду 25

Небезпеку становлять сильні зливи. Під час гроз може випадати град. Він завдає істотних збитків: пошкоджує дахи, кузови автомобілів, знищує врожай. Блискавка під час злив становить загрозу для життя людей, може спричиняти пожежі. Якщо перебуваєте у приміщенні, необхідно зачинити двері і вікна, знеструмити всі побутові прилади і вимкнути мобільний телефон. На відкритій місцевості одразу вимкнути мобільний телефон, присісти в улоговині, уникаючи високих дерев чи підвищень на місцевості. Джерело: https://ts.kiev.ua. Джерело: https://pidruchnyk.com.ua

Номер слайду 26

Істотну загрозу для роботи транспорту становить туман. У разі змішування туману з отруйними газами утворюється у містах вологий смог. У зимовий період окрім сильних снігопадів, які призводять до обриву ліній електропередач, заметів на дорогах, сходження лавин у горах, часто спостерігаються ожеледь і ожеледиця. Ожеледь – це шар льоду на землі та навколишніх предметах. Небезпечно підходити близько до ліній електропередач, необхідно оминати розлогі дерева, що вкриті кригою. Кригу, що утворюється на поверхні після відлиги, називають ожеледицею. Вона перешкоджає роботі транспорту, становить загрозу травмування людей на слизькій дорозі. Ожеледь. Ожеледиця. Вологий смог

Номер слайду 27

Через негативний вплив господарської діяльності людини на навколишнє середовище газовий склад атмосфери почав змінюватись. Зростання частки вуглекислого газу у повітрі підсилює парниковий ефект, що призводить до глобального потепління. Вуглекислий газ виконує роль плівки у теплиці: пропускає сонячні промені, що надходять до поверхні землі і затримує тепло, яке вона випромінює. Уже тепер спостерігається танення льодовиків, це стане причиною підвищення рівня води Світового океану та затоплення прибережних ділянок суходолу. Джерело: https://www.gpp.in.ua. Кліматичні зміни на планеті

Номер слайду 28

Зміна клімату означає коливання глобальних температур та погодних явищ, що виникає з часом. Клімату властиво змінюватися, однак зараз зміна клімату відбувається внаслідок глобального потепління, яке переважно викликане діяльністю людини, через яку змінюється склад атмосфери

Номер слайду 29

Наша Земля - це живий організм , і з ним потрібно звертатися відповідно. Сьогоднішню діяльність людини на Землі можна характеризувати як паразитичну (вирубка лісів , виснаження надр Землі , забруднення поверхневих і підземних вод , гігантське нагромадження шкідливих відходів виробництва , забруднення повітряного середовища )

Номер слайду 30

Одним з наслідків зміни клімату є зміщення кліматичних поясів: напівпустелі заміщуються пустелями , степи заміщаються напівпустелями , лісостепи заміщуються степами , а ліси , відповідно, лісостепом..

Номер слайду 31

Відбувається зміщення меж кліматичних поясів у бік полюсів, що призведе до зміни ландшафтів. Зміни погоди стають більш різкими і негативно впливають на здоров’я людей. Необхідно використовувати екологічно чисті види палива та енергії, застосовувати вторинну переробку сировини, впроваджувати енергоощадливі технології аби не допустити посилення парникового ефекту. Бережімо себе і нашу планету!- полісся- лісостеп- степ- полісся- лісостеп- степдо чого може призвести. Джерело: https://lms.e-school.net.ua

Номер слайду 32

ПЕРЕВІР СЕБЕЩо з перерахованого створює загрозу життю білих ведмедів?

Номер слайду 33

ПЕРЕВІР СЕБЕЗа прогнозами науковців унаслідок глобального потепління клімату крига Північного Льодовитого океану розтане. Які економічні наслідки цього процесу?

Номер слайду 34

ПЕРЕВІР СЕБЕЗ чим пов'язане здешевлення нерухомості на узбережжях з незначною абсолютною висотою?

Номер слайду 35

ПЕРЕВІР СЕБЕЧому посилюється смог у містах, коли встановлюється антициклональна погода?

Номер слайду 36

ПЕРЕВІР СЕБЕТуристи планують сходження восени на одну з гірських вершин заввишки понад 3 500 м. Що потрібно взяти із собою, щоб адаптуватися до змін атмосфери під час підйому?

Номер слайду 37

ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУПрийом «Онлайн тестування» Здобувачі освіти виконують онлайн тестування на своїх ґаджетах за посиланням або кюар кодомhttps://vseosvita.ua/test/office/bsj118

Номер слайду 38

ПІДСУМКИ УРОКУ Прийом “ Роблю висновок” (здобувачі освіти роблять висновки уроку)1.2.3.4. Заключне слово вчителя: Хотілося б , щоб ви, молоде покоління, яким відкриває свої двері ХХІ століття пам'ятали слова римського мислителя Л. Сенеки : “Жити щасливо і жити в злагоді з природою — одне й те саме”.

Номер слайду 39

РЕФЛЕКСІЯПрийом «Чотири стихії»Прочитайте характеристики чотирьох стихій, виберіть ту стихію, яка найкраще передає ваше самопочуття наприкінці уроку. Земля: діяльність, захоплення, витривалість, терплячість. Повітря: легкість, товариськість, оптимізм. Вогонь: активність, рух, творча енергія. Вода: чутливість, спокій,відповідальність,гармонія

Номер слайду 40

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯІНСТРУКТАЖ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 1. Опрацювати §142. Складіть рекламний плакат енергозберігаючого змісту.Інтерактивне завдання на онлайн-сервісі Wordwall https://wordwall.net/uk/resource/53486883/копія-узагальнення-знань-з-теми-атмосфера

pptx
Пов’язані теми
Географія, 11 клас, Презентації
Додано
18 січня
Переглядів
173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку