«ЄВРОПЕЙСЬКА УКРАЇНА. ВІД СИВОЇ ДАВНИНИ ДО СЬОГОДЕННЯ»-ПРОГРАМА ІНТЕГРОВАНОГО ЕКСПРЕС-КУРСУ З ГЕОГРАФІЇ, ІСТОРІЇ, УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ТА УКРАЇНОЗНАВСТВА ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ 1

Про матеріал
Матеріал викладено для перегляду та обговорення для подальшого впровадження в освітній процес. Розвиток людської цивілізації завжди супроводжувався міграційними процесами племен, народів, окремих особистостей. Міграція є об’єктивним процесом, але у кожній конкретній ситуації має суб’єктивні причини. Питання збереження національної ідентичності завжди було й залишається надзвичайно актуальним для мігрантів. Особливо актуальним воно є по відношенню до українців в умовах воєнного сьогодення, які проживають за межами України, адже, в нових умовах життя, основним завданням є швидка та успішна адаптація та інтеграція в країні поселення, а збереження власної ідентичності відходить на другий план. Саме тому дуже легко втрачається зв'язок з історичною Батьківщиною, а для його утримання й поширення потрібно докласти чимало зусиль. З 24 лютого 2022 року значна частина вимушених мігрантів переселилася до інших регіонів України, але багато з них (понад 6 млн.) також виїхали за кордон. Основні країни-отримувачі українських мігрантів - Польща, Чехія, Словаччина та інші країни ЄС, світу. Саме тому, в урядових документах особлива увага приділяється освіті українських громадян, які знаходяться за кордоном, але у дистанційній формі продовжують навчатися в українських закладах. Тому, підготовка таких учнів випускних класів до складання іспитів ЗНО/НМТ для подальшого навчання в закладах вищої освіти, а також для всіх бажаючих здобути вищу освіту в Україні має велике значення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«ЄВРОПЕЙСЬКА УКРАЇНА. ВІД СИВОЇ ДАВНИНИ ДО СЬОГОДЕННЯ»Автор: Галена Олена Володимирівна, вчитель географії ПРОГРАМА ІНТЕГРОВАНОГО ЕКСПРЕС-КУРСУ З ГЕОГРАФІЇ, ІСТОРІЇ, УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ТА УКРАЇНОЗНАВСТВА ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ 10-11 КЛАСІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, КУРСІВ ТА ЦЕНТРІВ-ОСЕРЕДКІВ УКРАЇНСЬКОЇ ДІАСПОРИ ЗА КОРДОНОМ, ФАКУЛЬТАТИВНИХ ЗАНЯТЬ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ, ЗАНЯТЬ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ЗНО/ НМТВСП «Дитяча інженерна академія» НПУ імені М. П. Драгоманова. НМТ

Номер слайду 2

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКАРозвиток людської цивілізації завжди супроводжувався міграційними процесами племен, народів, окремих особистостей. Міграція є об’єктивним процесом, але у кожній конкретній ситуації має суб’єктивні причини. Питання збереження національної ідентичності завжди було й залишається надзвичайно актуальним для мігрантів. Особливо актуальним воно є по відношенню до українців в умовах воєнного сьогодення, які проживають за межами своєї Батьківщини, адже в нових умовах життя основним завданням є швидка та успішна адаптація та інтеграція в країні поселення, а збереження власної ідентичності відходить на другий план. Саме тому, дуже легко втрачається зв'язок з історичною Батьківщиною, а для його утримання й поширення потрібно докласти чимало зусиль. Велика кількість вимушених переселенців з України, зараз заполонили країни Європи. Отже, відповідно до статистики Управління Верховного комісара ООН у справах біженців (УВКБ ООН) станом на 19 липня 2022 року з України виїхало 9 567 033 осіб [19].

Номер слайду 3

Українська діаспора, розсіяна по всьому світові, являє собою могутній етнічний кущ, котрий живиться культурою материнського регіону України — і від того, як проходитимуть етнокультурні процеси в Україні, багато в чому залежить життя української діаспори: як східної, так і західної. МОВОЮ ЦИФР…Уряд України прийняв кілька програм та заходів з метою забезпечення підтримки та інтеграції українських мігрантів, а також сприяння їх поверненню на батьківщину після закінчення конфлікту. Особлива увага в урядових документах приділяється освіті українських громадян, які знаходяться за кордоном, але у дистанційній формі продовжують навчатися в українських закладах. Тому, підготовка таких учнів випускних класів до складання іспитів ЗНО/ НМТ має велике значення.

Номер слайду 4

Навчально-виховна мета: з урахуванням формування політичної карти світу розкрити здобутки української національної самобутності у світовій спільноті; активізувати діяльність з посилення протидії антиукраїнській пропаганді, формувати позитивний імідж України у світі; просувати економічні інтереси нашої держави; сприяти діяльності українських культурно-інформаційних центрів у країнах проживання закордонних українців; надати допомогу навчальним закладам за кордоном, у яких здійснюється навчання українською мовою або вивчається українська мова, історія, географія, культура шляхом забезпечення потреб таких закладів навчально-методичною літературою, підручниками, довідковою літературою та мультимедійними продуктами для вивчення української літератури, українознавства, історії, географії; поглибити співпрацю з представниками української діаспори у сфері національно-патріотичного виховання, зокрема щодо збереження і популяризації українських традицій; спрямувати навчальну діяльність на посилення зв’язків із закордонними українцями та їх соціально-культурну підтримку.

Номер слайду 5

Структуризація знань в розробленій нами Програмі, яка містить ІV модулі – періоди формування політичної карти світу та 35-ть уроків складена з урахуванням затвердженої МОН України Програми зовнішнього незалежного оцінювання/ національного мультимедійного тесту 2023 року з навчальних предметів для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти, враховує основні психологічні вікові особливості розвитку підлітків (15-17 років) та їхню пізнавальну діяльність. Чотири модулі - періоди формування політичної карти світу, в кожному з яких, в свою чергу, відображено етапи формування політичної карти України з розкриттям розвитку історичних, географічних, політичних, соціально-економічних, літературних та культурних подій в українському суспільстві. Програма є універсальною, так як, враховуючи рівень знань учнів з навчальних предметів, можна варіювати годинами предметних складових кожного модуля. Це надасть можливість, не змінюючи основну структуризацію, модифікувати Програму за потребою, застосовуючи особистісний підхід до кожного здобувача освіти. У темах кожного модульного уроку розглядаються підтеми: географічне формування територій України у зв`язку з історичними подіями, адміністративно-територіальний устрій, політичні та соціально-економічні зміни в українському суспільстві, розвиток культури, науки, освіти, становлення української літератури

Номер слайду 6

Велику увагу у Програмі приділено додатковим навчальним матеріалам з використанням комп`ютерних інтерактивних вправ, тестів, ребусів, практичних завдань з використанням можливостей штучного інтелекту. Зокрема: 40-ка мультимедійним презентаціям та відео-презентаціям, які наочно сприяють розумінню та запам`ятовуванню інформації. Презентація «Історичні персоналії України. Пам`ятки ЮНЕСКО на території України. Історичні архітектурні пам`ятки. Образотворча скарбниця України» підсумкове завершення додаткових навчальних матеріалів, які є для учнів обов`язковими для запам`ятовування. Навчання може здійснюватись за допомогою вчителя- очно, оn-line, або самостійно з використанням посібника, робочого зошита та додаткових яскравих мультимедійних матеріалів. Теоретичні знання закріплюються на підсумкових уроках за модулями у вигляді тестування, результати якого можуть бути відмічені по закінченні вивчення курсу сертифікатом та зазначені в особових справах учня.

Номер слайду 7

• сприяти збереженню та розвитку української мови, літератури, культури, етносу; визначенню головних домінуючих цінностей українського народу: патріотизм, історія та культура, права і свободи людини, соціальну справедливість, матеріальні та духовні надбання українського народу, національну безпеку, природні ресурси, конституційний лад тощо;• сприяти підтримці європейської інтеграції України, реалізації державної політики у молодіжній сфері, сферах фізичної культури і спорту, національно-патріотичного виховання шляхом залучення молоді з числа закордонних українців до розвитку української культури і традицій, розкриттю шляхів виховання в дітях почуття національної свідомості на фундаменті етнічного патріотизму, традицій своєї родини, толерантного ставлення дітей-підлітків до народів і культури інших країн, естетичному та творчому розвитку дітей;• сприяти навчально-виховному процесу, поповнення здобувачами освіти 10-11 класів закладів загальної середньої освіти, курсів та центрів-оскредків української діаспори за кордоном, факультативних занять у закладах загальної середньої освіти України знань з українознавства (історії, географії, української літератури, українознавства, мистецтва), який має вибудовуватися на засадах партнерства (стосунки «суб’єкт – суб’єкт»), де вчитель і учень є рівнозначними учасниками взаємодії;• сприяти підвищенню рівня знань про видатних осіб українського державотворення, борців за незалежність України;• сприяти поглибленню співпраці з представниками закордонних українців у сфері національно-патріотичного виховання, зокрема щодо збереження і популяризації української мови, культури, а також формування національної ідентичності;• сприяти підвищенню активної участі громадян в освітянській, науковій, управлінській діяльності через призму державотворення та підняття престижу України на світовому рівні;• сприяти популяризації та збереженню національного аудіовізуального продукту національно-патріотичного, морально-духовного та науково-освітянського тематичного спрямування в Україні та світі; • сприяти засвоєнню отриманих знань для здобуття подальшої освіти в закладах України різних рівнів. Виконання Програми дасть змогу:

Номер слайду 8

Факт державницького існування України посилюватиме інтерес до нашої історії, літератури, культури, освіти, як у самій Україні, так і в діаспорі та за кордоном, слугуватиме для України одним з аспектів, який нині починає використовуватися світовими державами на користь нашої незалежної Батьківщини. Саме через освіту Україна має історичний шанс відродитися й піднятися на якісно новий світовий рівень. Особлива роль у збереженні національної ідентичності відводиться молоді – майбутньому будь-якого суспільства. Це його опора та найактивніша частина. Тому для її виховання та навчання була створена й упроваджена в життя ціла система освітніх розробок, спрямована на виховання нового покоління українців, враховуючи емігруючу молодь. У зв`язку з цим, українознавство для молоді - гарант виживання й процвітання української нації в сучасному конкурентному світі, що неухильно глобалізується та усвідомлює знання про Україну і світове українство як органічну цілісність

Номер слайду 9

№ заняття. К-тьгод. Зміст навчального матеріалу. Хронологія головних подій періоду (дати)Видатні особистості періоду. Додатки до навчального матеріалу. Наскрізні змістові лінії, вміння 2 2 МОДУЛЬ І СТАРОДАВНІЙ (АНТИЧНИЙ) ЕТАП ФОРМУВАННЯ ПОЛІТИЧНОЇ КАРТИ СВІТУ(до Vст. Н.е.)    ЗМІСТ ПРОГРАМИ ІНТЕГРОВАНОГО ЕКСПРЕС-КУРСУ З ГЕОГРАФІЇ, ІСТОРІЇ, УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ТА УКРАЇНОЗНАВСТВА ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ 10-11 КЛАСІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, КУРСІВ ТА ЦЕНТРІВ-ОСЕРЕДКІВ УКРАЇНСЬКОЇ ДІАСПОРИ ЗА КОРДОНОМ, ФАКУЛЬТАТИВНИХ ЗАНЯТЬ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ, ЗАНЯТЬ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ЗНО ТА НМТ«ЄВРОПЕЙСЬКА УКРАЇНА. ВІД СИВОЇ ДАВНИНИ ДО СЬОГОДЕННЯ» (35 год, 1 година на тиждень) 18 18 МОДУЛЬ ІV НОВІТНІЙ ЕТАП ФОРМУВАННЯ ПОЛІТИЧНОЇ КАРТИ СВІТУ(ХХ ст. – ХХІ ст. (до наших днів))    33 МОДУЛЬ ІІ СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ ЕТАП ФОРМУВАННЯ ПОЛІТИЧНОЇ КАРТИ СВІТУ(Vст. н.е. – XV ст.)    1212 МОДУЛЬ ІІІ НОВИЙ (КОЛОНІАЛЬНИЙ) ЕТАП ФОРМУВАННЯ ПОЛІТИЧНОЇ КАРТИ СВІТУ(XV ст. – початок ХХ ст.)    Ознайомитись з Програмою за посиланнями: https://drive.google.com/file/d/1mw255v. G2u4df. R7z. B4 Fpxgv. G1f. JFE9xif/view?usp=sharinghttp://www.dia.kiev.sch.in.ua/gallery_and_documents/metodichna_robota/osobistisne_zrostannya_pedagogiv/galena_olena_volodimirivna/ 351 Повторення.  ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА РІК(Контрольне тестування за інтегрованим експрес-курсом)    

Номер слайду 10

Номер слайду 11

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
Додано
27 січня
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку