ЗАТВЕРДЖУЮ: Директор
КУ «Інклюзивно-ресурсний центр»
_____ ___________ _____
РІЧНИЙ ПЛАН РОБОТИ
учителя-логопеда
КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ «ІНКЛЮЗИВНО- РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР»
у 2021 році
№ |
Основні напрямки роботи |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Відповідальні особи |
Примітка |
1. |
Організаційно-педагогічна робота |
Обстежити всі компоненти мовленнєвої діяльності дітей з метою визначення рівня мовленнєвого розвитку, розробка корекційно- розвиткової роботи . |
Кожного вівторка у формі консультативно-рекомендаційної допомоги та після проведення КО за присутністю батьків |
Учитель - логопед |
|
Оформити результати розвитку мовлення дітей після проведення КО у протоколах обстеження дітей з ООП. |
Згідно проведення КО ІРЦ протягом навчального року |
Учитель - логопед |
|
||
Ведення реєстру дітей (журнал обліку), які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в учителя - логопеда ІРЦ. |
Протягом року |
Учитель - логопед |
|
||
Оформлення висновків про проведення КО. |
Після проходження КО протягом року |
Учитель-логопед |
|
||
Дітей, що пройшли КО за заявами батьків зарахувати для проведення корекційно- розвиткових занять щодо подолання мовленнєвих порушень. |
За запитом батьків |
Учитель- логопед |
|
||
Скласти річний план роботи на 2021рік. |
Грудень.2020 |
Учитель-логопед |
|
||
Підготувати щотижневе планування діяльності. |
Кожного вівторка протягом року |
Учитель-логопед |
|
||
Скласти графік проведення логопедичних занять.( змінювати за потребою). |
Грудень 2020 |
Учитель-логопед |
|
||
Взяти участь у підготовці графіку виїздів у навчальні заклади району з метою проведення консультативної роботи. |
За запитом |
Учитель-логопед |
|
||
Продовження ведення журнал обліку консультацій. |
Грудень 2020 |
Учитель-логопед |
|
||
2. |
Експертно-діагностична діяльність |
Взяти участь у проведенні комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини (оцінка мовленнєвого розвитку), розроблення рекомендацій щодо програми навчання, особливостей організації логопедичної допомоги відповідно до потенційних можливостей загального та мовленнєвого розвитку дитини. |
За наявністю письмової заяви батьків або законних представників дитини |
Учитель-логопед |
|
Розробка графіку виїзних засідань. |
За наявністю запиту-відношення адміністрації навчального закладу |
Згідно графіку виїздів учителя-дефектолога, логопеда, психолога, вчителя – реабілітолога ІРЦ. |
|
||
Участь у проведенні виїзних засідань з метою визначення особливих освітніх потреб дітей з ООП. |
Згідно графіка виїздів ( за запитом адміністрації шкіл) |
Учитель-логопед |
|
||
Раннє виявлення дітей з особливими освітніми потребами. |
Протягом року |
Учитель –логопед ІРЦ у співпраці з освітніми та медичними установами. |
|
||
Первинний прийом батьків, консультування за потребою в учителя-логопеда. |
Згідно графіку прийому батьків |
Учител-логопед |
|
||
Вивчення та оцінка мовленнєвого розвитку дитини. |
Постійно |
Учитель-логопед ІРЦ |
|
||
Вивчення динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами. |
Протягом року (за потребою) |
Учитель-логопед та фахівці ІРЦ у співпраці з учасниками освітнього процесу |
|
||
Спостереження за динамікою розвитку дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних закладах загальної середньої освіти та інклюзивних закладах дошкільної освіти. |
Протягом року (згідно індивідуальної програми розвитку) |
Учитель-логопед, фахівці у співпраці з учасниками освітнього процесу |
|
||
Підготовка звіту фахівця ІРЦ про результати надання корекційно-розвиткових послуг.
|
Грудень 2021 |
Учитель-логопед |
|
||
3. |
Надання корекційно-розвиткових послуг
|
Комплектування груп та підгруп дітей з порушеннями мовлення:
|
Грудень.2021 |
Учитель-логопед |
|
Проведення індивідуальних занять з дітьми, у яких виявлені такі порушення:
Проведення фронтальних занять за такими напрямами: - подолання порушень звуковимови; - розвиток мовленнєвого дихання; - розвиток фонематичного сприйняття і звукового аналізу та синтезу; - покращення рухливості органів артикуляції; - розширення і уточнення словника за лексичними темами; - розвиток зв'язного мовлення; - розвиток дрібної моторики. Корекція порушень мовленнєвого розвитку на індивідуальних, підгрупових, групових заняттях. |
Згідно графіка проведення занять |
Учитель-логопед |
|
||
Протягом навчального року |
Учитель-логопед |
|
|||
4. |
Психолого-педагогічний супровід |
Участь в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти. |
Протягом навчального року у закладах освіти |
Учитель-логопед |
|
Взаємодія з батьками (законними представниками) дітей з ООП та закладами освіти, в яких вони навчаються. |
Протягом навчального року |
Учитель-логопед |
|
||
Створення банку методичних матеріалів на допомогу інклюзивному закладу (нормативно-правова база, програми навчання, методичні матеріали для фахівців, порадники для батьків). |
|
|
|
||
5. |
Методична підтримка |
Участь у проведенні інструктивно-методичних нарад фахівців ІРЦ. |
Вівторок протягом року |
Учитель-логопед |
|
Надання методичної допомоги щодо складання, виконання та коригування ІПР |
|
|
|
||
Взаємодія з педагогічними працівниками закладів освіти щодо виконання рекомендацій, зазначених у висновку проведення КО учителем-логопедом ІРЦ. |
Протягом року |
Учитель-логопед |
|
||
Надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої та інших закладів освіти , які забезпечують здобуття загальної середньої освіти батькам (одному з батьків) або представникам дітей з ООП щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг. |
Протягом року |
Учитель-логопед |
|
||
6. |
Інформаційно-просвітницька діяльність ( у формі конференцій, семінарів, майстер-класів, лекцій, виступів, тренінгів, нарад, засідань, круглих столів, тощо) |
За результатами КО інформувати адміністрацію навчального закладу про стан розвитку усного та писемного мовлення дітей. |
За висновком проведення КО учителя-логопеда |
Учитель -логопед |
|
Інформувати батьків дітей з ООП про завдання, зміст, наслідки роботи учителя-логопеда. |
Систематично |
Учитель-логопед |
|
||
Надавати консультативно-рекомендаційну форму допомоги з питань формування загального розвитку, розвитку мовлення та виправлення мовленнєвих недоліків у дітей дошкільного, шкільного віку з питань взаємозв’язку логопеда, учителя, вихователя і батьків. |
За запитом педагогів і батьків |
Учитель-логопед. |
|
||
Проводити просвітницьку допомогу учителям початкових класів та вихователям закладів освіти району з питань виправлень порушень звуковимови у дітей дошкільного та шкільного віку та надання логопедичної допомоги дітям з важкими порушеннями мовлення. |
Січень, травень 2021 та за запитом батьків
|
Учитель-логопед |
|
||
Взаємодіяти з адміністрацією НЗ, учителями, вихователями з метою встановлення наступності в корекційній роботі дітьми –логопатами. |
Згідно графіку виїзду у НЗ та за запитом педагогів, вихователів, батьків. |
Учитель-логопед |
|
||
Взяти участь у проведенні круглого столу фахівців ІРЦ району та батьків з виступом на тему: «Разом долаєм труднощі»» |
Згідно графіка проведення круглого столу на базі ІРЦ |
Учитель-логопед |
|
||
З метою усунення причин порушень мовлення проводити демонстраційні логопедичні заняття за участю батьків. |
Протягом року |
Учитель-логопед |
|
||
7. |
Консультативна робота |
День відкритих дверей. Індивідуальні бесіди з батьками за результатами досягнень дітей. |
За потребою фахівця, батьків |
Учитель-логопед |
|
Брати участь у батьківських зборах з метою ознайомлення батьків з:
|
За запитом |
Учитель-логопед |
|
||
Систематично доводити до відома батьків результати корекційного впливу на розвиток мовлення дітей. |
Протягом навчального року |
Учитель-логопед |
|
||
Проводити консультативно-рекомендаційну форму допомоги батькам на теми:
|
Протягом навчального ; за запитом батьків
|
|
|
||
Брати участь у проведенні лекторіїв для батьків на тему «Поради батькам щодо виховання та навчання дітей з ООП». |
Згідно графіку роботи ІРЦ |
Учитель-логопед |
|
||
8. |
Підвищення кваліфікаційного рівня та фахової майстерності |
Навчання використанню сучасних міжнародних методик оцінки розвитку дитини. |
Протягом року |
Учитель-логопед |
|
Участь у семінарах, тренінгах, конференціях, вебінарах з питань інклюзивного навчання. |
Протягом року |
Учитель-логопед |
|
||
Проходження фахових курсів для підвищення кваліфікації на базі КВНЗ ВАБО. |
Згідно графіку курсів ВАБО |
|
|
||
Самопідготовка, опрацювання літератури з питань навчання дітей з ООП. |
Протягом року |
Учитель-логопед |
|
||
Розробити методичні рекомендації на тему: «Формування та розвиток мовлення у дітей із синдромом Дауна». |
Червень 2021 |
Учитель-логопед |
|
Учитель-логопед: Вакула Н.І.