Річний план навчально – методичної роботи вчителя – логопеда днз

Про матеріал
У річному плані навчально – методичної роботи розкриті всі напрямки роботи вчителя – логопеда у логопедичній групі днз
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Річний план

Навчально – методичної роботи вчителя – логопеда Книжник О.Г.

групи дітей з порушеннями мовлення  №2

ДНЗ №11 м. Синельникового

На 2019 – 2020 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1Характеристика групи дітей з порушеннями                        мовлення         №2,    ДНЗ     №11 ,    станом

на          2019\2020                 навчальний рік.

 

У групу зараховано     12   дітей.

    

З них      дітей другого року навчання -6,     дітей першого року навчання-6.

 

Кількість дітей за мовленнєвими порушеннями:

 

Загальний недорозвиток мовлення 3 рівня           -  9   дітей;

 

Загальний недорозвиток мовлення 2 рівня           -   2  дітей;

 

Загальний недорозвиток мовлення 1 рівня           -  1 дітей;

 

Порушення фонетико- фонематичної сторони мовлення- 0 ;

 

Заікування                                                                   – 1 дитина;

 

Дизартрія                                                                     -   1  дитина;

 

Моторна алалія                                                           -    0  дитина;

 

Порушення психологічного розвитку                   -   0   дітей ;

 

Інтелект норма                                                           -   12 дітей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Завдання в системі розвивально – корекційної роботи.

 

  •      Розвивати рухливість артикуляційного апарату дітей, корекція звуковимови.

 

  •      Розвивати у дітей фонематичне сприймання, слухову увагу, вміти чути себе.

 

  •      Розвивати координацію рухів, дрібну моторику.

 

 

  •      Корекція всіх психічних процесів.

 

  •      Усунути вади звуковимови:

       –постановка звуків;

       –автоматизація поставлених звуків,

       –диференціація звуків.

 

  •      Підготовка до звукового аналізу слів. Вчити:

      - визначати місце звука у слові(початок, кінець, середина);

      -Визначати кількість складів, виділяти наголошений склад;

      -розрізняти слова подібні за звучанням;

           -розрізняти слова з парними звуками;

           -розрізняти слова у фразі;

           - запам’ ятовувати і відтворювати ряд слів.

 

    7)   Збагачувати словниковий запас:

     -розширення, уточнення словника згідно     лексичних тем;

     -Навчити вживати  узагальнюючі поняття;

    -вправляти у встановленні причинно наслідкових зв’ язків,

 у   класифікації, вилученні зайвого предмета;

    -навчити вимовляти слова складної структури.

 

     8)   Формувати граматичну будову мови:

       -дотримуватись порядку слів у реченні;

       - тренувати у вживанні всіх частин мови

       - практичне ознайомлення із структурою   складносурядного,  складнопідрядного речень.

 

     9)    Розвиток зв’ язного мовлення.

 

 

 

    

 

 

№ п/п

ЗМІСТ

ТЕРМІН ВИКОНАННЯ

3. Діагностико – проектна діяльність

3.1

Обстежити мову дітей логопедичної групи, заповнити мовні картки, діагностичні картки; скласти індивідуальний план корекційної роботи на кожну дитину. Поділити дітей на підгрупи за станом мовлення. Надати інформацію про стан мовлення дітей адміністрації ДНЗ

Вересень

3.2

Ознайомити вихователів, батьків, керівника музичного з результатами обстеження дітей

Вересень

3.3

Скласти графік роботи, ознайомити з ним вихователів, батьків

Вересень

3.4

Обстежити мову дітей у групах загального призначення ДНЗ №11«Дружба»

січень-

Травень

3.5

Надавати рекомендації батькам для оформлення документації з відбору дітей у логопедичні групи

Згідно графіку

ІРЦ

3.6

Підтримувати зв'язок з ЗОШ №2, ЗОШ№5 з метою встановлення взаємозв’язку між вчителем-логопедом та вчителями початкових класів

Вересень

Травень

4. ПРОФІЛАКТИЧНА РОБОТА

4.1

Провести мовленнєву діагностику дітей молодшого віку

січень

4.2

Консультування у лікарів-спеціалістів по питанню психоневрологічного стану дітей-логопатів, з метою впровадження індивідуально-диференційованого підходу

Протягом року

5. КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНА РОБОТА

5.1

Уточнення, постановка

Жовтень-січень

5.2

Автоматизація звуків

Січень-березень

5.3

Диференціація звуків, близьких за звучанням

Квітень

5.4

Збагачення словникового запасу

Протягом року

5.5

Розвиток фонематичного сприймання та формування звуко-буквенного аналізу та синтезу складу, слів

Протягом року

5.6

Формування граматично правильного мовлення згідно з вимогами навчання рідної мови

Протягом року

5.7

Розвиток зв’язного мовлення

Протягом року

6.КОНСУЛЬТАТИВНО - МЕТОДИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ

6.1

Підготувати та провести відкрите заняття із звукової культури мовлення та навчання елементам грамоти відповідно календарного плану

жовтень

РОБОТА З ВИХОВАТЕЛЯМИ ТА МУЗИЧНИМ КЕРІВНИКОМ

6.2

Провести бесіди з вихователями логопедичної групи за темами:

- індивідуальні особливості мовлення дітей;

- динаміка розвитку мовлення дітей;

- закріплення правильної звуковимови у дітей

 

 

Вересень

протягом року

6.3

Провести консультацію для вихователів логопедичної групи:

-Психологічні особливості дітей з порушенням мовлення

-Коротка вуздечка язика: діагностика, розтягування, постановка звуків

 -Як виявити дефекти в будові органів мовлення в домашніх умовах?

-Формування національної свідомості дитини, її мовлення на основі використання фольклорного матеріалу

 -Розвиток слухового сприймання у дітей дошкільного віку

-Культура мовлення вихователя

-Корекційні вправи на розвиток пам’яті та уваги

-Формуємо діалогічне мовлення,як основи успішної соціалізації дитини з порушенням мовлення

-«Мовлення майбутнього школяра»

 

 

 

 

Вересень

 

Жовтень

 

Листопад

 

Грудень

 

 

Січень

 

 

Лютий

Березень

Квітень

 

Травень

6.4

Співпраця з музичним керівником

Приймати участь у розробці сценаріїв до свят з метою розподілу ролей та підбору віршів індивідуально для кожної дитини

 

Згідно графіку

 

РОБОТА З БАТЬКАМИ

6.5

Провести групові батьківські збори в логопедичній групі:

- режим і форми роботи логопедичної групи, результати обстежень

- створення умов для правильного мовного розвитку дітей у сім’ї; результати корекційної роботи з дітьми за І півріччя

- підсумки корекційної роботи з дітьми в логопедичній групі за навчальний рік

 

 

Жовтень

 

 

Січень

 

 

Травень

6.6

Провести консультації для батьків:

- Як правильно виконувати домашнє завдання логопеда

 

-Білінгвізм, або двомовність, у дітей

-Іграшки для розвитку мовлення дитини від 3 до 5 років

-Основні напрямки в роботі з розвитку мовлення у дошкільників

-Розвиваємо мовлення та творчу уяву у дітей

-Як виявити дефекти в будові органів мовлення в домашніх умовах?

-Коли дитині можна починати вчити іноземну мову?

 

-Читаємо казки дітям

 

-Десять порад у вихованні маленького читача

 

 

Вересень

 

 

Жовтень

Листопад

 

Грудень

 

Січень

Лютий

 

Березень

 

 

Квітень

 

Травень

6.7

Провести разом з вихователями майстер-клас для батьків старшої логопедичної групи «Що за чудо ці казки!»

січень

6.8

Продовжувати  роботу заочної школи «Заняття з логопедом для батьків і дітей 5-го р.ж.»

Протягом року

6.9

Провести заняття в педагогічній гостинній для батьків дітей (5-6 р.) «Заставимо язичок трудитися»

Грудень

6.10

Проводити консультації у разі потреби, та за бажанням батьків

У разі потреби

6.11

Проводити індивідуальні заняття в присутності батьків з метою показу прийомів корекційної роботи

Протягом року

 

6.12

Запрошувати батьків на ранки та розваги з метою демонстрації правильної вимови дітей

Протягом року

 

 

6.13

Вести зошити для домашніх завдань батьків з дітьми

 

 

Протягом року

 

 

 

 

7.ПІДВИЩЕННЯ ФАХОВОЇ МАЙСТЕРНОСТІ

 

 

7.1

 

 

 

 

І далі напрацьовувати матеріал з теми: «Зошит з обліку індивідуальної роботи з дітьми логопатами»

 

 

 

 

 

7.2

 

 

7.3

 

 

 

 

7.4

 

 

 

7.5

 

 

 

7.6

 

 

7.7

 

 

7.8

 

 

7.9

 

 

7.10

 

 

7.11

 

 

 

 

7.12

 

 

 

 

 

 

8.1

8.2

 

8.3

 

 

8.4

 

8.5

 

8.6

8.7

 

 

 

 

8.8

 

 

 

Опрацювання літератури з теми.

 

Продовжувати впроваджувати в роботу  «Українське дошкілля» та програмно-методичний комплекс «Корекційне навчання з розвитку мовлення дітей середнього та старшого дошкільного віку із ЗНМ 2-3рівнів» Л.І.Трофименко

Доповнити  перспективний план    корекційно - відновлюваної роботи  за  лексичними темами  з дітьми із ЗНМ І рівня.

Доповнювати матеріал для індивідуального зошита  дитини логопата

Впорядковувати  матеріал  консультацій для батьків, вихователів;

 

Своєчасно поповнювати знання, знайомитись з інноваційними програмами та технологіями.

  

Систематично знайомитись з новинками дефектологічної літератури.

 Участь у роботі семінарів, педрадах згідно річного плану ДНЗ.

Брати активну участь у роботі міського методичного об’єднання вихователів старших груп, вчителів логопедів.

Відвідувати відкриті заняття вчителів – логопедів, вчителів – дефектологів, вихователів, вчителів початкових класів.

 

Брати участь у семінарах , при інституті післядипломної педагогічної освіти.

8. РОБОТА НАД УДОСКОНАЛЕННЯМ ОБЛАДНАННЯ ЛОГОПЕДИЧНОГО КАБІНЕТУ

Забезпечувати оснащеність корекційного процесу.

Виготовлення дидактичних та наочних матеріалів відповідно до завдань корекційної роботи.

Поповнити новинками (дидактичними, наочними посібниками, літературою)

 

Придбати Демонстраційний матеріал "Серії сюжетних малюнків" автор  Н.Гавриш

 Поповнювати матеріали консультацій батьків, вихователів.

Поповнювати картотеку дидактичних ігор

Придбати методичний посібник «Калейдоскоп інформаційно – ігрової творчості дітей» та коректурні таблиці автор Н.Гавриш,О.Безсонова.

 

Зробити  косметичний ремонт кабінету.

 

Вересень, жовтень

 

Протягом року

 

 

 

 

 

 

Протягом року

 

 

 

Протягом року

 

Протягом року

 

 

Протягом року

 

 

Протягом року

 

Протягом року

 

Протягом року

 

 

 

Протягом року

 

 

 

Протягом року

 

 

 

 

 

 

Протягом року

 

Протягом року

 

Протягом року

 

Протягом року

 

Протягом року

 

Протягом року

 

Протягом року

 

 

 

Червень

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Планування
Інкл
Додано
27 травня 2020
Переглядів
3236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку