Про матеріал

Матеріал належить практичному психологу

Апостолівської ЗШ І-ІІІ ступенів №4

Коваленко Ірині Анатоліївні, ЗАВАТНАЖЕНИЙ ПОМИЛКОВО!!!!!!!!!

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Відділ освіти виконавчого комітету

Апостолівської міської ради

Апостолівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор Апостолівської

ЗШ І-ІІІ ступенів №4

___________ Лавриненко Л.М

 

 

 

 

ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН

роботи практичного психолога

Апостолівської ЗШ І-ІІІ ступенів №4

Коваленко Ірини Анатоліївни

на 2019-2020 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Апостолове

2019 рік

 

Вступ

У системі освіти України відповідно до статті 76 Закону «Про освіту» діє соціально-психологічна служба, що забезпечує своєчасне і систематичне  вивчення психофізичного розвитку здобувачів освіти, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, гендерних та інших індивідуальних особливостей, сприяє створенню умов для виконання освітніх і виховних завдань закладів освіти.

Метою діяльності соціально-психологічної служби є сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань освіти.

Соціально-психологічна служба Апостолівської ЗШ І-ІІІ ст. № 4 представлена практичним психологом Коваленко Іриною Анатоліївною та соціальним педагогом Кузь Оленою Григорівною.

Перспективний  план роботи практичного психолога складено на підставі «Положення про психологічну службу системи освіти України та Закону України «Про освіту». Наказом Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009 р. № 616 затверджено «Положення про психологічну службу». У роботі практичний психолог керується Конституцією України, Декларацією прав людини, Конвенцією ООН про права дитини, Етичним кодексом психолога.

На основі цих та ряду інших нормативно-правових документів здійснює роботу практичний психолог школи.


Аналітична частина

Основною  метою  роботи  практичного психолога  є  здійснення психологічного супроводу інтелектуального та особистісного розвитку учнів на кожному віковому етапі, їх адаптація, формування в них психологічної готовності до життєвого самовизначення; сприяння оптимізації освітнього процесу.

На початку року було визначено такі завдання:

  • Здійснення психологічного супроводу адаптації першокласників до школи;  психологічний супровід розвитку молодших школярів (діагностика інтелектуального та особистісного розвитку);
  • Вивчення рівня адаптації  учнів 5 класу, допомога учням з ознаками дезадаптації;
  • Проведення роботи з обдарованими  дітьми;
  • Допомога в професійному та життєвому самовизначенні старшокласників;
  • Запобігання конфліктів в учнівському та педагогічному колективах;
  • Виявлення дітей та підлітків «групи ризику» та робота з ними;
  • Проведення профілактики адиктивної та девіантної поведінки;
  • Формування навичок здорового способу життя;

Усі поставлені завдання можна вважати виконаними.

Практичний психолог працював над підготовкою до проведення тренінгів, індивідуальної  та групової психодіагностики, корекційно-відновлювальної та розвивальної роботи з учнями, виступів, анкетувань та бесід з учнями, батьками (опікунами) та педагогічними працівниками.

Практичним психологом здійснювалися психологічні дослідження адаптації першокласників до нових умов навчання, дослідження адаптації учнів 5-х класів  до нових умов навчання (вересень-жовтень)  та діагностика готовності учнів 4 класу до навчання в середній школі (квітень).

Соціально-психологічною службою Апостолівської ЗШ І-ІІІ ступенів №4 було складено акти житлово-побутових умов учнів, що перебувають на внутрішньо-шкільному контролі та складені характеристики  на дітей даної категорії (листопад, січень, квітень).

Соціально-психологічна робота проводилися з учнями, їх батьками  та з педпрацівниками. Проведення соціально-педагогічного дослідження щодо виявлення насильства в сім'ї, класі та позашкільному середовищі показало, що таких сімей не виявлено (жовтень, березень). Діагностика професійних інтересів учнів проводилась за допомогою різних методів для різних вікових категорій (листопад, грудень).  Для учнів 1-4 класів було проведено заняття з підвищення професійної грамотності за допомогою знайомства із світом професій (лютий), для учнів 5-8 класів було використано ігрові технології для виявлення рівня професійної обізнаності (березень); з учнями старших класів проводилися профорієнтаційні рольові ігри (листопад).

Значну увагу було приділено роботі з учнями, батьками, педагогічними працівниками для запобігання суїцидів, насильства в сім’ї, торгівлі людьми. Було проведено бесіди з учнями та батьками. Для учнів було проведене анкетування на ці теми, а також заняття з елементами тренінгу: «Попередження та корекція девіантної та агресивної поведінки», «Дружба», «Доброта та милосердя в кожному з нас», «Стоп булінг», «Насильство, жорстока поведінка: форми виявлення, профілактика, допомога»

Практичним психологом проводилася просвітницька та профілактична робота. Було проведено ряд бесід в рамках тематичних тижнів. Наприклад,  бесіди з учнями щодо поведінки під час освітнього процесу, зниження рівня успішності через погану поведінку, профілактики негативних явищ серед неповнолітніх: «Чим шкідливе вживання алкогольних, тютюнових виробів», бесіда з учнями та батьками «Суїцид неповнолітніх», «Вплив паління на організм людини», бесіда «Основні положення ООН та права дитини і норм родинного виховання», «Профілактика негативних явищ в учнівському середовищі». Методи первинної профілактики наркоманії та ВІЛ-інфекції, проведені уроки гендерної грамотності «Ми різні, але рівні», виступи на батьківських зборах, на класних годинах, відвідування сімей учнів, що потребують додаткової уваги. Тренінгові заняття «Найбільше щастя – це здоров’я», «Оминаймо гострі кути!». Оперативно-просвітницька інформація соціально-психологічної служби висвітлювалася на спеціальному стенді «Кожна дитина має право» (інформація про права та обов’язки учнів; основні положення ООН та права дитини і норм родинного виховання). Крім цього, просвіта учнів та вчителів здійснювалася під час  бесід, консультацій.

Виступи на батьківських зборах, перед батьками майбутніх першокласників були спрямовані на підвищення соціальних, педагогічних та психологічних знань батьків, а також залучення їх до співпраці з соціально-психологічною службою школи; виступи на батьківських зборах на тему «Булінг – соціально – педагогічна та психологічна проблема. Профілактика та подолання».

Консультації проводилися з учнями, батьками, вчителями за запитом. Індивідуальні консультації з учнями  проводилися з питань стосунків між подругами, професійне самовизначення,  за  результатами    діагностики тощо. Надавалася необхідна інформація, рекомендації, пропонувалася психологічна, етична та художня література. Основна тематика консультацій з батьками – це питання запобігання адиктивної  та девіантної поведінки дітей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Цілепокладаюча частина

В 2019/2020 навчальному році практичний психолог Апостолівської ЗШ І-ІІІ ступенів №4 продовжить працювати над методичною темою «Допомога в соціалізації учнів під час навчально-виховного процесу в середній ланці»,  головна мета якої – визначення і забезпечення оптимальних умов для формування психічно зрілої, відкритої для засвоєння нового досвіду, високо адаптивної особистості, що орієнтована на самореалізацію і розвиток власних здібностей та охорони його психофізичного здоров`я.

Психологічна служба шкоди у 2019/2020 у навчальному році буде працювати також за такими напрямками:

  • консультативно-методична допомога всім учасникам освітнього процессу з питань навчання та виховання учнів школи;
  • створення умов для розвитку пізнавальних процесів учнів школи;
  • проведення просвітницької роботи з підвищення психологічної культури в школі;
  • превентивння профілактичної роботи з учнями, метою якої є формування у дітей орієнтації на здоровий спосіб життя та захист психічного здоров’я, профілактики паління, алкоголізму, наркоманії та нерозбірливої сексуальної поведінки. - попередження суїцидальної поведінки серед учнів школи-інтернату. А саме:
  • формування позитивного соціально-психологічного клімату в школі.

Завдання практичного психолога Апостолівської ЗШ І-ІІІ ступенів № 4:

  • здійснювати психологічний супровід дітей в період адаптації до нових умов навчання.
  • здійснення профілактики дезадаптації учнів під час переходу до середньої ланки навчаня;
  • створення сприятливого психологічного клімату в учнівському та педагогічному колективі;
  • використання психологічних методів для підвищеня продуктивності навчання, стимулювання креативності учнів та педагогів, підвищення психологічної обізнаності усіх учасників педагогічного процесу;
  • проведення профорієнтаційної роботи;
  • профілактика негативних явищ та пропаганда здорового способу життя;
  • проведення просвітницької роботи щодо попередження алкоголізму, наркоманії, ВІЛ інфекцій та СНІДу.
  • проведення  корекційної роботу з учнями «групи ризику» та учнями, що перебувають на внутрішньо шкільному контролі.


Змістовна частина

№ п/п

Напрямки діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти

Термін проведення

Де і з ким проводиться

Примітка

1

Діагностика

1.1

Діагностування учнів 5-х класів з метою визначення особливостей адаптації до середньої ланки освіти:

  • Методика визначення особистісної адаптованості школяра до зовнішнього та внутрішнього світу (Фурмана)
  • Соціометричне дослідження (Дж. Морено)
  • ДВОР
  • Визначення мотивації школяра до навчання у школі(О.Ануфрієв, С.Костроміна).
  • Тест на визначення самооцінки учнів.

Вересень-жовтень

Учні 5-х класів

 

1.2.

Діагностика адаптації учнів 1-х класів до навчання у початковій школі.

  • Проективний тест особистих відношень, соціальних емоцій і ціннісних орієнтацій «Будиночок».
  • Тест шкільної зрілості Керна – Ієрасика
  • Методика «Сходинки»

Спостереження за діяльністю учнів на уроках

 

Вересень-жовтень

Учні 1-х класів

 

1.3.

Вхідне діагностування дітей з ООП (за потреби)

Вересень 1-2 тиждень

Учні школи з ООП

 

1.4.

Діагностика визначення рівня шкільної тривожності (Б.М. Філіпс)

Вересень-жовтень

Учні школи

 

1.5.

Анкетування учнів «Світ професій»

16-17.10.19

Учні 9 та 11 класів

 

 

Анкетування учнів, написання диктантів:

-профілактика СНІДу;

-профілактика туберкульозу;

-профілактика тютюнопаління

17.10- 18.10.19

Учні школи

 

1.6.

Анкетування, щодо обізнаності дітей у проблемі «Торгівля людьми»

Листопад

Учні 6-9 класів

 

1.7.

Моніторинг  з теми: «Здоровий спосіб життя»

  • Анкета «Антитютюнова хартія»
  • Анкета визначення рівня установки на вживання учнями тютюну та алкоголю
  • Тест «Що таке СНІД?»

Листопад

Учні 7-8 класів

 

1.8.

Моніторинг  «Насильство в сучасному суспільстві»

  • Тест - опитувальник: «Насильство в сім'ї»
  • Анкета «Насилля в школі»
  • Анкета «Насильство»

Грудень

Учні 8-9 класів

 

1.9.

Анкетування (профілактика СНІДу та туберкульозу)

  • Анкета

щодо визначення рівня знань школярів з питань профілактики СНІД

  • Анкета
  • «Здоровий спосіб життя – запорука захисту від туберкульозу»

Грудень, Березень

Учні 9-11 класи

 

1.10.

Дослідження серед учасників освітнього процесу (за запитами адміністрації та педагогів)

Протягом навчального року

Учні 1-11 класів

 

1.11.

Дослідження індивідуальних особливостей поведінки учнів «групи ризику» та учнів, що перебувають на внутрішньо шкільному контролі. (за запитом учасників освітнього процесу)

  • Басс А., Дарк А. „Дослідження показників і форм агресії ”.
  • Кетелл Р. „Особистісний опитувальник ” „16 – РF”.
  • Спілберг Ч. „Шкала особистісної тривожності”.
  • Стреляу Я. „Характеристика типу нервової діяльності”(адаптація  Н.Р.Данилової, Ф.Г. Шмелева )

Протягом навчального року

Учні 1-11 класів

 

1.12.

Діагностика агресивності дітей молодшого шкільного віку. (за запитом учасників освітнього процесу)

  • Методика «Кактус»
  • Методика «Вулкан»

Протягом навчального року

Учні 1-4 класів

 

1.13.

Діагностика агресивності дітей підліткового віку. (за запитом учасників освітнього процесу)

  • Методика «Агресивна поведінка»
  • (За Є. Ільїним та П. Ковальовим)
  • Методика діагностики показників та форм агресії А. Басса —А. Дарки (адаптація О.К. Осницького)

Протягом навчального року

Учні 5-11 класів

 

1.14.

Діагностика професійних схильностей та інтересів учнів:

  • Методика самооцінки схильності до різних типів професійної діяльності ( Є. Клімов)
  • Тест «Визначення професійних інтересів учнів»
  • Опитувальник професійних схильностей
  • Диференційно-діагностичний опитувальник (ДДО) інтересів

Лютий

Учні 9 та 11 класів

 

1.15.

Анкетування для старшокласників  з проблем моралі і сімейних стосунків  

02.03-05.03.20

Учні 9-11 класів

 

1.16.

Міжособистісні стосунки в класному колективі

02.03-05.03.20

Учні 5-11 класів

 

1.17.

Дослідження психологічної готовності учнів початкової ланки до переходу до навчання в середню ланку.

  • Анкета для оцінювання рівня шкільної мотивації й адаптації Н. Лусканової
  • Методика «Агресивна поведінка» (За Є. Ільїним та П. Ковальовим)
  • Соціометрія Дж. Морено

Березень - квітень

Учні 4-х класів

 

2

Профілактика

2.1.

Відвідування вдома дітей, що перебувають на внутрішньо шкільному контролі

Протягом навчального року

 

 

2.2.

Участь в організації та проведенні рад профілактики.

Протягом навчального року

Спільно з ЗДВР, класні керівники  1-11 класів, соціальним педагогом

 

2.3.

Проведення занять з елементами тренінгу щодо формування здорового способу життя та правового виховання учнів, протидії торгівлі людьми, насильства в сім`ї (по запиту)

Протягом навчального року

Спільно з соціальним педагогом, учні 9-11 класів

 

2.4.

Проведення профілактичної роботи із учасниками освітнього процесу з питань запобігання та протидії злочинності, алкоголізму, тютюнопалінню, наркоманії.

Листопад -грудень

Спільно з соціальним педагогом, учні 5-11 класів

 

2.5.

Підтримувати зв’язки з громадськими організаціями, з центром соціальної служби для  сім`ї дітей та молоді

Протягом навчального року

 

 

3

Корекція

3.1.

Індивідуальні та групові заняття з учнями 1-х та 5-х класів в період адаптації до нових умов навчання (за потребою)

Жовтень

Учні 1-х та 5-х класів

 

3.2.

Заняття з елементами тренінгу «Чи вміємо ми спілкуватися»

Жовтень

Учні 10-го класу

 

3.3.

Проведення заняття з елементами тренінгу на тему : «Наш дружній п’ятий клас»

Жовтень

Учні 5-х класів

 

3.4.

Заняття з елементами тренінгу «Моє життя – мій вибір»

Листопад

Учні 10-го класу

 

3.5.

Профорієнтаційне заняття «Я та мій вибір»

Листопад

Учні 9-х класів

 

3.6.

Бесіда з елементами тренінгу «Права дитини»

Листопад

Учні 1-х та 2-х класів

 

3.7.

Заняття з елементами тренінгу «Вчимося бути толерантними»

Листопад

Учні 8-х класів

 

3.8.

Заняття з елементами тренінгу «Я серед людей»

Грудень

Учні 6-х класів

 

3.9.

Бесіда з елементами тренінгу «Що таке СНІД»

Грудень

Учні 4-х класів

 

3.10.

Заняття з елементами тренінгу «Для мене бути здоровим означає…»

Грудень

Учні 7-х класів

 

3.11.

Заняття з елементами тренінгу «Подолай свій гнів »

Січень

Учні 5-х класів

 

3.12.

Рольова гра «Метаморфози природи»

Січень

Учнів 3-х класів

 

3.13.

Заняття з елементами тренінгу «Шлях який обираєш ти»

Січень

Учні 9-х та 11-го класів

 

3.14.

Заняття з елементами тренінгу «Світ емоцій та почуттів»

Лютий

Учні 7-8 класів

 

3.15.

Заняття з елементами тренінгу «Повір у себе»

Лютий

Учні 9-х класів

 

3.16.

Заняття з елементами тренінгу «Вчимося бути в мирі та злагоді»

Лютий

Учні 3-х та 4-х класів

 

3.17.

Заняття з елементами тренінгу «Все в твоїх руках»

Березень

Учні 11-го класу

 

3.18.

Заняття з елементами тренінгу «Зміни себе сам»

Березень

Учні 10-го класу

 

3.19.

Бесіда з елементами тренінгу «Конфлікт та його наслідки»

Березень

Учні 6-х класів

 

3.20.

Бесіда з елементами тренінгу «Лихослів’я»

Квітень

Учні 7-х класів

 

3.21.

Бесіда з елементами тренінгу «Груповий тиск. Етапи прийняття рішення»

Квітень

Учні 8-х класів

 

3.22.

Заняття з елементами тренінгу «Попередження насильства та боулінгу в школі»

Квітень

Учні 5-х-11-х класів

 

3.23.

Заняття з елементами тренінгу « Як запобігти стресу під час іспитів»

Травень

Учні 9-х та 11-го класу

 

3.24.

Заняття з елементами тренінгу « Попереду у нас 5-ий клас»

Травень

Учні 4-х класів

 

3.25.

Проведення групової та індивідуальної колекційної роботи за результатами психодіагностики (за запитом)

Протягом навчального року

Учителі, батьки, учні

 

3.26.

Корекційно-розвивальна робота з дітьми з особливими освітніми потребами

Протягом навчального року

Учні з ООП

 

3.27.

Бесіда з елементами тренінгу «Стоп булінг»

Протягом навчального року

Учителі, батьки, учні

 

4

Навчальна діяльність

5

Консультування

5.1.

Індивідуальне консультування батьків, учителів з питань адаптації учнів

Протягом навчального року

Кл. керівники 1-5 – х класів/ батьки 1-5 –  х класів

 

5.2.

Індивідуальні консультації з класними керівниками за результати проведених методик.

Протягом навчального року

Класні керівники

 

5.3.

Профорієнтаційні консультації для учнів (за запитом)

Протягом навчального року

Учні старших класів

 

5.4.

Індивідуальне консультування батьків (за потребою)

Протягом навчального року

Батьки

 

5.5.

Індивідуальне та групове консультування учнів

Протягом навчального року

Учні школи

 

5.6.

Надання рекомендацій батькам, педпрацівникам у вихованні дітей та підлітків, які схильні до агресивної поведінки

Протягом навчального року

Учителі, батьки

 

5.7.

Надання рекомендацій батькам, педпрацівникам у вихованні гіперактивних дітей

Протягом навчального року

Учителі, батьки

 

5.8

Надання рекомендацій батькам, медпрацівникам у подоланні «важкого» характеру підлітків

Протягом навчального року

Учителі, батьки

 

5.9.

Надання рекомендацій батькам, педпрацівникам щодо подолання стресу, психологічної травми у дітей

Протягом навчального року

Учителі, батьки

 

6

Просвіта

6.1.

Проведення заходів просвітницького спрямування на теми:

  • Рівні можливості для всіх
  • Мої права
  • Що таке насильство? Як себе захистити!
  • Небезпека в Інтернеті
  • Дружба жити допомагає
  • Протидія торгівлі людьми
  • Кримінальна та адміністративна відповідальність неповнолітніх
  • Протидія домашньому насильству
  • Що таке боулінг? Як не стати його жертвою!
  • Як добре бути школярем

Протягом навчального року

Учні школи

 

6.2.

Виступи на батьківських зборах

Протягом навчального року

Батьки

 

6.3.

Проведення просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу з питань запобігання та протидії насильству, злочинності, алкоголізму, наркоманії, тютюнополінню.

Протягом навчального року

Спільно з соціальним педагогом

 

6.4.

Участь в організації та проведенні Всеукраїнської акції «16 днів проти гендерного насилля!»

Листопад

Спільно з соціальним педагогом

 

6.5.

Проведення заходів з психологічної просвіти в рамках «Тижня психології»

Квітень

Спільно з соціальним педагогом

 

6.6.

Виступи на педагогічних радах, нарадах при директору.

Протягом навчального року

Педагогічні працівники

 

6.7.

Психологічна просвіта за запитом адміністрації, вчителів, учнів, батьків

Протягом навчального року

Адміністрація школи, вчителі, батьки, учні

 

7

Інше

7.1.

Складання планів роботи: річного місячного

На початку навчального року, щомісяця

 

 

7.2.

Складання щоденного плану роботи

Постійно

 

 

7.3.

Підготовка матеріалів для проведення:

  • Діагностики
  • Тренінгів
  • Просвітницької роботи
  • Батьківських зборів
  • Педагогічних нарад

Систематично

 

 

7.4.

Складання банку даних:

  • Внутрішньо шкільний облік
  • Дітей «групи ризику»
  • Неблагополучних сімей

На початку навчального року

 

 

7.5.

Участь у навчально-методичних об’єднаннях працівників психологічної служби міста

За планом відділу освіти

 

 

7.6.

Оформлення та поновлення даних для стендів соціально-психологічної служби

Двічі на рік

Спільно з соціальним педагогом

 

7.7.

Робота в бібліотеці з питані самоосвіти

Постійно

 

 

7.8.

Створити раду профілактики правопорушень.

Розробити заходи для профілактики дитячої бездоглядності й правопорушень, правової та психологічної підтримки дітей, які потрапили в складні соціальні умови

До 06.09.2019

Спільно з соціальним педагогом

 

7.9.

Контроль за відвідуванням школи учнями, які стоять на внутрішньо шкільному контролі

Жовтень

 

 

7.10.

Рейди в сім’ї з метою надання допомоги батькам у спілкуванні з підлітками та взаємопорозумінні, які мають складну поведінку, проблеми з навчанням, сім’ї ДБСТ

Жовтень, Листопад

Спільно з соціальним педагогом

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
18 вересня 2019
Переглядів
3949
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку