Річний план роботи практичного психолога

Про матеріал
1. Вступ - склад психологічної служби школи - нормативні документи, на яких ґрунтується діяльність практичного психолога 2. Аналітична частина 3. Цілепокладаюча частина 4. Змістова частина - психодіагностична робота - психологічна просвіта - організаційно-методична робота - самоосвіта - робота з сім’ями яки опинилися у складних життєвих обставинах
Перегляд файлу

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

 

Директор

Школи №

_______________ 

 

ПОГОДЖУЮ

 

Методист РНМЦ

 

_______________ 

 

 

 

 

 

Річний план

роботи практичного психолога

Школи

м. Києва Дарницького району

Черняк Валерії Володимирівни

на 2020-2021 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Склад психологічної служби школи № 160:

  • -  1 психолог, працює на одну ставку,
  • - 1 соціальний педагог, працює на одну ставку.

Нормативні документи, на яких ґрунтується діяльність практичного психолога

  1. Конституція України
  2. Декларація прав людини
  3. Конвенція про права дитини
  4. Закон України «Про освіту»
  5. Закон України «Про загальну середню освіту»
  6. Етичний кодекс психолога
  7. Наказ МОН від 20 квітня 2001 р. № 330 Про затвердження Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах Міністерства освіти і науки України
  8. Лист Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України від 27.07.2020 № 22.1/10-1495 “Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2020/2021 н. р.“.

 

  1. Лист Міністерства освіти і науки України від 18.07.2019 №1/9-462 “Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2019/2020 н.р.”

 

  1. Лист МОН України № 1/9-472 від 24.07.2019 «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України».

 

  1. Лист МОН від 05.09.2018 № 1/9-529 “Про документацію працівників психологічної служби у системі освіти України”

12. Лист МОН від 07.08.2018 № 1/9-487 “Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2018-2019 н.р.”

13. Наказ МОН від 31.05.2018 № 555 “Про затвердження Положення про Всеукраїнський конкурс авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів “Нові технології у новій школі”

14. Наказ МОН від 22.05.2018 № 509 “Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України”

15. Лист МОН від 18.05.2018 № 1/11-5480 “Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству”

16. Лист ІМЗО від 15.05.2018 № 22.1/10-1529 “Про курси підвищення кваліфікації практичних психологів та соціальних педагогів”

17. Лист МОН від 20.04.2018 № 1/9-252 “Про підготовку аналітичної довідки щодо діяльності психологічної служби у системі освіти України”

18. Наказ ІМЗО від 20.12.2017 № 75 “Про утворення робочої групи з удосконалення науково-методичного супроводу професійної діяльності фахівців психологічної служби”

19. Наказ МОН від 08.08.2017 № 1127 “Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2020 року”

20.  Лист МОН від 28.07.2017 № 1/9-414 “Про забезпеченість фахівцями психологічної служби системи освіти та пріоритетні напрями діяльності у 2017-2018 навчальному році”

21.  Наказ МОН України від 03.07.2017 № 948 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28 липня 2017 року за № 930/30798) “Про внесення змін деяких наказів Міністерства освіти і науки України і Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України”

22.  Наказ МОН від 02.03.2017 № 334 “Про унормування діяльності психологічної служби системи освіти”

 

 

 

 

Аналітична частина

1. Аналіз досягнутих результатів

Виходячи із функціональних обов’язків та професійних можливостей практичних психологів закладів середньої освіти отримано наступні результати діяльності:

  1. З метою адаптації батьків та учнів перших класів виступила на конференції для батьків першокласників з практичними порадами для покращення адаптаційного періода.
  2. З метою визначення рівня готовності до школи  першокласників мною була проведена скринінг – діагностика О. Єкжанової. Одним із завдань методики є визначення рівня інтелектуального розвитку дитини, який розглядається на даному віковому етапі, як сукупність достатнього розвитку, словарного запасу, рівня довільної уваги, оперативної пам’яті, процесів мислення, загальної обізнаності.  . В результаті досліджень було виявлено, що в цілому рівень готовності дітей до школи – достатній.

   Надані поради вчителям, щодо створення умов успішної адаптації. А також, рекомендовані вправи:

  • «Абетка почуттів» - з метою навчити учнів виражати свої почуття, визначити ставлення до школи;
  •  «Дерево» - з метою активізувати візуальні, аудіювальні, кінестетичні відчуття, розвивати впевненість;
  • « Опануй себе». Мета якої: виробити навички самоконтролю (цю вправу також було рекомендовано і учням середньої та старшої школи з підвищеним рівнем конфліктності та агресивності).  Надана інформація для вчителів перших класів про можливі психологічні причини труднощів.
  1. З метою ефективності роботи та профілактики дезадаптації та розвитку стресостійкості в учнів вивчено рівень тривожності за допомогою тесту шкільної тривожності Філліпса, який надає змістовну характеристику кожного синдрому (чинника):
  • загальної тривожності у школі;
  •  переживання соціального стресу;
  • фрустрації потреби в досягненні успіху;
  •  страх самовираження;
  •  страх ситуації перевірки знань;
  •  страх невідповідності очікуванням оточення;
  •  низької фізіологічної опірності стресові;
  •  проблеми і страхи у стосунках з учителями. Останнім надані поради « ПРАВИЛА РОБОТИ З ТРИВОЖНИМИ ДІТЬМИ» та рекомендована вправа «Повітряна Кулька», мета якої – є управління станом м'язової напруги і розслаблення.
  1. Для діагностики професійного самовизначення учнів 9 класів я використала такі методики:
  • «Диференційно-діагностичний опитувальник(ДДО)» який є однією із найвідоміших методик для визначення інтересів і нахилів учнів, він дає важливі відомості для попереднього орієнтування в інтересах і нахилах в рамках відомої класифікації професій;  
  •  «Опитувальник професійних переваг» (А. Йовайши), який  спрямований на дослідження інтересів і прагнень особистості;
  • методика «Профіль», яка визначає напрями професійної діяльності;
  •  «Опитувальник типу мислення» - можливість прогнозування успішності в конкретних видах професійної діяльності. Надала поради учням щодо їх схильностей та інтересів. В індивідуальних консультаціях, батькам 9 класів були надані розгорнуті відповіді щодо успішності навчання в профільних класах або коледжах.
  1. Надала консультативно-методичну допомогу всім учасникам освітнього процесу з питань виховання підлітків та створення сприятливих психологічних умов для їх розвитку.
  2. Здійснила психологічну профілактику, спрямовану на своєчасне попередження відхилень в становленні особистості, попередження та подолання труднощів у міжособистісних стосунках, допомогу у розв’язанні конфліктів.
  3. Шляхом групової психолого-педагогічної корекції вдалося знизити рівень конфліктності у міжособистісних стосунках класних колективів серед учнів.
  4.  Шляхом індивідуальної консультативної роботи з батьками надано психологічні рекомендації щодо профілактики відхилень у становленні особистості дитини та подолання труднощів у міжособистісних стосунках у сім’ї.

2. Аналіз змісту діяльності (структурно-функціональний опис):

Загальна мета діяльності практичного психолога даного навчального закладу – сприяння розвиненню та становленню психічно здорової особистості дитини. Формування та розвиток індивідуальних особливостей кожної дитини, допомога їй у виробленні свідомого ставлення до майбутнього життя. Профілактика та подолання агресивної поведінки учнів.

Виходячи з даної мети та основних функцій діяльності практичного психолога в минулому навчальному році виконано наступні завдання:

  1. Виходячи із планування заходів щодо психолого-просвітницької функції здійснено психологічну просвіту педагогічного колективу за тематиками: «Адаптація першокласників», «Психологічні особливості формування учнівського колективу», «Адаптація 5-х класів», «Профільний вибір 9-х класів»; учнів середніх та старших класів за темою «Профілактика правопорушень та негативних явищ в школі», «Один колектив-одна сім’я», «Креативність», «Стоп агресії»; батьків за тематиками: «Вікові особливості першокласників та шляхи їх психологічної підтримки», «Психологічні особливості підліткового віку», «Групи ризику в інтернеті», «Адаптація першокласників», «Адаптація 5-х класів», «Профільні нахили учнів 9-х класів»
  2. Проведено психодіагностику, спрямовану на психологічне обстеження підлітків та класних колективів, вчасне виявлення підлітків «групи ризику»,  негативних психологічних особливостей підлітків (високий рівень агресивності, тривожності, неадекватну самооцінку тощо).
  3. Шляхом індивідуальної консультативної роботи надано психологічну допомогу Батькам та учням, що опинились у кризовій життєвій ситуації, а також інформаційну допомогу батькам щодо особливостей  сімейного виховання обдарованих підлітків.

            Вказані види діяльності відповідають прогнозуванню діяльності психологічної служби школи.

Цілепокладаюча частина

  1. Дотримуватись в роботі принципу дитиноцентризму.
  2. Здійснення  психологічного супроводу першокласників та п’ятикласників,  спостереження за адаптацією новоприбулих учнів; профільна орінтація учнів 9-х класів.
  3. Психологічний супровід старшокласників – особистісна зрілість, профорієнтаційна робота.
  4. Формування культури та виховання толерантної позиції у відносинах з оточуючими; проведення бесід з профілактики шкідливих звичок.
  5. Створення позитивного психологічного клімату в учнівських колективах, що сприяє розкриттю та реалізації творчих здібностей учнів.
  6. Допомога класним керівникам у формуванні ціннісних орієнтацій колективів,   згуртуванні учнівських колективів.

7.   Допомога батькам у свідомому вихованні дітей.

   8.  Співробітництво з адміністрацією і педагогічним колективом школи через педради, засідання, індивідуальні бесіди, бесіди-довідки тощо.

 

 

 

 

 

 

Змістова частина

1.ПСИХОДІАГНОСТИЧНА РОБОТА

Зміст роботи з учнями (дітьми), педпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу

Термін проведення

Де і з ким проводиться

1.

Первинне обстеження майбутніх першокласників до шкільного навчанняі.

  • Дослідження шкільної зрілості дітей, що вступають до школи

Квітень-травень

Майбутні першокласники

2.

Анкетування батьків майбутніх першокласників

 

Квітень - травень

Батьки майбутніх першокласників

3.

Групове консультування батьків про вікові особливості першокласників та шляхи їх психологічної підтримки.

 

Червень,

серпень

батьки першокласників

4.

Контроль за адаптацією першокласників до школи:

  • відвідування уроків, спостереження за мікрокліматом у класному колективі, стилем спілкування учнів з учителем та один з одним.
  • Психологічна діагностика емоційного стану та мотивації навчання учнів
  • Бесіди з учителями з метою виявлення дітей. Які мають ознаки дезадаптації

Протягом року

1 класи

5.

Виявлення причин що перешкоджають адаптації першокласника

- психологічне дослідження індивідуальних особливостей першокласників: а) скринінг-діагностика О.Єжанової; б) проективна методика «Будинок, Дерево, Людина»

- спостереження за поведінкою

- бесіди з батьками про особливості сімейного виховання

 

 

Протягом року

1 класи

6.

Психологічне супроводження дітей, які мають ознаки дезадаптації. 

 

Протягом року

1 класи

7.

Діагностика схильностей, інтересів першокласників які навчаються за програмою «Росток»: а) скринінг-діагностика О.Єжанової; б) проективна методика «Будинок, Дерево, Людина»

 

Вересень-листопад

1А, 1Б класс

8.

Індивідуальне психологічне консультування молодших школярів

На запит

Молодші школяри

9.

Рівень готовності до навчання на новому ступені:

- мотиваційної;

- Розумової активності;

- Емоційно-вольової;

- соціальної

А) Діагностика інтелектуального розвитку дитини здійснюється за допомогою тесту вербального розвитку на основі субтестів Амтхауера( 4 субтести);

Б) окремий субтест «Числові ряди»;

В) методика ДВОР

 

 

Березень-травень

4 класи

10.

Контроль за адаптацією учнів 5-х класів до нових умов навчання:

  • Дослідження мікроклімату у класному колективі, структури взаємовідносин.
  • Діагностика 5-класників з метою оцінювання їхнього рівня адаптації за допомогою теста шкільної тривожності Філліпса
  • Бесіда з учителями, з метою виявлення дітей, які мають ознаки дезадаптації.

Відвідування уроків з метою дослідження взаємодії вчителя з учнями

Жовтень-грудень

5 клас

11.

Психодіагностика учнів що опинились у складних життєвих ситуаціях

На запит

Всі учасники навчального процесу

12.

Діагностика інтересів професійного самовизначення учнів 9, 11 класів. Для діагностики професійного самовизначення використовують:

  1. «Диференційно-діагностичний опитувальник(ДДО)»;
  2.  «Опитувальник професійних переваг» (А. Йовайши;
  3. Методика «Профіль;
  4. «Опитувальник тип мислення.

 

березень-квітень

9,11класи

13.

Контроль за адаптацією учнів 10-х класів до нових умов навчання

 

Жовтень- листопад

10 клас

14.

Запити з боку учнів, батьків, вчителів, адміністрації школи.

 

 Протягом року

 

15.

Труднощі шкільної адаптації:

-          у навчальній діяльності;

-          порушення поведінки;

-          емоційна напруженість;

-          порушення здоров’я

Листопад-грудень

10 класи

16.

Дослідження особливостей розвитку особистості обдарованих дітей:

  • Інтелектуальних, творчих здібностей

 

  • Статусу в колективі

 

Емоційних станів(тривожноті, фрустрації)

Протягом року

Учні школи

 

 

2.ПСИХОЛОГІЧНА ПРОСВІТА

Зміст роботи з учнями (дітьми), педпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу

Термін проведення

Де і з ким проводиться

1.

«Людина починається з добра»

 

Березень

Учні молодшої школи

2.

«Культура спілкування з ровесниками»

 

Грудень

Учні  школи

3.

Протидія булінгу

 

 Вересень

Учні школи

4.

Виступ на батьківських зборах «адаптація учнів до навчання у 5-х класах» 

 

 Листопад

Батьки

5.

Нарада:  «адаптація учнів до навчання у 1-х,5-х класів» 

 

Листопад

Педагоги

6.

Батьківські збори: «адаптація майбутніх першокласників до навчання у першому класі»

 

Серпень

Батьки

 

3.ОРГАНІЗАЦІЙНО -  МЕТОДИЧНА РОБОТА 

Зміст роботи з учнями (дітьми), педпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу

Термін проведення

Де і з ким проводиться

1.

Складання річного плана роботи

Вересень

 

2.

Аналітичний звіт

Вересень

 

 

3.

Статистичний звіт

I півріччя

II півріччя

 

 

4.

Підготовка матеріалів для проведення:

-          діагностики;

-          тренінгів;

-          просвітницької роботи;

-          батьківських зборів;

-          педагогічних нарад.

Згідно річного плану ЗНЗ

 

 

 

 

5.

Робота в районній бібліотеці СШ №274

 

Постійно

 

 

4.  Самоосвіта.

Зміст роботи з учнями (дітьми), педпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу

Термін проведення

Де і з ким проводиться

1.

Міський центр сїм’ї «Родинний дім»

Протягом року

 

2.

Центр практичної психології і соціальної работи ІППО ім. Грінченка

  • Семінари
  • Круглий стіл
  • «Творча група»
  • «супервізійна група»

 

 

 

Протягом року

 

3.

Центр сім’ї Дарницького району

 

Протягом року

 

4.

Міська соціальна служба для дітей і молоді (Довженко 2)

 

Протягом року

 

5.

Центр по роботі з жінками (Мельнікова 20)

Протягом року

 

6.

Дім вчителя

Протягом року

 

 

 

 

5. Робота з сім’ями яки опинилися у складних життєвих обставинах.

 

Зміст роботи з учнями (дітьми), педпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу

Термін проведення

Де і з ким проводиться

1.

Надання психологічної допомоги в адаптації до нових умов навчально-виховного процесу і встановлення нових соціальних зв’язків у навчальному закладі

Протягом року

За запитом

2.

Проведення:

- спостереження;

- просвітницької роботи;

- консультацій;  

- розвивальної роботи;

-діагностичної роботи.

 

 

Протягом року

 Учні та батьки

3.

Індивідуальний супровід шляхом впровадження психологічних ігор

Протягом року

За запитом

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
9441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку