Риторика як наука і мистецтво

Про матеріал
Контрольна робота 11 клас Риторика як мистецтво слова + 3 тести на відповідність у форматі НМТ головні та другорядні члени речення.
Перегляд файлу

 

Тема. Контрольна робота №1. Риторика як наука й мистецтво слова

                                  Варіант 1.

Початковий рівень (0,5б)

► Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. Інвенція — це розділ риторики, який вивчає:

А засоби виразності ораторської промови;

Б розробку предметної царини ораторської промови;

В структуру ораторської промови;

Г способи запам’ятовування ораторської промови.

2. Елокуція — це розділ риторики, який вивчає...

А виразність ораторської промови;

Б розробку предметної царини ораторської промови;

В структуру ораторської промови;

Г способи запам’ятовування ораторської промови.

3. Меморія — це розділ риторики, який вивчає...

А виразність ораторської промови;

Б розробку предметної царини ораторської промови;

В структуру ораторської промови;

Г способи запам’ятовування ораторської промови.

4. Топос — це риторичне поняття, що визначає...

А норми людської поведінки;

Б почуття;

В розум;

Г місце і час виголошення промови.

5. Аналогійний метод характеризується...

А зіставленням предметів і перенесенням властивостей з одного на інший;

Б послідовним розгортанням повідомлення і рухом тексту від загального до часткового;

В рухом від конкретного до загального;

Г рухом від безпідставних аргументів до фактів.

6. Укажіть рядок, у якому використовується антитеза.

А Гей над дорогою стоїть верба, Дзвінкі дощові струни ловить (П. Тичина);

Б Важким холодним сном за хатою спала земля (М. Коцю­бинський);

В Та дрібка солі, що на всю родину, І грудка цукру в той тривожний рік Так солодко і солоно — до згину — Такого не забути нам повік (М. Людкевич);

Г Холодним полум’ям займається Повітря мрійне, як вода (В. Стус).

Середній рівень (2б)

► Завдання 7 - 8 передбачає встановлення відповідності.

7. Поєднайте назви тропів та фігур з їхнім визначенням.

Назва

А. Анафора

Б. Оксюморон

В. Антитеза

Г. Гіпербола

 

Визначення

1. Риторична фігура, що полягає в зумисне підкресленому зіставленні двох протилеж­них, але пов’язаних між собою понять, явищ, речей, ідей та образів для підсилення вражень, для більшої переконливості.

2. Образне перебільшення, яке виявляється в тому, що якась ознака приписується пред­мету в такій мірі, у якій вона реально йому не властива й не може бути властивою.

3. Риторична фігура, яка є сполученням двох непоєднуваних понять, що мали б виключати одне одного, завдяки чому виникає ефект несподіваності  й свіжість образу.

4. Одна з риторичних фігур, що полягає у вживанні на початку рядків звукового, лексичного повтору чи повторення про­тягом цілого твору або його частини син­таксичних, строфічних структур.

8. Установіть відповідність між рядами словосполучень та стилями мовлення, до яких вони належать:

1. Офіційно-діловий

2. Розмовний

3. Публіцистичний

4. Художній

А гостра зацікавленість, офіційний Київ;

Б хуртовина айстр, осінні карнавали;

В знищувати докази злочину, за звітний період;

Г гнутися в дугу, виводити на чисту воду.

Високий рівень (4б)

9.

 

10.

 

 

11.

 

 

 

                                                                   Варіант 2.

Початковий рівень (0,5б)

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Потрібно вибрати правильний варіант.

1. Диспозиція — це розділ риторики, який вивчає...

А засоби виразності ораторської промови;

Б способи запам’ятовування ораторської промови;

В структуру ораторської промови;

Г розробку предметної царини ораторської промови.

2. Еристика — це...

А засоби виразності ораторської промови;

Б виголошення оратором промови;

В мистецтво ведення суперечки;

Г методи запам’ятовування тексту промови.

3. Елоквенція — це розділ риторики, що вивчає...

А засоби виразності ораторської промови;

Б виголошення оратором промови;

В структуру ораторської промови;

Г розробку предметної царини ораторської промови.

4. Етос — це засоби впливу, що апелюють до...

А норм людської поведінки;

Б почуттів;

В розуму;

Г місця і часу виголошення промови.

5. Індуктивний метод викладу матеріалу передбачає рух...

А від формулювання аргументів до формулювання тези;

Б від формулювання тези до формулювання аргументів;

В від конкретних фактів, явищ до загального виснов­ку за допомогою зіставлення ознак, властивостей цих явищ;

Г від безпідставних аргументів до фактів.

6. Укажіть рядок, у якому використовується оксюморон.

А Гей над дорогою стоїть верба, Дзвінкі дощові струни ловить (П. Тичина);

Б Важким холодним сном за хатою спала земля (М. Коцю­бинський);

В Та дрібка солі, що на всю родину, І грудка цукру в той тривожний рік Так солодко і солоно — до згину — Такого не забути нам повік (М. Людкевич);

Г Холодним полум’ям займається Повітря мрійне, як вода (В. Стус).

Середній рівень (2б)

► Завдання 7 - 8 передбачає встановлення відповідності.

7. Поєднайте назви тропів та фігур з їхнім визначенням.

Назва

Визначення

А. Синекдоха

Б. Алегорія

В. Перифраз

Г. Алюзія

1. Художньо-стилістичній прийом, на­тяк, відсилання до певного літератур­ного твору, сюжету чи образу, а також історичної події з розрахунку на еру­дицію читача, покликаного розгадати закодований зміст.

2. Мовний зворот, який вживається за­мість звичайної назви певного об’єкта і полягає в різних формах опису його істотних і характерних ознак.

3. Різновид метонімії, у якому ціле подається через назву його частин, загальне — через його часткове вира­ження.

4. Спосіб двопланового художнього зображення, що ґрунтується на приховуванні реальних осіб, явищ і предметів під конкретними художніми образами з відповідними асоціаціями, з характерними ознаками приховуваного.

8. Метод характеризується…

1. Аналогічний

2. Дедуктивний

3. Індуктивний

4. Хронологічний

А відповідає перебігу подій, порядку елементів цілого;

Б передбачає зіставлення об’єктів задля перенесення закономірностей з одного на інший об’єкт;

В передбачає рух думки від загального до часткового;

Г передбачає рух мовленнєвого цілого від часткового до загального.


 

 

Високий рівень (4б)

9.

10.

11.


Варіант 1.

Початковий рівень (0,5б)

► Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. Інвенція — це розділ риторики, який вивчає:

А засоби виразності ораторської промови;

Б розробку предметної царини ораторської промови;

В структуру ораторської промови;

Г способи запам’ятовування ораторської промови.

2. Елокуція — це розділ риторики, який вивчає...

А виразність ораторської промови;

Б розробку предметної царини ораторської промови;

В структуру ораторської промови;

Г способи запам’ятовування ораторської промови.

3. Меморія — це розділ риторики, який вивчає...

А виразність ораторської промови;

Б розробку предметної царини ораторської промови;

В структуру ораторської промови;

Г способи запам’ятовування ораторської промови.

4. Топос — це риторичне поняття, що визначає...

А норми людської поведінки;

Б почуття;

В розум;

Г місце і час виголошення промови.

5. Аналогійний метод характеризується...

А зіставленням предметів і перенесенням властивостей з одного на інший;

Б послідовним розгортанням повідомлення і рухом тексту від загального до часткового;

В рухом від конкретного до загального;

Г рухом від безпідставних аргументів до фактів.

6. Укажіть рядок, у якому використовується антитеза

А Гей над дорогою стоїть верба, Дзвінкі дощові струни ловить (П. Тичина);

Б Важким холодним сном за хатою спала земля (М. Коцю­бинський);

В Та дрібка солі, що на всю родину, І грудка цукру в той тривожний рік Так солодко і солоно — до згину — Такого не забути нам повік (М. Людкевич);

Г Холодним полум’ям займається Повітря мрійне, як вода (В. Стус).

Середній рівень (2б)

► Завдання 7 - 8 передбачає встановлення відповідності.

7. Поєднайте назви тропів та фігур з їхнім визначенням.

Назва

А. Анафора

Б. Оксюморон

В. Антитеза

Г. Гіпербола

 

Визначення

1. Риторична фігура, що полягає в зумисне підкресленому зіставленні двох протилеж­них, але пов’язаних між собою понять, явищ, речей, ідей та образів для підсилення вражень, для більшої переконливості.

2. Образне перебільшення, яке виявляється в тому, що якась ознака приписується пред­мету в такій мірі, у якій вона реально йому не властива й не може бути властивою.

3. Риторична фігура, яка є сполученням двох непоєднуваних понять, що мали б виключати одне одного, завдяки чому виникає ефект несподіваності  й свіжість образу.

4. Одна з риторичних фігур, що полягає у вживанні на початку рядків звукового, лексичного повтору чи повторення про­тягом цілого твору або його частини син­таксичних, строфічних структур.

8. Установіть відповідність між рядами словосполучень та стилями мовлення, до яких вони належать:

1. Офіційно-діловий

2. Розмовний

3. Публіцистичний

4. Художній

А гостра зацікавленість, офіційний Київ;

Б хуртовина айстр, осінні карнавали;

В знищувати докази злочину, за звітний період;

Г гнутися в дугу, виводити на чисту воду.

Високий рівень (4б)

9. Наведіть аргументи для підтвердження або спростування думки: «Немає нічого сильнішого за материнську любов» (написати власне висловлення).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 2.

Початковий рівень (0,5б)

Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Потрібно вибрати правильний варіант.

1. Диспозиція — це розділ риторики, який вивчає...

А засоби виразності ораторської промови;

Б способи запам’ятовування ораторської промови;

В структуру ораторської промови;

Г розробку предметної царини ораторської промови.

2. Еристика — це...

А засоби виразності ораторської промови;

Б виголошення оратором промови;

В мистецтво ведення суперечки;

Г методи запам’ятовування тексту промови.

3. Елоквенція — це розділ риторики, що вивчає...

А засоби виразності ораторської промови;

Б виголошення оратором промови;

В структуру ораторської промови;

Г розробку предметної царини ораторської промови.

4. Етос — це засоби впливу, що апелюють до...

А норм людської поведінки;

Б почуттів;

В розуму;

Г місця і часу виголошення промови.

5. Індуктивний метод викладу матеріалу передбачає рух...

А від загального до часткового;

Б від часткового до загального.

В від конкретних фактів, явищ до загального виснов­ку за допомогою зіставлення ознак, властивостей цих явищ;

Г від безпідставних аргументів до фактів.

6. Укажіть рядок, у якому використовується оксюморон.

А Гей над дорогою стоїть верба, Дзвінкі дощові струни ловить (П. Тичина);

Б Важким холодним сном за хатою спала земля (М. Коцю­бинський);

В Та дрібка солі, що на всю родину, І грудка цукру в той тривожний рік Так солодко і солоно — до згину — Такого не забути нам повік (М. Людкевич);

Г Холодним полум’ям займається Повітря мрійне, як вода (В. Стус).

Середній рівень (2б)

► Завдання 7 - 8 передбачає встановлення відповідності.

7. Поєднайте назви тропів та фігур з їхнім визначенням.

Назва

Визначення

А. Синекдоха

Б. Алегорія

В. Перифраз

Г. Алюзія

1. Художньо-стилістичній прийом, на­тяк, відсилання до певного літератур­ного твору, сюжету чи образу, а також історичної події з розрахунку на еру­дицію читача, покликаного розгадати закодований зміст.

2. Мовний зворот, який вживається за­мість звичайної назви певного об’єкта і полягає в різних формах опису його істотних і характерних ознак.

3. Різновид метонімії, у якому ціле подається через назву його частин, загальне — через його часткове вира­ження.

4. Спосіб двопланового художнього зображення, що ґрунтується на приховуванні реальних осіб, явищ і предметів під конкретними художніми образами з відповідними асоціаціями, з характерними ознаками приховуваного.

8. Метод характеризується…

1. Аналогічний

2. Дедуктивний

3. Індуктивний

4. Хронологічний

А відповідає перебігу подій, порядку елементів цілого;

Б передбачає зіставлення об’єктів задля перенесення закономірностей з одного на інший об’єкт;

В передбачає рух думки від загального до часткового;

Г передбачає рух мовленнєвого цілого від часткового до загального.

Високий рівень (4б)

9. Наведіть аргументи для підтвердження або спростування думки: «Батьківщину не вибирають» (написати власне висловлення).

 

1

 

docx
До підручника
Українська мова (академічний та профільний рівень) 11 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
9 жовтня 2023
Переглядів
684
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку