Рівень навчальних досягнень учнів, науково – практична діяльність як складова іміджу навчального закладу

Про матеріал

матеріали для використання у роботі заступника директора з навчально - виховної робти навчального закладу під час підготовки та проведення засідання педагогічної ради

Перегляд файлу

Навчально-виховний комплекс

„Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів –

дошкільний навчальний заклад” 

Костянтинівської міської ради ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Доповідь на педраду:

 

Рівень навчальних досягнень учнів,

 науково – практична діяльність

 як складова іміджу

навчального закладу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

термін: березень 2018 року

підготувала:

заступник директора з НВР

Сафронова Н.М.

 

 

 

 

 

                   Позитивний імідж навчального закладу стимулює попит на освітні послуги, які він надає, сприяє його популярності серед цільових груп і підвищує конкурентоспроможність

                   Інтенсивне становлення навчальних закладів нового типу, яке спостерігається сьогодні в Україні, потребує вирішення нових управлінських та психолого - педагогічних завдань, розробки нових підходів, які визначають успішність їхньої діяльності.

Одним із таких підходів є створення іміджу навчального закладу.

Питання створення іміджу загальноосвітнього навчального закладу, що виступає однією із складових модернізації освіти, є на сьогодні дуже важливим і необхідним. З одного боку - це конкурентоспроможність на ринку освітніх послуг, з іншого – реформування старих методів управління, які в більшій мірі себе вже вичерпали і не відповідають вимогам сьогодення, а тим більше майбутнього. Нові, вдосконалені методи управління повинні ґрунтуватися не тільки на останніх досягненнях соціальних наук і менеджменту,  але й враховувати людський фактор.

Під іміджем навчального закладу ми розуміємо емоційно забарвлений образ, який утворився у масовій свідомості, що володіє цілеспрямовано заданими характеристиками і покликаний чинити психологічний вплив певної спрямованості на конкретні групи соціального оточення загальноосвітнього закладу.

Під формуванням іміджу навчального закладу більшість дослідників розуміють процес, в ході якого створюється спланований образ на основі наявних ресурсів.

 

 

Формування іміджу – це цілеспрямований, науково виважений процес. Проблема  формування іміджу – це проблема психолого-педагогічних, пізнавальних та емоційних, раціональних та художніх засобів створення позитивного образу навчального закладу, відображення в цьому образі внутрішніх, сутнісних смислів, змісту та завдань, особливостей діяльності навчального закладу.

  Необхідність формування іміджу освітньої установи визначається:

 

 

 

 

 

Виходячи з цього будується наступна структура іміджу навчального закладу:

Імідж освітніх послуг

Уявлення громадськості про освітні послуги, що надає навчальний заклад, формується на основі таких критеріїв, як:

  • затребуваність освітніх послуг;
  • співвідношення ціни/якості додаткових освітніх послуг;
  • унікальність пропозицій – відсутність аналогів на ринку освітніх послуг тощо.

Вагомим чинником для формування образу навчального закладу є забезпечення комфортних умов життєдіяльності учнів під час навчально-виховного процесу.

На затребуваність освітніх послуг навчального закладу найбільше впливає їх якість, яку громадськість зазвичай оцінює за рейтинговими показниками:

  • результатами ЗНО,
  • перемоги учнів в олімпіадах, конкурсах,
  • участь у проектах,
  •  кваліфікаційний рівень працівників.

 

Імідж споживачів освітніх послуг

 Імідж споживачів розуміють як суспільну думку про стиль життя, соціальний статус, фінансове становище й інші характеристики учнів та їх родин.

 

 З огляду на те що одним із чинників формування образу навчального закладу є його історія, слід підтримувати зв'язки з випускниками, відстежувати їх подальше життя.

Імідж керівника

Портрет керівника в очах громадськості складається:

  •  з уявлень про його наміри, мотиви діяльності, ціннісні орієнтири,
  • здібності,
  • методи управління та результативність роботи.

Керівник повинен мати харизму, лідерські якості для того, щоб вести за собою колектив, не пригнічуючи при цьому творчої індивідуальності та ділової ініціативи кожного працівника.

Для правильного формування іміджу керівник має подавати інформацію з перших уст: проводити якомога більше публічних виступів, давати інтерв'ю, коментувати події, не оминати жодного позитивного інформаційного приводу.

Імідж працівників

Імідж працівників – це збірний узагальнений образ колективу навчального закладу, що розкриває найхарактерніші риси, професійні й особистісні якості.

Проте імідж формується насамперед на основі прямого контакту з певним представником. При цьому кожного працівника розглядають як «обличчя» навчального закладу, за яким формуватимуть думку про колектив в цілому. Тому важливо дбати про моральну, інтелектуальну, інформаційну, мовленнєву культуру кожного працівника незалежно від посади, яку він обіймає, чи роботу, яку він виконує.

Внутрішній імідж навчального закладу

Основні чинники внутрішнього іміджу:

  • корпоративна культура;
  • сприятливий психологічний мікроклімат у колективі.

 

Візуальний імідж

Візуальний імідж є одним із головних засобів створення іміджу навчального закладу.

 

На зовнішні уявлення про навчальний заклад впливають такі чинники, як:

  • екстер'єр;
  • інтер'єр;
  • корпоративний стиль.

Соціальний імідж

Соціальний імідж – це уявлення оточення про соціальні цілі і роль навчального закладу в суспільному житті.

 

Соціально обумовлена місія навчального закладу є його візитною карткою.

Бізнес-імідж

Бізнес-імідж, або ділова репутація, утворюється під час співпраці з діловими партнерами і досягається завдяки:

  • стабільності роботи;
  • прозорості у співпраці з партнерами;
  • готовності брати на себе зобов'язання і виконувати їх тощо.

 

  

Головний постулат освіти відомий всім – навчити та виховати з маленької дитини компетентну молоду особистість, здатну до самоосвіти. Тому перспективною та конкурентоспроможною в сучасних умовах може бути тільки навчальний заклад, який повністю задовольняє замовників освітніх послуг – батьків, а саме:

  • місце, де дитина  оточена теплом і турботою;
  • місце, де дитину сприйматимуть як особистість;
  • освітній центр, де вчителі створюють сприятливі умови для творчого розвитку учнів та надають якісні освітні послуги;
  • соціальний інститут, де виховується громадянин світу;
  • дитячий центр, де учень може реалізуватися в позаурочний час;
  • навчальний заклад, у якому кожна оцінка або досягнення є результатом  наполегливої співпраці педагогів та учнів та отримує  громадське  визнання

Виходячи з цього формується одне з основних завдань формування іміджу навчального закладу, а саме: підвищення рівня навчальних досягнень учнів та організація на належному рівні науково – практичної діяльності учнів.

Аналіз рівня навчальних досягнень учнів за останні три навчальні роки виглядає наступним чином:

клас

Відсоток якості знань

 

дельта

СНУ

 

дельта

 

 

2015-2016

2016-2017

2017-2018

 

2015-2016

2016-2017

2017-2018

 

 

1

66

80

80

61

60

80

 

2

65

76

71

64

68

71

 

3

79

77

78

73

69

78

 

4

89

87

88

69

73

88

 

5

79

71

66

70

66

66

 

6

77

65

61

67

63

61

 

7

67

64

66

65

64

66

 

83

81

87

73

74

87

 

51

54

-

54

58

-

 

58

-

-

57

-

-

 

-

-

-

-

-

-

 

10

54

55

-

59

58

-

 

11

-

-

-

-

-

-

Загальний показник

55,8

71,0

73

+17,2

64,7

64,8

73

+8,2

 

 

 

 Позитивна тенденція до зростання показників відсотка якості знань та показника ступеня навченості учнів спрацьовує на покращення іміджу навчального закладу.

 Як наслідок цього є учать учнів закладу в предметних олімпіадах. Аналіз даних наведений у таблиці.

 

Порівняльна таблиця результатів

участі НВК у ІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад

2016-2017 та 2017-2018 навчальний роки

Предмет

6 клас

7 клас

8 клас

9 клас

10 клас

2016-2017

2017-2018

2016-2017

2017-2018

2016-2017

2017-2018

2016-2017

2017-2018

2016-2017

2017-2018

1

фізика

 

 

 

4

7

спад

7

10

спад

10

10

стаб

-

5

2

біологія

 

 

 

4

-

 

3

3

стаб

8

2

зріст

-

10

3

українська мова та

л- ра

 

 

 

8

12

спад

13

10

зріст

10

6

зріст

-

5

4

історія України

 

 

 

 

 

 

2

7

спад

4

3

зріст

-

2

5

географія

 

 

 

5

8

спад

7

6

зріст

8

6

зріст

-

10

6

математика

11

12

спад

5

4

зріст

7

3

зріст

9

8

зріст

-

8

7

хімія

 

 

 

12

7

зріст

9

12

спад

11

6

зріст

-

12

8

інформатика

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

1

стаб

-

5

9

англійська мова

 

 

 

 

 

 

1

10

спад

7

6

зріст

-

3

10

екологія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

11

астрономія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-

5

 

 

 

12

інформаційні технології

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

1

зріст

-

9

13

трудове навчання (хл)

 

 

 

 

 

 

8

4

зріст

10

8

зріст

-

1

14

трудове навчання (дів)

 

 

 

 

 

 

13

9

зріст

14

12

зріст

-

6

15

правознавство

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

8

зріст

-

11

16

економіка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

участь

 

 

 

17

російська мова і л-ра

 

 

 

 

 

 

9

12

спад

10

9

зріст

 

 

18

зарубіжна л-ра

 

 

 

 

 

 

1

8

спад

11

1

зріст

-

10

 

 Слід зазначити, що у поточному навчальному році 5 учнів отримали запрошення до участі у ІІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад:

  • Чуфицький Єгор з історії України (вчитель Криворучко С.А.)
  • Захарова Анастасія із зарубіжної літератури (вчитель Трофимова К.Є.)
  • Колпакова Тетяна з хімії (вчитель Бондаренко Є.Б.)
  • Бердник Данило з трудового навчання (вчитель Юдєнкова Л.Ф.)
  • Тимофєєв Семен з інформатики (вчитель Дженкова А.М.)

Ще однією рисою покращення іміджу навчального закладу є робота відділення Малої Академії Наук «Альянс», яке працює з 2009 року (куратор заступник директора з навчально – виховної роботи Сафронова Н.М.). Протягом терміну роботи учні працювали у різних напрямках: філологічному, математичному, природничому, економічному. За останні роки роботи,що були представлені до захисту мали високі оцінки від членів журі. У цьому навчальному році були представлені дві роботи:

  1. учня 9 класу Чуфицького Єгора (керівник Бондаренко .Б.) – секція «медицина» на тему: «Проблема йододефіциту людина та його профілактика»
  2. учениці 10 класу Науменко Ксенії (керівник Кузнецова В.Є.) – секція «англійська філологія» на тему: «Фразеологічний потенціал гастрономічних термінів англійської мови»

Обидві роботи посіли призові місця. Робота Чуфицького Єгора була представлена на обласний етап конкурсу – захисту науково – дослідницьких робіт учнів – членів МАН.

Також позитивною складовою є участь учнів навчального закладу у наукових та творчих конкурсах різних рівнів. Це є необхідною сходинкою до формування комунікативної, самоосвітньої та інформаційної компетентностей.

 

За І семестр 2017-2018 навчального року учні навчального закладу прийняли участь у наступних конкурсах

 

П.І.П. учителя

Назва заходу

П.І. учасника, клас

Результат

1

Бондаренко Є.Б.

  • Всеукраїнська олімпіада «Олімпус» (осіння сесія)

Перевозник Д. – 9 клас

Захарова А. – 9 клас

учасник

 

учасник

2

Горбунова Т.Є.

  • Міжнародна гра зі світової літератури «SUNFLOWER»

Швець А. – 1 клас

Гаврик Т.- 1 клас

Сібагатуліна А.- 1 клас

учасник

учасник

учасник

3

Дженкова А.М.

  • Міжнародний конкурс з інформатики «Бебрас - 2017»

 

 

4

Закревська Л.В.

  • Обласний конкурс малюнків «Зайвим тратам скажем – ні»!
  • Обласний фестиваль, присвячений 190-річчю від дня народження Л.І.Глібова «Шукай краси, добра шукай!»
  • Обласний конкурс «Тварини – наші друзі» до Всесвітнього дня захисту тварин

Волошина Г.- 7клас

Хаймінова К.- 6 кл.

Абросімова М.- 7 кл

Жданюк О.-10 клас

 

 

Ткаченко Є.- 9 клас

Абросімова М. – 7 клас

учасник

учасник

учасник

І місце

 

 

учасник

учасник

5

Курицина Л.М.

  • Всеукраїнська олімпіада «Олімпус» (осіння сесія)

Бербенець Б.- 6 клас

Свістунов В.- 6 клас

Коломієць В. – 7 кл.

Баліддава М. – 7 кл.

Громихайлін В. – 7к

Рудь М. – 8 клас

Колпакова Т. – 8 кл.

Шистко К. – 9 клас

учасники

6

Кузьменко М.В.

  • Міський конкурс фото та малюнків «Тварини – наші друзі»

 

  • Дев’ятий Всеукраїнський конкурс із українознавства «Патріот»
  • Міжнародний  інтерактивний природничий конкурс «Колосок –  осінній – 2017»
  • Конкурс логічного мислення

 

  • Міжнародна гра зі світової літератури «SUNFLOWER»
  • Всеукраїнська олімпіада «Олімпус» (осіння сесія)

 

  • Всеукраїнська природознавча гра «Геліантус»

Жданюк О.-10 клас

Ткаченко Є.- 9 клас

Абросімова М. – 7 клас

Остащенко В.- 7 клас

 

Абросімова М.- 7 клас

 

Громихайлін В. – 7 клас

Марусов М.- 7 клас

Марусов М. – 7 клас

 

Ткаченко Є. - 9клас

Любарський Є. – 7 к

Марусов М. – 7 клас

Мардіянц С. – 7 кл.

І місце

учасник

учасник

 

учасник

 

 

учасник

 

 

учасник

 

учасник

учасник

 

учасник

учасник

учасник

учасник

7

Кирилюк О.Г.

  • Конкурс творчих робіт Державного архіву Донецької області, номінація «Твір до Дня захисника Вітчизни»
  • ІІ (міський) етап мовно – літературного конкурсу ім. Т.Шевченка
  • Дев’ятий Всеукраїнський конкурс із українознавства «Патріот»
  • Міжнародний  інтерактивний природничий конкурс «Колосок –  осінній – 2017»
  • Конкурс логічного мислення

 

  • Міжнародна гра зі світової літератури «SUNFLOWER»
  • Всеукраїнська олімпіада «Олімпус» (осіння сесія)
  • Всеукраїнська природознавча гра «Геліантус»

Науменко К., Зіненко А. – 10 клас

 

 

Науменко К. – 10 клас

 

Захарова А.- 9 клас

Шистко К – 9 клас

Ткаченко Є.- 9 клас

Перевозник Д.- 9 кл.

Терзі С. – 9 клас

Гармашова Н. – 5 кл

Черкасова  О. – 5 кл

Колпакова Т.- 8 кл.

Рудь М.  8 клас

 

Жихор А. – 10 клас

Муравенко Д. – 10 к

Захарова А.- 9 клас

участь

 

 

 

ІІІ місце

 

 

учасник

учасник

учасник

учасник

учасник

учасник

учасник

учасник

учасник

 

учасник

учасник

учасник

8

Кузнецова В.Є.

  • Всеукраїнський конкурс з англійської мови « Грінвіч»
  • Дев’ятий Всеукраїнський конкурс із українознавства «Патріот»
  • Міжнародний  інтерактивний природничий конкурс «Колосок –  осінній – 2017»
  • Конкурс логічного мислення
  • Міжнародна гра зі світової літератури «SUNFLOWER»
  • Всеукраїнська олімпіада «Олімпус» (осіння сесія)
  • Всеукраїнська природознавча гра «Геліантус»

Олексійчик Д- 8 кл.

 

Зайлер А.- 8 клас

 

 

Семенова А. – 8 кл.

Колпакова Т.- 8 кл.

 

Рудь М.- 8 клас

Шистко К. – 9 клас

 

Зіненко А. – 10 клас

 

Семенова А. – 8 кл.

 

9

Матюшенко  Л.А.

  • Міжнародний конкурс знавців української мови ім. П.Яцика (міський етап)
  • Міський   інтелектуальний турнір молодших школярів «Юний ерудит»
  • Дев’ятий Всеукраїнський конкурс із українознавства «Патріот»
  • Міжнародний  інтерактивний природничий конкурс «Колосок –  осінній – 2017»

 

  • Міжнародна гра зі світової літератури «SUNFLOWER»
  • Всеукраїнська олімпіада «Олімпус» (осіння сесія)
  • Всеукраїнська природознавча гра «Геліантус»

Великий В. -4 клас

 

 

Хуторний М. – 4 кл.

Глумова А. – 4 клас

Самсонюк М. -  клас

Великий В. – 4 клас

 

 

Касатенко М. -4 кл.

Сніда Є. – 4 клас

Великий В. – 4 клас

Хуторний М. – 4 кл.

Великий В. – 4 клас

 

Хуторний М. – 4 кл.

 

Дмитрієва К. – 4 кл.

11 місце

 

 

10 місце

5 місце

9 місце

учасник

 

 

учасник

учасник

учасник

учасник

учасник

 

учасник

 

учасник

12

Науменко Н.В.

  • Міжнародний конкурс знавців української мови ім.. П.Яцика (міський етап)
  • Міжнародний  інтерактивний природничий конкурс «Колосок –  осінній – 2017»
  • Дев’ятий Всеукраїнський конкурс із українознавства «Патріот»
  • Конкурс логічного мислення
  • Міжнародна гра зі світової літератури «SUNFLOWER»
  • Всеукраїнська природознавча гра «Геліантус»

Філін Н. – 3 клас

 

 

Ключечко Н.- 3 клас

 

 

Бондаренко Ю.- 3 к.

Педяш І. -3 клас

 

Бондаренко Ю.- 3 к.

Філін М. – 3 клас

 

Левченко Д. – 3 кл.

5 місце

 

 

учасник

 

 

учасник

учасник

 

учасник

учасник

 

учасник

10

Трофимова К.Є.

  • Всеукраїнський конкурс з англійської мови « Грінвіч»
  • Дев’ятий Всеукраїнський конкурс із українознавства «Патріот»
  • Міжнародний  інтерактивний природничий конкурс «Колосок –  осінній – 2017»
  • Конкурс логічного мислення
  • Міжнародна гра зі світової літератури «SUNFLOWER»
  • Всеукраїнська природознавча гра «Геліантус»

 

 

Кочевий С. – 5 клас

 

 

Черкасова О. – 5 кл.

 

 

Черкасова О. – 5 кл.

Літовченко Т.- 5 кл.

 

Мерщанський О. – 5 клас

 

 

учасник

 

 

учасник

 

 

учасник

учасник

 

учасник

11

Федорченко Л.І.

  • Міжнародний  інтерактивний природничий конкурс «Колосок –  осінній – 2017»

 

 

  • Дев’ятий Всеукраїнський конкурс із українознавства «Патріот»
  • Міжнародна гра зі світової літератури «SUNFLOWER»

 

  • Всеукраїнська природознавча гра «Геліантус»

Колосова Д.- 2 клас

Терзі П.- 2 клас

Хорольський Я. – 2 клас

Хуторна С. – 2 клас

Водолазська П.- 2 к.

 

 

Гончарук Д. – 2 клас

Вінніченко С.- 2 кл.

Луговкіна В. – 2 кл.

Колосова Д.- 2 клас

учасник

учасник

учасник

 

учасник

учасник

 

 

учасник

учасник

учасник

учасник

12

Чуфицька Я.В.

  • Акція до Дня Захисника Вітчизни
  • Міський етап Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П.Яцика
  • Дев’ятий Всеукраїнський конкурс із українознавства «Патріот»
  • Конкурс логічного мислення
  • Міжнародна гра зі світової літератури «SUNFLOWER»
  • Всеукраїнська олімпіада «Олімпус» (осіння сесія)
  • Всеукраїнська природознавча гра «Геліантус»

Учні 6-9 класів

 

Зайцева А. – 9 клас

 

 

Хаймінова К. – 6 кл.

 

 

Хаймінова К. – 6 кл.

Чабаненко Т. – 6 кл.

 

Бербенець Б. – 6 кл.

 

Сусідко Д. – 6 клас

учасники

 

ІІІ місце

 

 

учасник

 

 

учасник

учасник

 

учасник

 

учасник

13

Юдєнкова Л.Ф.

  • Міський конкурс малюнків «Енергозбереження»
  • Міський огляд – конкурс презентацій «Мій план здорового способу життя»
  • Дев’ятий Всеукраїнський конкурс із українознавства «Патріот»
  • Міжнародний  інтерактивний природничий конкурс «Колосок –  осінній – 2017»
  • Конкурс логічного мислення
  • Міжнародна гра зі світової літератури «SUNFLOWER»
  • Всеукраїнська природознавча гра «Геліантус»

Жданюк О. – 10 кл.

 

Хаймінова К.- 6 кл

 

 

Волинець А. – 10 кл

 

 

Зіненко А.- 10 клас

 

 

Абросімов М. – 10 к

Томко Т. – 10 клас

 

Бондаренко І. – 10 клас

І місце

 

призер

 

 

учасник

 

 

учасник

 

 

учасник

учасник

 

учасник

 

Така активність свідчить про власне бажання з боку учнів показувати свої знання на різноманітних конкурсах та про позитивну мотивацію з боку педагогів щодо залучення учнів до набуття практичного досвіду змагань.

Необхідно зазначити, що на офіційному сайті навчального закладу(адміністратор вчитель інформатики Дженкова А.М.) постійно публікується інформація про досягнення учнів та їх керівників. А це також є  складовою формування позитивного іміджу навчального заклад. 

 

 

Якщо ви знаєте причини своїх прагнень, вірите в себе, умієте чітко формулювати свої мрії як цілі, володієте навичками планування, умієте залучати інших людей для реалізації задуманого й усвідомлюєте свою відповідальність за досягнення результату,то вам легко буде перейти до дій.

Мораль із притчі «Усе в твоїх руках»: Успіх не є ключем до щастя. Щастя – ось ключ до успіху. Якщо ви любите те, що робите, ви будете успішним.

Альберт Швейцер

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
15 травня 2018
Переглядів
1389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку