матеріали для використання у роботі заступника директора з навчально - виховної робти навчального закладу під час підготовки та проведення засідання педагогічної ради
Навчально-виховний комплекс
„Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів –
дошкільний навчальний заклад”
Костянтинівської міської ради ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
Доповідь на педраду:
Рівень навчальних досягнень учнів,
науково – практична діяльність
як складова іміджу
навчального закладу
термін: березень 2018 року
підготувала:
заступник директора з НВР
Сафронова Н.М.
Позитивний імідж навчального закладу стимулює попит на освітні послуги, які він надає, сприяє його популярності серед цільових груп і підвищує конкурентоспроможність
Інтенсивне становлення навчальних закладів нового типу, яке спостерігається сьогодні в Україні, потребує вирішення нових управлінських та психолого - педагогічних завдань, розробки нових підходів, які визначають успішність їхньої діяльності.
Одним із таких підходів є створення іміджу навчального закладу.
Питання створення іміджу загальноосвітнього навчального закладу, що виступає однією із складових модернізації освіти, є на сьогодні дуже важливим і необхідним. З одного боку - це конкурентоспроможність на ринку освітніх послуг, з іншого – реформування старих методів управління, які в більшій мірі себе вже вичерпали і не відповідають вимогам сьогодення, а тим більше майбутнього. Нові, вдосконалені методи управління повинні ґрунтуватися не тільки на останніх досягненнях соціальних наук і менеджменту, але й враховувати людський фактор.
Під іміджем навчального закладу ми розуміємо емоційно забарвлений образ, який утворився у масовій свідомості, що володіє цілеспрямовано заданими характеристиками і покликаний чинити психологічний вплив певної спрямованості на конкретні групи соціального оточення загальноосвітнього закладу.
Під формуванням іміджу навчального закладу більшість дослідників розуміють процес, в ході якого створюється спланований образ на основі наявних ресурсів.
Формування іміджу – це цілеспрямований, науково виважений процес. Проблема формування іміджу – це проблема психолого-педагогічних, пізнавальних та емоційних, раціональних та художніх засобів створення позитивного образу навчального закладу, відображення в цьому образі внутрішніх, сутнісних смислів, змісту та завдань, особливостей діяльності навчального закладу.
Необхідність формування іміджу освітньої установи визначається:
Виходячи з цього будується наступна структура іміджу навчального закладу:
Імідж освітніх послуг |
Уявлення громадськості про освітні послуги, що надає навчальний заклад, формується на основі таких критеріїв, як:
Вагомим чинником для формування образу навчального закладу є забезпечення комфортних умов життєдіяльності учнів під час навчально-виховного процесу. |
На затребуваність освітніх послуг навчального закладу найбільше впливає їх якість, яку громадськість зазвичай оцінює за рейтинговими показниками:
|
Імідж споживачів освітніх послуг |
Імідж споживачів розуміють як суспільну думку про стиль життя, соціальний статус, фінансове становище й інші характеристики учнів та їх родин.
|
З огляду на те що одним із чинників формування образу навчального закладу є його історія, слід підтримувати зв'язки з випускниками, відстежувати їх подальше життя. |
Імідж керівника |
Портрет керівника в очах громадськості складається:
Керівник повинен мати харизму, лідерські якості для того, щоб вести за собою колектив, не пригнічуючи при цьому творчої індивідуальності та ділової ініціативи кожного працівника. |
Для правильного формування іміджу керівник має подавати інформацію з перших уст: проводити якомога більше публічних виступів, давати інтерв'ю, коментувати події, не оминати жодного позитивного інформаційного приводу. |
Імідж працівників |
Імідж працівників – це збірний узагальнений образ колективу навчального закладу, що розкриває найхарактерніші риси, професійні й особистісні якості. |
Проте імідж формується насамперед на основі прямого контакту з певним представником. При цьому кожного працівника розглядають як «обличчя» навчального закладу, за яким формуватимуть думку про колектив в цілому. Тому важливо дбати про моральну, інтелектуальну, інформаційну, мовленнєву культуру кожного працівника незалежно від посади, яку він обіймає, чи роботу, яку він виконує. |
Внутрішній імідж навчального закладу |
Основні чинники внутрішнього іміджу:
|
|
Візуальний імідж |
Візуальний імідж є одним із головних засобів створення іміджу навчального закладу.
|
На зовнішні уявлення про навчальний заклад впливають такі чинники, як:
|
Соціальний імідж |
Соціальний імідж – це уявлення оточення про соціальні цілі і роль навчального закладу в суспільному житті.
|
Соціально обумовлена місія навчального закладу є його візитною карткою. |
Бізнес-імідж |
Бізнес-імідж, або ділова репутація, утворюється під час співпраці з діловими партнерами і досягається завдяки:
|
|
Головний постулат освіти відомий всім – навчити та виховати з маленької дитини компетентну молоду особистість, здатну до самоосвіти. Тому перспективною та конкурентоспроможною в сучасних умовах може бути тільки навчальний заклад, який повністю задовольняє замовників освітніх послуг – батьків, а саме:
Виходячи з цього формується одне з основних завдань формування іміджу навчального закладу, а саме: підвищення рівня навчальних досягнень учнів та організація на належному рівні науково – практичної діяльності учнів.
Аналіз рівня навчальних досягнень учнів за останні три навчальні роки виглядає наступним чином:
№ |
клас |
Відсоток якості знань
|
дельта |
СНУ
|
дельта |
||||
|
|
2015-2016 |
2016-2017 |
2017-2018 |
|
2015-2016 |
2016-2017 |
2017-2018 |
|
|
1 |
66 |
80 |
80 |
61 |
60 |
80 |
||
|
2 |
65 |
76 |
71 |
64 |
68 |
71 |
||
|
3 |
79 |
77 |
78 |
73 |
69 |
78 |
||
|
4 |
89 |
87 |
88 |
69 |
73 |
88 |
||
|
5 |
79 |
71 |
66 |
70 |
66 |
66 |
||
|
6 |
77 |
65 |
61 |
67 |
63 |
61 |
||
|
7 |
67 |
64 |
66 |
65 |
64 |
66 |
||
|
8а |
83 |
81 |
87 |
73 |
74 |
87 |
||
|
8б |
51 |
54 |
- |
54 |
58 |
- |
||
|
9а |
58 |
- |
- |
57 |
- |
- |
||
|
9б |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||
|
10 |
54 |
55 |
- |
59 |
58 |
- |
||
|
11 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||
Загальний показник |
55,8 |
71,0 |
73 |
+17,2 |
64,7 |
64,8 |
73 |
+8,2 |
Позитивна тенденція до зростання показників відсотка якості знань та показника ступеня навченості учнів спрацьовує на покращення іміджу навчального закладу.
Як наслідок цього є учать учнів закладу в предметних олімпіадах. Аналіз даних наведений у таблиці.
Порівняльна таблиця результатів
участі НВК у ІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад
2016-2017 та 2017-2018 навчальний роки
№ |
Предмет |
6 клас |
∆ |
7 клас |
∆ |
8 клас |
∆ |
9 клас |
∆ |
10 клас |
|||||
2016-2017 |
2017-2018 |
2016-2017 |
2017-2018 |
2016-2017 |
2017-2018 |
2016-2017 |
2017-2018 |
2016-2017 |
2017-2018 |
||||||
1 |
фізика |
|
|
|
4 |
7 |
спад |
7 |
10 |
спад |
10 |
10 |
стаб |
- |
5 |
2 |
біологія |
|
|
|
4 |
- |
|
3 |
3 |
стаб |
8 |
2 |
зріст |
- |
10 |
3 |
українська мова та л- ра |
|
|
|
8 |
12 |
спад |
13 |
10 |
зріст |
10 |
6 |
зріст |
- |
5 |
4 |
історія України |
|
|
|
|
|
|
2 |
7 |
спад |
4 |
3 |
зріст |
- |
2 |
5 |
географія |
|
|
|
5 |
8 |
спад |
7 |
6 |
зріст |
8 |
6 |
зріст |
- |
10 |
6 |
математика |
11 |
12 |
спад |
5 |
4 |
зріст |
7 |
3 |
зріст |
9 |
8 |
зріст |
- |
8 |
7 |
хімія |
|
|
|
12 |
7 |
зріст |
9 |
12 |
спад |
11 |
6 |
зріст |
- |
12 |
8 |
інформатика |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
стаб |
- |
5 |
9 |
англійська мова |
|
|
|
|
|
|
1 |
10 |
спад |
7 |
6 |
зріст |
- |
3 |
10 |
екологія |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
11 |
астрономія |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- |
5 |
|
|
|
12 |
інформаційні технології |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
1 |
зріст |
- |
9 |
13 |
трудове навчання (хл) |
|
|
|
|
|
|
8 |
4 |
зріст |
10 |
8 |
зріст |
- |
1 |
14 |
трудове навчання (дів) |
|
|
|
|
|
|
13 |
9 |
зріст |
14 |
12 |
зріст |
- |
6 |
15 |
правознавство |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
8 |
зріст |
- |
11 |
16 |
економіка |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
участь |
|
|
|
|
17 |
російська мова і л-ра |
|
|
|
|
|
|
9 |
12 |
спад |
10 |
9 |
зріст |
|
|
18 |
зарубіжна л-ра |
|
|
|
|
|
|
1 |
8 |
спад |
11 |
1 |
зріст |
- |
10 |
Слід зазначити, що у поточному навчальному році 5 учнів отримали запрошення до участі у ІІІ етапі Всеукраїнських предметних олімпіад:
Ще однією рисою покращення іміджу навчального закладу є робота відділення Малої Академії Наук «Альянс», яке працює з 2009 року (куратор заступник директора з навчально – виховної роботи Сафронова Н.М.). Протягом терміну роботи учні працювали у різних напрямках: філологічному, математичному, природничому, економічному. За останні роки роботи,що були представлені до захисту мали високі оцінки від членів журі. У цьому навчальному році були представлені дві роботи:
Обидві роботи посіли призові місця. Робота Чуфицького Єгора була представлена на обласний етап конкурсу – захисту науково – дослідницьких робіт учнів – членів МАН.
Також позитивною складовою є участь учнів навчального закладу у наукових та творчих конкурсах різних рівнів. Це є необхідною сходинкою до формування комунікативної, самоосвітньої та інформаційної компетентностей.
За І семестр 2017-2018 навчального року учні навчального закладу прийняли участь у наступних конкурсах
№ |
П.І.П. учителя |
Назва заходу |
П.І. учасника, клас |
Результат |
1 |
Бондаренко Є.Б. |
|
Перевозник Д. – 9 клас Захарова А. – 9 клас |
учасник
учасник |
2 |
Горбунова Т.Є. |
|
Швець А. – 1 клас Гаврик Т.- 1 клас Сібагатуліна А.- 1 клас |
учасник учасник учасник |
3 |
Дженкова А.М. |
|
|
|
4 |
Закревська Л.В. |
|
Волошина Г.- 7клас Хаймінова К.- 6 кл. Абросімова М.- 7 кл Жданюк О.-10 клас
Ткаченко Є.- 9 клас Абросімова М. – 7 клас |
учасник учасник учасник І місце
учасник учасник |
5 |
Курицина Л.М. |
|
Бербенець Б.- 6 клас Свістунов В.- 6 клас Коломієць В. – 7 кл. Баліддава М. – 7 кл. Громихайлін В. – 7к Рудь М. – 8 клас Колпакова Т. – 8 кл. Шистко К. – 9 клас |
учасники |
6 |
Кузьменко М.В. |
|
Жданюк О.-10 клас Ткаченко Є.- 9 клас Абросімова М. – 7 клас Остащенко В.- 7 клас
Абросімова М.- 7 клас
Громихайлін В. – 7 клас Марусов М.- 7 клас Марусов М. – 7 клас
Ткаченко Є. - 9клас Любарський Є. – 7 к Марусов М. – 7 клас Мардіянц С. – 7 кл. |
І місце учасник учасник
учасник
учасник
учасник
учасник учасник
учасник учасник учасник учасник |
7 |
Кирилюк О.Г. |
|
Науменко К., Зіненко А. – 10 клас
Науменко К. – 10 клас
Захарова А.- 9 клас Шистко К – 9 клас Ткаченко Є.- 9 клас Перевозник Д.- 9 кл. Терзі С. – 9 клас Гармашова Н. – 5 кл Черкасова О. – 5 кл Колпакова Т.- 8 кл. Рудь М. 8 клас
Жихор А. – 10 клас Муравенко Д. – 10 к Захарова А.- 9 клас |
участь
ІІІ місце
учасник учасник учасник учасник учасник учасник учасник учасник учасник
учасник учасник учасник |
8 |
Кузнецова В.Є. |
|
Олексійчик Д- 8 кл.
Зайлер А.- 8 клас
Семенова А. – 8 кл. Колпакова Т.- 8 кл.
Рудь М.- 8 клас Шистко К. – 9 клас
Зіненко А. – 10 клас
Семенова А. – 8 кл. |
|
9 |
Матюшенко Л.А. |
|
Великий В. -4 клас
Хуторний М. – 4 кл. Глумова А. – 4 клас Самсонюк М. - клас Великий В. – 4 клас
Касатенко М. -4 кл. Сніда Є. – 4 клас Великий В. – 4 клас Хуторний М. – 4 кл. Великий В. – 4 клас
Хуторний М. – 4 кл.
Дмитрієва К. – 4 кл. |
11 місце
10 місце 5 місце 9 місце учасник
учасник учасник учасник учасник учасник
учасник
учасник |
12 |
Науменко Н.В. |
|
Філін Н. – 3 клас
Ключечко Н.- 3 клас
Бондаренко Ю.- 3 к. Педяш І. -3 клас
Бондаренко Ю.- 3 к. Філін М. – 3 клас
Левченко Д. – 3 кл. |
5 місце
учасник
учасник учасник
учасник учасник
учасник |
10 |
Трофимова К.Є. |
|
Кочевий С. – 5 клас
Черкасова О. – 5 кл.
Черкасова О. – 5 кл. Літовченко Т.- 5 кл.
Мерщанський О. – 5 клас |
учасник
учасник
учасник учасник
учасник |
11 |
Федорченко Л.І. |
|
Колосова Д.- 2 клас Терзі П.- 2 клас Хорольський Я. – 2 клас Хуторна С. – 2 клас Водолазська П.- 2 к.
Гончарук Д. – 2 клас Вінніченко С.- 2 кл. Луговкіна В. – 2 кл. Колосова Д.- 2 клас |
учасник учасник учасник
учасник учасник
учасник учасник учасник учасник |
12 |
Чуфицька Я.В. |
|
Учні 6-9 класів
Зайцева А. – 9 клас
Хаймінова К. – 6 кл.
Хаймінова К. – 6 кл. Чабаненко Т. – 6 кл.
Бербенець Б. – 6 кл.
Сусідко Д. – 6 клас |
учасники
ІІІ місце
учасник
учасник учасник
учасник
учасник |
13 |
Юдєнкова Л.Ф. |
|
Жданюк О. – 10 кл.
Хаймінова К.- 6 кл
Волинець А. – 10 кл
Зіненко А.- 10 клас
Абросімов М. – 10 к Томко Т. – 10 клас
Бондаренко І. – 10 клас |
І місце
призер
учасник
учасник
учасник учасник
учасник |
Така активність свідчить про власне бажання з боку учнів показувати свої знання на різноманітних конкурсах та про позитивну мотивацію з боку педагогів щодо залучення учнів до набуття практичного досвіду змагань.
Необхідно зазначити, що на офіційному сайті навчального закладу(адміністратор вчитель інформатики Дженкова А.М.) постійно публікується інформація про досягнення учнів та їх керівників. А це також є складовою формування позитивного іміджу навчального заклад.
Якщо ви знаєте причини своїх прагнень, вірите в себе, умієте чітко формулювати свої мрії як цілі, володієте навичками планування, умієте залучати інших людей для реалізації задуманого й усвідомлюєте свою відповідальність за досягнення результату,то вам легко буде перейти до дій.
Мораль із притчі «Усе в твоїх руках»: Успіх не є ключем до щастя. Щастя – ось ключ до успіху. Якщо ви любите те, що робите, ви будете успішним.
Альберт Швейцер