Ризики в зоні бойових дій, на окупованих і звільнених територіях. Екологічні проблеми й техногенні аварії, які виникли внаслідок воєнн

Про матеріал
Презентація підготовлена для уроку з предмета "Основи здоров'я" 7 клас відповідно до програми «Основи здоров'я 6 – 9 класи» навчальна програма для закладів загальної середньої освіти, затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ризики в зоні бойових дій, на окупованих і звільнених територіях. Екологічні проблеми й техногенні аварії, які виникли внаслідок воєнних дій. Контакти з озброєнимилюдьми.

Номер слайду 2

Ризики в зоні бойових дій, на окупованих і звільнених територіях. Загроза вибуху. Загроза потрапляння під обстріли. Загроза радіоактивного зараження. Загроза отруєння небезпечними хімічними речовинами

Номер слайду 3

ЯК ДІЯТИ ПРИ ЗАГРОЗІ ВИБУХУДо небезпечних факторів вибуху належать: ударна хвиля (миттєво підвищений тиск повітря), шум, яскраве світло, теплове випромінювання, газоподібні продукти, а також його наслідки – уламки і фрагменти будинків і споруд, ґрунту, які розлітаються й підхоплюються ударною хвилею. Найнебезпечнішими є вибухи в житлових і громадськихбудинках, а також у місцях скупчення людей. Вибухонебезпечними предметами є газове обладнання, побутові прилади і апаратура, водонагрівальні бачки, а також боєприпаси, які не розірвались, саморобні вибухові пристрої тощо.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

У разі виявлення боєприпасів та підозрілих предметів. Позначити (обгородити) їх місцезнаходження (не можна брати в руки або торкатися до них). Сповістити оперативно-рятувальну службу за номером “101”, місцеві органи влади, поліцію. Очікувати на прибуття представників влади.

Номер слайду 7

ПІД ЧАС АРТИЛЕРІЙСЬКИХ ОБСТРІЛІВ СИСТЕМАМИ ЗАЛПОВОГО ВОГНЮ: Снаряд (ракету) можна помітити та зреагувати, залп реактивноїустановки добре видно. Вночі це яскравий спалах на обрії, а вдень ―димні сліди ракет;Організуйте постійне спостереження, постійно тримайте у полі зору будівлі та споруди, які знаходяться поруч та які можливо використовувати як укриття. Після сигналу спостерігача є декілька секунд для того, щоб сховатись. Ховайтеся у підвалі або в іншому заглибленому приміщенні. Вибирайте місце у кутку між несучими стінами та недалеко від вікон та дверей для того, щоб миттєво покинути будинок у випадкупопадання снаряду. Не виходьте з укриття, не почекавши хоча б 10 хвилин післязавершення обстрілу, адже після залпу зазвичай ведеться уточнення результатів стрільби і коригування вогню або зміна позиції.

Номер слайду 8

ПІД ЧАС АРТОБСТРІЛІВ: Під час артилерійського, мінометного обстрілу або авіаційного нальоту не залишайтеся в під’їздах, під арками та на сходових клітках. Також небезпечно ховатися у підвалах панельних будинків, біля автомобільної техніки, автозаправних станцій і під стінами будинків із легких конструкцій. Такі об’єкти неміцні, ви можете опинитись під завалом або травмуватися. Якщо вогонь артилерії, мінометний обстріл, авіаційне бомбардування застали вас на шляху, негайно лягайте на землю, туди, де є виступ або хоча б у невелике заглиблення. Захист можуть надати бетонні конструкції (окрім тих, які можуть обвалитися або загорітися), траншеї, неглибокі підземні колодязі, широкі труби водостоку і канави. Закривайте долонями вуха та відкривайте рот ― це врятує від контузії, убереже від баротравми. Не приступайте до розбору завалів самостійно, чекайте фахівців з розмінування та представників аварійно-рятувальної служби.

Номер слайду 9

ЯК ДІЯТИ У ВИПАДКУ ПОТРАПЛЯННЯ В СТРІЛЯНИНУВогнепальна зброя: пістолети, револьвери, мисливськірушниці, гвинтівки,автомати, кулемети тощо використовуються з терористичною і злочинною метою, при проведенні військових операцій та дій, а частина населення просто має таку зброю на руках, що за певних обставин може спричинити жертви серед мирного населення.

Номер слайду 10

Як діяти, якщо Ви потрапили у перестрілку на вулиці: Одразу ж ляжте і озирніться, щоб вибратинайближче укриття і пробратись до нього, не піднімаючись у повний зріст (будь-яке мінімально заглиблене укриття або високий бордюр краще, ніж ніякого). За першої нагоди – сховайтеся у метро,підземному переході, під’їзді або підвалі найближчого будинку, підземному овочесховищі. Дочекайтесь закінчення перестрілки,виходячи з конкретної обстановки, прийміть рішення щодо подальших дій

Номер слайду 11

Як діяти, якщо стрілянина застала Вас вдома. Почувши стрілянину, не підходити довікон і не висовуватися для з’ясу- вання обстановки, виключити світло у кімнатах. Укритися у ванній кімнаті, лягти у ваннуабо на підлогу для запобігання поразки кулею від рикошету. Слідкуйте за обстановкою, якщовнаслідок стрілянини у квартирі з’яви- лося загорання, а стрілянина не закінчилась, закрийте двері у кімнату та, пересуваючись повзком, укрийтесь у під’їзді подалі від вікон

Номер слайду 12

ЯК ДІЯТИ ПРИ ВИКИДІ НЕБЕЗПЕЧНИХ ХІМІЧНИХ РЕЧОВИННебезпечні хімічні речовини здатні переноситись за напрямком вітру на великі відстані, проникати у негерметизовані приміщення, викликати ураження не тільки в результаті безпосереднього впливу на людей, але і через забруднену воду, харчові продукти, оточуючі речі. Хімічні речовини, які при певній кількості, що перебільшує гранично допустимі величини концентрації, можуть призвести до загибелі, гострого чи хронічного захворювання або отруєння людей, називають небезпечними хімічними речовинами. Найбільш поширеними з них є хлор, аміак, сірководень, нітратна (азотна)кислота, сірчаний ангідрид.

Номер слайду 13

Як діяти при аварії з викидом небезпечних хімічних речовин. Якщо Ви знаходитесь на вулиці, негайно застосуйте найпростіші засоби захисту органів дихання та, відповідно до отриманої інформації, виходьте із зони зараження у вказаному напрямку. Якщо відсутня можливість залишити небезпечну зону, зайдітьу найближче приміщення і візьміть участь у його герметизації (головна небезпека – це перші години, з часом концентрація зменшується і відноситься вітром). Якщо Ви вдома, вимкніть газ і електропостачання, надійно загерметизуйте приміщення, харчові продукти і створіть в ємностях запас води,чекайте повідомлень про ситуацію, яка склалася. Почувши з повідомлень, що небезпека минула, помийтесь змилом, ретельно вимийте очі і прополощіть рот, зніміть верхній одяг і провітрітьйого на вулиці, прийміть душ

Номер слайду 14

Іонізуюче випромінювання має високу біологічну активність. Залежно від дози опромінення, чутливості до нього і багатьох інших чинників, воно здатне негативно впливати на людину, тварин, рослини, а, за певних умов, призводити до їх загибелі. Найзагрозливішою для життя формою, спри- чиненою короткочасним опроміненням високої дози, є гостра променева хвороба. Якщо людина піддалася невисокій дозі опромінення, виникає за- гроза захворювань: на лейкемію – протягом п’яти років, на рак – через10-15 років. Але розвиток цих хвороб не є обов’язковим наслідком опро- мінення. Діти і ембріони відносяться до групи найвищого ризику, оскільки радіація може привести до мутацій у ДНКЯК ДІЯТИ ПРИ РАДІОАКТИВНОМУ ЗАРАЖЕННІ

Номер слайду 15

Як діяти при радіоактивному зараженніЯкщо Ви знаходитесь на вулиці, негайно застосуйте найпростіші засоби захисту органів дихання та укрийтеся в будинку. Якщо Ви вдома: вікна, двері закрийте щільною тканиною; помістіть в тару, яка щільно закривається, запас харчових продуктів і води на 3 доби, зберіть документи, гроші, ліки та інші необхідні речі; не виходьте з приміщення без гострої потреби; уважно слухайте інформацію з мереж оповіщення. При евакуації: використовуйте найпростіші засоби захисту, на забрудненій території не сидіть на землі, приймайте їжу тільки у закритих приміщеннях, попередньо ретельно помивши руки й прополоскавши рот 0,5% розчином харчової соди.

Номер слайду 16

При отриманні інформації про необхід- ність проведення йодної профілактики: Наносити на поверхню кінцівок рук настоянку йоду у виглядісітки 1 раз на день протягом 7 діб. Приймати 5% настоянку йоду після їжі 3 рази на день: дітям від двох років та дорослим по 3-5 крапель на стакан води (дітям до двох років по1-2 краплі на 100 мл. молока, суміші.

Номер слайду 17

Рекомендовані дії, якщо ви опинилися в захопленій терористами будівлі:зберігати спокій та намагатись уникнути контакту зтерористами;якомога тихіше повідомити правоохоронним органам про терористичну атаку, а також про своє місцеперебування;не наближатися до дверей та вікон;чітко виконувати інструкції та команди правоохоронців;сховати свої документи та візитні картки.

Номер слайду 18

Якщо ви опинилися в захопленому терористами транспортному засобі:не привертайте до себе уваги терористів. Огляньте салон,визначте місця можливого укриття на випадок стрілянини;заспокойтеся, спробуйте відволіктися від того, що відбувається,зніміть ювелірні прикраси;не дивіться в очі терористам, не пересувайтеся по салону та не відкривайте сумки без їхнього дозволу;не реагуйте на провокаційну або зухвалу поведінку;жінкам у мініспідницях бажано прикрити ноги;якщо представники влади почнуть спробу штурму – лягайте на підлогу між кріслами й залишайтеся там до закінчення штурму;після звільнення – негайно залиште літак (автобус), тому що невиключена можливість його замінування терористами й вибуху парів палива.

Номер слайду 19

Екологічні проблеми й техногенні аварії, які виникли внаслідоквоєнних дій.

Номер слайду 20

Забруднення води

Номер слайду 21

Підтоплення шахт

Номер слайду 22

Просідання ґрунтів

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 16
Оцінки та відгуки
  1. РЯБЕЦЬ ЛІЛІЯ
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бытова Светла
    Дякую! Безпеки вам!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Пащенко Ольга Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Затинацька Віра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Даалі Людмила Вячеславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Лазарева Тетяна Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Корчинська Олена Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Гурська Тетяна Олександрівна
    Щиро дякую за вашу працю!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Кабан Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10.  Svetlana
    Дякую. Дуже вчасно.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Котік Тетяна Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Плема Юля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Трофімова Тетяна Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Садівська Ганна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Безсонова Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Сидорчук Марія Володимирівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 13 відгуків
pptx
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
7 вересня 2022
Переглядів
27309
Оцінка розробки
4.9 (16 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку