Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона

Про матеріал

Обов'язково проведіть урок дитячої філософії з використанням блок-схем, тренінгових вправ, малюнків, асоціативних завдань і навіть дебатної технології. І вам, і дітям дуже сподобається.

Перегляд файлу

ТЕМА  УРОКУ: Урок мовленнєвого розвитку

Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (цитатна характеристика) МЕТА:

-    навчитись визначати особливості віршованої мови, виділяти головні та другорядні персонажі в казці Василя Симоненка «Цар Плаксій та Лоскотон»;

-    розвивати комунікативні уміння, уміння інтонувати віршовані казки;

-    виховувати людину-оптиміста, якій властиві віра в добро, справедливість, відкритість; сприяти формуванню дружніх стосунків у колективі.

ФОРМА УРОКУ:  урок мовленнєвого розвитку (можна використовувати як онлайн так і офлайн).

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ: українська мова, математика, інформатика.

ТИП УРОКУ:  урок дитячої філософії (застосування знань, умінь і навичок).

ВІК, КАТЕГОРІЯ, КЛАС: 5 клас.

ОБЛАДНАННЯ: малюнки учнів, фломастери, електронні джерела, блок-схеми, гаджети. Учням запропоновано вдягнутись у національне вбрання.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА. Учні вітаються й називають слово, пов’язане з поняттям “вірш” (метод “Асоціативний ланцюжок”).

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ

ДІЯЛЬНОСТІ.

Учитель УМ. Любі учні, ми сьогодні проведемо нестандартний урок:

дитячої філософії. Зверніть увагу на тему уроку “Урок мовленнєвого розвитку.

Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (цитатна характеристика)”.

- Скажіть, ви вдома вже прочитали захопливу казку “Цар Плаксій та Лоскотон” прославленого українського поета Василя Симоненка, що жив у середині ХХ століття, а можливо, переглянули сучасний мультиплікаційний фільм. Чим вас вразила казка?

Відповіді учнів.

III. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ; ПЕРЕВІРКА ГЛИБИНИ ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ, ВИКОРИСТАННЯ ЗНАНЬ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ.

-   А якого персонажа твору вам захотілося намалювати? І чому?

Відповіді учнів. Учні не лише називають героя, але й зачитують уривок казки, який може відповідати малюнку.

-   Як ви гадаєте, чому автор Василь Симоненко обрав саме таких героїв?

Що він цим хотів сказати?

Пропоную розбити казку на окремі елементи (частини).

Створюємо блок-схему до змісту казки «Цар Плаксій та Лоскотон»”. І назвемо її СКЛАДАННЯ ЦІЛОГО З ЕЛЕМЕНТІВ.

image

-   До якої частини ви віднесете свого героя?

Пропоную поділити всіх персонажів на дві частини. І знову використовуємо блок-схему, яку назвемо ЗІСТАВЛЕННЯ. 

imageДоньки: Нудота, Вай-вай, Плакота, сини-Плаксуни,

Учням пропонується дати відповіді на запитання:

-   За якою категорією ми саме так розподілили персонажів?

-   Чому одні з них у верхньому трикутнику, а інші — у нижньому?

-   Куди ви віднесете себе?

Письмова словникова робота в чаті.

Пропоную побудувати асоціативний ряд до верхнього трикутника та до нижнього трикутника (учні записують слова-асоціації в чаті).

Тренінгова вправа.

Продовжіть думку:

Коли до мене приходить дядько Лоскотон, я ... (відповіді учнів, можна запустити смайлики).

ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО.

ЗАСВОЄННЯ ПРОВІДНИХ ІДЕЙ.

Далі будемо навчатися проводити дебати.

Вам поставлено завдання довести або заперечити думку про те, що сміх

— це  здоров’я, успіх та позитивні емоції.

Відповіді учнів.

Учитель. А я маю альтернативну думку. Коли весь час чуємо щось смішне, це починає дратувати. Іноді просто хочеться помовчати. То, виходить, сміх не завжди корисний?

Відповіді учнів.

V. ПІДСУМОК ДІЯЛЬНОСТІ. ОЦІНЮВАННЯ. Д/З.

Отже, підведемо підсумок. Продовжіть думку.

-   Ми сьогодні вивчали...

-   Персонажів казки поділили на ...

-   У казці завжди перемагає ...

-   Сміх впливає на нас ...

І починали ми роботу з малюнка, малюнком і закінчимо. Вправа називається рефлексія «Листочок засвоєння».

Пропоную взяти зелений, жовтий та коричневий фломастери.

Зеленийозначатиме, що вам сподобався урок і ви все зрозуміли.

Жовтий — урок сподобався, але дещо мені не зрозуміло.

Коричневий

 — мені майже нічого не зрозуміло.

Діти, намалюйте листочок з дерева і зафарбуйте відповідним кольором.

Діти показують свої листочки.

Отже, сьогодні ми з вашими листочками подумки повертаємося в ... І це чудово, бо наші емоції, як і знання, завжди характеризують, якою особистістю ми є насправді.

Д/З: повторіть назви літературних казок, які ми вже прочитали та їх авторів. Яка вас найбільше вразила? Чому?

pdf
Додано
10 грудня 2023
Переглядів
445
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку