Презентація до спареного уроку української літератури в 5 класі НУШ за модельною навчальною програмою "Українська література 5-6 класи для закладів загальної середньої освіти (автори Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.)
ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУСонце ранком розбудило,Підняло і звеселило. Потім чемненько сказало: – Швидше поспішай,Не лінуйсь, не позіхай. Сонячний заряд візьми,З ним в країну Знань іди!
Номер слайду 3
Вправа «Вітання». Хто прийшов із гарним настроєм — рукою махніть.
Номер слайду 4
ВПРАВА «ВІТАЮ». Хто чує мене — головою кивніть.
Номер слайду 5
ВПРАВА «ВІТАЮ». Хто бачить мене — прошу, оком моргніть.
Номер слайду 6
ВПРАВА «ВІТАЮ». Хто найвеселіший — ви всім усміхніться.
Номер слайду 7
ЗНАЙОМИМОСЯ З ТЕМОЮ УРОКУ Кожен народ створив багато чудових казок. У них - відображення життя народу, його мрії і сподівання на кращу долю, на перемогу добра і справедливості над злом, заздрістю, жадібністю і жорстокістю. Казки розкривають для нас інший, чарівний світ, переносять нас на крилах фантазії до незвичайних мандрівок і пригод, у яких ми беремо участь разом з героями казок.
Номер слайду 8
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬЩо називається казкою?Які основні особливості казки?На які три види поділяються казки? Що вас найбільше приваблює в них?1254 Яка будова казки?3
Номер слайду 9
Номер слайду 10
- вигадані події і явища, які сприймаються і переживаються як реальні.- чітка побудова: зачин, основна частина , кінцівка.- трикратна повторюваність подій. - драматичний розвиток подій.- контрастне групування дійових осіб.- зосередження дії на героєві.- боротьба добра і зла з обов’язковою перемогою добра.- варіативність.- традиційні художні засоби (утілення рис людей в образах тварин або рослин, випробування героїв, повтори (у мові та в подіях), перебільшення, порівняння, діалоги тощо). ЖАНРОВІ ОЗНАКИ КАЗКИ
Номер слайду 11
Номер слайду 12
На які види поділяються казки?
Номер слайду 13
ПобутовіГерої –прості люди. Висміюються погані риси характеру. Захоплюються розумом, винахідливістю.
Номер слайду 14
УКРАЇНСЬКА НАРОДНА КАЗКА «МУДРА ДІВЧИНА». НАРОДНЕ УЯВЛЕННЯ ПРО ДОБРО І ЗЛО.
Номер слайду 15
Розумова розминка
Номер слайду 16
МУ́ДРІСТЬ - ВМІННЯ ЗАСТОСУВАТИ ЗНАННЯ. САМЕ ЦЕ І БУДЕМО РОБИТИ МИ З ВАМИ НА СЬОГОДНІШНЬОМУ УРОЦІ.
Номер слайду 17
Банк дискусійних питань. Яку людину можна вважати мудрою? (розумну, мислячу)Чи може щойно народжене немовля бути мудрим?Від чого, на вашу думку, залежить мудрість? (від знань, якими володіє людина, відморальних цінностей, життєвого досвіду).
Гребінь - високий дерев'яний стояк із зубцями, що на них насаджується пряжа за ручного прядіння. Гребінка - дерев'яна пластинка із зубцями для розчісування пряжіДнище – дошка, в яку закладають гребінь під час прядіння
Номер слайду 20
Ґринджоли - сани. Хорт - тонконогий, з видовженим тулубом і довгою гострою мордою, з прямою шерстю мисливський собака. Прицькувати - напускати собак на когось
Номер слайду 21
ВИПИСАТИ ІЗ ХМАРКИ СЛІВ СЛОВА, ЯКІ НЕ НАЛЕЖАТЬ ДО КАЗКИ «МУДРА ДІВЧИНА»
Номер слайду 22
КОМПОЗИЦІЯ КАЗКИ
Номер слайду 23
Номер слайду 24
Номер слайду 25
Номер слайду 26
Складання інформаційного грона. Б -хитрий. Р- підступний. А- корисливий. Т - байдужий
Номер слайду 27
Номер слайду 28
Роль (хто пише)Аудиторія(аудиторія) Формат (у якій формі)Тема (про що це)Метод «РАФТ»Розкажіть цю історію від імені багатого брата. Розкажіть цю історію від імені головної героїні.
Номер слайду 29
— Я — заможний, поважний чоловік. А мій брат — вбогий. Пожалів я його, дав корову, щоб діти молочком поласували. Відробив він мені за корову. Але я собі подумав: скільки там тієї праці, а то ж таки корова! Поласували — та й годі! Заберу-но я своє добро назад!
Номер слайду 30
— Я — бідна дівчина Маруся. Мій дядько позичив моєму батькові корову. Ми за неї відробили, а дядькові стало шкода худобини, став він вимагати її назад. Батько не погодився, пішли вони судитися до пана. А пан не захотів думати та й задав загадки. Я ті загадки батькові допомогла розгадати, зробила добру справу: знайшла господаря новонародженого лоша.
Номер слайду 31
Номер слайду 32
Номер слайду 33
Метод «Прес»Хто уособлює добро, а хто зло у цій казці? «Я вважаю…» «Тому що…» «Наприклад…»«Отже…», «Таким чином…».
Номер слайду 34
Обери позицію{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}Погоджуюся. Проблемне питання. Не погоджуюся. Так, тому що гроші дозволяють отримати освіту і більше знати. Чи впливають статки на мудрість людини?Ні,тому що мудрість пов'язана з увагою, спостережливістю,досвідом, а їх за гроші не купиш.
Номер слайду 35
Творче завдання. У кожній людині є хороше і погане. Що переможе?Залежить від вас. Запиши хоча б одну добру справу, яку ти сьогодні зробив.
Номер слайду 36
Чого навчає казка?Хто є взірцем?
Номер слайду 37
Я дізналася …Мені сподобалося …А мені …Я не зрозумів…А я …А я дізнався … РЕФЛЕКСІЯ. ПОДІЛИСЯ СВОЇМИ ВРАЖЕННЯМИ ВІД УРОКУ