Назва |
«Нічна варта» |
«Присяга Гораціїв» |
«Свобода на барикадах» |
Автор |
Рембранд Харменс ван Рейн |
Жак-Луї Давид |
Фердинан Віктор Ежен Делакруа |
Час створення |
1642р |
1784р (1 рік) |
1830р (писав 3 місяці) |
Розмір |
363×437см |
329.8×424.8 см |
260×325 см |
Стиль |
Бароко |
Неокласицизм |
Романтизм |
Вид |
Живопис |
||
Жанр |
Міліцейський груповий портрет Історичний живопис Історичний живопис |
||
Композиція "хореографія" персонажів
|
Три головних кольори визначають колорит картини: золотисто-жовтий, червоний і чорний. Талановите взаємодія цих кольорів надає роботі енергію, ілюзію руху і драматизм. Глибина зображення характерів і доль досягається за допомогою світла на обличчях і руках солдат. Також за допомогою світла і тіні ключовими персонажами є - два офіцери в центрі (завдяки яким робота отримала свою оригінальну назву) і маленька дівчинка в центрі, на другому плані. Декорацією виступає тріумфальна арка: з одного боку, нагадуючи про колишні перемоги, з іншого боку, передбачаючи майбутню славну перемогу.
|
Гра світла концентрує увагу глядача на центр картини. Перехрещені руки чоловіків, зображені художником прямими і чіткими лініями, що підкреслює їх хоробрість і рішучість. Жінки є другорядними персонажами, зігнуті немов арки, що підкреслює їх відчай і переживання лише доповнюють загальну композицію. Головні засоби художньої виразності при створенні образів: чіткий і лаконічний жест, строгий підкреслено енергійний малюнок.
|
У центрі розташована група озброєних людей в простому одязі, вона рухається в напрямку до переднього плану картини і вправо. Через пороховий дим не видно площі, не видно наскільки велика саме ця група. Напір натовпу картини створюється за допомогою діагонального руху з верхнього лівого кута в нижній правий. |
Опис картини |
Мушкетери виходять з темного дворика через арку на залитий сонцем майдан. Художник зобразив той момент, коли капітан Кок віддав наказ про виступ лейтенанту Рейтенбюргу, і все почало рухатися. Прапорщик розгортає прапор, барабанщик вибиває дріб, на нього гавкає собака, хлопчик тікає. На картині «рухаються» навіть деталі одягу стрільців. |
Давид зобразив момент, коли троє братів, піднявши руки в римському вітанні, клянуться перемогти або вмерти (двоє з братів загинуть), а їх батько простягає їм бойові мечі. У цій картині передається почуття патріотизму молодих людей, віра батька в своїх синів, жіноча вірність і відданість. Брати клянуться перед військовим походом і йдуть на смерть. Зправа зображена група скорботних жінок: далеко мати Гораціїв схилилася над двома онуками, ближче сестра Камілла, наречена одного з Куріаціїв, і Сабіна, сестра Куріаціїв і дружина одного з Горациїв. |
На передньому плані, через гори трупів, з триколором і гвинтівкою йде Маріанна. На її голові червоний фрігійський ковпак якобінців, одяг майорить, оголюючи груди. Напівроздягнутий труп хлопця на картині брат Анни Шарлоти. Він в одній сорочці, бо решту розтягли мародери. Так художник показує, як низько може впасти народ під час соціальних потрясінь. Фигура в циліндрі- автопортрет художника |
Сюжет |
Міліцейські компанії, які проводяться в 16-м столітті пов'язані з голландської війною за незалежність. Ймовірно, одна з тем цього рольового портрета є тема «громадянина зі зброєю в руках». . |
Декілька історій. 1. Сюжет картини запозичений з давньоримської легенди. В період боротьби Рима з Альба-Лонгою трьом римлян, братам з роду Гораціїв, належало піти на смертельний двобій, щоб вирішити результат чвари між містами. 2.Історичний приклад– Брут, приносить клятву помсти над збезчещеним тілом своєї сестри Лукреції. 3.Історія - міф про клятву, яку ніколи не приносили або про яку ми нічого не знаємо.
|
«28 липня 1830».
|
Цікаві факти |
1)Можливо, за правим плечем Яна Оккерсена, стрільця в циліндрі Рембрандт зобразив на картині самого себе.
2)Пізніше нам було відомо що підпис який був на картині Рембранда, фальшивий, а автором картини є його учень Фердинанд Бол
3)У 1956 році на честь святкування 350-річчя з дня народження Рембрандта нащадки капітана Б.Кока та інших стрільців на вулицях Амстердаму влаштували театральну виставу — зобразили картину в її дійових особах. 4) Рембрандт прийняв замовлення групового портрета від Товариства Стрільців. До роботи підійшов оригінально. Робота не сподобалася замовникам, але все ж була оплачена.
|
1)Картина створена на замовлення короля Людовіка XVI, вона мала подати приклад відданого служіння державі, а відтак – королю. 2)Королівський двір замовляв картину розміром 10×10 фунтів, але Давид був настільки зухвалим що змінив розміри на свій розсуд на 10×13, що і зробило картину унікальною.
|
Держава купило картину відразу ж як тільки вона була представлена на Салоні 1831році, але тільки через 43 роки її винесли з темних палацових коридорів і поставили на стіну Лувра для загального огляду. На думку Етьєна Жюлі, Делакруа писав образ жінки зі знаменитої паризької революціонерки - прачки Анни-Шарлотти, яка вийшла на барикади після загибелі брата від рук королівських солдатів і вбила дев'ятьох гвардійців.Фігура підлітка, що це реальний історичний персонаж, якого звали д'Арколь. Він очолив атаку на Гревскую міст, що веде до ратуші, і загинув в бою. Фігура вбитого городянина - це брат прачки Анни-Шарлотти, після смерті якого та вийшла на барикади. Під час революції дзвони храму видзвонювали «Марсельєзу». |
Символіка |
Дубовий лист, який можна побачити на шоломі, дорогий ріг гільдії на поясі дівчинки і мертвий птах - є емблемою мушкетерів.
|
Ясна і чітка композиція вказує на символізм числа «три». На задньому плані видно три арки, кожна з яких відповідає групі фігур: права - групі жінок, ліва - братам, центральна - батькові з мечами Герої картини, присягаючи батьківщині, підкидають руки в жесті, який з 30-х років асоціюється з фашистською символікою. |
Свобода, втілення Маріанни - символ свободи, алегорична фігура богині та привабливої жінки з оголеними грудьми. Фрігійський ковпак - символ звільнення (такі ковпаки носили в стародавньому світі відпущені за грати раби). Оголені груди - символ безстрашності і самовідданості, а також торжества демократії Ноги свободи босі - так в Стародавньому Римі було прийнято зображати богів. Триколор - символ французької національної ідеї: свобода (синій), рівність (білий) і братство (червоний). Юнак береті символізує робітничий клас. Фігура двухуголкі - це учень Політехнічної школи, який символізує інтелігенцію. Жовто -синій прапорець - символ бонапартистів. Фігура вбитого гвардійців - символ жорстокості революції.
Фігура вмираючого революціонера символізує готовність парижан, які вийшли на барикади, віддати життя за свободу.
|
Де зберігається |
Державний музей, Амстердам, Нідерланди |
Лувр, Париж, Франція |
Лувр, Париж, Франція |