Різнокольоровий світ європейського живопису.(Для учнів 8,11 класів)

Про матеріал
Представлений матеріал допоможе зробити якісно порівняльну характеристику трьох картин: Рембрандта "Нічна варта", Давида "Присяга гораціїїв" та Делакруа "Свобода на барикадах".
Перегляд файлу

Назва

«Нічна варта»

«Присяга Гораціїв»

«Свобода на барикадах»

Автор

Рембранд Харменс ван Рейн

Жак-Луї Давид

Фердинан Віктор Ежен Делакруа

Час створення

1642р

1784р (1 рік)

1830р (писав 3 місяці)

Розмір

363×437см

329.8×424.8 см

260×325 см

Стиль

Бароко

Неокласицизм

Романтизм

Вид

Живопис

Жанр

Міліцейський груповий портрет                                Історичний живопис                                    Історичний живопис

Композиція

"хореографія" персонажів

 

Три головних кольори визначають колорит картини: золотисто-жовтий, червоний і чорний. Талановите взаємодія цих кольорів надає роботі енергію, ілюзію руху і драматизм.

Глибина  зображення характерів і доль досягається за допомогою світла на обличчях і руках солдат.

Також за допомогою світла і тіні ключовими персонажами є - два офіцери в центрі (завдяки яким робота отримала свою оригінальну назву) і маленька дівчинка в центрі, на другому плані.

Декорацією виступає тріумфальна арка: з одного боку, нагадуючи про колишні перемоги, з іншого боку, передбачаючи майбутню славну перемогу.

 

Гра  світла концентрує увагу глядача  на центр картини. Перехрещені  руки чоловіків, зображені художником прямими і чіткими лініями, що підкреслює їх хоробрість і рішучість.

Жінки є другорядними персонажами, зігнуті немов арки, що підкреслює їх відчай і переживання лише доповнюють загальну композицію.

Головні засоби художньої виразності при створенні образів: чіткий і лаконічний жест, строгий підкреслено енергійний малюнок.

 

У центрі розташована група озброєних людей в простому одязі, вона рухається в напрямку до переднього плану картини і вправо.

Через пороховий  дим не видно площі, не видно наскільки  велика саме ця група.

Напір натовпу картини створюється за допомогою діагонального руху з верхнього лівого кута в нижній правий. 

Опис картини

Мушкетери виходять з темного дворика через арку на залитий сонцем майдан. Художник зобразив той момент, коли капітан Кок віддав наказ про виступ лейтенанту Рейтенбюргу, і все почало рухатися. Прапорщик розгортає прапор, барабанщик вибиває дріб, на нього гавкає собака, хлопчик тікає.

 На картині «рухаються» навіть деталі одягу стрільців.

Давид зобразив момент, коли троє братів, піднявши руки в римському вітанні, клянуться перемогти або вмерти (двоє з братів загинуть), а їх батько простягає їм бойові мечі.

У цій картині передається почуття патріотизму молодих людей, віра батька в своїх синів, жіноча вірність і відданість. Брати клянуться перед військовим походом і йдуть на смерть. Зправа зображена група скорботних жінок: далеко мати Гораціїв схилилася над двома онуками, ближче сестра Камілла, наречена одного з Куріаціїв, і Сабіна, сестра Куріаціїв і дружина одного з Горациїв.

На передньому плані, через гори трупів, з триколором і гвинтівкою йде Маріанна. На її голові червоний фрігійський ковпак якобінців, одяг майорить, оголюючи груди. Напівроздягнутий труп хлопця на картині брат Анни Шарлоти. Він в одній сорочці, бо решту розтягли мародери. Так художник показує, як низько може впасти народ під час соціальних потрясінь. Фигура в циліндрі- автопортрет художника

Сюжет

Міліцейські компанії, які проводяться в 16-м столітті пов'язані з голландської війною за незалежність. Ймовірно, одна з тем цього рольового портрета є тема «громадянина зі зброєю в руках».

.

Декілька історій.

1. Сюжет картини запозичений з давньоримської легенди. В період боротьби Рима з Альба-Лонгою трьом римлян, братам з роду Гораціїв, належало піти на смертельний двобій, щоб вирішити результат чвари між містами.

2.Історичний  приклад– Брут, приносить клятву помсти над збезчещеним тілом своєї сестри Лукреції.

3.Історія - міф про клятву, яку ніколи не приносили або про яку ми нічого не знаємо.

 

«28 липня 1830».
Картина написана за мотивами народного бунту 1830 року проти останнього з династії Бурбонів Карла Х.

 

Цікаві факти

1)Можливо, за правим плечем Яна Оккерсена, стрільця в циліндрі Рембрандт зобразив на картині самого себе.

 

2)Пізніше нам було відомо що підпис який був на картині Рембранда, фальшивий, а автором картини є його учень Фердинанд Бол

 

3)У 1956 році на честь святкування 350-річчя з дня народження Рембрандта нащадки капітана Б.Кока та інших стрільців на вулицях Амстердаму влаштували театральну виставу — зобразили картину в її дійових особах.

4) Рембрандт прийняв замовлення групового портрета від Товариства Стрільців. До роботи підійшов оригінально.

Робота не сподобалася замовникам, але все ж була оплачена.

 

 

1)Картина створена на замовлення короля Людовіка XVI, вона мала подати приклад відданого служіння державі, а відтак – королю.

2)Королівський двір замовляв картину розміром 10×10 фунтів, але Давид був настільки зухвалим що змінив розміри на свій розсуд на 10×13, що і зробило картину унікальною.

 

Держава купило картину відразу ж як тільки вона була представлена ​​на Салоні 1831році, але тільки через 43 роки її винесли з темних палацових коридорів і поставили на стіну Лувра для загального огляду.

На думку Етьєна Жюлі, Делакруа писав образ жінки зі знаменитої паризької революціонерки - прачки Анни-Шарлотти, яка вийшла на барикади після загибелі брата від рук королівських солдатів і вбила дев'ятьох гвардійців.Фігура  підлітка, що це реальний історичний персонаж, якого звали д'Арколь. Він очолив атаку на Гревскую міст, що веде до ратуші, і загинув в бою. Фігура вбитого городянина - це брат прачки Анни-Шарлотти, після смерті якого та вийшла на барикади.

Під час революції дзвони храму видзвонювали «Марсельєзу».

Символіка

Дубовий  лист, який можна побачити на шоломі, дорогий  ріг гільдії на поясі дівчинки і мертвий птах - є емблемою мушкетерів.

 

Ясна і чітка композиція вказує на символізм числа «три». На задньому плані видно три арки, кожна з яких відповідає групі фігур: права - групі жінок, ліва - братам, центральна - батькові з мечами

Герої картини, присягаючи батьківщині, підкидають руки в жесті, який з 30-х років асоціюється з фашистською символікою.

Свобода, втілення Маріанни - символ свободи, алегорична фігура богині та привабливої жінки з оголеними грудьми.

Фрігійський  ковпак - символ звільнення (такі ковпаки носили в стародавньому світі відпущені за грати раби).

Оголені  груди - символ безстрашності і самовідданості, а також торжества демократії

Ноги  свободи босі - так в Стародавньому Римі було прийнято зображати богів.

Триколор  - символ французької національної ідеї: свобода (синій), рівність (білий) і братство (червоний).

Юнак береті символізує робітничий клас.

Фігура  двухуголкі - це учень Політехнічної школи, який символізує інтелігенцію.

Жовто -синій прапорець - символ бонапартистів.

 Фігура  вбитого гвардійців - символ жорстокості революції.

 

Фігура  вмираючого революціонера символізує готовність парижан, які вийшли на барикади, віддати життя за свободу.

 

Де зберігається

Державний музей, Амстердам, Нідерланди

Лувр, Париж, Франція

Лувр, Париж, Франція

 

Jacques-Louis David, Le Serment des Horaces.jpg

doc
До підручника
Мистецтво 8 клас (Масол Л.М.)
Додано
21 грудня 2019
Переглядів
1419
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку