07.12.21р. Я досліджую світ в 3-Б Победря А.П.
Тема уроку: Різноманітний світ тварин
Мета: - розширити поняття звірі, птахи, комахи; сформувати елементарні поняття риби, земноводні, плазуни, ракоподібні, павукоподібні, молюски, черви;
- учити розрізняти тварин цих груп; формувати вміння визначати істотні ознаки тварин, знаходити зайвий об’єкт серед їх сукупності, класифікувати, розвивати уяву;
- виховувати допитливість, пізнавальний інтерес, прагнення дітей до самовираження й самореалізації у пізнавальній діяльності; удосконалювати вміння працювати в парі та групі. Виховувати любов і бажання оберігати живу природу, тварин.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, комп’ютери, іграшки-представники груп тварин, картки плану уроку та плану доповіді, мікрофон, підручники, інтерактивна гра
Хід уроку
У нас сьогодні — ніби свято,
Гостей зібралося багато,
Привітайтесь, діти.
Тепер на на мене подивіться
І веселенько посміхніться.
Дзвоник всім нам дав наказ: слайд 1
До роботи швидше, клас!
Біля парти станьмо чемно —
Плине час хай недаремно.
Будьте ви уважні всі,
Сядьте на місця свої.
ІІ. Підсумок фенологічних спостережень.
1. Робота «Синоптиків».
- Яка зараз пора року? Який місяць? Які суттєві ознаки цього місяця?
- Яке небо? Чи є хмари? Чи сонячно? Яка погода була протягом останніх днів? Які зміни відбулися в живій природі?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Налаштуємось на плідну роботу.
- Підведемо підсумки нашої роботи
- Щоб дізнатися над якою темою ми будемо працювати сьогодні, я пропоную вам розгадати ребус.
2. Відгадування ребусів слайд 3
Повідомлення теми уроку слайд 4
3. «Мікрофон»:
- Уявіть собі, що враз зникли всі тварини на нашій планеті Земля. Чи змогли б ми в житті обійтися без тварин?
Висновок: слайд 5
Отже, ми сьогодні на уроці будемо говорити про тварин. слайд 8
III. Пояснення нового матеріалу
1.Бесіда.
– Чи всі тварини однакові?
– Деяких тварин можна побачити лише під мікроскопом. А синій кит—більший за три великі автобуси.
– Яким є значення тварин у природі?
– Значення тварин у природі величезне. Якби не комахи – запилювачі, у рослин не утворювалися б плоди з насінням. Саме тварини сприяють розселенню рослин, поширюючи їх по всій Землі. Дощові черв’яки та інші тварини постійно вносять в грунт рештки рослин, подрібнюють їх, і таким чином сприяють утворенню перегною. Отже, рослини не можуть існувати без тварин. Тварини виконують роль санітарів у природі. Вони «прибирають» із поверхні землі всі відмерлі організми. Водяні тварини очищують воду від забруднення. А чистота води не менш важлива, ніж чистота повітря і землі.
– Яким є значення тварин для життя людей?
IV. Опрацювання нового матеріалу Слайд 9
- Зараз ви будете зоологами - дослідниками. Будете досліджувати деякі групи тварин.
- На які групи розподіляють тварин?
1. Різноманітність тварин (робота в малих групах) Робота з підручником с.145-146
Капітан кожної групи підходить до столу і вибирає коробку з певним номером.
У коробках — представники кожної групи тварин.
1 група —« Ракоподібні»;
2 група — « Павукоподібні».
3 група — «Комахи»;
4 група — «Риби»;
5 група — «Земноводні»;
6 група — «Плазуни»;
7 група — «Птахи»;
8 група — «Звірі».
Завдання для груп. Опрацювати відповідний текст у підручнику і підготувати коротку доповідь за планом.
План доповіді
1) Назва групи тварин.
2) Назви представників групи
3) Особливості зовнішньої будови.
4) Істотні ознаки цієї групи.
Доповідь кожної з малих груп. Супроводжується слайдами презентації
слайди 10 – 19
- Чи всі групи тварин, про які йде мова в підручнику, ми назвали? (черви, молюски)
2. Перевір себе слайди 20 – 21
Час настав для відпочинку –
Проведем фізкультхвилинку.
Фізкультхвилинка слайд 22
- Які тварини були разом з нами під час фізкультхвилинки?
V. Закріплення та осмислення знань
Інтерактивна гра «Різноманітний світ тварин»
VI. Рефлексія. Зробимо останній крок:
Підсумуємо урок.
- Чи було вам цікаво сьогодні на уроці?
VII. Підсумок уроку
— Яка група тварин вам найбільше сподобалась і чому?
— Чи є у вас удома тваринка?
— До якої групи вона належить?
— Чому ви так вирішили?
Хочу урок закінчити віршем слайд 23
VIII. Домашнє завдання
Опрацювати статтю: «Різноманітний світ тварин» с.144-146 підручника
Перевірити свої знання про всі групи, про які сьогодні на уроці йшла мова і виконати завдання в зошиті с.38-39
- Дякую вам за роботу на уроці!