З досвіду роботи "Ранкові зустрічі"

Про матеріал
Незважаючи на багаторічний досвід використання ранкових зустрічей в освітній практиці України, вони не стали об’єктом активних наукових досліджень. Актуальність і значення практики «ранкове коло» в початковій школі логічно обґрунтовувати на основі психолого-педагогічних особливостей молодших школярів та особливостей їхнього розвитку в умовах нової ситуації – початку шкільного життя. Пропоную гарний матеріал по об'єднанню дітей в групи. Це буде корисно вчителям початкових класів .
Перегляд файлу

Ранкові зустрічі/ ранкові кола, які в методичній літературі трактуються як зустріч на початку дня всієї групи дітей з педагогом, завдання якої – створити позитивну атмосферу в класі на весь час перебування дітей у школі.

 Ранкові зустрічі – це той випадок, коли абсолютно доречним є вислів «Усе геніальне – просто!».

 За зовнішньою простотою цієї практики ховається значна кількість функцій та педагогічних наслідків як моментальних, так і віддалених у часі.

Кожного навчального ранку дитина переживає одразу після пробудження (яке інколи не співпадає з її біологічними ритмами, але в будь-якому разі у прискореному темпі) швидкі ранкові процедури й збори до школи, дорогу до закладу, що наближає її стан до стресового, а часто власне таким і є.

 Ранкові зустрічі (вітання в дружньому колі, обмін думками в спокійному, розважливому темпі, ігри й розваги під час групових занять, участь у плануванні життя класу й, відповідно, власного життя в процесі щоденних новин) з їх сюрпризами й різноманітними «цікавинками» не сприймаються дитиною як навчання. Отже, зустрічі виступають своєрідним психологічним амортизатором, плавним і приємним переходом до активного й змістовного шкільного дня.

 ОБ’ЄДНАННЯ В ГРУПИ

 Якщо ви знаєте, скільки груп вам потрібно утворити (наприклад, вісім), розрахуйте учасників від одного до восьми.

 Якщо потрібно обʼєднати учасників у дві групи, розрахуйте їх на «день і ніч»; «я і ти»; «лівий і правий»; «жайворонок і сова»; «земля і небо» тощо.

Обʼєднати у три групи можна розрахунком за кольорами світлофора (зелений, жовтий, червоний), іменами казкових персонажів (Ніф-Ніф, Нуф-Нуф, Наф-Наф) тощо.

  У чотири групи можна обʼєднати за порами року (зима, весна, літо, осінь), назвами океанів (Індійський, Атлантичний, Тихий, Північний Льодовитий), сторонами світу (північ, південь, схід, захід) тощо.

  Якщо треба об’єднати учасників у сім груп, можна розрахувати їх за кольорами веселки (червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий), нотами (до, ре, мі, фа, соль, ля, сі) або днями тижня (понеділок, вівторок, середа, четвер, пʼятниця, субота, неділя).

  Обʼєднання у 12 груп доцільно здійснити за назвами місяців.  Розріжте листівки на 2 – 6 частин. Роздайте їх учасникам і запропонуйте об’єднатися у групи, склавши з частин цілі листівки. Листівок має бути стільки, скільки ви бажаєте утворити груп. Наприклад, у вас 20 дітей, ви бажаєте обʼєднати їх у пʼять груп. Вам потрібно п’ять листівок, кожну з яких ви розрізуєте на чотири частини.

 Роздайте учням геометричні фігури (кола, квадрати, трикутники, ромби). Запропонуйте їм об’єднатися за цими формами.

  Розрахуйте учасників на «котиків», «песиків», «півників» і «поросяток».

  Запропонуйте заплющити очі й лише за допомогою характерних звуків об’єднатись у групи. Ця вправа допомагає не лише сформувати групи, а й добре знімає м’язове й психологічне напруження.

  Розрахуйте учасників за назвами квітів (троянди, лілеї, ромашки, проліски), фруктів (яблука, банани, помаранчі, виноград), овочів (капуста, огірок, буряк, морква), видами зернових (жито, пшениця, рис, гречка), марками автомобілів («БМВ», «Мерседес», «Мазда», «Тойота»), мобільних телефонів («Самсунг», «Нокіа», «Сіменс», «Моторола»), напоїв («Фанта», «Пепсі», «Кока-кола», «Спрайт») тощо.

Як обʼєднати у групи із заданою кількістю осіб

  Гра «Знайди пару»

Учасникам роздають папірці, на яких написано назви тварин. Не розмовляючи, кожен повинен знайти свою пару. Відтак пари по черзі демонструють тварин, решта відгадує.

  Напишіть на невеликих папірцях парні номери, наприклад: дві одиниці, дві двійки, дві трійки... Усього папірців має бути стільки, скільки учасників тренінгу. Згорніть папірці й складіть у шапку чи покладіть на тацю. Запропонуйте розібрати їх і відшукати того, хто має такий самий номер.

  Гра «Знайди свою половинку»

Роздайте учасникам половинки листівок і запропонуйте знайти «свою половинку».

Вправа «Струмочок»

Чудовий варіант руханки й обʼєднання в пари. Учасники стають у пари (пара за парою), беруться за руки й підіймають їх угору. Той, хто залишився сам, проходить під руками, обираючи собі когось до пари. Той, хто залишився, робить те саме. Через 2–3 хвилини зупиніть гру і запропонуйте виконувати наступне завдання в тих парах, що утворилися на цей момент.

  Вправа «Привітання»

Учасники енергійно рухаються, аж поки ви скомандуєте: «Рука до руки!» Учасники якомога швидше утворюють пари, торкаючись руками. Відтак – знову рух і ваша команда: «Коліно до коліна!», «Спина до спини!» – і так далі. Через 2–3 хвилини зупиніть гру й запропонуйте виконувати наступне завдання в парах, що утворилися на цей час.

 

docx
Додано
22 лютого 2022
Переглядів
199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку