Контрольна робота №3
Духовне випробування людини
І варіант
І рівень
1. Чому Бен не любив свого сина ( за оповіданням Дж.Олдріджа «Останній дюйм»)?
а) виріс без батьківської ласки; б) хлопчик не потребував її;
в) Деві народився занадто пізно.
2. Чому акули накинулися на аквалангіста?
а) відчули запах крові; б) Бен намагався спіймати в клітку китову акулу;
в) акули не могли втамувати свій апетит.
3. «Коли вирівнюєш літак, треба, щоб відстань до землі була … дюймів.» Відновіть фразу.
а) п’ять; б) сім; в) шість.
4. Бен вижив, але втратив:
а) ліву руку; б) праву ногу; в) пам’ять.
5. У творчості Р.Кіплінга утверджуються людські цінності, насамперед:
а) доброта;
б) сміливість;
в) гідність та духовна сила.
6. Ідея «Балади про Схід і Захід» відображена в рядку:
а) «Той, хто вчора ворогом був, сьогодні товариш нам!»
б) «Захід є Захід, а Схід є Схід, і їм не зійтися вдвох.»
в) «… і двадцять шабель в ту ж мить Зблиснули грізно, готові кров хлопця із гір пролить.»
ІІ рівень
1. Визначте тему вірша Р.Кіплінга «Якщо…».
2. Як ви розумієте поняття кільцева композиція?
ІІІ рівень
1.Встановіть відповідність між речами та їхніми власниками, назвавши їх.
а) Полковничий син; б) син; в) Бен; г) Камаль; ґ) Полковник.
2. Порівняйте характери Камаля та Полковничого сина.
ІV рівень
Виконайте одне завдання на вибір.
1. Дайте розгорнуту відповідь на питання: що необхідно робити, щоб не з’являлися «дюйми» у взаєминах з батьками?
2. Напишіть твір-мініатюру «Справжня людина ХХІ століття: яка вона?»
ІІ варіант
І рівень
1. Літак, на якому батько та син відправилися на пошуки пригод, називався:
а) «Остер»; б) «Конкорд»; в) «Антей».
2. Як Бен визначав напрям вітру?
а) за допомогою флюгера; б) чуттям; в) за допомогою анемометра.
3. Як Бен спілкувався з Деві в Акулячій бухті?
а) був люб’язним; б) був різким; в) давав розпорядження.
4. Який художній засіб лежить в основі «Балади про Схід і Захід»?
а) метафора; б) антитеза; в) гіпербола.
5. У «Баладі про Схід і Захід» Р.Кіплінг закликає:
а) до примирення та єднання; б) до боротьби між жителями Сходу і Заходу;
в) до всепрощення.
6. Провідна думка вірша Р.Кіплінга «Якщо …»:
а) людиною має право називатися лише той, хто в будь-яких ситуаціях прагне і вміє залишатися самим собою, йти своїм шляхом у житті, не втрачати почуття гідності;
б) необхідно будь-якою ціною йти до поставленої мети;
в) щоб стати людиною, треба чекати слушного часу.
ІІ рівень
1. Визначте тему оповідання Дж.Олдріджа «Останній дюйм».
2. Як ви розумієте поняття анафора?
ІІІ рівень
1. Встановіть відповідність між фразою та її автором.
а) «Це зовсім просто. Тягни важіль і тримай ручку посередині.»
б) «Ось твій господар, він водить дозірців загін, Щитом йому стань.»
г) «Не руште його! Бо той, хто вчора ворогом був, сьогодні товариш нам!»
ґ) «Якщо ущерть наповниш біг хвилини Снагою дум, енергією дій, Тоді весь світ тобі належить…»
д) «Ми майже прилетіли. Але вітер піднявся зараз високо, і вже смеркає.»
е) «Що ж, нагодуй звірину; Та перше розваж, яку сплатить муситимеш ціну.»
Полковничий син Деві батько Бен Камаль
2. Порівняйте характери Камаля та Полковничого сина.
ІV рівень
Виконайте одне завдання на вибір.
1. Дайте розгорнуту відповідь на питання: що необхідно робити, щоб не з’являлися «дюйми» у взаєминах з батьками?
2. Напишіть твір-мініатюру «Справжня людина ХХІ століття: яка вона?»