Роальд Дал. "Чарлі та шоколадна фабрика"

Про матеріал
До Вашої уваги презентація за твором Роальда Дала "Чарлі та шоколадна фабрика", що може стати у нагоді при вивченні цієї теми
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Роальд Дал«Чарлі та шоколадна фабрика»Коваленко Т. В.учитель зарубіжної літератури. Ріпкинської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 Чернігівської області

Номер слайду 2

Історія створення. Над книжкою «Чарлі і шоколадна фабрика» Р. Дал працював у складний період житія (1961-1962), коли молодший син Тео потрапив в аварію, а донька Олівія тяжко хворіла. Щоб підтримати дітей, письменник почав розповідати їм казку про пригоди хлопчика Чарлі. Потім цю історію він почав записувати. Так виникла одна з найкращих дитячих сучасних книжок. Герої твору — сучасні діти, у характері кожного з них автор відобразив якусь одну ваду: жадібність, розбещеність, надмірне захоплення телевізором та ін. В образі Чарлі втілено спогади про дитинство самого письменника, його мрії й захоплення шоколадом фабрики «Кедбєрі». Коваленко Т. В.

Номер слайду 3

Сюжет. Експозиція: життя і мрії родини Бакетів. Зав’язка: щасливий квиток ЧарліРозвиток дії: пригоди в чарівному світі шоколадної фабрики. Кульмінація: Чарлі залишився один на фабриціРозв’язка: Чарлі разом з родиною переїздить на фабрику Віллі ВонкіКоваленко Т. В.

Номер слайду 4

Автор змальовує бідне життя Бакетів, стосунки в родині. На початку твору зображує світ, який поділяється на багатих і бід них. Бакетам не вистачало грошей навіть на харчування. Вони їли лише картонляні й капустяні страви. Чарлі постійно ходив голодний, і нерідко мати й батько віддавали йому свою їжу, але Чарлі ніколи цим не користувався, бо завжди дбав про інших. Бабусі й дідусі були змушені спати на старенькому ліжку. Однак стосунки в сімействі Бакетів були напрочуд теплими, довірливими, добрими. Коваленко Т. В.

Номер слайду 5

Головна чеснота Чарлі — його добре серце. Бідність родини не позначилася на його характері. Щовечора хлопчик приходив до стареньких — дідуня Джо та бабусі Джозефіни, дідуся Джорджа й бабуні Джорджини, ділився з ними своїми мріями, слухав розповіді про минуле життя. Це були найщасливіші моменти для хлопчика та його рідних. Випробування бідністю і голодом Чарлі та його родина з гідністю витримали. Коваленко Т. В.

Номер слайду 6

Віллі Вонка. Коваленко Т. В. Це дивакуватий кондитер, що володіє шоколадною фабрикою. В нього відкрита, чуттєва, майже дитяча душа в тілі дорослої людини. Він існує сам по собі, виношуючи та примножуючи нескінченні ідеї, удосконалюючи справу, що приносить йому задоволення.

Номер слайду 7

Якось одного разугазета повідомляє, що Вонка, після довготривалого закриття фабрики, відкриває її і запрошує на екскурсію до своєї шоколадної фабрики кількох щасливців: вони повинні знайти п'ять Золотих квитків, які будуть заховані під обгортками п'яти шкоколадних батончиків і наприкінці екскурсії всі вони як спеціальний дарунок отримують пожиттєвий запас солодощів. Коваленко Т. В.

Номер слайду 8

Коваленко Т. В. Август Глуп. До відвідин фабрики:постійно їсть, гладкий. Неслухняний, ненажерливий. На фабриці та після відвідин фабрики:звалюється у шоколадну річку Уроки: • більше ніколи не потрапляти в ту жахливу трубу; • не їсти багато, щоб не потрапити у безвихідне становище; • цікавитися в житті ще чим-небудь, окрім їжі. Володар першого Золотого квитка

Номер слайду 9

Верука Солт. До відвідин фабрики:хоче все мати, закатує істерики, якщо у неї чогось немає. Вередлива, нестримана, заздрісна. На фабриці та після відвідин фабрики:потрапила у сміттєвий бак Уроки: • мусить слухати, коли її попереджають; • мусить думати, перш ніж щось робити; • мусить довести, що її голова – не порожній горіх. Власниця другого Золотого квитка. Коваленко Т. В.

Номер слайду 10

Коваленко Т. В. Віолетта Борегард. До відвідин фабрики:мрія – отримати жуйку, якої вистачить на все життя; побити рекорд із жування гумки. Неслухняна, егоїстка. На фабриці та після відвідин фабрики:куштує жуйку, ще не готову до споживання Уроки: • не бути чорною, як чорниця. • їсти не жуйку, яка заміняє продукти, а справжню їжу. Власниця третього Золотого квитка

Номер слайду 11

Майк ТівіДо відвідин фабрики:вважає, що справжнє життя лише в телевізорі. На фабриці та після відвідин фабрики:потрапив у телевізор. Уроки: • повернути собі свій зріст або принаймні знайти потрібну баскетбольну команду; • зрозуміти, що життя дуже цікаве та різноманітне. Володар четвертого Золотого квитка. Коваленко Т. В.

Номер слайду 12

Коваленко Т. В. До відвідин фабрики:любить шоколад, хоче потрапити на шоколадну фабрику, добрий слухняний, ввічливий, терплячий. На фабриці та після відвідин фабрики: Співчуває іншим дітям; нічого не їсть без дозволу, хоча дуже голодний; не хоче переїжджати на фабрику без своєї родини. Власник фабрики. Чарлі Бакет. Володар п’ятого Золотого квитка. Коваленко Т. В.

Номер слайду 13

Запитання. Як кожному із п’яти дітей дістався Золотий квиток?Коваленко Т. В.

Номер слайду 14

Розкажіть, які пригоди чекали на кожного із володарів Золотих квитків під час подорожі на фабриці Віллі Вонки?Коваленко Т. В.

Номер слайду 15

Кульмінація сюжету — справжня мета Віллі Вонки. Після того, як Чарлі Бакет залишається останнім з учасників екскурсії, йому відкривається справжня мета вчинку Вонки. Як з’ясовується, Вонка таким чином вирішив підібрати собі спадкоємця — якому і буде передана вся його кондитерська імперія. Ситуація, втім, вирішується аж ніяк не так просто, як могло б здатися на перший погляд. Лише в книзі Вонка робить Чарлі новим власником фабрики без усіляких затій. В оригінальному фільмі 1971 року кондитер звинувачує хлопчика в крадіжці одного з рідкісних кондитерських виробів і виганяє з фабрики. У Чарлі з’являється можливість продати секретну розробку Вонки конкуренту, містеру Слаґворту. Проте хлопчик цією можливістю не користується. Вонка пояснює, що знав про підступи конкурента спочатку. Та й конкурент, насправді, був одним з його замаскованих співробітників. Тому володар фабрики все ж робить Бакета своїм спадкоємцем. Коваленко Т. В.

Номер слайду 16

Ідея: найголовніше для людини в її житті - це мати чудову родину, членів якої об'єднують любов, повага та розуміння. Головна думка: Діти мають бути дітьми і вірити в чудо. Люди мають боротися зі своїми вадами та прагнути позбавитися від них, а не ставати їх рабами. Уславлюється геніальний людський розум, що здатен поєднати мрію з реальністю. Щастя не тільки у грошах. Головне - це теплі людські взаємини, любов і розуміння рідних і близьких. Люди, навіть з геніальними здібностями та величезними багатствами, не мають бути самотніми. Коваленко Т. В.

Номер слайду 17

Літературознавчий словничок. Коваленко Т. В. Фантастика – різновид художньої літератури, у якому зображуються незвичайні, неправдоподібні явища і створюється вигаданий, нереальний, сповнений чудес світ. Фентезі – фантастична література, в основі якої лежить здатність людини до необмеженої творчої фантазії, завдяки якій створюється вигаданий, чарівний світ із власною розгорнутою історією і кодексом законів.

Номер слайду 18

Жанрова специфіка твору. ФентезіКоваленко Т. В. Казка. Повість

Номер слайду 19

Коваленко Т. В.«Ча́рлі і шокола́дна фа́брика» (англ. Charlie and the Chocolate Factory) — художній фільм Тіма Бертона із циклу казок про духовні цінності. Створено за книгою Роальда Дала Перша екранізація відбулася в 1971 році — фільм «Віллі Вонка і Шоколадна фабрика» із Джином Вайлдером в головній ролі. Також за мотивами книги було створено комп'ютерну гру. Наступна екранізвція фільму -США 15 липня 2005 року. В Україні «Чарлі та шоколадна фабрика» вперше було показано 25 серпня 2005 року.

Номер слайду 20

Пофантазуйте та продовжіть історію про Чарлі. Яким, на вашу думку, він став господарем фабрики? Що зробив для інших?Коваленко Т. В.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Сенік Інна Георгіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Maievska Liliya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Фефелова Наталія Іванівна
    Дякую! Ось якраз вчасно для будь-якої форми навчання: очної чи дистанційної!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
12 квітня 2020
Переглядів
19828
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку