БЕРДЯНСЬКИЙ ЕКОНОМІКО-ГУМАНІТАРНИЙ КОЛЕДЖ
БЕРДЯНСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
ЗАТВЕРДЖУЮ
Заст.директора з НВР БЕГК БДПУ
_________________ О.А.Ліпанова
_______________________ 2018 р.
підготовки здобувачів початкового рівня вищої освіти
«ОСНОВИ МЕНЕДЖМЕНТУ»
Галузь знань 07 «Управління та адміністрування»
Спеціальність 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»
Кваліфікація Товарознавець-комерсант
2018 – 2019 навчальний рік
Робоча програма навчальної дисципліни «Основи менеджменту» для студентів за спеціальністю 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність».
Розробник:Лежавська Анна Андріївна , викладач, кваліфікаційна категорія «спеціаліст»
Робоча програма затверджена на засіданні циклової комісіі економічних дисциплін
Протокол від ________________20_____ року № ______
Голова комісії___________________________В.О. Мрига
(підпис)
Найменування показників |
Галузь знань, спеціальність, освітній ступінь |
Характеристика навчальної дисципліни |
Кількість кредитів – 3 |
Галузь знань: 07«Управління та адміністрування»
|
Денна форма навчання |
Нормативна |
||
Семестр 1 |
||
Змістових модулів – 2 |
Спеціальність: 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»
|
Лекції 26 годин |
Загальна кількість годин – 108 |
Практичні заняття 28 годин |
|
Самостійна робота 54 години |
||
Тижневих годин для денної форми навчання: аудиторних – 2 |
Освітній ступінь: молодший спеціаліст |
Вид вихідного контролю – екзамен |
Примітка.
Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної і індивідуальної роботи становить для денної форми навчання – 54:54
2. Мета та завдання навчальної дисципліни
Мета: формування системи знань наукових основ управління підприємством, сучасних підходів до вирішення виробничих і соціально-економічних проблем.
Завдання: здобуття майбутніми фахівцями комплексу теоретичних знань відносно вибору нових форм і методів управління підприємством, оволодіння практичних навичок керівництва колективом, включаючи уміння ставити загальні та конкретні цілі й задачі діяльності підприємства, розробляти стратегію управління з урахуванням суспільних і особистих інтересів, контролювати процес її реалізації.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати значення й сутності менеджерської діяльності, функцій та методів менеджменту, стилів керівництва й основ управлінської культури.
уміти обгрунтовувати та приймати управлінські рішення на рівні організацій, підприємств та їхніх підрозділів, реалізовувати на практиці різні види ділових комунікацій, аналізувати процес управління.
володіти здатністю щодо створення й організації колективів, спрямування людей на виконання певної діяльності, передбачення та аналізу управлінської діяльності.
Змістовий модуль 1. Концептуальні засади менеджменту
Тема 1.1. Поняття і суть менеджменту.
Тема 1.2. Прийняття управлінських рішень.
Змістовий модуль 2. Процес управління організацією
Тема 2.1. Планування в організації
Тема 2.2. Організація як функція управління
Тема 2.3. Мотивація як функція управління
Тема 2.4. Лідирування
Тема 2.5. Система і процес контролю
Тема 2.6. Комунікації
4. Структура навчальної дисципліни
Назви змістових модулів і тем |
Кількість годин |
|||||||||||||
денна форма |
заочна форма |
|||||||||||||
усього |
у тому числі |
усього |
у тому числі |
|||||||||||
л |
п |
лаб. |
інд. |
с. р. |
л |
п |
лаб. |
інд. |
с. р. |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
||
Модуль 1 |
||||||||||||||
Змістовий модуль 1. Концептуальні засади менеджменту |
||||||||||||||
Тема 1. Поняття і суть менеджменту. |
10 |
2 |
2 |
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
||
Тема 2. Прийняття управлінських рішень. |
14 |
4 |
4 |
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
||
Разом за змістовим модулем 1 |
24 |
6 |
6 |
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
||
Змістовий модуль 2. Процес управління організацією |
||||||||||||||
Тема 1. Планування в організації |
10 |
2 |
2 |
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
||
Тема 2. Організація як функція управління. |
12 |
2 |
4 |
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
||
Тема 3. Мотивація як функція управління |
16 |
4 |
4 |
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
||
Тема 4. Лідирування |
16 |
4 |
4 |
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
||
Тема 5. Система і процес контролю |
14 |
4 |
4 |
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
||
Тема 6. Комунікації |
16 |
4 |
4 |
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
||
Разом за змістовим модулем 2 |
84 |
20 |
22 |
|
|
42 |
|
|
|
|
|
|
||
Усього годин |
108 |
26 |
28 |
|
|
54 |
|
|
|
|
|
|
||
5. Теми практичних занять
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1 |
Поняття і суть менеджменту. |
2 |
2 |
Прийняття управлінських рішень. |
4 |
3 |
Планування в організації |
2 |
4 |
Організація як функція управління. |
4 |
5 |
Мотивація як функція управління |
4 |
6 |
Лідирування |
4 |
7 |
Система і процес контролю |
4 |
8. |
Комунікації |
4 |
|
Разом |
28 |
6. Самостійна робота
№ з/п |
Назва теми |
Кількість годин |
1 |
Поняття і суть менеджменту. |
6 |
2 |
Прийняття управлінських рішень. |
6 |
3 |
Планування в організації |
6 |
4 |
Організація як функція управління. |
6 |
5 |
Мотивація як функція управління |
8 |
6 |
Лідирування |
8 |
7 |
Система і процес контролю |
6 |
8. |
Комунікації |
8 |
|
Разом |
54 |
Методи організації і здійснення навчально-пізнавальної діяльності;
Методи стимулювання і мотивації навчальної діяльності;
Методи контролю і самоконтролю за ефективністю навчально-пізнавальної діяльності.
Фронтальний, груповий, індивідуальний, комбінований, самоконтроль студентів.
За 4-бальною шкалою |
Оцінка в ЄКТС |
Критерії оцінювання |
5(відмінно) |
А |
Студент виявляє особливі творчі здібності, вміє самостійно здобувати знання, без допомоги викладача знаходить та опрацьовує необхідну інформацію, вміє використовувати набуті знання і вміння для прийняття рішень у нестандартних ситуаціях, переконливо аргументує відповіді, самостійно розкриває власні обдарування і нахили. |
4(добре) |
В |
Студент вільно володіє вивченим обсягом матеріалу, застосовує його на практиці, вільно розв’язує вправи і задачі у стандартних ситуаціях, самостійно виправляє допущені помилки, кількість яких незначна. |
С |
Студент вміє зіставляти, узагальнювати, систематизувати інформацію під керівництвом викладача; в цілому самостійно застосовувати її на практиці; контролювати власну діяльність; виправляти помилки, серед яких є суттєві, добирати аргументи для підтвердження думок. |
|
3(задовільно) |
D |
Студент відтворює значну частину теоретичного матеріалу, виявляє знання і розуміння основних положень; з допомогою викладача може аналізувати навчальний матеріал, виправляти помилки, серед яких є значна кількість суттєвих. |
Е |
Студент володіє навчальним матеріалом на рівні, вищому за початковий, значну частину його відтворює на репродуктивному рівні. |
|
2(незадовільно) |
FХ |
Студент володіє матеріалом на рівні окремих фрагментів, що становлять незначну частину навчального матеріалу. |
|
F |
Студент володіє матеріалом на рівні елементарного розпізнання і відтворення окремих фактів, елементів, об’єктів. |
1. Навчальна типова програма дисципліни «Менеджмент».
2. Робоча програма навчальної дисципліни «Менеджмент».
3. Комплект лекцій з дисципліни.
4. Інструктивно-методичні матеріали до практичних занять.
5. Методичні вказівки до самостійної роботи студентів.
6. Комплекс модульних контрольних робіт.
7. Питання до екзамену (заліку).
12. Рекомендована література
Базова
Допоміжна
13. Інформаційні ресурси