Робочий аркуш за темою:,,Займенник''

Про матеріал
Робочий аркуш містить вправи, які допоможуть учням перевірити свої знання з теми. Серед запропонованих вправ(8): 1)Вправа на написання пропущених слів. 2)Вправи емуляції ЗНО/НМТ. 3)Переклад тексту з російської мови(для учнів яким складно оволодіти мовою) 4)Вправа на застосування правил правопису 5)Власне висловлювання. Аркуш містить додаток-таблиці розрядів займенників, відмінювання займенників Сподіваюсь, що цей матеріал допоможе Вам та вашим учням під час уроку
Перегляд файлу

Завдання письмового характеру на тему: ,,Займенник’’

Вправа1: Спишіть речення, уставляючи на місці пропусків займенник себе у відповідному відмінку.

1. Найменше думаю про ____________(О. Підсуха). 2. Ти не милуйся сам_______________, як кажуть, ніс не задирай (С. Олійник). 3. Ти дуже хитрий, такий хитрий, що аж самого___________ рив (І. Франко). 4. Бери ношу по _____________ щоб не впасти при ходьбі (Нар. творчість). 5. Ілько ступав за батьком, не відчуваючи під______________ землі (П. Панч).

Вправа2:Напишіть в дужках відповідний розряд займенник(додаток).

1.Хочу я(                        )троянди, що цвіте в саду. Скільки я(                          ) для неї(                           ) дивних слів знайду?

2. І хто вас(                               ) на ці мандри підбивав?

3. Є такі у світі речі, від яких(                                ) душа сія.

4. А що б батьки твої(                                    ) сказали?

Вправа3:Прочитайте речення та виправте помилки

1.Зорі в морі у прозорій хто/сь розсипав у морі. 2.Я чекаю чого/сь, я притих.

3. І жалем серце запеклось, що ні/кому мене згадати. 4.Кого/сь на пісню раптом потягло. 5. Мама в будь/яку погоду п’є з криниці чисту воду. 6.А той, хто чинить казна/що, уміє взяти все нізащо й не вболівати ні за що.

Запишіть займенники правильно

1-____________

2-____________

3-____________

4-____________

5-____________

6-____________

Вправа4:Поставте подані займенники у потрібну форму

1.Люблю легенди (наша)родини. 2.Про журбу(моя) співати доручив я солов’ю. 3.Люблю пісні (мій) краю. 4. Я принесу тобі (своя) надію.

1-_____________                                         3-_____________

2-_____________                                         4-_____________

Вправа5:Ознайомтесь з правильним правописом відповідних словосполучень та запишіть правильну відповідь.

                     Неправильно

                    Правильно

                Дякую Вам

 

               Пробачте мені

 

               Котра година?

 

               Кепкувати з нього

 

               Телефонував йому

 

 

Вправа6:Виконайте тестові завдання та внесіть відповідну відповідь у клітинку.

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1.Замініть виделені в суржикових висловах слова потрібними займенниками

1)любий клієнт                                       А)такий

2)слідуючий спосіб                                Б)всім

3)дякую всих                                          В)самий

4)той же рецепт                                    Г)всіх

                                                                Д)будь-який

2.Потребує редагування речення.

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

А)Усім нам дуже сподобалося модерна вистава                

Б)Їхніми рецептами досі користуються кулінари

В)Окрім неї, ніхто більше не написав рецензії

Г) Завдяки ним ми вивчили кримськотатарську 

Д) Я прекрасно провів із ними час на вечірці

3.З’ясуйте.скільки займенників у поданому уривку з поезії.

Я думаю про тебе весь мій час,

Але про це не треба говорити.

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

А)3                                                                                                 

Б)4

В)5

Г)6

Д)7

Вправа7:Перекладіть поданий текст

Вазу купили ранней весной. Принесли домой, вынули из коробки и поставили на стол. Свет от окна переломлялся в её гранях, и даже в пасмурную погоду на белом листе бумаги, который лежал рядом с ней, слегка возникали бирюзовые, зелёные, розоватые искорки. С виду ваза казалась массивной; роста была небольшого, кверху расширялась.

С тех пор, как ваза поселилась в этом доме, она забыла, что такое покой. Трудиться приходится и зимой, и летом. Именно в это время её хозяин ставит в неё розы. И не догадывается о том, как она их терпеть не может! Мало того, что эти капризные цветы ссорятся между собой, так они ещё требуют к себе постоянного внимания. То им вода прохладная, то им солнце мешает. А кто-нибудь поинтересовался, нравится ли вазе тоять на подоконнике!

А как хороши гвоздики, ромашки, хризантемы! Они нарядны, но никогда не хвастаються и не толкаются. Вазе всегда интересно слушать их. Часто они и её втягивают в розговор. Тогда наступают саме блаженные минуты, о которых ваза потом мечтает до следующего сезона.

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

Вправа8*(Власне висловлювання):Напишіть твір не тему ,,Я та вивчення займенника" (8-10 речень).

Твір пишите на окремому аркуші або в зошиті

 

 

 

 

                                                                           Оцінка:___________

 

Примітки:

1)Завдання позначені(*) є творчими,тому рекомендую виконувати їх за бажанням

2)Додаток є помічником під час виконання самостійної роботи,тому його використання є необхідним

 

 

 

 

 

                                                      ДОДАТОК

1)Розряди займенників

Розряди займенників | Урок на 4 завдання. Українська мова

2)Відмінювання займенників

Особові заменники (приклади та відмінювання) 4 клас - Dovidka.biz.ua

Граматичні категорії займенників, відмінювання займенників Відмінювання  займенників різних семантико-граматичних розрядів

docx
Додано
7 червня
Переглядів
192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку