Робочий процес двигуна внутрішнього згорання

Про матеріал
Дана розробка дає можливість учням ознайомитися і засвоїти, як працює двигун внутрішнього згорання автомобіля. Вивчити робочий процес двигуна.
Перегляд файлу

Урок №4

 

Тема:  Робочий процес двигуна внутрішнього згорання

 

Мета: Ознайомити учнів із робочим процесом двигуна внутрішнього згорання, розвивати критичне і логічне мислення та пам’ять учнів, формувати усвідомлення цінності власного життя та життя інших учасників руху

 

Очікувані результати: учні повинні ознайомитись із робочим процесом двигуна внутрішнього згорання

 

Обладнання:  плакати «Будова легкового автомобіля», стенди, дошка, підручники, макет двигуна

 

Тип уроку:  засвоєння нового матеріалу

 

1. Організаційний момент

2. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

3. Актуалізація опорних знань учнів

Асоціативний ряд:

Робота, тепло, іскра, поршень, гази.

4. Мотивація навчальної діяльності

Мотиваційні питання:

- Чому я буду старанно працювати на уроці?

- Чому для мене важливі ці уроки?

- Що я хочу знати?

 

5. Засвоєння нового матеріалу

План засвоєння нового матеріалу

1. Робочий цикл.

2. Такти двигуна.

 

Робочим циклом називається сукупність процесів, що періодично повторюються в циліндрі двигуна й зумовлюють його неперервну роботу. Процес (або процеси), який відбувається в циліндрі за один хід поршня, називається тактом.

Робочі цикли більшості автомобільних двигунів здійснюються за чотири ходи поршня (такти), тому ці двигуни називаються чотиритактними.

Під час першого такт у (впускання ) поршень переміщується від ВМТ до НМТ, впускний клапан відкритий, а випускний — закритий. У циліндрі створюється знижений тиск (0,08...0,09 МПа), а температура підвищується до 90...125 °С.

На другом у такт і (стискання ) поршень переміщується від НМТ до ВМТ, впускний і випускний клапани закриті. В циліндрі створюється підвищений тиск (1,0...1,2 МПа — в карбюраторних двигунах і 1,5...2,0 МПа — в дизелях), а температура наприкінці цього такту досягає 350...450 °С у перших і 600...700 °С IMG_20210928_175020.jpgв других.

На третьому такт і (робочий хід ) поршень переміщується від ВМТ до НМТ, клапани закриті. В карбюраторному двигуні відбувається займання робочої суміші від іскри на свічці. При цьому тиск газів досягає 3,5...4,0 МПа, а температура — 2000 °С. У дизелі наприкінці такту стискання в циліндр через форсунку під тиском 15...20 МПа впорскується дрібнорозпилене дизельне паливо. Змішуючись із розпиленим повітрям, паливо займається, внаслідок чого тиск у циліндрі підвищується до 7,0...9,8 МПа, а температура досягає 1800. ..2000 °С. Під дією такого тиску поршень переміщується від ВМТ до НМТ.

 На четвертому такт і (випускання ) поршень переміщується від НМТ до ВМТ, випускний клапан відкритий. Тиск знижується до 0,1 МПа.

Після закінчення четвертого такту розпочинається новий цикл.

Корисна механічна робота здійснюється двигуном тільки протягом одного такту — робочого ходу. Решта три такти — випускання, впускання, стискання — є підготовчими і здійснюються завдяки кінематичній енергії маховика, що обертається за інерцією у проміжках часу між робочими ходами. Якщо двигуни мають кілька циліндрів, які працюють у певному порядку, то підготовчі такти в одних циліндрах здійснюються завдяки енергії, що розвивається в інших циліндрах.

Сучасні автомобільні двигуни, як правило, чотири-, шести-, восьмициліндрові, рідше три-, десяти- й дванадцятициліндрові (БелАЗ). Розташування циліндрів найчастіше буває однорядним і дворядним У-подібним. Останнє дає змогу зменшити габаритні розміри двигуна порівняно з однорядним, а отже, зручніше розташувати місце водія та органи керування.

У багатоциліндровому чотиритактному двигуні за два оберти колінчастого вала (720°) відбувається стільки робочих ходів, скільки циліндрів у двигуні. З умови рівномірності обертання колінчастого вала потрібно, щоб чергування робочих ходів у різних циліндрах становило 720//, де і — кількість циліндрів.

Отже, в чотири-, шести- й восьмициліндрових двигунах робочі ходи мають відбуватися відповідно через 180, 120 і 90° повороту колінчастого вала.

 

6. Узагальнення і закріплення знань

Прийом «закінчи речення»:

- я зрозумів…

- на цьому уроці мені вдалося…

- я не зрозумів…

 

7. Інформування учнів про домашнє завдання

«Будова й експлуатація автомобілів», ст. 30-31.

docx
До підручника
Технології (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Коберник О.М., Терещук А.І. та інші)
Додано
21 листопада 2021
Переглядів
5021
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку