РОБОЧИЙ ЗОШИТ ДЛЯ ЛАБОРАТОРНИХ І ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ З ДИСЦИПЛІНИ "МАШИНИ І ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ ТВАРИННИЦТВА"

Про матеріал
Програмою дисципліни „Машини та обладнання для тваринництва” передбачено вивчення будови та роботи тваринницької техніки, підготовки її до роботи. Для поглиблення і закріплення теоретичних знань з дисципліни та набуття необхідних умінь і практичних навичок користування нормативно – технічною документацією, довідниками, табличними даними, кресленнями, вимірювальними засобами, інструкціями з ТБ програмою передбачено лабораторні і практичні заняття. Лабораторні заняття доцільно проводити в лабораторіях, на виробництві під керівництвом викладача на спеціально обладнаних робочих місцях, які пройшли паспортизацію та атестацію в установленому порядку. Зміст і обсяг лабораторних та практичних занять розрахований на свідому навчальну роботу студентів. За змістом заняття відповідають вимогам кваліфікаційної характеристики техніка – механіка та навчальній програмі з дисципліни . Використання робочого зошита і комплекту методичного забезпечення в навчальній роботі сприятиме кращому засвоєнню знань, умінь і навичок під час лабораторних і практичних занять та скоротити час на оформлення звіту.
Перегляд файлу

Національний університет біоресурсів і природокористування України

                              Відокремлений структурний підрозділ            

        «Немішаївський фаховий коледж Національного університету   

                      біоресурсів   і   природокористування України»      

 

 

 

 

     

 

 

РОБОЧИЙ ЗОШИТ

 

 

 

 

ДЛЯ ЛАБОРАТОРНИХ І ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ

З ДИСЦИПЛІНИ "МАШИНИ І ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ ТВАРИННИЦТВА" СПЕЦІАЛЬНІСТЬ 

208 "Агроінженерія" Студента (ки) групи

___________________________________________________

_________________________________________________________________

(назва навчального закладу)

_________________________________________________________________

(прізвище та ініціали)  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2024

 

 

 

 

 

 

 

 

Укладач:   Смиковський С.М., викладач ВСП „Немішаївський фаховий коледж НУБіП

України”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Програмою дисципліни „Машини та обладнання для тваринництва” передбачено вивчення будови та роботи тваринницької техніки, підготовки її до роботи.

Для поглиблення і закріплення теоретичних знань з дисципліни та набуття необхідних умінь і практичних навичок користування нормативно – технічною документацією, довідниками, табличними даними, кресленнями, вимірювальними засобами, інструкціями з ТБ програмою передбачено лабораторні і практичні заняття.

Лабораторні заняття доцільно проводити в лабораторіях, на виробництві під керівництвом викладача на спеціально обладнаних робочих місцях, які пройшли паспортизацію та атестацію в установленому порядку.

Зміст і обсяг лабораторних та практичних занять розрахований на свідому навчальну роботу студентів. За змістом заняття відповідають вимогам кваліфікаційної характеристики техніка – механіка та навчальній програмі з дисципліни .

Використання робочого зошита і комплекту методичного забезпечення  в навчальній роботі сприятиме кращому засвоєнню знань, умінь і навичок під час  лабораторних і практичних занять та скоротити час на оформлення звіту.

Для отримання необхідних знань, умінь і навичок навіть на добре організованому робочому місці до початку занять студенти повинні попередньо підготуватися, зокрема: 

              ознайомитися с переліком практичних занять і графіком переміщення ланки по робочих місцях;

              в процесі самостійної підготовки вивчити зміст попереднього заняття і  виконувати вказівки інструкціоно-технологічної карти наступного;

              ознайомитися с обладнанням робочого місця і документацією;

              мати робочий одяг;

              прослухати інструктаж з техніки безпеки.

Для успішного виконання роботи студенти повинні максимально зосередитися.

Роботу необхідно починати з організації робочого місця, яке включає такі етапи:

              отримання необхідних літератури, документації, інструменту, матеріалів тощо; перевірку комплектності і справності обладнання робочого місця. 

Далі студенти вивчають вимоги техніки безпеки, після чого приступає до роботи відповідно вказівок інструкційно-технологічної карти.

Після закінчення занять студенти повинні перевірити комплектність обладнання, а потім підготувати це обладнання до передачі його наступній ланці або викладачу і прибрати своє робоче місце.

В процесі занять необхідно акуратно і бережно поводитися з обладнанням, інструментом, літературою і документацією і за необхідності одразу ж після закінчення занять виправити випадкові пошкодження. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ

 

 

 

Перед початком занять викладач проводить інструктаж з техніки безпеки. Під час лабораторних занять студент повинен суворо дотримуватись правил техніки безпеки.

1.                До роботи допускаються студенти, які прослухали інструктаж і добре засвоїли основні правила з техніки безпеки.

2.                Перед розбиранням, складанням та регулюванням машини встановлюють так, щоб вони могли довільно пересуватися. Для цього під колеса підкладають підкладки.

3.                При використанні домкратів під машину додатково підставляють допоміжні бруски.

4.                Забороняється перебувати поблизу вантажів або важких вузлів і деталей під час їх підняття.

5.                Не дозволяється користуватися подовжувачами до ключів або ключами, які невідповідають розмірам гайок.

6.                Користуватися інструментом потрібно так, щоб не завдавати шкоди ні собі, ні присутнім.

7.                Інструмент, яким укомплектовані робочі місця, має бути справним.

8.                Слід дотримуватися особливої обережності при з'єднанні машини з начіпним механізмом або пристроєм трактора.

 

9.                Перед пуском машину перевіряють, чи не залишилися на ній і в ній інструменти або сторонні предмети.

10.            Забороняється перебувати перед різальними апаратами збиральних машин і агрегатів, які працюють.

 

11.            Забороняється пускати в роботу машину, якщо на обертових частинах чи привідних ланцюгах і пасах не встановлені захисні щитки.

12.            Забороняється бути в широкому одязі, що розвівається, біля обертових частин машин.

13.            Забороняється пускати двигун і машину в роботу без дозволу і при відсутності викладача.

14.            Забороняється під час роботи займатися сторонніми справами, що не мають відношення до вирішення практичних завдань.

 

15.            При наявності електропривода перевіряють з'єднання жил кабелю в кабельній коробці, звертаючи особливу увагу на з'єднання нульового проводу.

16.            Під час проходження  лабораторних занять слід дотримуватись правил пожежної безпеки:

поблизу робочих місць треба мати протипожежний інвентар (вогнегасники, ящик з піском, лопати тощо).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лабораторне заняття 1

 

Опалювально – вентиляційне обладнання тваринницьких приміщень.

Мета. Вивчити будову та роботу теплогенератора або опалювально-вентиляційного обладнання.

Оволодіти практичними вміннями підготовки до роботи теплогенератора, або опалювально-вентиляційного обладнання.

Матеріально-технічне обладнання. Теплогенератор типу ТГ; електрокалориферна установка типу СФОА.

Прочитайте: [ 4 ], [ 6 ]. [ 7 ].

Завдання

1.                 Ознайомитися з правилами техніки безпеки по експлуатації опалювальновентиляційного обладнання.

2.                 Користуючись таблицями, методичними вказівками та літературою, закріпити знання будови та роботи теплогенератора та електрокалориферної установки.

3.                 Підготувати до роботи теплогенератор: o переконатися в знеструмленні;

o    перевірити наявність палива в баку, відсутність підтікання палива в з'єднуваннях;

o    злити конденсат із жарової камери;  o підірвати плиту противибухового механізму; o вивчити послідовність запуску теплогенератора.

 

Звіт 

1.  Заповнити таблицю 1:

image image

 

image 

 

 

2.  Позначити цифрами в квадратах позиції згідно рисунка 1 електрокалориферної установки:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рис. 1. Електрокалориферна установка:

 

 – відцентровий вентилятор;         – перехідник;          – електродвигун;         – м’яка вставка; 

 

image – рама;        – електрокалорифер;         – амортизація.

 

3. Позначити цифрами в квадратах послідовність ввімкнення теплогенератора типу ТГ:

При запуску в режимі „Опалення автоматичне» проводиться: -۝ відкривається клапан подачі палива (мале горіння) і напівзакривається засувка, проходить розпалювання на протязі 5с;

-۝ включення трансформатора, виникає іскра до 30с проходить попереднє запалювання (без подачі палива для утворення стійкої іскри);

-۝ через 30с відкривається другий клапан, відкривається засувка і переходить до великого горіння;

-۝ після прогріву теплообмінника тепло генератора до 400С включається електродвигун головного вентилятора. -۝ продувка на протязі 30с;

-۝ відключення трансформатора;

4.      Позначити цифрами в квадратах послідовність виконання регулювальних робіт теплогенератора:

-۝. При досягненні повного згорання палива необхідно регулювати граничну величину відкривання повітряної засувки за допомогою регульованого гвинта.

-۝. Нагрів повітря, яке подається в приміщення, регулюється за допомогою жалюзійної засувки, яка приводиться в дію рукояткою _

-۝ Тиск палива контролюється манометром і регулюється стиском пружини поршня за допомогою гвинта.

-۝ Температуру в поміщенні регулюють повертанням верхньої ручки терморегулятора на певну температуру. Обертаючи нижню ручку терморегулятора, задають диференціал

 

 

5.      В таблиці 2 позначити біля надписів позиції згідно рисунка:

 

image

 

Рис. 2. Функціональна схема паливної системи теплогенератора ТГ-Ф-2,5Б.

Висновки______________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________ Контрольні запитання

1.    Де і з якою метою використовують теплогенератор?

2.    Основні елементи теплогенератора і їх призначення.

3.    Робочий процес теплогенератора.

4.    Як регулюють якість горіння?

5.    Як регулюють температуру повітря в приміщенні?

6.    Підготовка до запуску теплогенератора.

7.    Запуск в режимі „Опалення автоматичне»

8.    Запуск в режимі „Опалення ручне»

9.    Будова електрокалориферної установки типу СФОЦ

10.                  Регулювання електрокалориферної установки на певну температуру повітря в приміщенні Оцінка ________Викладач____________________

 

 

Лабораторне заняття 2

 

Насоси та автонапувалки

 

Мета. Поглибити та закріпити знання з будови, роботи та експлуатації насосів та напувалок.

                        Оволодіти практичними вміннями підготовки до роботи насосів, автонапувалок.

Матеріально-технічне обладнання. Насоси 2К-6,   ЗЦВ-6-10-80, напувалка АГК- 4Б.

Прочитайте: [ 1 ], [ 4 ], [ 6 ]. [ 7 ].

 

Завдання

1.  Ознайомитися з правилами техніки безпеки експлуатації насосного обладнання та автонапувалок.

2.  Переконатися в знеструмленні насоса та напувалок.

3.  Розібрати насос та очистити деталі.

4.  Зібрати насос та відрегулювати співвісність валів двигуна та насоса.

 

5.  Розібрати та скласти поплавково-клапанний механізм напувалки АГК-4Б. Відрегулювати діапазон рівня води. 6. Виконати запуск та перевірити роботу насоса та автонапувалки.

 

Звіт

 

1.  Позначити цифрами в квадратах позиції згідно рисунка 3 схеми насосної установки:

 

 

image

Рис. 3. Схема насосної установки: ۝ лопатка; ۝ приймальний клапан; ۝ всмоктувальна труба; ۝корпус насоса; ۝- напірний трубопровід; ۝ робоче колесо

 

 

 

 

 

 

 

2.  Заповнити таблицю 3:

 

image

3.  З’ясувати значення букв і цифр у марці насоса ЭЦВ-6-10-80:

Э—______________________________________________________________________

Ц—______________________________________________________________________

В—______________________________________________________________________

6—______________________________________________________________________

10—_____________________________________________________________________

80—______________________________________________________________________

 

1. Виділити конструктивно-функціональну схему автонапувалки АП-1А позиціями, які зазначені під рисунком 4:

image

 

 

Рисунок 4 – Напувалка індивідуальна одно чашкова: АП-1А: 1 — кронштейн; 2—вісь;  З—сідло; 4— кутник; 5— клапан; 6—важіль; 7—чаша; 8—амортизатор; 9 – гайка

 

Контрольні запитання

 

2.             Назвіть які насоси застосовуються в тваринництві?

3.             Принцип дії відцентрового насоса.

4.             Принцип запуску поверхневого відцентрового насоса

4.   Які напувалки застосовують при прив’язному (безприв’язному) утриманні          худоби в приміщеннях (на вигульних майданчиках)?

1.              Поясніть будову і принцип дії напувалки ПА-1А (АП-1А, АГК-4Б). 

2.              З якою метою передбачене підігрівання води в напувалці АГК-4Б?

Оцінка ______________________Викладач_______________

Лабораторне заняття 3

 

Приготування стеблових кормів.

Мета роботи: Вивчити призначення, будову, технологічний процес роботи, правила безпеки експлуатації машин для подрібнення стеблових кормів. Придбати уміння і навички виконання збірно-складальних робіт, регулювань, підготовки до роботи машин.  Матеріальне забезпечення: подрібнювачі ИГК-30Б та ИРТ-Ф-80; комплект інструментів ПИМ-528А; штангенциркуль ШЦ-1 з границею виміру 0…125мм; пристрій КИ-2136 для визначення натягу пасів і ланцюгових передач; плакат з надписом „Не вмикати – працюють люди”

Прочитайте: [ 1 ], [ 2 ]. [ 4 ], [ 7 ].

 

Завдання

 

1.      Засвоїти призначення та будову машин для подрібнення грубих та соковитих кормів (домашня підготовка).

2.      Засвоїти робочий процес (домашня підготовка).

3.      Ознайомитися з вимогами техніки безпеки.

4.      Вивчити регулювання, перевірити натяг пасових і ланцюгових передач.

5.      Перевірити в подрібнювачах ИГК-30Б та ИРТ-Ф-80 ступінь подрібнення продукту.

6.      Запустити та перевірити роботу одного із подрібнювачів.

 

Звіт

 

1.      Виділити конструктивно-функціональну схему подрібнювача ИГК-30Б позиціями, які зазначені під рисунком 5:

image

Рисунок 5 – Конструктивно-функціональна схема подрібнювача ИГК-30Б: 1 — горизонтальний транспортер; 2 — лопаті вентилятора; 3 — дефлектор; 4 – похилий транспортер; 5 — штифти; 6 — нерухомий диск; 7 —. Рухомий диск; 8 — електропривод; 9

— отвір для випадання важких  включень

 

2.      В таблиці 4 проставити цифрами послідовність виконання операцій подрібнювачем ИГК-30Б:

Таблиця 4.

Назва операції

Позиція

 

Ущільнення похилим транспортером

 

 

Спрямування до подрібнювального апарату 

 

 

Захоплення лопатями вентилятора

 

 

Подача соломи горизонтальним транспортером

 

 

Надходження до приймальної камери

 

 

Транспортування повітряним потоком маси по трубопроводу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.      Позначити цифрами в квадратах позиції згідно рисунка 6 схеми подрібнювача коренебульбоплодів ИРТ-Ф-80:

image 

 

Рисунок 6 – Конструктивно-функціональна схема подрібнювача ИРТ-Ф-80:

۝ ротор; ۝ диск; ۝ вісь; ۝ молоток; ۝ дефлектор;۝  – рама; ۝ завантажувальний бункер ۝ елементи деки; ۝ розвантажувальний пристрій;

 

4.      Вибрати, підкреслюючи жирні слова, вірний варіант регулювання частоти обертання бункера подрібнювача ИРТ-Ф-80:

Регулювання частоти обертання бункера здійснюється при включеному чи виключеному електродвигуні за допомогою штурвала, безпосередньо з’єднаного з клинопасовим варіатором. При обертанні штурвала проти напрямку годинникової стрілки швидкість руху бункера збільшується чи зменшується, за часовою стрілкою – збільшується чи зменшується.

 

Контрольні запитання

1.    .Де і з якою метою використовують подрібнювані ИГК-30Б, ИРТ-Ф-80?

2.    .Основні елементи подрібнювача і їх призначення.

3.    .Робочий процес подрібнювача.

4.    Як регулюють ступінь подрібнення продукту?

5.    3 якою метою і як регулюють частоту обертання бункера подрібнювача ИРТ-Ф-80?

6.    Навіщо на днищі бункера біля ротора розміщення щитки в подрібнювачі ИРТ-Ф-80?

 

Оцінка ______________________Викладач_______________

Лабораторне заняття 4

 

Приготування грубих і соковитих кормів. Мета. Поглибити та закріпити знання з будови та підготовки до роботи подрібнювачів.

Матеріально-технічне обладнання. Мийка-коренерізка ИКМ-Ф-10, подрібнювач „Волгарь-5», комплект ключів, викрутка, знімачі.

Прочитайте: [ 2 ], [ 4 ]. [ 6 ], [ 7 ].

Завдання

 

1.  Ознайомитися з правилами техніки безпеки експлуатації подрібнювача кормів.

2.  Користуючись плакатами , методичними вказівками та літературою, закріпити знання з будови та роботи подрібнювача кормів.

3.  За вказівкою викладача розібрати певний вузол, вивчити його будову та скласти вузол.

4.  Провести технологічні регулювання, встановивши ступінь подрібнення кормів.

 

Звіт 1. Заповнити таблицю 5:

 

Таблиця 5 – Технічна характеристика

 

Марка

Тип робочого органа

Кількіст

ь

робочих органів

Частота обертанн

я робочого

Продуктивніст

Довжина часток, м

Потуж ність

солома

зелена маса

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

image

 

2.  Позначити цифрами в квадратах позиції згідно рисунка 7 схеми подрібнювача коренебульбоплодів ИКМ-Ф-10:

 

Рисунок 7 – Конструктивно-функціональна схема мийки-подрібнювача ИКМ-Ф-10:

۝ — диск-активатор; ۝— вертикальні ножі; ۝— камера коренерізки; ۝—ванна; ۝— горизонтальні ножі; ۝ — електроприводи; ۝— конвеєр для видалення камінців; ۝— кришка;۝— зрошувач; ۝— рама;۝— дека; ۝— вивантажувальний лотік; ۝— вивантажувальні лопаті;۝ — шнек – мийка.;

3.  Вибрати, підкреслюючи жирні слова, вірний варіант технологічної  наладки на задані режими роботи подрібнювана ИКМ-Ф-10:

Зубчасту деку використовують у випадку переробки коренебульбоплодів для свиней чи корів. При цьому електродвигун переключають на 500 чи 1000 об/хв... У разі подрібнення коренеплодів для великої рогатої худоби електродвигун переключають на 500 чи 1000 об/хв..., знімають чи встановлюють деку.

При переробці мерзлих коренебульбоплодів на верхньому диску встановлюють чи знімають зубчасті горизонтальні ножі і частоту обертання електродвигуна встановлюють на 500 чи 1000 об/хв... Для одержання крупних фракцій знімають чи встановлюють зубчасту деку і всі вертикальні ножі. Машину використовують також як мийку. Для цього знімають чи встановлюють верхній диск та зубчасту деку, а електродвигун переключають на 500 чи 1000 об/хв...

 

4.  Заповнити таблицю 6 технологічної наладки машини „Волгарь-5»: Таблиця 6.

Показник

Свині

Птиця

Зазор між ножем і протирізальною

 

 

пластиноюКут між першим ножем 

апарата вторинного різання та кінцем витка шнека

 

 

 

5.  Проставити цифри послідовності регулювання подрібнювального апарата першого ступеня для подрібнювача „Волгарь-5» в таблиці 7:

 

Таблиця 7.

Назва операції

Послідовність регулювання

За допомогою гайок перемістити корпуси підшипників вала

 

різального барабана

 

Відпустити гайки кріплення корпусів підшипників вала різального барабана

 

Заточити ножі різального апарата

 

Перевірити зазор між ножами та проти різальною пластиною в трьох місцях по довжині ножа

 

Затягнути гайки кріплення корпусів підшипників вала різального барабана

 

 

image                                   4

 

 

 

 

 

 

 

Рисунок 8 – Конструктивно-функціональна схема (а) і схема регулювання крупнисті продукт у (б) подрібнювана ИКВ-5А «Волгарь-5»: 

1 – горизонтальний транспортер; 2 – похилий транспортер; 3 – проти різальна пластина; 4 – ножовий барабан; 5 – заточувальний пристрій; 6 – шнек; 7 – подрібнювальний апарат другого степеня; 8 – нерухомий ніж; 9 – рухомий ніж; 10 – втулка; 11 – зрізний штифт; 12 – фланець вала шнека; 13 – опора нерухомих ножів; 14 — прокладка; 15 – кільце

 

6.  Описати послідовність регулювання ступеня подрібнення в подрібнювачі  „Волгар- 5": 

____________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________

 

Контрольні запитання

1.      .Де і з якою метою використовують подрібнювані ИКМ-Ф-10, ИКВ-5А?

2.      .Основні елементи подрібнювана і їх призначення.

3.      .Робочий процес подрібнювана.

4.      Як регулюють ступінь подрібнення продукту?

5.      3 якою метою і як регулюють зазори між ножами та протирізальними елементами в ИКВ-5А?

6.     

image

Порядок заточування робочих органів на ИКВ-5А. Оцінка ________________________ Викладач

 

Лабораторне заняття 5

 

Приготування концентрованих кормів.

Мета. Поглибити та закріпити знання з будови та підготовки до роботи кормодробарок. Матеріально-технічне обладнання. Кормодробарка КДУ-2М (на вибір ДКМ-5, ДКМ10, ДБ-5, ДЗ-Т-1) комплект ключів, викрутка, знімачі. Прочитайте: [ 2 ], [ 4 ]. [ 6 ], [ 7 ].

 

Завдання

 

1.      Ознайомитися з правилами техніки безпеки експлуатації кормодробарки.

2.      Користуючись плакатами , методичними вказівками та літературою, закріпити знання з будови та роботи кормодробарки. 

3.      За вказівкою викладача розібрати певний вузол, вивчити його будову та скласти вузол. 4. Провести технологічні регулювання, встановивши ступінь подрібнення кормів.

 

Звіт

1. Виділити конструктивно-функціональну схему кормодробарки КДУ-2М позиціями, які зазначені під рисунком 9:

 

 

 

 

Рисунок 9 – Конструктивно-функціональна схема універсальної дробарки КДУ-2М:

1 — ротор; 2 — змінне решето; 3 дека; 4 — ножовий барабан; 5 — протирізальна пластина; 6 — вентилятор; 7 — горизонтальний транспортер; 8 — похилий транспортер; 9 — шлюзовий затвор; 10— циклон; 11— зворотний повітропровід; 12 — магнітний очисник; 13 — завантажувальний бункер; 14 — - заслінка; 15 — кришка

 

2.               Заповнити таблицю 8:

                                              

Таблиця 8

Показники

Значення

Зазор між ножами та протирізальною пластиною, 

_______мм

Сила струму при подачі зерна в камеру подрібнювання із завантажувального бункера не повинна перевищувати, А.

___________А

Для одержання необхідної крупності продукту перед пуском дробарки встановлюють відповідне змінне решето:

 

при подрібненні концентрованих кормів

_______мм

при подрібненні соковитих кормів

_______мм

при подрібненні сіна

_______мм

 

3.               Вставити слова в текст налагодження дробарки КДУ-2,0 М на подрібнення коренеплодів:

При подрібненні коренеплодів та інших, кормів з високою вологістю робота дробарки здійснюється за прямоточним варіантом. Транспортером корм подається до     _____________________ , попередньо подрібнюється і надходить до

 _________________________________________________ , де додатково подрібнюється і розвантажується через  ____________________________________________________ .

До початку роботи виймають ____________, встановлюють

________________________________________і відкривають люк у кришці дробильної камери. Всмоктувальний патрубок вентилятора знімають, а на вхідному вікні

вентилятора встановлюють ________________ .

Після подрібнення соковитих кормів робочу камеру очищають від залишків корму і  промивають водою, подаючи її через спеціальний колектор (у лівій

кришці камери) при включеному роторі.  ________________________  знімають, очищають і сушать. Висновки

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________ Контрольні запитання

1.    Для чого, використовують подрібнювач КДУ-2,0М ?

2.    Основні елементи молоткового подрібнювача і їх призначення.

3.    Як регулюють та контролюють подачу сировини в робочу камеру подрібнювача?

4.    Як регулюють ступінь подрібнення продукту?

5..Назвіть пристрої, що .застосовуються в подрібнювачах для полегшення, пуску машини.

6. У чому суть переналагоджування дробарки КДУ-2,0М на подрібнення фуражного зерна, грубих кормів, зеленої маси або силосу?

7. Що означає замкнений, напівзамкнений та відкритий цикли повітря, які їх переваги та недоліки?

8. Коли, з якою метою і як замінюють або переставляють молотки на барабані? Оцінка________________ Викладач___________________

 

 

 

Лабораторне заняття 6

 

Роздавання кормів на фермах великої рогатої худоби.

Мета. Закріпити знання з будови і технологічного процесу роботи мобільних кормороздавачів. Навчитися готувати їх до роботи.

Матеріально-технічне обладнання. Кормороздавачі КТУ-10А, РВК-Ф-74, домкрат, комплект ключів, мірна лінійка.

Прочитайте: [ 1 ], [ 4 ]. [ 6 ], [ 7 ].

Завдання 1. Оглянути поздовжній транспортер та звернути увагу на кількість полотен транспортера; конструкцію ланцюга та спосіб кріплення планок транспортера до нього; ознайомитися з будовою натяжного пристрою; встановити напрям руху транспортера; оглянути бітери;  поперечний транспортер; з'ясувати технологічний процес роботи кормороздавача. 2. Підготувати кормороздавач до роботи.

 

Звіт

1.           Заповнити таблицю 9:

Таблиця 9 – Технічна характеристика

Марка машини

Продукти вність, т/год.

Вантажопід'ємність

, т

Об'єм кузова, м3

Транспортна

швидкість

,

Швид-

кість при

роздаван

-ні

Нерівном ірність

змішування,%

Потужність

привода кВт

 

КТУ-10А

 

 

 

                  .

             

 

РВК-Ф-74

 

 

 

 

 

 

2.           Позначити цифрами в квадратах позиції згідно рисунка 10 кормороздавача КТУ-10 А:

image

 

Рисунок 10 – Кормороздавач КТУ-10А: ۝рама; ۝ дно кузова; ۝ борт; ۝поздовжній конвеєр; ۝ стрічка конвеєра; ۝ блок бітерів; ۝ приставний борт; ۝ телескопічний вал; ۝ дишло; ۝ рама додаткового конвеєра;

3.           Вказати, які регулювальні роботи проводяться при експлуатації кормороздавача КТУ10А:

____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

4. Підкреслити вірні відповіді, що стосуються кормороздавача РВК-Ф-74, який показаний на рисунку 11:

image

Рисунок 11– Конструктивно-технологічна схема роздавача РВК-Ф-74:

1 — натяжна станція; 2 — ведений барабан; 3 — робочий орган; 4 — годівниця; 5 —  приводна станція

 

                         Запитання                                      Відповідь 1                                     Відповідь 2

Роздавач РВК-Ф-74                                                                                            молочнотоварних та

репродукторних та

призначений для роздавання                                                                      відгодівельних фермах великої

кормів (крім рідких) на:                     відгодівельних свинофермах                      рогатої худоби

Роздавач РВК-Ф-74

imageзастосовується у приміщеннях       не більше 75м            не більше 50м з довжиною фронту годівлі: Передача крутного моменту на

ведучий вал здійснюється від         ланцюговою передачею        пасовою передачеюприводної станції:  

Кількість тварин, що

                                                                                                                42                                                      62

обслуговується, гол.

      Фронт годівлі, м                                                  74,4                                                   49,4

ТО-1 та ТО-2 виконують 120 та 720 год. роботи          120 та 1440 год. роботи відповідно через:          роздавача        роздавача

 

Контрольні запитання

1.    На яких фермах застосовують і які корми роздають за допомогою КТУ-10А, РВК-Ф74?

2.    Основні елементи роздавача і їх призначення. 

3.    Принцип роботи кормороздавача.

4.    Як регулюють норму видачі корму?

5.    Як вивантажити корм через задній борт КТУ-10А.

6.    Які робочі органи забезпечують рівномірність видачі корму?

Оцінка ____________________Викладач Лабораторне заняття 7

 

Роздавання кормів для свиноферм.

Мета. Закріпити знання з будови і технологічного процесу роботи мобільних кормороздавачів. Навчитися готувати їх до роботи.

Матеріально-технічне обладнання. Кормороздавачі  КС-1,5 та КСП-0,8, домкрат, комплект ключів, мірна лінійка.

Прочитайте: [ 2 ], [ 4 ]. [ 6 ], [ 7 ].

image

Завдання 1. Оглянути поздовжній транспортер та звернути увагу на кількість полотен транспортера; конструкцію ланцюга та спосіб кріплення планок транспортера до нього; ознайомитися з будовою натяжного пристрою; встановити напрям руху транспортера; оглянути бітери;  поперечний транспортер; з'ясувати технологічний процес роботи кормороздавача. 2. Підготувати кормороздавач до роботи.

 

Звіт

1.  Заповнити таблицю 10:

Таблиця10 – Технічна характеристика

Марка машини

Продукти вність, т/год

Вантажопід'ємність, т

Об'єм кузова, м3

Транспортна швидкість, км/год.

Швидкість при роздаванні, км/год.

Нерівномірність

змішуван ня,%

Потуж ність привода, кВт

КС-1,5

 

 

 

 

 

 

 

КСП-0,8

 

 

 

 

 

            

 

 

2.  Описати технологічний процес роботи кормороздавача КС-1,5, користуючись рисунком 12:

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

image

Рисунок 12 – Конструктивно-технологічна схема роздавача КС-1,5:

1—бункер; 2—розрівнювач; 3—вертикальний шнек; 4— камера; 5—лопатева мішалка; 6—засувка; 7—вивантажувальний шнек; 8—ходова частина 

 

3.  Виділити конструктивно-технологічну схему кормодробарки КСП-0,8 позиціями, які зазначені під рисунком 13:

image

 

Рисунок 13 – Конструктивно – технологічна схема кормороздавача КСП-0,8:

1—рама; 2 — шнек; 3 — колісна пара; 4 — бункер для комбікормів; 5 — годівниця; 6— ввідний пристрій; 7—мішалка; 8 — бункер 9 — електрообладнання;.

             

4.  Описати регулювання кормороздавачів КС-1,5 та КСП-0,8:

____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

Контрольні запитання

1.    На яких фермах застосовують і які корми роздають за допомогою КСП-0,8, КС-1,5?

2.    Основні елементи роздавача і їх призначення..

3.    Принцип роботи кормороздавача.

4.    Як регулюють норму видачі корму?

5.    Від чого залежить якість змішування компонентів ?

6.    Які робочі органи забезпечують рівномірність видачі корму?

Оцінка ____________________Викладач

 

Лабораторне заняття 8

 

Засоби видалення гною.

Мета. Закріпити знання з будови, принципу дії та регулювання гноєприбиральних засобів.

       Оволодіти практичними вміннями підготовки до роботи гноєприбиральних засобів.

Матеріально-технічне обладнання. діючий фрагмент гнойового конвеєра КСГ-1-01 (КСН-Ф-100, ТСН-160Б); комплект інструментів ПИМ-582А; пристрій для роз’єднання і з’єднання тягових ланцюгів; прилад для перевірки натягу тягових ланцюгів транспортера типу ТСН; пристрій КИ-2136 для визначення натягу пасів і ланцюгових передач; плакат з надписом

„Не вмикати – працюють люди”

Прочитайте: [ 4 ], [ 6 ]. [ 7 ].

Завдання

1.      Ознайомитися з правилами техніки безпеки при експлуатації засобів видалення гною.

2.      Встановити ланцюг поздовжнього і похилого транспортерів.

3.      Відрегулювати натяг поздовжнього і похилого транспортерів.

4.      Відрегулювати натяг приводного пасу.

5.      Підготувати гнойових конвеєр до роботи. Звіт

1.  На поставлене запитання дайте вірну відповідь. Для цього необхідно підкреслити відповідь:

 

1.  

Скребковий транспортер типу ТСН призначений для:

1.Завантаження гною в транспортні засоби

2.Видалення гною з тваринницьких приміщень

3.Видалення гною з тваринницьких приміщень та одночасного завантаження

його в транспортні засоби

2.  

Скребки транспортера КСН-Ф-100:

1.

Приварені до середньої ланки

 

 

2.

Кріпляться за допомогою втулки, болта і двох гайок до кронштейна

 

 

3.

Із шарнірним кріпленням

3.  

Скребки транспортера ТСН-2Б:

1.

Приварені до середньої ланки

 

 

2.

Кріпляться за допомогою втулки, болта і двох гайок до кронштейна

 

 

3.

 

Із шарнірним кріпленням

4.  

Скребки транспортера ТСН-ЗБ:

1.

Приварені до середньої ланки

 

 

2.

Кріпляться за допомогою втулки, болта і двох гайок до кронштейна

 

 

3.

Із шарнірним кріпленням

5.  

Прибирати гній скребковими транспортерами необхідно не менше: 

1.

2.

Одного разу на добу Двох разів на добу

 

 

3.

Трьох разів на добу

6.  

При застосуванні для підстилки соломи її бажано подрібнити на частинки не більше:

1.

2.

100 мм

50 мм

 

 

3.

200 мм

7.  

З метою скорочення часу роботи транспортера очищати стійла потрібно:

1.

2.

Проти напрямку руху ланцюга За напрямком руху ланцюга

 

 

3.

За або проти напрямку руху ланцюга

8.  

Вкорочення горизонтального транспортера здійснюється шляхом вирізання ланок на ділянці між:

1.

2.

3.

Приводом та поворотним пристроєм

Приводом та натяжним пристроєм

Натяжним та поворотним пристроями

 

2.  Вставити цифри в текст:

 

Натяжний пристрій призначений для підтримання постійного натягу ланцюга. Він складається з поворотного пристрою, ролика, важеля з напрямною, стояка, контейнера для вантажу і каната.

Натягування здійснюється автоматично провертанням важеля з рухомим роликом в інтервалі ___°. Це відповідає подовженню ланцюга на ____ м. Зусилля натягу ланцюга регулюється масою вантажу, який поміщають у контейнер. Нормальний натяг ланцюга при його довжині _____ м і триразовому прибиранні гною (на добу) забезпечується загальною масою вантажу _____ кг. При цьому ланцюг вільно сходить з приводної зірочки, не намотуючись на неї. Натяг ланцюга рахується нормальним, якщо скребок відхиляється від на _____ мм при зусиллі _____ кгс. Скребок повинен знаходитися на віддалі _____ м від натяжного пристрою.

3.  Позначити цифрами в квадратах позиції згідно рисунка 14 гноєпідбирального транспортера

image 

Рисунок 14 – Схема скребкового гноєпідбирального транспортера ТСН-160Б:

۝  – похилий транспортер; ۝ – горизонтальний транспортер; ۝ – приводна станція горизонтального транспортера;۝  – привод похилого транспортера; ۝

натяжний пристрій; ۝ – поворотні зірочки

 

4.  Виділити конструктивно-технологічну схему похилого транспортера позиціями, які зазначені під рисунком 15:

image

 

Рисунок 15 – Загальний вигляд похилого транспортера:

1 – корпус; 2 – стояк; 3 – ланцюг із скребками; 4 – поворотна зірочка; 5 – рама; 6 –

натяжний гвинт; 7 – привод Висновки:

_____________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________

 

Контрольні запитання

 

1.                На яких фермах і операціях використовують обладнання ТСН-100Б та КСН-Ф-100?

2.                Назвіть основні елементи обладнання та їх призначення.

3.                В якому напрямку слід переміщуватися скотарю під час очищення стійл за працюючого конвеєра? 4. Відмінності тягового ланцюга транспортера типу КСН-Ф-100 відносно ТСН-100Б. Оцінка____________Викладач______________

 

Лабораторне заняття 9

 

Доїльні апарати.

Мета.Закріпити знання з будови, принципу дії та регулювання доїльних апаратів, засвоїти правила їх складання і розбирання.

Матеріально-технічне обладнання. Доїльні апарати АДУ-1 та АДУ-1-09, стенд, що імітує принцип дії апарата, фрагмент доїльної машини.

Прочитайте: [ 4 ], [ 7 ]. [ 8 ].

Завдання

1.  Ознайомитися з правилами техніки безпеки експлуатації доїльних установок.

2.  Розібрати доїльний апарат, оглянути технічний стан деталей, закріпити знання з будови та  принципу роботи.

3.  Скласти доїльний апарат, підключити його до роботи.

4.  Виміряти число пульсацій.

Звіт 1. Описати загальну будову доїльної машини:

image

 

Рисунок 16 – Доїльна машина (схема):

1.      —____________________________________________________________

2.      —____________________________________________________________

3.      —____________________________________________________________

4.      —____________________________________________________________

5.      —____________________________________________________________6.—____________________________________________________________7.—____________________________________________________________8.—____________________________________________________________9.—____________________________________________________________10.—____________________________________________________________11.—____________________________________________________________

2.   Описати призначення пульсатора, колектора, доїльних станків:

Пульсатор призначений для____________________________________________________

Колектор призначений для ____________________________________________________

Доїльні стакани призначені для_________________________________________________

 

3.   Описати порядок розбирання та складання пульсатора:

________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________ 4. Описати порядок підключення до роботи та число пульсацій доїльного апарату:

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________ 5. Описати роботу доїльного стакана  

image

Рисунок 17 – Схеми роботи двокамерного (В) доїльного стакана:

1—гільза; 2—гумовий присосок; 3 — дійкова гума; 4 — міжстінковнй простір;5 — піддійковий простір Міжстінковий простір — вакуум + піддійковий простір—вакуум = такт _________ .

Міжстінковий простір— розрідження + піддійковий простір—вакуум = такт______

Міжстінковий простір—повітря + піддійковий простір—повітря = такт__________ Висновки:

_____________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________

Контрольні запитання

1.        Основні елементи доїльного апарата і їх призначення.

2.        Принцип дії доїльного апарата АДУ-1 (двотактного, тритактного, вібропульсуючого).

3.        Конструктивні та технологічні відмінності апарата АДУ-1-09 від АДУ-1.

4.        Який варіант доїльного апарата має меншу масу підвісної частини і чим це обумовлюється?

5.        З яких міркувань визначається частота пульсацій у доїльному апараті?

6.        Що дає використання вібропульсатора?

7.        Для чого передбачено підсмоктування повітря в молочну камеру колектора?

Оцінка____________Викладач______________

 

Лабораторне заняття 10

 

Доїльна установка для доїння у відра.

Мета. Оволодіти практичними вміннями підготовки до роботи доїльної установки в режимі “доїння”.

Уміти запускати та усувати несправності при роботі доїльної установки.

Матеріальне забезпечення: Фрагмент доїльної установки ДАС-2Б (УДБ-100); вакуумний насос; комплект інструментів ПИМ-582А; плакат з надписом „Не вмикати – працюють люди”.

Прочитайте: [ 3 ], [ 4 ]. [ 7 ].

Завдання

1. Ознайомитися з правилами техніки безпеки при експлуатації доїльних установок. 2. Розібрати вакуумний насос (вакуум регулятор, пульсопідсилювач пристрою для  циркуляційного промивання доїльних апаратів і відер на вибір за вказівкою викладача), деталі промити гарячою водою, оглянути стан деталей, зібрати вузли.

3.      Підготувати доїльний агрегат на режим „доїння”.

4.      Запустити доїльну установку, перевірити роботу вакуумного насосу, рівень вакууметричного тиску.

Звіт

1.  Описати призначення:

Вакуумна установка призначена __________________________________________

______________________________________________________________________

        Вакуумний регулятор призначений _______________________________________

_______________________________________________________________________       Вакуумметр призначений ________________________________________________

_______________________________________________________________________

        Вакуумний балон призначений _____________________________________________

_______________________________________________________________________

        Запобіжник із зворотнім клапаномпризначений ___________________________

_______________________________________________________________________

 

2.  В таблиці 11 записати технічні характеристики вакуумних установок:

 

Таблиця 11 – Технічні характеристики вакуумних установок 

Модель

УВУ-45

УВУ-60

Продуктивність насоса, м3/год.

 

 

Робоче розрідження, кПа

 

 

Частота обертання ротора, с-1

 

 

image 

 

 

 

3.  Позначити цифрами в квадратах позиції згідно рисунка 18 схеми пристрою для циркуляційного промивання доїльних апаратів і відер:

 

image

 

Рисунок 18 – Схема пристрою для циркуляційного промивання доїльних апаратів і відер:

۝ – доїльні стакани; ۝ – місткість для мийного розчину; ۝ – кришка відра;             ۝ – колектор; ۝ – розбризкувач;  ۝ – молочний шланг; ۝ – вакуумний кран;  ۝ – повітряний шланг; ۝ ,۝ – пульсатори; ۝ – трубка; ۝ – отвір; ۝ – доїльне відро;

۝ – козирок; ۝ – пульсопідсилювач; ۝ – вакуум провід; ۝ – санітарний бачок;  

۝ – пістолет- розбриакувач

 

4.  В таблиці 12 проставити періодичність технічного обслуговування доїльної установки ДАС-2Б (УДБ-100):

 

image

_____________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________

 

 

 

Контрольні запитання

 

1.      Основні елементи доїльної установки і їх призначення.

2.      Призначення вакуумної установки.

3.      Основні елементи вакуумного насоса, пристрою для циркуляційного промивання доїльних апаратів і відер.

4.      Принцип роботи вакуумної установки УВУ-60/45 (водокільцевої установки, пристрою для циркуляційного промивання доїльних апаратів і відер).

5.      За рахунок чого відбувається засмоктування (та видалення) повітря в міжлопатеві порожнини вакуумного насоса?

6.      Який принцип регулювання рівня вакууму в доїльних установках?

7.      З якою метою здійснюється мащення вакуумного насоса?

8.      Між якими елементами доїльної машини встановлюють вакуумну установку?

9.      Принцип дії доїльної установки в положенні „доїння”.

10.  Принцип дії доїльної установки в положенні „промивання”.

11.  Якими доїльними апаратами комплектується доїльна установка УДБ-100?

Оцінка ________________ Викладач ________________ 

 

Лабораторне заняття 11

 

Уніфіковані елементи доїльного агрегату для доїння в молокопровід.

Мета. Закріпити знання з будови і роботи доїльного агрегату АДМ-8А; оволодіти практичними уміннями і навичками підготовки його до роботи. 

Матеріальне забезпечення: фрагмент доїльного агрегату АДМ-8А (УДМ-100); дозатор молока АДМ-52.000; комплект інструментів ПИМ-582А; плакат з надписом „Не вмикати – працюють люди”.

Прочитайте: [ 3 ], [ 4 ]. [ 7 ].

Завдання

 

1.      Ознайомитися з правилами техніки безпеки при експлуатації доїльних установок.

2.      Розібрати молочний насос (дозатор молока, вентиль гарячої або холодної води промивання агрегату на вибір за вказівкою викладача), вивчити будову, принцип роботи, деталі промити гарячою водою, оглянути стан деталей, зібрати вузли.

3.      Відрегулювати точність обліку молока.

4.      Запустити доїльну установку, перевірити роботу молокозбірника та дозатора молока. Звіт

1.       Призначення доїльної установки АДМ-8А-100 (УДМ-100):

1)    ________________________________________________________________________

2)    ________________________________________________________________________

3)    ________________________________________________________________________

4)    ________________________________________________________________________

5)    ________________________________________________________________________

6)    ________________________________________________________________________

2.       Записати послідовність підготовки до запуску уніфікованої вакуумної установки УВУ60-45.

_____________________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________

3.       Виділити схему вакуумної установки УВУ–60/45позиціями, які зазначені під рисунком 19:

 

image

Рисунок 19 – Схема вакуумної установки УВУ–60/45:

1 – насос; 2 – запобіжник із зворотнім клапаном; 3 – вакуум-балон; 4 – вакуумметр; 5 –   акуум провід   ; 

 

4. Вставити пропущенні позиції в тексті від рисунка 20:

Молоко проходить через молокопровід ۝, заповнює камеру ۝ і скрізь отвір потрапляє в мірну камеру ۝. Поплавок ۝ спливає, переміщуючи вгору трубку ۝ з отвором ۝ за межі кришки ۝. При цьому повітря крізь калібрований отвір ۝ по трубці ۝ надходить у міру камеру. Внаслідок цього клапан ۝ притискається до гнізда ۝ і молоко під дією різниці тисків (атмосферний у верхній частині мірної камери ۝ і робочий вакуум в   акуум провід  ) через шланг ۝ відсмоктується в колектор ۝ і далі в   акуум провід . Після спорожнення мірної камери за рахунок більшого прохідного перерізу шланга ۝, порівняно з діаметром отвору ۝, розрідження в камерах ۝ та ۝ вирівнюються. Поплавковий пристрій під дією власної ваги і ваги молока, що зібралось у молокоприймальній камері, опускається, сприяючи заповненню мірної камери молоком.

При кожному переміщенні трубки ۝ отвір ۝ опиняється в зоні атмосферного тиску  або вакууму, за допомогою шланга ۝ тиск змінюється також у гофрованій трубці ۝ яка періодично приводить удію лічильний механізм ۝. Таким чином лічильник показує на кількість порцій, які пройшли через камеру 12 піл час доїння відповідної групи корів.

 

 

 

 

 

 

 

 

image

 

Рисунок 20 – Схема дії дозатора молока АДМ-52.000:

а) — наповнення мірної камери молоком; б) — спорожнювання мірної камери; 

 

5. Описати принцип дії молокозбірника:

_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________ Висновки________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

Контрольні запитання

 

1.       Основні елементи доїльної установки і їх призначення.

2.       Яке основне обладнання  входить до складу доїльної установки АДМ-8А ?

3.       Принцип дії дозатора молока.

4.       Принцип дії  акуум провід  .

5.       Якими доїльними апаратами комплектується доїльна установка АДМ-8А?

6.       Як регулюють рівень вакууму?

7.       Скільки доїльних апаратів обслуговує один оператор чи майстер машинного доїння на установках АДМ-8А?

 

Оцінка ________________ Викладач ________________ 

 

Лабораторне заняття 12

 

Доїльні майданчики

(за вказівкою викладача пропонується тема А або Б)

Тема А: Доїльна станція для доїння у літніх таборах Мета: Вивчити будову та роботу пересувної доїльної станції.

       Оволодіти практичними вміннями підготовки до роботи доїльної станції.

Матеріальне забезпечення: фрагмент доїльної станції УДС-3А (УДЛ-12); комплект інструментів ПИМ-582А; плакат з надписом „Не вмикати – працюють люди”.

Прочитайте: [ 3 ], [ 4 ]. [ 7 ].

Завдання

 

1.      Ознайомитися з правилами техніки безпеки при експлуатації доїльної станції.

2.      Розібрати молочний насос (насос – змішувач води, молоко збірник на вибір за вказівкою викладача), вивчити будову, принцип роботи, деталі промити гарячою водою, оглянути стан деталей, зібрати вузли. 3. Запустити доїльну станцію, перевірити рівень вакууметричного тиску.

 

Звіт

1.  В таблиці 13 проставити цифри послідовність операцій майстра машинного доїння:

 

Таблиця 13.

Назва операції

Послідовність операцій

 

Впуск в станок корови і фіксація її

 

Подача з бункера у годівницю концентровані корми

 

Здоювання перших цівок молока

 

За допомогою розбризкувача підмивання вим’я і витирання його рушником

 

Підключення доїльного апарату

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.  Позначити цифрами в квадратах позиції згідно рисунка 21 технологічної схеми доїльної установки УДС-ЗА (режим доїння):

 

image

Рисунок 21 – Технологічна схема доїльної установки УДС-ЗА (режим доїння):

۝ — охолодник; ۝ —вакуумний насос; ۝ — молочний насос; ۝ —фригатор;

۝ — фільтр; ۝ — вакуум-балон; ۝ — зрошувач; ۝ —станок; ۝ — запобіжна камера; ۝ — вакуумметр; ۝ — пульсопідсилювач; ۝ — вакуум-провід; ۝ — промивний трубопровід; ۝ —насос-змішувач; ۝ — бак з водою;

۝ —водопровід; ۝ —молочний резервуар; ۝ — водопідігрівник; ۝ — ванна;

۝ — розбризкувач; ۝ — доїльний апарат; ۝ — бункер для кормів;

۝ — годівниця; ۝ — вакуум-регулятор; ۝ — молокопровід; ۝ — водяний

насос; ۝ — промивні головки

 

3.  В таблиці 14 проставити цифри послідовність транспортування мийної рідини при промиванні доїльної установки УДС-3Б:

 

Таблиця 14.

Назва операції

Послідовність операцій

Назва операції

Послідовність операцій

 

Молокопровід

 

Каналізація

 

Водяний насос

 

Ванна

 

Молочний насос

 

Охолодник

 

Фільтр 

 

Трубопровід

 

Доїльний апарат

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.  Виділити схему промивання доїльної установки УДС-ЗА позиціями, які зазначені під рисунком 22:

 

image

 

Рисунок 22 – Схема промивання доїльної установки УДС-ЗА:

1— фригатор; 2 —зрошувач; 3 – водяний насос; 4 — молочний насос; 5 — охолодник; 6 — фільтр 7 — вакуум-балон; 8 — вакуумний насос; 9 — вакуум-регулятор; 10 — запобіжна камера; 11 — вакуумметр; 12 — пульсопідсилювач; 13 — вакуум провід; 14 — насос – змішувач; 15 — промивний трубопровід: 16 — бак з водою; 17 — водопідігрівник; 18 — молокопровід; 19 — водопровід; 20 — ванна: 21—доїльний  апарат.

Висновки______________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

 

Контрольні запитання

1.               Основні елементи доїльної станції і їх призначення.

2.               Яке основне обладнання  входить  до складу доїльної станції УДС-3А ?

3.               Принцип дії доїльної станції в положенні „доїння”.

4.               Принцип дії доїльної станції в положенні „промивання”.

5.               Як працює система охолодження молока?

6.               Якими доїльними апаратами комплектується доїльна станція УДС-3А?

7.               Скільки доїльних апаратів обслуговує один оператор чи майстер машинного доїння на доїльній станції УДС-3А?

 

Оцінка ________________ Викладач _________________  

 

Тема Б: Стаціонарна установка для доїння у спеціальних станках.

Мета роботи: вивчити призначення, будову, технологічний процес та правила експлуатації доїльної установки.

Матеріальне забезпечення: фрагмент доїльної установки УДА-8А (УДА-16А); комплект інструментів ПИМ-582А; плакат з надписом „Не вмикати – працюють люди”.

Прочитайте: [ 3 ], [ 4 ]. [ 7 ].

 

Завдання

 

1.      Ознайомитися з правилами техніки безпеки при експлуатації доїльних установок.

2.      Розібрати автомат доїння, вивчити будову, принцип роботи, деталі промити гарячою водою, оглянути стан деталей, зібрати вузли.

3.      Запустити доїльну установку, перевірити рівень вакууметричного тиску.

 

Звіт 1. Підкреслити потрібні виділенні жирним шрифтом слова в тексті:

 

Доїльна установка “Тандем-автомат” УДА-8А з (груповими, індивідуальними) станками дозволяє здійснювати (індивідуальний, груповий) облік молока, транспортування його в молочне відділення, фільтрацію, охолодження і тимчасове зберігання в охолодженому стані. 

Робочим місцем оператора машинного доїння є траншея глибиною (1,2 м; 0,8 м), що значно покращує умови роботи оператора. На дні траншеї є дерев’яна решітка, а з боків – кронштейни, до яких кріпиться (поліетиленовий, оцинкований) технологічний вакуумпровід.

Установка складається з (двох, чотирьох) секцій, розміщених вздовж траншеї по чотири індивідуальних станка в кожній. 

Система роздавання кормів забезпечує транспортування їх з бункера до годівниць (тросо – шайбовим, ланцюгово-шайбовим транспортером) та видачу в годівниці за допомогою напівавтоматичних дозаторів. Дозатори діють від (пневматичних, електричних) пульсаторів. 

 

2.  Функції та ознаки маніпулятора:

1)        ___________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

2)        ___________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

3)        ___________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

4)        ___________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

5)        ___________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________

3.  Користуючись рисунком 23 і позиціями, які зазначені під рисунком вставити пропущені позиції в тексті:

image  

Рисунок 23 – Схема роботи автомата керування маніпулятора: 1 – головка; 2 – плунжерний перемикач; 3 – скоба; 4, 8 – патрубки; 5 – корпус; 6 – поплавок; 7 – голка; 9 – клапан; 10 – молочний штуцер; 11 – повітряний отвір; 12 – штуцер постійного вауумметричного тиску

Автомат керування через патрубок ___сполучається з колектором, а патрубками ___і

___– з молокопроводом. Крім того, за допомогою патрубка ___та перемикача автомат керування підключають до вакуумної магістралі.

 

4.  В таблиці 15 записати позначення а, б, в, г проти кожного режиму роботи автомата керування маніпулятора:

                        Таблиця 15

Режим

Позначення

Режим зниження швидкості доїння

 

Стартовий режим

 

Початок контролю за доїнням

 

Режим відключення доїльного апарата

 

Висновки______________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

 

Контрольні запитання

 

1.      Основні елементи доїльної станції і їх призначення.

2.      Яке основне обладнання  входить  до складу доїльної установки?

3.      Яка технологія машинного доїння корів?

4.      Якими доїльними апаратами комплектується доїльна установка?

5.      Основні елементи доїльного апарату і його призначення.

6.      Принцип дії доїльного апарата МДФ.03.100 (двотактного).

7.      З яких міркувань визначається частота пульсацій у доїльному апараті?

8.      Скільки доїльних станків обслуговує один оператор чи майстер машинного доїння на доїльній

установці?

 

Оцінка ________________ Викладач _________________  

 

Лабораторне заняття 13

 

Машини і обладнання для первинної обробки молока Мета.Оволодіти умінням проводити операції технічного обслуговування. 

Матеріально-технічне обладнання. Очисник – охолодник молока ОМ-1А, резервуар РПО-2,5; комплект інструментів ПИМ-582А; плакат з надписом „Не вмикати – працюють люди”.

Прочитайте: [ 6 ], [ 7 ]. [ 9 ].

Завдання

1.                 Ознайомитися з правилами техніки безпеки експлуатації обладнання для первинної обробки молока.

2.                 Користуючись інструкціями з експлуатації, з’ясувати види, періодичність і операції обслуговування машин та обладнання для первинної обробки молока.

3.                 Провести технічне обслуговування №1 очисника – охолодника або резервуара молока. 4. Запустити очисник – охолодник та виміряти частоту обертання барабана.

 

Звіт

1.  Виділити структурно-кінематичну схему очисника молока ОМ-1А позиціями, які зазначені під рисунком 24:

image

Рисунок 24 – Структурно-кінематична схема сепаратора СОМ-3-1000:

1— кришка барабана; 2 — веретено; 3—вивідний отвір; 4— корпус (дно) барабана; 5— тарілкотримач; 6— пакет тарілок; 7—верхня опора веретена;  

 

2.  Описати операції технічного обслуговування резервуара РПО-2,5:

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

3. Після включення пульсатора натисканням кнопки записати поштовхи за хвилину та частоту обертання барабана:

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________ 4. Записати пропущені цифри в тексті:До початку роботи установку промивають теплою водою _______°С. Включають насос для подачі води та молочний насос 3. Очищення молока починають з таким розрахунком, щоб закінчити його не пізніше ніж через _______ хв. після закінчення доїння корів.

Охолодник промивають після кожної зміни, а очисний барабан через кожні ________ год. роботи.

При митті пластинчастого охолодника шланги 4 та 6 з'єднують між собою, у ванну заливають воду ______ °С, шланг 2 опускають у ванну і включають насос 3. Вода насосом подається в охолодник проходить між пластинами шляхом руху молока і шлангом 16 відводиться на зливання. Після промивання водою охолодник протягом _________ хв. прополіскують мийним розчином у циркуляційному режимі. Потім у ванну заливають чисту воду і промивають нею установку протягом ________ хв. Деталі барабана-очисника, приймально-відвідного пристрою та молочного насоса миють вручну, спочатку в теплій воді, потім у розчині, знову у теплій воді, а прополіскують у чистій проточній воді.

Дезинфекцію очисника-охолодника проводять влітку через день, а взимку один раз на _____ днів.

При дезинфекції використовують 0,1 %-ний розчин гіпохлориту натрію або гіпохлориту кальцію. Один раз на місяць пластинчастий охолодник розбирають і чистять вручну. Для цього відкручують гайки на стягувальних болтах, відсувають плиту 18 до упору на штангах і по черзі чистять пластини. Потім збирають пластини в пакет, закручують гайки стягувальних болтів і промивають охолодник водою.

Основу барабана миють на місці, не знімаючи з вала привода. Один раз у __________ днів її знімають, щоб промити чашу станини. У картері станини перший раз замінюють масло після ________ год. роботи, другий — через _______ год., а потім через кожні ___________ год.

експлуатації.

image

Рисунок 25 – Конструктивно-функціональна схема очисника-охолодника молока ОМ-1А:

1 — місткість для молока; 2 — патрубок; 3 — молочний насос; 4 — шланг; 5 — молочна трубка; 6 — патрубок очищеного молока; 7 — напрямний диск; 8 — тарілкотримач; 9 — очисний барабан; 10 — кришка; 11 — основа; 12 — веретено: 13 — пружинна опора; 14, 15 — водопроводи; 16 — патрубок охолодженого молока; 17 — водяний насос;; 18 - плита; 19 — пластини; 20 — ванна.

Висновки_____________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

 

Контрольні запитання

1.  Для чого призначені фільтр і запобіжний клапан в системі подачі води у водяну сорочку резервуара РПО-2,5?

2.  Яке призначення та яка будова фрикційно-відцентрової муфти привода очисника ОМ-1А?

3..Основні елементи машин.

4.   Який порядок складання барабана очисника?

5.   За яким принципом здійснюється очищення молока, в установці ОМ-1А?

6.Які особливості конструкції барабана очисника ОМ-1А?

Оцінка ________________ Викладач _________________  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

1.        Авраменко О.Л. Механізація тваринництва і птахівництва. Лабораторно-практичні заняття. - К.: Вища школа, 1980. -194 с.

2.        Механізація виробництва продукції тваринництва / І.І.Ревенко, Г.М.Кукта, В.М.Манько та ін.; За ред. І.І.Ревенка. – К.: Урожай, 1994. –   264 с.

3.        Механизация и автоматизация молочных ферм / В.А. Ясенецкий, Н.П.Мечта,

Л.В.Погорелый и др. – К.: Урожай, 1992. – 392 с.

4 . Посібник-практикум з механізації виробництва продукції тваринництва / І.І.Ревенко, В.М.Манько, С.С.Зарайська та ін.; За ред. І.І. Ревенка. – К.: Урожай, 1994. – 288 с.

5.  Проектування механізованих технологічних процесів тваринницьких підприємств / І.І.Ревенко, В.Д.Роговий, В.І.Кравчук та ін.; За ред. І.І.Ревенка. – К.: Урожай, 1999. – 192 с.

6.  Ревенко І.І., Мозоленко Є.М., Чос М.М.  Посібник майстра-наладчика обладнання тваринницьких ферм і комплексів. – К.: Урожай, 1992. – 261 с.

7.  Ревенко I.І., Щербак В.М. Механізація тваринництва. - К.: Вища освіта, 2004. – 319 с.

8.  Ясенецький В.А. та ін. Механізація трудомістких процесів на малих фермах / В.А. Ясенецький, В.А. Павленко, І.В. Невмержицький.-К.: Урожай, 1990.-160 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

Пояснювальна записка                                                                                              3

Загальні правила техніки безпеки                                                                            3

Лабораторні заняття

1. Опалювально – вентиляційне обладнання тваринницьких приміщень                    4

2. Насоси та автонапувалки                                                                                           7 3. Приготування стеблових кормів                                                                                     8

4.    Приготування грубих і соковитих кормів                                                                    10

5.    Приготування концентрованих кормів                                                                         13

6.    Роздавання кормів на фермах великої рогатої худоби                                             15

7.    Роздавання кормів для свиноферм                                                                             17

8.    Засоби видалення гною                                                                                                  18

9.    Доїльні апарати                                                                                              21 10. Доїльна установка для доїння у відра                                                                     23 11. Уніфіковані елементи доїльного агрегату для доїння в молокопровід               25

12.              Доїльні майданчики                                                                                                  28

Тема А: Доїльна станція для доїння у літніх таборах                                           28 Тема Б: Стаціонарна установка для доїння у спеціальних станках                     30

13.              Машини і обладнання для первинної обробки молока                                          32

Література                                                                                                                                                                   36

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

pdf
Додано
6 березня
Переглядів
180
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку