Цей зошит допоможе вчителю розширити та поглибити знання восьмикласників про однорідні члени речення(поширені і непоширені) ; формувати вміння знаходити речення з однорідними членами, визначати їх вид, аналізувати зв'язок між ними( сполучниковий, безсполучниковий чи змішаний), смислові відношення; розвивати творчі вміння складати речення з однорідними членами, використовувати їх у мовленні, правильно інтонувати речення з однорідними членами, самостійно працювати та виділяти головне, узагальнювати та систематизовувати матеріал; виховувати інтерес до вивчення української мови, любов і пошану до життєвого і творчого шляху генія України Тараса Григоровича Шевченка , доброзичливі взаємини під час спільної роботи.
Робочий зошит
з української мови
учня (учениці) 8 класу
Чернівецького багатопрофільного ліцею № 4
_____________________________________
Чернівці, 2014
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Епіграф уроку:
І мене в сім'ї великій,
В сім'ї вольній, новій
Не забудьте пом'янути
Незлим тихим словом
Т.Шевченко
Визначте, які з даних тверджень правильні, а які з них є хибними. Заповніть таблицю, в якій дві колонки, проставте в них «+» ( правильне твердження), « - » ( хибне твердження).
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Кількість набраних балів:
2. Робота в групах.
Кількість набраних балів:
Прослухайте речення, вкажіть цифрою речення з ОЧ. 1 – із сполучниковим зв’язком; 2 - із безсполучниковим зв’язком; 3- із змішаним зв’язком.
|
Кількість набраних балів:
4. Робота з текстом.
Вибрати з тексту речення з однорідними членами, підкресліть їх відповідно до ролі в реченні, визначте поширеними чи непоширеними вони є та з'ясуйте , яким зв’язком вони поєднані.
Тарас Шевченко… Такий великий, що бути більшим не можна. Як Україна. Як світ. Ріс безрідним сиротою, а став найріднішим усім нам з покоління і в покоління. Був кріпаком, а заговорив і показав шлях до свободи. Жив в імперії сваволі, насильства й наруги, де на всіх язиках все мовчить, а кликав порвати кайдани і йти просто, щоб не було за собою і зерна неправди. Мордувався в тюрмі народів і був свідком зречення материнської мови, культури й історії, а залишався вірним ідеалам волі й братерства, горів очисним вогнем сумління і вражав своїм запитанням, як полум’ям сорому: хто ж ми, чиїх батьків, ким і за що закуті… Він безсмертний, як саме життя, тому став нашою долею і заповітом. І на сторожі правди, любові і честі стоїть його слово.
Кількість набраних балів:
5.« У майстерню до поета»
Прочитайте виразно вірш Тараса Григоровича Шевченка «Огні горять, музика грає...». Вставте пропущені однорідні члени речення, охарактеризуйте їх. Допоможе вам впоратись з цим завданням дана хмара слів.
Огні горять, музика грає,
Музика __________________ , __________________
Алмазом добрим , __________________
Сіяють очі молодії;
Витає ________ ____ і ____________
В очах веселих, любо їм,
Очам негрішним, _______________.
І всі ___________________ , сміються,
І всі танцюють . Тілько я,
Неначе заклятий, дивлюся
І нишком плачу. Плачу я.
Чого ж я плачу? Мабуть, шкода,
Що без пригоди, мов негода,
Минула молодость моя.
Т.Шевченко
Кількість набраних балів:
6. Гра «Хто швидше» Скласти якомога швидше речення за поданими схемами, використавши змістову тему нашого уроку, визначте смислові відношення між ними .
1. О або О .
________________________________________________________________________________________________
2. О та О, О та О.
__________________________________________________________________________________________________________________________
3. Чи то О, чи О, чи О.
__________________________________________________________________________________________________________________________
Кількість набраних балів:
7. Інтерактивна вправа «Цікаво».
Заповніть таблицю в зошиті із трьох граф. У графу «Р» - запишіть все, що сподобалось на уроці, у другу графу «М» - «мінус», що не сподобалось, здалось нудним, а в третю «І» - «Цікаво», що було цікавим, також напишіть в цю колонку, що ще хотілося б вам дізнатися з цієї теми
«Р» |
«М» |
«І» |
|
|
|
Кількість набраних балів: