Міністерство освіти і науки України
Державний професійно-технічний навчальний заклад
Вінницьке вище професійне училище сфери послуг
Професія 7231.2 Слюсар з ремонту автомобілів
Вінниця – 2014
Рис. 1. Загальна будова двигуна
Рис. 2. Схеми розташування циліндрів в двигунах різної компоновки:
а - рядний;
б - V-подібний;
в - опозитний;
г - VR-подібний;
д, е - W-подібний;
α - кут розвалу між поршнями
Рис. 3. Кривошипно-шатунний механізм
Таблиця 1 - Порівняльна характеристика дизельного та бензинового двигунів.
№№ |
Показник |
Бензиновий двигун |
Дизельний двигун |
1 |
Ступінь стиску |
|
|
2 |
Компресія, атм |
|
|
3 |
Максимальний тиск в камері згоранні, атм |
|
|
4 |
Максимальна температура, о С |
|
|
5 |
Коефіцієнт корисної дії двигуна, % |
|
|
6 |
Паливо |
|
|
7 |
Марки палив |
|
|
8 |
Ціна палива |
|
|
9 |
Вартість палива |
|
|
10 |
Економія палива |
|
|
11 |
Потужність |
|
|
12 |
Продуктивність |
|
|
13 |
Максимальна кількість компресійних кілець |
|
|
14 |
Максимальна кількість маслоз’ємних кілець |
|
|
15 |
Наявність стопорних кілець |
|
|
16 |
Матеріал блока циліндрів |
|
|
17 |
Вартість двигуна |
|
|
18 |
Склад у вихлопних газах кисню (О2), % |
|
|
19 |
Склад у вихлопних газах вуглекислого газу (СО2), % |
|
|
20 |
Склад у вихлопних газах чадного газу (СО), % |
|
|
21 |
Склад у вихлопних газах оксиду азоту (NОx), % |
|
|
22 |
Склад у вихлопних газах вуглеводнів (СnНm), % |
|
|
23 |
Склад у вихлопних газах сажі (С), % |
|
|
24 |
Довговічність деталей двигуна |
|
|
25 |
Вартість ремонту та технічного обслуговування |
|
|
26 |
Обслуговування двигуна |
|
|
|
Кожен двигун має свої переваги та недоліки |
|
|
Домашнє завдання:
Учням роздаються рівневі домашні завдання.
Розпочніть виконання домашнього завдання з визначення типу двигуна.
Завдання |
Кривошипно-шатунний механізм |
||
№№ |
Оцінка |
Рівень |
Варіант |
1 |
4-6 |
Середній |
Назвати номера позицій. |
2 |
7-9 |
Достатній |
Визначити матеріал, з якого виготовлено деталі КШМ. |
3 |
10-12 |
Високий |
Назвати можливі дефекти деталей КШМ. |
Підручник: Кисликов В.Ф., Лущик В.В. Будова й експлуатація автомобілів: Підручник. - К.: Либідь, 2006. - 420 с. [§ 2.2 стор. 32-36].
ТЕСТ
1 правильна відповідь 1 бал.
1 - Паливо
2 - Паливо повітряна суміш
3 - Повітря
4 - Масло
1 - Паливо
2 - Паливо повітряна суміш
3 - Повітря
4 - Масло
1 - Впуск
2 - Стискання
3 - Робочий хід
4 - Випуск
5. В чотирьохциліндрових двигунах перший номер присвоюється циліндру, що розташований:
6. Які деталі кривошипно-шатунного механізму відносяться до рухомих?
1 - Гільза
2 - Піддон картера
3 - Блок
4 - Колінчатий вал
7. Які деталі кривошипно-шатунного механізму відносяться до нерухомих?
1 - Поршень
2 - Колінчатий вал
3 - Піддон картера
4 - Маховик
8. Які деталі, з перерахованих, жорстко кріпляться до колінчастого валу?
1 - Храповик
2 - Шатун
3 - Маховик
4 - Шків
9. З якого матеріалу виготовлені поршні двигунів ВАЗ, Москвич, ЗИЛ,
ГАЗ-53-12?
1 - сталі
2 - чавуну
3 - алюмінієвого сплаву
4 - бронзи
10. З якого матеріалу виготовлені поршні двигунів КамАЗ, ЯМЗ-238,
Д-240?
1 - бронзи
2 - чавуну
3 - алюмінієвого сплаву
4 - сталі
Відповіді на тест
№ запитання |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
№ відповіді |
3 |
2 |
3 |
4 |
2 |
4 |
3 |
1,3,4 |
3 |
3 |
1