Криштопа Л.А.
Сольфеджіо
Українка
Презентація збірки «Сольфеджіо»
(робочий зошит) – завдання на літні канікули.»
Однією з основних вимог методики викладання предмету сольфеджіо є постійна перевірка знань, умінь та навичок учнів. На тому ж наполягає Програма [1]: «Перевірка знань дозволяє констатувати якість засвоєння учнями навчального матеріалу, з’ясувати динаміку успішності й ступінь розвитку основних розумових операцій (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення тощо), надає можливість виявити проблемні ділянки в роботі, зафіксувати вдалі методи та прийоми, проаналізувати та скорегувати зміст навчання.»
Для перевірки рівня знань та навичок учня важливу роль відіграє самостійно виконані учнями домашні завдання. Самостійна робота вдома – це продовження процесу навчання на уроці. При цьому, чим частіше учень працює вдома, тим ефективніше він засвоює теоретичний матеріал, закріплює навички співу, інтонування, слухового аналізу, імпровізації тощо. Завдання викладача – переконати дитину щодо необхідності хоч і нетривалих (15 – 20 хвилин), але щоденних занять. Виконання домашніх завдань повинно викликати у дитини позитивні емоції, тому важливо не перевантажувати її великими складними вправами [2]. Бажано, щоб завдання були в ігровій формі.
Гра – шлях до розкриття в дитині творчих здібностей, пробудження інтересу до навчання. За теорією Л. Виготського [3] «категорії «дитина» і «гра» невіддільні. Все життя дитини – гра, вона є її життєвою енергією, засобом входження у світ, інструментом його пізнання та освоєння». Тому доречно використовувати ігрові методи та прийоми ( кросворди, ребуси, ігри – вправи тощо) при створенні завдань з сольфеджіо.
Ігрові форми завдань застосовують у своїх підручниках такі досвідчені викладачі, як О. В. Клезович [4], О. С. Афоніна [5 ÷ 8], Т. Камаєва і А. Камаєв [9], Л. Н. Алєксєєва [10]. Такі завдання розвивають в учнях асоціативне мислення, фантазію. Викладачі з предмету сольфеджіо застосовують ігрові засоби при поточному оцінюванні на уроці та в якості домашніх завдань.
Протягом навчального року учні отримують домашні завдання щотижня; влітку ж процес музичного навчання зупиняється, тож зупиняється і розвиток музичних здібностей.
Пропонований Робочий зошит призначений для самостійної роботи учнів 1 класу впродовж канікул улітку. Завдання невеликі за об’ємом, нескладні, не потребують багато часу на виконання. Робочий зошит дозволяє учневі використовувати власний досвіт у виконанні творчих завдань, спиратися на образно – емоційні асоціації, що складають основу музичної уяви.
Завдання Робочого зошиту охоплюють основні напрями роботи з предмету «Сольфеджіо»:
Робочий зошит призначений для викладачів та учнів початкових класів музичних шкіл та шкіл естетичного виховання.
Література:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2/4 |
2/4 |
2/4 |
2/4 |
|
|
|
2/4 |
|
|
|
2/4 |
|
|
|
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________
f –
> –
–
–
–
Автор - Рита Запорожець
___________________________
Якщо одразу вгадати важко, переписати до 1 октави.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
___________________________
Якщо одразу вгадати важко, записати в скрипковому ключі.
|
3/4 |
3/4 |
3/4 |
3/4 |
3/4 |
|
|
|
|
3/4 |
|
|
|
|
3/4 |
|
|
|
|
3/4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
на, який, півтону, Дієз, знак, ноту, це, підвищує.
____________________________________________________________________
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. -- f
2. -- p
3. --
4. --
__________
__________
__________
___________________ -- це перший ступінь ладу.
1. Іди, іди, дощику, Зварю тобі борщику В полив`янім горщику. |
2. Наша Таня Гірко плаче. Загубила в річці М`ячик. |
3. Був дід Монька, Тримався злегонька. Шапочка капустяна, Дашок солом`яний. |
|
3/4 |
3/4 |
3/4 |
3/4 |
|
|
|
3/4 |
|
|
|
3/4 |
|
|
|
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________
|
|
|
|
|
|
Автор - Настя Нещерет
прима – червоний
секунда – жовтий
терція – зелений
кварта – синій
квінта – фіолетовий
секста – рожевий
септима – помаранчовий
октава – блакитний
ПІСНЯ |
|
|
МАРШ |
|
ТАНОК |
|
Добрати до нот колір з веселки:
До –
Ре –
Мі –
Фа –
Соль –
Ля –
Сі –
Записати музику веселки, яка в тебе склалася:
|
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
|
|
|
|
4/4 |
|
|
|
|
4/4 |
|
|
|
|
4/4 |
|
|
|
|
1