Зміст
Вступ
Розділ 1. Комунікативна спрямованість методу проектів при вивченні англійської мови
1.1 Метод проектів на уроці іноземної мови
1.2. Основні вимоги до використання методу проектів
Розділ 2. Проектна діяльність на уроках англійської мови на середньому етапі навчання
2.1 Типи проектів
2.2. Умови ефективності використання методу проектів у навчанні англійської мови в середній школі
Розділ 3. Практична частина. План-конспект уроку.
Висновок
Список використаної літератури
Вступ
В останні роки все більш широке поширення в практиці навчання, в тому числі і в навчанні іноземним мовам знаходить метод проектів. Він трактується методистами та вчителями по-різному. Ми дотримуємося наступного визначення даного методу: "Метод проектів передбачає певну сукупність навчально-пізнавальних прийомів, які дозволяють вирішити ту чи іншу проблему в результаті самостійних дій учнів з обов'язковою презентацією цих результатів". Якщо говорити про метод проектів як про педагогічної технології, то ця технологія передбачає сукупність дослідницьких, пошукових, проблемних методів, творчих за самою своєю суттю.
Популярність методу проектів зумовлена тим, що в силу своєї дидактичної сутності він дозволяє вирішувати завдання розвитку творчих можливостей учнів, умінь самостійно конструювати свої знання і застосовувати їх для вирішення пізнавальних і практичних завдань, орієнтуватися в інформаційному просторі, аналізувати отриману інформацію, оскільки в різні моменти пізнавальної , експериментальної або прикладної, творчої діяльності учні використовують сукупність всіх перерахованих інтелектуальних навичок і вмінь.
Основна мета навчання іноземних мов - формування комунікативної компетенції, що передбачає не тільки практичне володіння іноземною мовою, а й уміння працювати з інформацією: друкованої, звукової на різних носіях, тобто володіння вміннями критичного і творчого мислення. Отже, мова йде про певну організації змісту навчання та пізнавальної діяльності учнів, яка б полегшувала і прискорювала оволодіння знаннями учнями, активізувала процес їх засвоєння, навчала школярів прийомів самостійної роботи з навчальним матеріалом та інформацією, сприяла формуванню у них інформаційної та комунікативної компетенцій. Для реалізації цілей сучасної системи освіти світова педагогіка взяла орієнтир на особистісно-орієнтований підхід. Поряд з такими методами, як навчання в співробітництві, дискусії, рольові ігри проблемної спрямованості, "Портфель учня" метод проектів найбільш повно відображає основні принципи особистісно орієнтованого підходу, який базується на принципах гуманістичного напрямку в психології та педагогіці. За самою своєю суттю метод проектів передбачає необхідність диференціації навчання, орієнтацію наособистість учня, його потреби і можливості, грунтується на принципах співпраці та включення учнів в активні види діяльності. Використання методу проектів при навчанні іноземної мови дозволяє учням використовувати іноземну мову як засіб пізнання, спосіб вираження власних думок, сприйняття і осмислення думок інших людей. Це найбільш дієвий спосіб переключити увагу учнів з форми висловлювання на утримання і включитися в пізнання навколишнього світу засобами іноземної мови, розширюючи тим самим сферу дії соціокультурної компетенції.
Об'єктом дослідження виступає навчально-виховний процес навчання іноземної мови на середньому етапі з використанням методу проектів.
Предметом дослідження є розробка методики організації та проведення проектної діяльності для формування комунікативної іншомовної компетенції на середньому етапі загальноосвітньої школи.
До завдань дослідження входить:
Визначити специфіку застосування методу проектів при навчанні учнів іноземної мови на середньому етапі.
Визначити послідовність пізнавальних дій учнів при підготовці та проведенні проектної діяльності.
Розробити план уроку для підготовки учнів для створення власного проекту за темою «Країни світу».
Розділ 1. Комунікативна спрямованість методу проектів при вивченні англійської мови
1.1 Метод проектів на уроці іноземної мови
Метод – це дидактична категорія; сукупність прийомів, операцій оволодіння певною областю практичного або теоретичного знання, спосіб організації процесу пізнання.
Метод проекту - це спосіб досягнення дидактичної мети через детальну розробку проблеми. В основі методів проекту лежить розвиток пізнавальних навичок учнів, умінь самостійно конструювати свої знання, умінь орієнтуватись в інформаційному просторі, розвиток критичного і творчого мислення.
Педагоги, філософи хотіли знайти шляхи розвитку активного самостійного мислення дитини. Американські педагоги Дьюї, Кілпатрик та інші звернулися до активної пізнавальної та творчої спільної діяльності дітей при вирішенні однієї загальної проблеми. Її рішення вимагало знань із різних областей. Спочатку метод проектів називався проблемним. Проблемному методу багато уваги приділялося і у вітчизняній дидактиці. Однак у нас проблемний метод не зв'язувався з методом проектів. Метод проектів передбачає по суті своїй використання широкого спектру проблемних, дослідницьких, пошукових методів, орієнтованих чітко на реальний практичний результат, значимий для учня, з одного боку, а з іншого, розробку проблеми цілісно з урахуванням різних факторів і умов її вирішення та реалізації результатів. Метод проектів знайшов широке застосування в багатьох країнах світу, так як він дозволяє органічно інтегрувати знання учнів з різних областей при вирішенні однієї проблеми, дає можливість застосувати отримані знання на практиці.
Метод проектів виник ще на початку століття, коли уми педагогів, філософів були спрямовані на те, щоб знайти способи, шляхи розвитку активного самостійного мислення дитини, щоб навчити його не просто запам'ятовувати і відтворювати знання, які дає їм школа, а вміти застосовувати ці знання на практиці.
Метод проектів знайшов широке застосування в багатьох країнах світу, головним чином, тому, що він дозволяє органічно інтегрувати знання учнів з різних областей навколо вирішення однієї проблеми, дає можливість застосувати отримані знання на практиці, генеруючи при цьому нові ідеї.
Навіщо потрібен метод проектів у викладанні англійської мови і як він може бути використаний з урахуванням специфіки предмета? Які проблеми можна вирішувати доступними учням мовними засобами?
Необхідно говорити про комунікативної компетенції як однієї з основних цілей навчання англійській мові. Метою навчання в усіх типах шкіл є не система англійської мови, а іншомовна мовленнєва діяльність.
Англійська мова - елемент культури. Він функціонує в рамках певної культури, отже, ми повинні бути знайомі з особливостями цієї культури, з особливостями функціонування англійської мови в цій культурі, тобто мова йде про необхідність формування країнознавчої компетенції.
Предметом мовленнєвої діяльності є думка. Мова ж - засіб формування і формулювання думки. Звідси випливають методичні висновки:
1. Щоб сформувати в учнів необхідні вміння та навички в тому чи іншому вигляді мовленнєвої діяльності, сформувати лінгвістичну компетенцію на рівні, визначеному програмою і стандартом, необхідна активна усна практика для кожного учня групи англійської мови.
2. Щоб сформувати в учнів комунікативну компетенцію поза мовного оточення, недостатньо наситити урок англійської мови умовно-комунікативними чи комунікативними вправами, що дозволяють вирішувати комунікативні завдання. Важливо надати їм можливість мислити, вирішувати якісь проблеми, які породжують думки, міркувати англійською мовою над можливими шляхами вирішення цих проблем з тим, щоб учні акцентували увагу на зміст своєї висловлювання, щоб у центрі уваги була думка, а англійська мова виступав у своєї прямої функції - формування і формулювання цих думок.
3. Щоб учні сприймали англійська мова як засіб міжкультурної взаємодії, необхідно не тільки знайомити їх з країнознавчої тематикою. Необхідно шукати способи включення їх в активний діалог культур, щоб вони на практиці могли пізнавати особливості функціонування англійської мови в новій для них культурі.
Основна ідея подібного підходу до навчання англійської мови, таким чином, полягає в тому, щоб перенести акцент з різного роду вправ на активну розумову діяльність учнів, що вимагає для свого оформлення володіння певними мовними засобами.
Тільки метод проектів може дозволити вирішити цю дидактичну задачу і відповідно перетворити уроки англійської мови на дискусійний, дослідний клуб, у якому вирішуються дійсно цікаві, практично значимі і доступні для учнів проблеми з урахуванням особливостей культури країни і по можливості на основі міжкультурної взаємодії. На таких уроках англійської мови завжди повинен бути присутнім предмет обговорення.
Як вже говорилося, в основі проекту лежить якась проблема. Щоб її вирішити, учням потрібно лише знання англійської мови, але й володіння великим обсягом різноманітних предметних знань, необхідних і достатніх для вирішення даної проблеми. Крім того, учні повинні володіти певними інтелектуальними, творчими, комунікативними вміннями.
До першого можна віднести вміння працювати з інформацією, з текстом англійською мовою (виділяти головну думку, вести пошук потрібної інформації в англомовному тексті), аналізувати інформацію, робити узагальнення, висновки.
Таким чином, для грамотного використання методу проектів потрібна значна підготовча робота, яка здійснюється, зрозуміло, в цілісній системі навчання в школі, не тільки в навчанні англійської мови.
Підсумовуємо основні вимоги до використання методу проектів:
1. Наявність значущої в дослідницькому, творчому плані проблеми / задачі, що вимагає інтегрованого знання, дослідницького пошуку для її рішення (наприклад, дослідження історії виникнення святкування різних свят в англомовних країнах - St. Patrick's Day, Thanksgiving Day, Halloween, Christmas, Mothers 'Day , etc; організація подорожей в різні країни; проблеми сім'ї, проблема вільного часу у молоді ...);
2. Практична, теоретична значущість передбачуваних результатів;
3. Самостійна (індивідуальна, парна, групова) діяльність учнів на уроці англійської мови;
4. Структурування змістовної частини проекту;
5. Використання дослідницьких методів: визначення проблеми, що випливають з неї завдань дослідження, висунення гіпотези їх рішення, обговорення методів дослідження, оформлення кінцевих результатів, аналіз отриманих даних, підбиття підсумків, коректування, висновки.
Вибір тематики проектів у різних ситуаціях може бути різним. У курсі англійської мови метод проектів може використовуватися в рамках програмного матеріалу практично з будь-якої теми, оскільки відбір тематики проводився з урахуванням практичної значущості для вивчає англійську мову.
Головне - це сформулювати проблему, над якою учні будуть працювати у процесі роботи над темою програми.
Під час обговорення на уроках інформації з будь-якого проекту вчитель англійської мови, природно, повинен підказувати потрібну лексику. Всі обігрується на уроці англійської мови, в процесі роботи над проектом, якщо його проблема відповідає темі, що вивчається.
1.2. Основні вимоги до використання методу проектів
Наявність значущої в дослідницькому, творчому плані проблеми, що вимагає інтегрованого знання, дослідницького пошуку для її вирішення.
Практична, теоретична значущість передбачуваних результатів.
Самостійна діяльність учнів на уроці чи в позаурочний час.
Структурування змістовної частини проекту.
Використання дослідницьких методів: визначення проблеми, висування гіпотези, обговорення методів, підведення підсумків:
Представлення ситуацій, що дозволяють виявити одну чи кілька проблем з обговорюваної тематики;
Висування гіпотез вирішення поставленої проблеми, обговорення та обгрунтування кожної з гіпотез;
Обговорення методів перевірки прийнятих гіпотез у малих групах; можливих джерел інформації для перевірки висунутої гіпотези; оформлення результатів;
Робота в групах над пошуком фактів, аргументів, що підтверджують або спростовують гіпотезу;
Захист проектів, гіпотез рішення проблеми кожної з груп з опонуванням з боку всіх присутніх;
Виявлення нових проблем;
Типологічні ознаки:
Домінуючі у проекті метод або вид діяльності: дослідницький, творчий, рольової-ігровий;
Домінуючі у проекті метод або вид діяльності: дослідницький, творчий, рольової-ігровий;
Характер координації проекту: з відкритою і з прихованою координацією;
Характер контактів: внутрішній, або регіональний, і міжнародний;
Кількість учасників проекту (особистісні, парні, групові);
Тривалість проекту.
Розділ 2. Проектна діяльність на уроках англійської мови на середньому етапі навчання
2.1 Типи проектів
Розглянемо общедидактические типологію проектів, що використовується при роботі над будь-якою проблемою пізнавального плану, де іноземна мова дійсно виступає як засіб спілкування між партнерами (з іноземними школярами, вчителями). Перш за все, визначимося з типологічними ознаками:
1. Домінуючий у проекті метод або вид діяльності: дослідницький, творчий, рольової-ігровий, практико-орієнтована, пр.
2. Предметно-змістовна область: монопроект (у рамках однієї області знання); міжпредметний проект.
3. Характер координації проекту: безпосередній (твердий, гнучкий), прихований (неявний, що імітує учасника проекту).
4. Характер контактів (серед учасників однієї школи, класу, міста, регіону, країни, різних країн світу): внутрішньошкільний, регіональний, міжнародний.
5. Кількість учасників проекту.
6. Тривалість проекту.
Відповідно до першої ознаки можна намітити наступні типи проектів:
Дослідні
Такі проекти вимагають добре продуманої структури, позначених цілей, обгрунтування актуальності предмета дослідження для всіх учасників, позначення джерел інформації, продуманих методів, результатів. Вони повністю підпорядковані логіці нехай невеликого, але дослідження і мають структуру, наближену або повністю збігається зі справжнім науковим дослідженням (аргументація актуальності прийнятої для дослідження теми, визначення проблеми дослідження, його предмета та об'єкта, позначення завдань дослідження в послідовності прийнятої логіки, визначення методів дослідження, джерел інформації, висунення гіпотез розв'язання окресленої проблеми, визначення шляхів її вирішення, обговорення отриманих результатів, висновки, оформлення результатів дослідження, позначення нових проблем на подальший хід дослідження). Все сказане, зрозуміло, має повністю відповідати рівню мовної підготовки школярів певного етапу навчання, розраховане на доступні їм мовні засоби.
Творчі
Слід зазначити, що будь-який проект вимагає творчого підходу і в цьому сенсі будь-який проект можна назвати творчою. При визначенні типу проекту виділяється домінуючий аспект. Творчі проекти припускають відповідне оформлення результатів. Такі проекти, як правило, не мають детально відпрацьованої структури спільної діяльності учасників. Але вона тільки намічається і далі розвивається, підкоряючись жанру кінцевого результату, прийнятій групою логіці спільної діяльності, інтересам учасників проекту. У даному випадку слід домовитися про плановані результати і форму їх подання (сумісної газеті, творі, відеофільмі, драматизації, рольової гри, пр). Це можуть бути проблеми, пов'язані з утриманням якогосьтвори, статті, фільму, життєвої ситуації. Це може бути фантастика. Оформлення результатів проекту вимагає чітко продуманої структури у вигляді сценарію відеофільму, драматизації, програми свята, пр., плану твори, статті, репортажу, дизайну і рубрик газети, альманаху, альбому, пр.
Рольова гра
У таких проектах структура також тільки намічається і залишається відкритою до закінчення проекту. Учасники беруть на себе певні ролі, обумовлені характером і змістом проекту, особливістю розв'язуваної проблеми. Це можуть бути літературні персонажі або вигадані герої, що імітують соціальні чи ділові відносини, що ускладнюється вигаданими учасниками ситуаціями. Результати таких проектів можуть намічатися на початку проекту, а можуть вимальовуватися лише до його кінця. Ступінь творчості тут дуже висока, але домінуючим видом діяльності все-таки є рольової-ігрова, пригодницька;
Інформаційні проекти
Цей тип проектів споконвічно спрямований на збір інформації про якийсь об'єкт, явище ознайомлення учасників проекту з цією інформацією, її аналіз і узагальнення фактів, призначених для широкої аудиторії. Такі проекти так само, як і дослідницькі, вимагають добре продуманої структури, можливості систематичної корекції по ходу роботи над проектом.
За кількістю учасників проектів, можна виділити проекти:
особистісні (між двома партнерами, що знаходяться в різних школах, регіонах, країнах);
парні (між парами учасників);
групові (між групами учасників).
В останньому випадку дуже важливо правильно, з методичної точки зору, організувати цю групову діяльність учасників проекту (як у групі своїх учнів, так і в об'єднаній групі учасників проекту різних шкіл, країн, тощо). Роль педагога - координатора в цьому випадку особливо велика.
І нарешті, за тривалістю проведення проекти можуть бути:
короткостроковими (для рішення невеликої проблеми або частини більш великої проблеми).
Такі невеликі проекти можуть бути розроблені на декількох уроках (3-6) по програмі одного предмета або міждисциплінарні;
середньої тривалості (один - два місяці);
довгострокові (до року).
Як правило, короткострокові проекти проводяться на уроках з окремого предмету, іноді із залученням знань з іншого предмета. Що стосується проектів середньої і значної тривалості, то такі проекти звичайні або телекомунікаційні, внутрішні чи міжнародні є міждисциплінарними і містять досить велику проблему або кілька взаємопов'язаних проблем і тоді вони можуть представляти собою цілісну програму (сукупність проектів). Такі проекти, як правило, проводяться в позаурочний час, хоча відслідковуватися можуть і на уроках.
Зрозуміло, у реальній практиці найчастіше доводиться мати справу зі змішаними типами проектів, в яких є ознаки дослідних проектів і творчих, наприклад, одночасно, практико-орієнтовані та дослідницькі. Кожен тип проекту має той чи інший вид координації, терміни виконання, етапність, кількість учасників. Тому, розробляючи той чи інший проект, треба мати на увазі ознаки та характерні особливості кожного з них.
2.2. Умови ефективності використання методу проектів у навчанні англійської мови в середній школі
Вивчення умов ефективності методу проектів залишається певною мірою відкритим питанням, перш за все, через недостатньо широкого масштабу впровадження технології у педагогічну практику. Проте, дослідники методу проектів, вивчаючи його як цілісну систему, а також педагоги, які використовують його у своїй практиці, так чи інакше звертаються до питання факторів та умов його ефективного застосування.
Як показує практика, роль педагога дуже важлива саме на підготовчому етапі. Аналіз особливостей колективу, вироблення моделі поведінки протягом проекту у відповідності з цими особливостями, а також створення творчої, невимушеної атмосфери значно підвищують мотивацію учнів на роботу в проекті, їх націленість на успіх та бажання застосовувати отримані знання.
Вчителю необхідно виробити широкий спектр тем, які дозволять кожному учневі реалізовувати власні знання та використовувати особистий життєвий досвід у проектній діяльності. Це дозволить учневі усвідомлено й умотивовано висловлюватися і працювати над проектом, а значить - підвищить шанси на успіх і мотивацію до навчання.
Крім цього ситуація вибору теми допомагає виявити особливості та інтереси учнів. Все це дозволяє краще пізнати колектив, скоригувати подальшу педагогічну діяльність.
Також необхідна дуже грамотна і гнучка робота на організаційному етапі, коли відбувається розробка плану майбутньої діяльності, вибір методів роботи, організація груп, розподіл ролей і ін Педагогу слід враховувати рівень успішність з предмету, міжособистісні стосунки в колективі та інші особливості дітей.
Згідно досвіду вчителів, стереотип про те, що в групі «слабкі» учні потягнуться за «сильними» не завжди знаходить ше відображення. Досить часто педагоги є свідками того, що надмірна активність одних учнів пригнічує інших - не впевнених у собі або менш успішних учнів. У цьому випадку деякі вчителі практикують спосіб поділу учнів на групи, розділяючи учнів, менш здатних або успішних від однокласників, які відрізняються більш високими даними в їх предметі. Ситуація відсутності вираженого лідера в групі створює умови для розвитку активності та самостійності.
У процесі роботи можна помітити, що використання опорних матеріалів та інструкцій, а також проведення презентації можна значно полегшити роботу над проектом.
Також необхідно приділяти більше уваги заключного, презентаційного етапу роботи над проектом.Проведення повноцінного захисту проектів дозволить учням більш усвідомлено підійти до роботи, в повній мірі зрозуміти їх практичну значущість своєї діяльності, а також підвищити самооцінку від усвідомлення важливості результатів та наявності значущих досягнень.
Розділ 3. Практична частина. План-конспект уроку.
Тема: Проектна робота “My Favourite Country”. Підготовка до написання та захисту.
Мета: Активізувати вживанні ЛО по темі, вживання означеного артиклю з географічними назвами, ознайомити з вимогами до проектної роботи.
Практикувати учнів в аудіюванні з метою отримання спеціальної інформації, в усному непідготовленому мовленні, писемному мовленні.
Сприяти розвитку ерудиції, розвивати уміння непідготовленого мовлення з опорою на Fact File, уміння сприймати інформацію на слух.
Виховувати пізнавальну активність.
Обладнання: карта США та Канади, карта світу, зображення рослин і тварин, визначних місць Канади, роздатковий матеріал для групової та індивідуальної роботи, зображення прапорів країн світу, текст для аудіювання.
Хід уроку
This is the flag of…
Its capital is…
А) активізація вживання означеного артикля з географічними назвами. (учні поділяються на групи та отримують картку с завданням. Вони повинні заповнити пропуски згідно правил вживання)
1. When we were in ____ Rome we visited ___ St. Peter’s Church, ____ St. Angelo Castle and ____
National Roman Museum.
2. My sister works in a large hospital in ___ London. She is a doctor.
3. We visited ____ Prado Museum when we were in ____ Madrid.
4. ___ Atlantic Ocean is large than ___ Indian Ocean.
5. ____ Mont Blanc is higher than ___ Mount Etna.
6. ___ USA is the fourth largest country in the world after ___ Russia, ___Canada and ___ Republic of China.
(для перевірки учні зачитують отримані речення. При необхідності виправляються помилки.)
В) Аудіювання тексту-зразка для виконання проектної роботи.
В.1 pre-listening Повторення ЛО.
Учні отримують картки для перевірки ЛО. Завдання полягає в поєднання слова з відповідним перекладом. Виконується в парах.
Match the words with their translations
To be bounded by континентальний
To border on лось
Fir tree омиватися
Deer ялина
Flat бобер
Continental межувати
National symbol олень/олені
Beaver рівнинний
Moose національний символ
В.2 Listening. Listen to the text and fill in the Fact File.
Учні отримують картку з Fact File, яку повинні заповнити необхідною інформацією, прослухавши текст. (на дошці закріплені зображення тварин, рослин та визначних місць з підписами, необхідні для заповнення). Робота с картками виконується індивідуально.
Fact File
Name of the country ____________________________________________________
Location _____________________________________________________________
Capital _______________________________________________________________
Special Geographic features ______________________________________________
____________________________________________________________________
Climate_______________________________________________________________
Animals and plants _____________________________________________________
Language _____________________________________________________________
Symbols______________________________________________________________
Places of interest _______________________________________________________
_____________________________________________________________________
Currency _____________________________________________________________
Canada is one of the largest countries in the world. It is situated in North America and its total area is 9,98 mln square km/ Canada has only one neigbour: it borders on the USA. The Canadian territory is bounded by the Atlantic Ocean, the Pacific Ocean and the Arctic Ocean. The country is mostly flat, but there are some mountainous areas: the Canadian Rockies and the Coast mountains. Also Canada is famous for great number of lakes. There are more than 30 thousand of them.
Temperature across Canada is different from region to region, but the climate is generally continental, being temperate on the coastlines and polar in the north.
As for the plants we can say that there are many fir trees and pine trees in Canada, maple, birch tree and oaks can be also found. The animal world is rather rich. There are deer, wolves, foxes, bears and many different birds.
Canada consists of 10 provinces and 3 territories. The capital city is Ottawa. We should mention, that there are 2 national languages in Canada^ English and French.
The national plant symbol of Canada is maple, the national animals are a beaver and a moose.
If you ever visit Canada there are some places you should see. The Niagara Falls, the Calgary Stampede (a famous cowboy rodeo festival), CN tower in Toronto (which was the highest building in the world till 2007), Royal Ontario Museum, Montreal Botany Garden.
So we can say that Canada is really worth visiting.
(текст читається двічі, перший раз тварини, рослини та визначні місця показуються на зображеннях)
В.3 Post listening
Спираючись на Fact File, учні складають речення з інформацією про Канаду на основі прослуханого тексту. (додатково оголошується інформація про валюту країни)
Ознайомлення учнів з вимогами до оформлення проекту (формат А3, текст на основі Fact File, карта, зображення) та принципом захисту проектної роботи.
Додаткове завдання
(робота з картою світу)
Учням пропонується показати на карті світу країну, яку вони обрали для майбутнього проекту та назвати її столицю.
My country is…
Its capital is….
Домашнє завдання: підготовка та оформлення проекту по темі.
Висновок
Працюючи з учнями в середній школі викладачі англійської мови досить часто зустрічаюся з проблемою недостатності базових знань з різних предметів та певною обмеженістю світогляду учнів. Така ситуація може негативно сказатися на процесі вивчення власне іноземної мови. Метод проектів – один з найбільш ефективних способів подолати цю проблему, оскільки учні отримують можливість вразити своїх товаришів та вчителя новою інформацією, яку не знайти в підручнику, який є у всіх. Вони можуть проявити свою індивідуальність, відобразити свої захоплення в рамках виконання робіт такого типу, а також отримають необхідні навички для пошуку і отримання нової інформації не тільки в процесі навчання а й в подальшому житті.
Список використаної літератури
1. Абишева Н.Ю. Ефективність застосування методу проектів на уроках іноземної мови в загальноосвітній школі.[Електронний ресурс] / / ftp: / / lib. Herzen. Spb. Ru / text / abysheva _102_116_121. Pdf
2. Пахомова, Н.Ю. Що таке метод проектів? [Текст] / Н.Ю. Пахомова / / Шкільні технології, 2004. - № 4. - С.93-96
3. Барбар М.П.Розвиток комунікативних здібностей на уроках англійської мови. М.: Изд-во Просвіта, 2005.12 с.
4. Полат Є.С. Метод проектів на уроках іноземної мови / / Іноземні мови в школі. - 2000. - № 2.
5. Проектна робота на уроках англійської: 5-9 кл./ упоряд. Т.Михайленко.-К. Шк.світ, 2012.-104с.- (бібліотека «Шкільного світу»)
6. Л.Биркун “Our English 8”