Робота на пришкільних навчально-дослідних ділянках за рамками проєкту "Сади Перемоги"

Про матеріал

Учні Красненського ліцею та його випускники приєдналися до всеукраїнської ініціативи "Сади Перемоги". На навчально-дослідних ділянках висадили картоплю, бурячок, моркву, цибулю, квасолю, горох, чечевицю, арахіс, кабачки. Вирощені овочі передамо на потреби ЗСУ або особам, які тимчасово проживають в нашому селі. Кожен повинен зробити свій внесок в перемогу України. Слава Україні!

Перегляд файлу

                          Затверджено

                                                     Директор КЗ «Красненський ліцей»

                                                                                             О.В. Дикан

 

 

План роботи на

навчально-дослідній  ділянці

КЗ «Красненський ліцей» Кегичівської селищної ради Харківської області

на 2022/2023 навчальний рік

 

 

Вирощені в Україні лікарські трави користуються попитом в ЄС —  SuperAgronom.com

 

                                                Керівник: Сочкова С.О.

 

 

 

Навчально -дослідна земельна ділянка сучасна лабораторія

Досліджень

 

    Допитливість і прагнення пізнавати світ є характерною рисою,  що притаманна дитині. Тільки-но зіпявшись на ноги, дитина пізнає оточуюче середовище на дотик, на смак Пішовши до школи,  вона відкриває нові можливості пізнання через слово,  книгу,  дослід. Справжньою лабораторією для пізнання природи,  для прояву власної творчості і самостійності стає шкільна навчально-дослідна земельна ділянка.   

Дослідницька робота на шкільній НДД є одним з найбільш ефективних методів поєднання навчання з виробничою працею і творчого застосування учнями основ технології в сільському господарстві. Шкільна навчально-дослідна земельна ділянка є тим робочим місцем учнів,  де в процесі дослідницької роботи учитель біології виховує спостережливість, уміння самостійно проводити нескладні дослідження,  творчо вирішувати ряд завдань.

Наукове дослідження — це процес вироблення нових знань, який характеризується об'єктивністю, доказовістю, точністю й можливістю відтворення. Дослідницька робота може відбуватися як на уроках і у процесі підготовки до них, так і в позаурочній діяльності. В процесі позашкільної і позакласної роботи з біології та сільського господарства учні проводять різноманітну дослідницьку роботу на шкільній навчально-дослідній ділянці.

Під час проведення дослідницької роботи в школі учні,  починаючи з самого раннього віку, набувають та закріплюють трудові уміння і навички. Педагогічне значення правильно організованої дослідницької роботи велике, адже учні не лише надають своєю працею допомогу школі, але й пропагують нові досягнення науки і передової практики. Дослідницька робота сприяє вихованню в учнів інтересу і любові до біології сільського господарства,  творчого ставлення до праці,  їх професійної орієнтації.

    Робота з учнями на навчально-дослідній ділянці в великій мірі залежить від тематики методично правильно закладених і проведених дослідів, об'єктивної оцінки одержаних даних. Лише в даному разі вона сприяє вихованню в учнів інтересу і любові до біології і сільського господар­ства, творчого ставлення до праці, їх професійній орієнтації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. МЕТА І ЗАВДАННЯ РОБОТИ НА ШКІЛЬНІЙ НАВЧАЛЬНО-ДОСЛІДНІЙ  ДІЛЯНЦІ

 

 

- виконання навчальних та практичних занять, передбачених програмами з природознавства, біології, трудового навчання;

- організація позакласної учнівської дослідницької і природоохоронної роботи учнів;

- засвоєння знань та практичне застосування законів біології при вирощуванні і догляду за рослинами.

- поглибити знання учнів про рослини, здобуті на уроках біології,    пов’язати їх з практикою проведення дослідницької роботи, розвивати цікавість, спостережливість, виховувати високі моральні якості, навчити учнів проводити фенологічні спостереження, робити висновки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. ХАРАКТЕРИСТИКА    НАВЧАЛЬНО-ДОСЛІДНОЇ   ДІЛЯНКИ

 

Площа навчально-дослідної земельної ділянки  - 1,05 га

 

 

№ п.п

Назва відділку

Площа в га.

1

Відділок овочевих культур

0,1

2

Відділок польових культур

0,1

3

Відділок квітково – декоративних рослин

0,05

4

Географічний майданчик

0,1

5

Шкільний плодовий сад

0,6

6

Декоративні насадження

0,2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Необхідне обладнання та інвентар для роботи на навчально-дослідній ділянці.

 

Назва інвентарю

Наявне

Необхідно придбати

Відра

2

4

Лопати

5

5

Сапи

6

6

Граблі

5

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Потреба в посівному матеріалі та добривах:

Картоплі – 85 кг

Столового буряка – 300 г

Квасолі – 4 кг

Моркви посівної – 100 г

Огірки – 50 г

Цибуля – 2 кг

Соняшник – 2 кг

Кукурудза – 500 г

Соя – 1 кг

Помідори – 50 г

Редиска- 20 г

Горох – 200 г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Плановий урожай та реалізація продукції

Культура

Плановий урожай

Фактично одержано

Куди реалізовано

Картопля

100 кг

 

На потреби ЗСУ та ВПО

Кукурудза

50 кг

 

На потреби ЗСУ та ВПО

Столовий буряк

70 кг

 

На потреби ЗСУ та ВПО

Морква

35 кг

 

На потреби ЗСУ та ВПО

Цибуля

25 кг

 

На потреби ЗСУ та ВПО

Квасоля

4 кг

 

На потреби ЗСУ та ВПО

Огірки

35 кг

 

На потреби ЗСУ та ВПО

Помідори

30 кг

 

На потреби ЗСУ та ВПО

Горох

4 кг

 

На потреби ЗСУ та ВПО

Соя

 

5 кг

 

 

На потреби ЗСУ та ВПО

Редиска

2 кг

 

На потреби ЗСУ та ВПО

Соняшник

150 кг

 

На потреби ЗСУ та ВПО

 

 

 

 

 

 

VI. Навчально-дослідна робота

у відділках НДД

 

Відділок навчально- дослідної ділянки

Час і місце роботи

Тема і схема досліду

Хто

вико-нує

Зв’язок з програмою

Яких практичних умінь і навичок набувають учні

При-мітка

Овочева сівозміна

Поле № 4 весняно-літньо-осінній період

З’ясування кращих способів сівби столових буряків :

1) дворядковий стрічковий посів 20 х 50 см

2) дворядковий стрічковий посів 40 х 60 см

3) рядковий ширина міжрядь

45 см

Учні 8 класу

Вирощування рослин, догляд за ними

Фенологічні спостереження, агротехнічні прийоми вирощування рослин, догляд за ними, збір та облік врожаю, вміння робити висновки.

 

Польова сівозміна

Поле № 5 весняно-літньо-осінній період

Вплив підживлення мінеральними добривами на підвищення врожаю картоплі:

1) підживлення мінеральними добривами

2) без удобрювання

Учні 6 класу

Вплив мінеральних добрив на ріст і розвиток рослин

Фенологічні спостереження, агротехнічні прийоми вирощування рослин, догляд за ними, збір та облік врожаю, вміння робити висновки.

 

Овочева сівозміна

Поле №3

весняно-літньо-осінній період

Вплив мульчування картоплі, арахісу поверхні рядкових міжрядь соломою для підвищення врожаю цих культур, збереження вологи, зменшення бур’яну

Учні 7 класу

Вплив мульчування на збільшення врожаю, збереження вологи та боротьба з бур’янами

Фенологічні спостереження, агротехнічні прийоми вирощування рослин, догляд за ними, збір та облік врожаю, вміння робити висновки

 

Овочева сівозміна

Поле №3

весняно-літньо-осінній період

вплив щільності висівання насіння та густоти посівів на врожайність моркви

 

Учні 9 класу

вплив щільності висівання насіння та густоти посівів на врожайність моркви

 

Фенологічні спостереження, агротехнічні прийоми вирощування рослин, догляд за ними, збір та облік врожаю, вміння робити висновки

 

Польова сівозміна

Поле №6 весняно-літньо-осінній період

З’ясування, які кращі сорти соняшнику акліматизовані до нашої природної зони:

1)Соняшник Латітуда ОР;

2)Соняшник Гольфстрим

Учні 11 класу

Вплив типу грунту, погодних умов на врожайність та умови зростяння соняшнику Латітуда ОР, Гольфстрим

Фенологічні спостереження, агротехнічні прийоми вирощування рослин, догляд за ними, збір та облік врожаю, вміння робити висновки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VII. Організація роботи на навчально-дослідній ділянці під час літніх канікул.

 

Провести догляд за рослинами та продовжити фенологічні спостереження за ростом і розвитком рослин.

 

 

VIII. Підведення підсумків роботи.

 

Оформити щоденники спостереження  по запланованих дослідах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарний план агротехнічних робіт на навчально-дослідній  ділянці

 

п/п

Зміст роботи

Строки виконання

Хто виконує

1

2

3

4

1

Збір врожаю с/г культур.

вересень-жовтень

5 -11 кл.

2

Збір насіння з рослин, що

серпень-вересень

5 -7 кл.

 

ростуть на квітково – декоративному відділку выддылкуділянці.

 

 

3

Внесення добрів на глибину

жовтень

.11 кл.

 

оранки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

Боротьба з шкідниками саду.

протягом року

8-10 кл.

5

Перекопування ґрунту навколо

жовтень -

8 -11 кл.

 

плодових дерев та кущів з

листопад

 

 

одночасним внесенням добрив.

 

 

6

Розвішування штучних

листопад

4- 8 кл.

 

годівниць для зимової

 

 

 

підгодівлі птахів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

Догляд за квітами в

протягом року

1 - 11кл.

 

приміщенні школи .

 

 

8

Вирізати сухі гілки на деревах.

листопад

10-1 Ікл.

9

Викопати кореневища жоржин,

листопад

7 кл.

 

канн, гладіолусів.

 

 

10

Заготувати живці плодових

грудень

4кл.

 

дерев.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

Скласти план квітників і схеми

зима

Вчитель біології

 

клумб.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12

Очисти штамби дерев і побілити вапном.

березень

8 - 11кл.

13

Посіяти насіння квітів.

квітень

3-10 кл.

14

Висадити в грунт живці смородини.

квітень

5 кл.

15

Провести посаду та посів с/г культур у відділах ділянки та закласти досліди.

квітень-травень

6 - 10 кл.

16

Підживити плодові дерева.

травень

10кл.

17

Розпушувати грунт по мірі потреб на усіх об'єктах.

травень-червень

7 -10 кл.

18

Боротьба з бур'янами

протягом літа

5-8 кл.

19

Систематично збирати насіння з кращих екземплярів квіткових рослин.

протягом літа

2-5 кл.

20

Висадити в грунт цибулини тюльпанів, нарцисів, лілій.

вересень

6 кл.

21

Систематично підтримувати порядок на всіх відділах ділянки

протягом року

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПАСПОРТ

                                                 навчально-дослідної ділянки

КЗ «Красненський ліцей» Кегичівської селищної ради Харківської області

Завідуючий ділянкою С.О.Сочкова

посада вчитель біології

педстаж: 10 років

Загальна площа землі закладу освіти ___________(га),

в тому числі орна ___________________________(га),

в тому числі взято в оренду ___________________(га)

 

1. Площа навчально-дослідної ділянки _______(га)

а) розміщення ділянки - біля школи, на відстані__________________________(км) від школи;

б) благоустрій ділянки - ділянка огороджена, є окремий вихід, криниця або водопровідна колонка (наявне підкреслити);

в) відділки ділянки та їх площа (у га):

- польових культур __________________________(га)

- овочевих культур __________________________(га)

- плодово-ягідних культур ____________________(га)

- квітково-декоративний _____________________(га)

- колекційний ______________________________(га)

- селекційно-генетичний _____________________(га)

- виробничий _______________________________(га)

- дендрологічний _________(га), в.т.ч. парк______(га)

 

2. Закритий ґрунт:

- парники – 0 (кількість, площа м2)

- теплиці – 0 (кількість, площа м2)

 

3. Проведення дослідницької роботи:

Кількість дослідів

- кількість дослідів за завданням вчителя – 5 дослідів

 

4. Документація ділянки:

- картосхема ділянки 

- річний план роботи

- польовий журнал

- щоденники спостережень    8 шт (їх кількість)

 

6. Відповідність НДЗД чинному Положенню  - Положення  повністю  відповідає вимогам

7. Матеріальна база для роботи на навчально-дослідній ділянці: Відра, лопати, сапи, граблі

Дата складання паспорта:                                                2022 року

 

 

 

м.п.

 

 

 

Директор ліцею ___________________________ (ПІБ)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОКУМЕНТАЦІЯ

 З НАВЧАЛЬНО- ДОСЛІДНИЦЬКОЇ  РОБОТИ

 

docx
Додано
7 жовтня 2023
Переглядів
942
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку