Учні Красненського ліцею та його випускники приєдналися до всеукраїнської ініціативи "Сади Перемоги". На навчально-дослідних ділянках висадили картоплю, бурячок, моркву, цибулю, квасолю, горох, чечевицю, арахіс, кабачки. Вирощені овочі передамо на потреби ЗСУ або особам, які тимчасово проживають в нашому селі. Кожен повинен зробити свій внесок в перемогу України. Слава Україні!
Затверджено
Директор КЗ «Красненський ліцей»
О.В. Дикан
План роботи на
навчально-дослідній ділянці
КЗ «Красненський ліцей» Кегичівської селищної ради Харківської області
на 2022/2023 навчальний рік
Керівник: Сочкова С.О.
Навчально -дослідна земельна ділянка –сучасна лабораторія
Досліджень
Допитливість і прагнення пізнавати світ є характерною рисою, що притаманна дитині. Тільки-но зіп’явшись на ноги, дитина пізнає оточуюче середовище на дотик, на смак… Пішовши до школи, вона відкриває нові можливості пізнання – через слово, книгу, дослід. Справжньою лабораторією для пізнання природи, для прояву власної творчості і самостійності стає шкільна навчально-дослідна земельна ділянка.
Дослідницька робота на шкільній НДД є одним з найбільш ефективних методів поєднання навчання з виробничою працею і творчого застосування учнями основ технології в сільському господарстві. Шкільна навчально-дослідна земельна ділянка є тим робочим місцем учнів, де в процесі дослідницької роботи учитель біології виховує спостережливість, уміння самостійно проводити нескладні дослідження, творчо вирішувати ряд завдань.
Наукове дослідження — це процес вироблення нових знань, який характеризується об'єктивністю, доказовістю, точністю й можливістю відтворення. Дослідницька робота може відбуватися як на уроках і у процесі підготовки до них, так і в позаурочній діяльності. В процесі позашкільної і позакласної роботи з біології та сільського господарства учні проводять різноманітну дослідницьку роботу на шкільній навчально-дослідній ділянці.
Під час проведення дослідницької роботи в школі учні, починаючи з самого раннього віку, набувають та закріплюють трудові уміння і навички. Педагогічне значення правильно організованої дослідницької роботи велике, адже учні не лише надають своєю працею допомогу школі, але й пропагують нові досягнення науки і передової практики. Дослідницька робота сприяє вихованню в учнів інтересу і любові до біології сільського господарства, творчого ставлення до праці, їх професійної орієнтації.
Робота з учнями на навчально-дослідній ділянці в великій мірі залежить від тематики методично правильно закладених і проведених дослідів, об'єктивної оцінки одержаних даних. Лише в даному разі вона сприяє вихованню в учнів інтересу і любові до біології і сільського господарства, творчого ставлення до праці, їх професійній орієнтації.
І. МЕТА І ЗАВДАННЯ РОБОТИ НА ШКІЛЬНІЙ НАВЧАЛЬНО-ДОСЛІДНІЙ ДІЛЯНЦІ
- виконання навчальних та практичних занять, передбачених програмами з природознавства, біології, трудового навчання;
- організація позакласної учнівської дослідницької і природоохоронної роботи учнів;
- засвоєння знань та практичне застосування законів біології при вирощуванні і догляду за рослинами.
- поглибити знання учнів про рослини, здобуті на уроках біології, пов’язати їх з практикою проведення дослідницької роботи, розвивати цікавість, спостережливість, виховувати високі моральні якості, навчити учнів проводити фенологічні спостереження, робити висновки.
ІІ. ХАРАКТЕРИСТИКА НАВЧАЛЬНО-ДОСЛІДНОЇ ДІЛЯНКИ
Площа навчально-дослідної земельної ділянки - 1,05 га
№ п.п |
Назва відділку |
Площа в га. |
1 |
Відділок овочевих культур |
0,1 |
2 |
Відділок польових культур |
0,1 |
3 |
Відділок квітково – декоративних рослин |
0,05 |
4 |
Географічний майданчик |
0,1 |
5 |
Шкільний плодовий сад |
0,6 |
6 |
Декоративні насадження |
0,2 |
ІІІ. Необхідне обладнання та інвентар для роботи на навчально-дослідній ділянці.
Назва інвентарю |
Наявне |
Необхідно придбати |
Відра |
2 |
4 |
Лопати |
5 |
5 |
Сапи |
6 |
6 |
Граблі |
5 |
5 |
IV. Потреба в посівному матеріалі та добривах:
Картоплі – 85 кг
Столового буряка – 300 г
Квасолі – 4 кг
Моркви посівної – 100 г
Огірки – 50 г
Цибуля – 2 кг
Соняшник – 2 кг
Кукурудза – 500 г
Соя – 1 кг
Помідори – 50 г
Редиска- 20 г
Горох – 200 г
V. Плановий урожай та реалізація продукції
Культура |
Плановий урожай |
Фактично одержано |
Куди реалізовано |
Картопля |
100 кг |
|
На потреби ЗСУ та ВПО |
Кукурудза |
50 кг |
|
На потреби ЗСУ та ВПО |
Столовий буряк |
70 кг |
|
На потреби ЗСУ та ВПО |
Морква |
35 кг |
|
На потреби ЗСУ та ВПО |
Цибуля |
25 кг |
|
На потреби ЗСУ та ВПО |
Квасоля |
4 кг |
|
На потреби ЗСУ та ВПО |
Огірки |
35 кг |
|
На потреби ЗСУ та ВПО |
Помідори |
30 кг |
|
На потреби ЗСУ та ВПО |
Горох |
4 кг |
|
На потреби ЗСУ та ВПО |
Соя |
5 кг
|
|
На потреби ЗСУ та ВПО |
Редиска |
2 кг |
|
На потреби ЗСУ та ВПО |
Соняшник |
150 кг |
|
На потреби ЗСУ та ВПО |
VI. Навчально-дослідна робота
у відділках НДД
Відділок навчально- дослідної ділянки |
Час і місце роботи |
Тема і схема досліду |
Хто вико-нує |
Зв’язок з програмою |
Яких практичних умінь і навичок набувають учні |
При-мітка |
Овочева сівозміна |
Поле № 4 весняно-літньо-осінній період |
З’ясування кращих способів сівби столових буряків : 1) дворядковий стрічковий посів 20 х 50 см 2) дворядковий стрічковий посів 40 х 60 см 3) рядковий ширина міжрядь 45 см |
Учні 8 класу |
Вирощування рослин, догляд за ними |
Фенологічні спостереження, агротехнічні прийоми вирощування рослин, догляд за ними, збір та облік врожаю, вміння робити висновки. |
|
Польова сівозміна |
Поле № 5 весняно-літньо-осінній період |
Вплив підживлення мінеральними добривами на підвищення врожаю картоплі: 1) підживлення мінеральними добривами 2) без удобрювання |
Учні 6 класу |
Вплив мінеральних добрив на ріст і розвиток рослин |
Фенологічні спостереження, агротехнічні прийоми вирощування рослин, догляд за ними, збір та облік врожаю, вміння робити висновки. |
|
Овочева сівозміна |
Поле №3 весняно-літньо-осінній період |
Вплив мульчування картоплі, арахісу поверхні рядкових міжрядь соломою для підвищення врожаю цих культур, збереження вологи, зменшення бур’яну |
Учні 7 класу |
Вплив мульчування на збільшення врожаю, збереження вологи та боротьба з бур’янами |
Фенологічні спостереження, агротехнічні прийоми вирощування рослин, догляд за ними, збір та облік врожаю, вміння робити висновки |
|
Овочева сівозміна |
Поле №3 весняно-літньо-осінній період |
вплив щільності висівання насіння та густоти посівів на врожайність моркви
|
Учні 9 класу |
вплив щільності висівання насіння та густоти посівів на врожайність моркви
|
Фенологічні спостереження, агротехнічні прийоми вирощування рослин, догляд за ними, збір та облік врожаю, вміння робити висновки |
|
Польова сівозміна |
Поле №6 весняно-літньо-осінній період |
З’ясування, які кращі сорти соняшнику акліматизовані до нашої природної зони: 1)Соняшник Латітуда ОР; 2)Соняшник Гольфстрим |
Учні 11 класу |
Вплив типу грунту, погодних умов на врожайність та умови зростяння соняшнику Латітуда ОР, Гольфстрим |
Фенологічні спостереження, агротехнічні прийоми вирощування рослин, догляд за ними, збір та облік врожаю, вміння робити висновки |
|
VII. Організація роботи на навчально-дослідній ділянці під час літніх канікул.
Провести догляд за рослинами та продовжити фенологічні спостереження за ростом і розвитком рослин.
VIII. Підведення підсумків роботи.
Оформити щоденники спостереження по запланованих дослідах.
Календарний план агротехнічних робіт на навчально-дослідній ділянці
№ п/п |
Зміст роботи |
Строки виконання |
Хто виконує |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
|
1 |
Збір врожаю с/г культур. |
вересень-жовтень |
5 -11 кл. |
|
2 |
Збір насіння з рослин, що |
серпень-вересень |
5 -7 кл. |
|
|
ростуть на квітково – декоративному відділку выддылкуділянці. |
|
|
|
3 |
Внесення добрів на глибину |
жовтень |
.11 кл. |
|
|
оранки. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Боротьба з шкідниками саду. |
протягом року |
8-10 кл. |
|
5 |
Перекопування ґрунту навколо |
жовтень - |
8 -11 кл. |
|
|
плодових дерев та кущів з |
листопад |
|
|
|
одночасним внесенням добрив. |
|
|
|
6 |
Розвішування штучних |
листопад |
4- 8 кл. |
|
|
годівниць для зимової |
|
|
|
|
підгодівлі птахів. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Догляд за квітами в |
протягом року |
1 - 11кл. |
|
|
приміщенні школи . |
|
|
|
8 |
Вирізати сухі гілки на деревах. |
листопад |
10-1 Ікл. |
|
9 |
Викопати кореневища жоржин, |
листопад |
7 кл. |
|
|
канн, гладіолусів. |
|
|
|
10 |
Заготувати живці плодових |
грудень |
4кл. |
|
|
дерев. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
Скласти план квітників і схеми |
зима |
Вчитель біології |
|
|
клумб. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
Очисти штамби дерев і побілити вапном. |
березень |
8 - 11кл. |
|
13 |
Посіяти насіння квітів. |
квітень |
3-10 кл. |
|
14 |
Висадити в грунт живці смородини. |
квітень |
5 кл. |
|
15 |
Провести посаду та посів с/г культур у відділах ділянки та закласти досліди. |
квітень-травень |
6 - 10 кл. |
|
16 |
Підживити плодові дерева. |
травень |
10кл. |
|
17 |
Розпушувати грунт по мірі потреб на усіх об'єктах. |
травень-червень |
7 -10 кл. |
|
18 |
Боротьба з бур'янами |
протягом літа |
5-8 кл. |
|
19 |
Систематично збирати насіння з кращих екземплярів квіткових рослин. |
протягом літа |
2-5 кл. |
|
20 |
Висадити в грунт цибулини тюльпанів, нарцисів, лілій. |
вересень |
6 кл. |
|
21 |
Систематично підтримувати порядок на всіх відділах ділянки |
протягом року |
|
|
ПАСПОРТ
навчально-дослідної ділянки
КЗ «Красненський ліцей» Кегичівської селищної ради Харківської області
Завідуючий ділянкою С.О.Сочкова
посада вчитель біології
педстаж: 10 років
Загальна площа землі закладу освіти ___________(га),
в тому числі орна ___________________________(га),
в тому числі взято в оренду ___________________(га)
1. Площа навчально-дослідної ділянки _______(га)
а) розміщення ділянки - біля школи, на відстані__________________________(км) від школи;
б) благоустрій ділянки - ділянка огороджена, є окремий вихід, криниця або водопровідна колонка (наявне підкреслити);
в) відділки ділянки та їх площа (у га):
- польових культур __________________________(га)
- овочевих культур __________________________(га)
- плодово-ягідних культур ____________________(га)
- квітково-декоративний _____________________(га)
- колекційний ______________________________(га)
- селекційно-генетичний _____________________(га)
- виробничий _______________________________(га)
- дендрологічний _________(га), в.т.ч. парк______(га)
2. Закритий ґрунт:
- парники – 0 (кількість, площа м2)
- теплиці – 0 (кількість, площа м2)
3. Проведення дослідницької роботи:
Кількість дослідів
- кількість дослідів за завданням вчителя – 5 дослідів
4. Документація ділянки:
- картосхема ділянки
- річний план роботи
- польовий журнал
- щоденники спостережень 8 шт (їх кількість)
6. Відповідність НДЗД чинному Положенню - Положення повністю відповідає вимогам
7. Матеріальна база для роботи на навчально-дослідній ділянці: Відра, лопати, сапи, граблі
Дата складання паспорта: 2022 року
м.п.
Директор ліцею ___________________________ (ПІБ)
ДОКУМЕНТАЦІЯ
З НАВЧАЛЬНО- ДОСЛІДНИЦЬКОЇ РОБОТИ