Позакласне читання, 2 клас. Дата _________
Тема: «Робота над казкою: «Що одна писанка наробила»».
Доброго дня, любі дітки, сьогодні почитаємо з вами Великодню казочку. А про що вона ви здогадаєтесь самі відгадавши загадку.
Можу я його розбити,
Можу на обід зварити,
Курка нам його знесе,
Що це діти? Це - _ _ _ _.
(Яйце)
А тепер, ще одну:
Це писанка.
Що ж ми знаємо про писанку?
Слово "писанка" походить від слова "писати", тобто розписувати, прикрашати, малювати.
Гарна, як писанка! З давніх-давен так кажуть про вродливу дівчину. У віночку польових квітів, у різнокольорових стрічках, у барвистому вбранні, вона й справді мов писанка.
Наші предки вірили, що писанка має магічну силу. Старі люди і нині вважають писанку особливою святістю, що вона приносить добро, щастя, достаток, захищає людей від усього злого.
До нас у гості завітали писаночка. Зараз ви послухаєте про неї казочку.
КАЗКА.
ЩО ОДНА ПИСАНКА НАРОБИЛА
У хаті ще було напівтемно, як мама вже розбудила Наталю.
— Вставай, Наталю, — каже мама, — бо вже час до церкви йти паски святити. Хіба ти забула, шо Великдень сьогодні?
Наталя зараз же і встала. Швиденько почала вмиватися. А вмивалася не так, як завжди: помилася милом, а потім ще й писанку взяла, умочила її у воду, а тоді личко нею потерла. Вона вже давно знала, що перший раз на Великдень треба писанкою чи крашанкою вмиватися. Хто писанкою на Великдень умивається, той завжди буде рожевенький і здоровий!
Ще й сонечко не сходило, як Наталя з мамою й татом пішли до церкви. Подорозі вони зустріли маленького хлопчика, шо йшов до церкви із своєю мамою.
— А покажи, мені, Наталю, свої писанки? — просив хлопчик.
Наталя сіла на травичці і розгорнула хустинку з писанками та крашанками. А вони були такі гарні, що весь світ звеселили: всі і все хотіло на них подивитися. Першими прилетіли дві пташечки. Сіли вони на вербову гілочку і защебетали:
— Христос воскрес! Христос воскрес! Христос воскрес! Ах, які хороші писанки в Наталі!
А з-за горбика сірий вухастий Зайчик виглянув.
Як відомо, усі зайчики великі боягузи: зайчик боявся Наталі, боявся хлопчика, боявся пташечок навіть... То він тільки голову вухату показав із-за горбка. Дуже боявся, щоб його довгих вух ніхто не побачив. Він їх хотів до землі притулити. Прихилив одне вушко, а друге не слухалося і стирчало над зайчиковою головою. Ніби підслухувало, про що Наталя з хлопчиком розмовляли.
Захотіло й Ясне Сонечко на ті писанки подивитися. Викотилось воно на небо та й собі позирає.
А люди йдуть, та й ідуть до церкви! А коли в церкві в усі дзвони задзвонили, то Наталя із хлопчиком згадали, що й їм же треба до церкви поспішати, писанки святити.
Дуже вони квапились та одну писанку й забули взяти. Як побачили всі звірі і птахи, що писанка залишилась, то вони всі гуртом до неї! Першою прискочила Білочка Хвостата. Другим підбіг Зайчик Вухатий, а тоді й пташечка прилетіла. І всі раділи та тішились писаночкою. Навіть квіточки посміхалися весело, на писаночку дивлячись. А Сонечко і собі із-за біленької хмарки визирало і всім тепло посилало та радісно посміхалося.
І все говорило:
— Христос воскрес! Христос воскрес! Христос воскрес!
А дзвони з церкви відповідали:
— Воістину воскрес! Воістину воскрес! Воістину Воскрес!
Так гарна дівчинка Наталочка своєю писанкою весь світ звеселила.
Словник:
Церква. Писанка-Крашанка. Дзвони. Святити пасхи.
Вправа «Розуміння прочитаного».
А люди йдуть, та й ідуть до церкви!
Люди встають з великодніми кошиками, а
священик освячує їх та вітає зі святом.
Невід'ємною частиною Великоднього свята були і є крашанки і писанки. Яйце – це символ весняного відродження природи, зародження життя, продовження роду. Сьогодні писанка стала символом відродження весняного сонця, всього живого. Його почали розписувати магічними знаками. Погляньте, якими вони можуть бути.
Тепер трошки відпочинемо, розімніть свої пальчики.
Вправа «Пригадай і дай відповіді на запитання».
- Як звали головну героїню казки? (Наталка)
- Хто писанкою на Великдень умивається, той завжди буде ...(рожевенький і здоровенький).
- Що було в хустинці у дівчинки? (писанки та крашанки)
- Хто прийшов подивитися на крашанки Наталочки? (Дві пташки, Зайчик, Білочка, Ясне Сонечко і квіточки посміхалися)
- "ТІШИТИСЯ" означає... (радіти)
- Слово" ЗВЕСЕЛИТИ" означає ... (викликати веселий настрій)
- Продовж речення: Так гарна дівчинка Наталочка своєю писанкою весь світ ... . (звеселила).
Вправа «Розкажи» - користуйтеся малюнком.
Подивись уважно та розкажи, хто милувався писанками
дівчинки Наталлі. Зроби – як пташка, пострибай –
як зайчик, посміхнись – як квіточки.
Вправа «Допоможи Зайчику».
Українська писанка перемагає зло. Вона вічна, як сам український життєлюбний народ. Тільки велика любов може творити гарні писанки. Не бійтеся, спробуйте, і ви неодмінно досягнете успіху. Запам'ятайте, писанку пишуть не руки, а душа. Тобто, найголовніше - налаштуватися на відповідний настрій, Отже, пишіть писанки, діти, і даруйте їх одне одному!
Яєчко розмальоване, барвисте,
Ним тішиться і старець, і дитя,
Творіння людських рук, святе і чисте,
Маленький символ нашого життя.
Дякую за роботу!
З наступаючим святом, Великодня.
Будьте здорові та щасливі.
Мирного неба над головою.
Ви молодці))