Виховний захід: «Життя – це шанс, не упусти його».

Про матеріал
Немає нічого ціннішого ніж життя людини! Людині життя дається один раз і права на помилку немає , одним з засобів збереження життя та здоров’я є дотримання правила дорожнього руху. Тож виховний захід пропонує ще раз розглянути основні правила безпечного поводження на дорогах. Життя у кожної людини єдине і неповторне, і тому кожен повинен його берегти. Цієї мудрої і дуже важливої науки ми повинні вчитися постійно, щоб одержані знання стали стійкими переконаннями і нормою життя. Правил у нашому довкіллі є чимало, їх треба знати і дотримуватися. А в числі найголовніших правил життя є правила безпечної поведінки на вулицях і дорогах.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Полтавська обласна державна адміністрація

Департамент освіти і науки

ДНЗ « Полтавський центр професійно - технічної освіти»

 

 

 

 

Розробка виховного заходу на тему:

«Життя-це шанс, не упусти його»

 

 

 

 

                                               Підготувала:  майстер виробничого

                                                 навчання I категорії Лахно О.Г.

 

 

                                         

 

 

 

 

 

2020

Виховний захід: «Життя – це шанс, не упусти його»

Мета: Повторити правила пішоходів,  закріпити знання учнів про правила дорожнього руху, дорожні знаки та правила користування громадським транспортом;

Розвивати творче мислення, уяву, пам'ять, вміння поводитися в екстремальних ситуаціях;

Виховувати дисциплінованість, свідоме ставлення до обов’язків пішоходів та пасажирів, бажання краще знати правила та суворо їх дотримуватися.

Форма проведення: Тематична вікторина з елементами бесіди по правилам дорожнього руху.

Обладнання: стенди«Дорожні знаки», картки завдання, плакат из цитатами про цінність життя, мультимедійна презентація, пам’ятка з правил дорожнього руху, матеріал по типам дорожніх знаків, підручники з правила дорожнього руху, картки для конкурсів, ноутбук та проектор, таймер.

При підготовці виховного заходу була створена серед учнів групи №114, №109 дослідницьку групу, видано попереднє завдання підібрати матеріал: в мережі Інтернет, журналах та газетах; пошук статистики по дорожньо-транспортним пригодам, пошук цікавих матеріалів,дослідити історію виникнення правил дорожнего руху.Була розроблена вікторина, комп’ютерна презентація виховного заходу.

Хід уроку

Вступне слово вчителя.

Добрий день! Немає нічого ціннішого ніж життя людини! Людині життя дається один раз і права на помилку немає , одним з засобів збереження життя та здоров’я є дотримання правила дорожнього руху.

Тож сьогодні ми зібралися для того, щоб ще раз розглянути основні правила безпечного поводження на дорогах.

Життя у кожної людини єдине і неповторне, і тому кожен повинен його берегти. Цієї мудрої і дуже важливої науки ми повинні вчитися постійно, щоб одержані знання стали стійкими переконаннями і нормою життя.

Правил у нашому довкіллі є чимало, їх треба знати і дотримуватися. А в числі найголовніших правил життя є правила безпечної поведінки на вулицях і дорогах.

Як ви гадаєте, хто з учасників дорожнього руху найбільше ризикує отримати травму: пішохід, велосипедист чи пасажир?

Статистика стверджує, що пасажир, зокрема легкового автомобіля.

А якщо порахувати, скільки серед постраждалих людей різного віку, то виявиться, що найбільше – ваших однолітків.

Тому на сьогоднішньому занятті у вас буде можливість не тільки повторити правила поведінки на вулицях і дорогах, а й позмагатися.

Гаслом нашого заходу будуть слова: треба знати, щоб жити.

Роботу ми проведемо в групах: «Дослідники», «ЧП - Інфо. Кожна група мала випереджаюче завдання.

Дослідники підготували історичну довідку про правила дорожнього руху.

Виступ групи «Дослідників»

Ще з січня1638 року Петро І видав наказ про правила дорожнього руху. Ці правила обмежували швидкість їзди. Було введено правосторонній рух. Тільки в 1891 році вперше в Україні, а саме в Одесі, з’явився автомобіль. У 1940 році були прийняті типові правила дорожнього руху. Вони змінювались, доповнювались, удосконалювались. Виходячи з вимог міжнародних правил, враховуючи передовий досвід, 1 січня 2002 року були введені нові «Правила дорожнього руху України». Вони є обов’язковими для всіх учасників руху.

Вчитель. Надаємо слово групі «ЧП Інфо», яка ознайомить нас із сумною статистикою дорожньо - транспортних пригод в місті і в світі.

Виступ групи «ЧП Інфо» Щороку в світі від дорожньо-транспортних пригод гине понад 250 тис. людей. За рік в Україні гине понад 5 тис. людей, а понад 30 тис. отримують травми. Одним з найпоширеніших видів дорожньо-транспортних пригод є наїзд транспортних засобів на пішоходів, причому 60% таких пригод здійснюється з вини самих пішоходів.

Згідно статистичних даних з початку 2017 року Управлінням патрульної поліції в місті Полтава зафіксовано 835 дорожньо-транспортних пригод, з них – 185 з потерпілими, в яких 253 особи травмовано та 12 – загинуло

Основними причинами дорожньо-транспортних пригод з потерпілими є:
– Порушення правил маневрування – 520 ДТП (47%)

– Недодержання дистанції – 160 ДТП (14,5%);

– Перевищення безпечної швидкості – 149 ДТП (13,5%);

– Порушення правил проїзду перехресть – 122 ДТП (11%);

Поширеними видами ДТП є зіткнення та наїзд на пішохода, що загалом складає 76,9% від усіх дорожньо-транспортних пригод з потерпілими.

“ДОТРИМУЮЧИСЬ ПДР, ВИ УБЕЗПЕЧИТЕ НЕ ЛИШЕ СЕБЕ, А Й ІНШИХ УЧАСНИКІВ ДОРОЖНЬОГО РУХУ”

Вчитель: Ми з вами живемо у місті, тому щодня, перебуваємо в ролі учасника дорожнього руху. Переходимо дорогу – ми пішоходи, рухаємося міським транспортом – пасажири, а якщо маємо власний транспорт, то час від часу стаємо водіями. Для виконання цих ролей ми повинні знати правила дорожнього руху, та засоби його регулювання.

Порушуючи правила дорожнього руху, ми наражаємо себе на смертельну небезпеку. Тож, щоб не сталося лиха ми повинні:

  • Знати елементарні правила дорожнього руху, вміти правильно переходити через дорогу
  • Вірити що ці знання допоможуть убезпечити життя.
  •  Діяти на дорозі відповідально для збереження власного життя та життя інших людей.

Головна наша мета - систематизувати та повторити матеріал з теми Правил дорожнього руху.

Але щоб це було водночас цікаво та відклалося приємним спогадом у пам’яті, формою нашого заходу буде тематична вікторина.

Для проведення вікторини було організовано дві команди учасників.

Але яка ж вікторина без журі. (Представлення членівжурі).

Отож коли всі готові розпочнемо.

Конкурс №1

«Мозковий штурм»

Кожній команді по черзі пропонується 10 запитань, які передбачають коротку відповідь. Члени команди повинні відповідати досить швидко, оскільки часу на роздуми немає. Відповідає той, хто знає відповідь.

 

Оцінка конкурсу: за кожну вірну відповідь 1 бал. Максимальна кількість балів 10.

І команда.

1. Частина дороги, призначена для руху пішоходів через проїжджу частину… (пішохідний перехід).

2. Особа, яка керує транспортним засобом…(водій).

3. Написи та лінії на проїжджій частині…(дорожня розмітка).

4. Пристрій для регулювання руху в певних напрямках… (світлофор).

5. Дорожня розмітка може бути двох видів, а саме: горизонтальна та…(вертикальна).

6. Для введення обмежень в русі застосовують …(заборонні дорожні знаки).

7. Пішохідний світлофор, на відміну від звичайного, має тільки …(два сигнали червоний та зелений).

8. Загальною ознакою попереджувальних дорожніх знаків є …(трикутник з червоною облямівкою та білим фоном).

9. Працівник ДАІ, який регулює дорожній рух…(регулювальник).

10. Транспорт, який стоїть обходити тільки…(позаду).

ІІ команда.

1. Нормативний документ, який встановлює порядок дорожнього руху на всій території України…(правила дорожнього руху).

2. Учасниками дорожнього руху є: водій, пішохід та…(пасажир).

3. Чорні та білі лінії та смуги, нанесені на стовпи та огорожі …(вертикальна дорожня розмітка).

4. Світлофор з символами людини…(пішохідний світлофор).

5. Інформують про розміщення об’єктів сервісу…(знаки сервісу).

6. Звичайний світлофор має три сигнали, а саме: червоний…(жовтий та зелений).

7. Дорожня розмітка може бути двох видів, а саме вертикальна та …(горизонтальна).

8. Загальною ознакою заборонних знаків є…(коло з червоною облямівкою та білим фоном).

9. За розташуванням розрізняють два види світлофорів, а саме: горизонтальні та …(вертикальні).

10. Особа, яка перебуває у транспорті, проте, не керує ним…(пасажир).

 

Конкурс №2

«Виправ помилки»

Кожній команді по черзі пропонують речення з помилками. Помилки треба знайти та виправити. Якщо команда не відповідає, то шанс відповісти отримує друга команда.

Оцінка конкурсу: за кожну вірну відповідь 1 бал.

Текст

1. Учасниками дорожнього руху є: автомобіль, пасажир та водій. (Пішохід )

2. Пішохід – людина, яка використовує транспортний засіб і знаходиться у ньому, але не причетна до керування ним. (Пасажир)

3. Горизонтальна розмітка наноситься на стовпи та огорожі, а вертикальна – на дорогу та бордюри. (Навпаки).

4. Заборонні знаки мають загальну ознаку – трикутник з червоною смугою та білим чи жовтим фоном всередині. (Круг)

5. Пішохідні світлофори мають три сигнали з силуетом людини, а саме: червоний, жовтий та зелений. (Два сигнали, жовтий відсутній)

6. Інформаційно – вказівні знаки мають загальну ознаку – круг з червоною смугою та білим фоном всередині. (Заборонні) .

7. Щоб перевозити людей у кузові автокрана необхідне посвідчення водія категорії «С». (Не можна перевозити людей у кузові автокрана)

8. Транспортний засіб, що стоїть необхідно обійти спереду, переконавшись, що водій не починає рух. (Транспортний засіб необхідно обходити позаду).

9. Заборонні знаки інформують учасників дорожнього руху про розташування об’єктів обслуговування. (Знаки сервісу).

10. Розрізняють три види дорожньої розмітки: горизонтальна, вертикальна, пішохідна. (Два види дорожньої розмітки, пішохідна – це вид горизонтальної розмітки).

Вчитель: Під час уроків часто виникають ситуації коли потрібно підказати  прввельну відповідь товаришу за допомогою жестів.  Тож я пропоную  розім’ятися і зіграти всім відому гру «Крокодил»

Конкурс №3

«Крокодил»

Командам ( як варіант – просто представнику від команди) дають список понять та термінів по темі. Один представник команди виконує завдання.

Завдання – без жодного слова, за допомогою рухів, міміки і жестів показати команді суперників дані слова. Дається 1 хвилина. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

Команда 1(Дослідники)

- Водій

- Зебра

- Велосипедист

- Світлофор

- Пішоход

- Регулювальник

- Шлагбаум

 

Команда 2(ЧП-інфо)

- Перехрестя

- Підземний перехід

- Свисток

- Дорожній знак

- ДТП ( аварія)

- Мотоцикл

- Пасажир

 

Вчитель. Ви довели, що вмієте відповідати швидко і правильно.

А зараз завдання буде складнішим. Вам потрібно розв’язати задачі, але не такі, як на уроках математики. Задачі ситуативні.

Конкурс №4 «Ситуаційні завдання»

Ситуація 1.На свій день народження Денис отримав від батьків довгоочікуваний подарунок – мотоцикл. Хлопцеві здалося, що управлять ним дуже легко, і наступного дня він запропонував своїй однокласниці покататися. Дівчина відмовилася. Чи правильно вона вчинила?

Відповідь. Дівчинка повинна з’ясувати: чи обладнано мотоцикл сидінням, ручкою і підставкою для ніг; чи має водій права; чи є захисні шоломи для водія і пасажира; чи виповнилося пасажирам 12 років. 

Ситуація 2.Сталося це вранці, якраз у годину «пік», коли багато людей вирушають у своїх справах: діти - в школу, а дорослі – на роботу.

Хлопчик дуже поспішав, щоб не запізнитися на урок. Вистрибнув із автобуса, глянув ліворуч – і мерщій через дорогу. Але не помітив, що з-за рогу будинку виїхав легковий автомобіль. Водій побачив хлопчика, коли зупинити машину вчасно було вже не можливо. Заскрипіли гальма, та машина продовжувала рух. Водій спробував взяти ліворуч, але там – зустрічний потік транспорту… З важкими травмами хлопчика забрала «швидка», а от водія врятувати не вдалося. Хто винен у цій ситуації? Як потрібно обходити транспортні засоби?

Відповідь. У цій ситуації винен хлопчик, тому що він не переконався в безпеці на дорозі. Автобус, автомобіль, тролейбус потрібно обходити ззаду, а трамвай спереду, щоб бачити трамвай, який їде назустріч.

Вчитель: А поки команди готують відповіді я б хотіла прочитати статистичні дані наслідків ДТП.

Найбільш уразливою групою потерпілих є пішоходи, адже вони найбільш чисельні учасники дорожнього руху.

За кількістю жертв ДТП Україна займає 5 місце в Європі після Росії, Італії, Франції та Німеччини.

За останні 20 років в Україні на дорогах загинули 137 тисяч людей. Ще близько мільйона були травмовані.

І це не просто цифри. Це численні зруйновані плани та цілі. Це зруйновані сім’ї. Зруйновані долі. Зруйновані життя. Зруйновані цілком і повністю…

Тому, щоб зберегти своє життя, життя близьких, життя оточуючих, всі ми маємо хоча б знати та дотримуватись правил дорожнього руху. І маю надію, що наша вікторина вам в цьому допоможе.

А зараз прошу командам зачитати ситуаційні завдання та дати відповідь.

Оцінювання: За вірно виконане завдання 2 бали.

 

Вчитель оголошує слідуючий конкурс.

Конкурс № 5

«Хто такий? Що таке?»

За одну хвилину гравець повинен пояснити якомога більше слів, які йому будуть пропонувати.

 

Оцінювання: 1 бал за вірне пояснення. Максимальна кількість балів – кількість вірних пояснень за одну хвилину.

 

По 8 понять:

1. Пішохід. (Учасник дорожнього руху поза транспортним засобом).

2. Водій. (Учасник дорожнього руху, який керує транспортним засобом).

3. Дорожня розмітка. (Зображення на дорозі, бордюрі чи дорожніх спорудах).

4. Пасажир. (Учасник дорожнього руху, який знаходиться у транспортному засобі, але не причетний до керування ним).

5. Дорожній знак. (Інформація для учасників дорожнього руху).

6. «Зебра» на дорозі. (Горизонтальна дорожня розмітка).

7. Заборонний знак. (Запроваджує чи скасовує обмеження в русі).

8. Світлофор. (Пристрій для регулювання дорожнього руху).

9. Таблички до дорожніх знаків. (Уточнюють чи обмежують дію знаку).

10. Правила дорожнього руху. (Нормативний документ, що встановлює порядок дорожнього руху на певній території).

11. Пішохідний світлофор. (Пристрій, що регулює рух пішоходів).

12. Регулювальник. (Працівник ДАІ, що регулює рух на дорозі, з посвідченням та відповідною екіпіровкою).

13. Учасники дорожнього руху. (Водій, пасажир, пішохід).

14. Сигнали світлофора. (Зелений, жовтий, червоний).

15. Попереджувальний дорожній знак. (Попередження про небезпечну ділянку дороги).

16. Дорожньо-транспортна пригода. (подія, що сталася під час руху транспортного засобу, внаслідок якої загинули або поранені люди чи завдані матеріальні збитки).

 

Конкурс №6

«Дорожній міні – практикум»

 

 За одну хвилину команда повинна вказати тип та назву знаку , зображеного на малюнку. По 5 знаки на команду.

Оцінювання: 2 бали за вірно визначений тип знаку та назву. Якщо щось одне ( назва чи тип) –1 бал.

2 бали за вірно визначений тип знаку та назву. Якщо щось одне ( назва чи тип) –1 бал.

Попереджувальний знак   Заборонні знаки          Знаки пріоритету             Наказові знаки                Інформаційно вказівний

 Небезпечний поворот      Рух тракторів                . Головна дорога                     Доріжка для пішоходів                Пішохідний перехід

 Праворуч                         заборонено                                                             і велосипедистів

 

       

Заборонні знаки        Інформаційно-вказівні        Попереджувальний знак     Інформаційно вказівні       Попереджувальний знак

Рух на велосипедах       Пішохідна зона               Звуження дороги з правого боку    Житлова зона            Пішохідний перехід

заборонено

 

Вчитель: Допоки журі перевіряє та рахує загальну кількість балів, прослухаємо невелику, але дуже важливу пам’ятку з правил дорожнього рухудля пішеходів.

Команди читають по черзі пам’ятку.

 

1.            Ходити по тротуарах і пішохідних доріжках, дотримуючись правої сторони.

2.            Узбіччям ходити тільки тоді, коли немає іншого безпечнішого шляху. При цьому йти тільки назустріч руху транспорту і в світлу пору доби.

3.            Перед тим, як починати перехід через дорогу, вулицю треба зупинитись і приготуватися до переходу, поглянути на обидві сторонни ( спочатку на ліву, потім на праву) і лише тоді починати рух.

4.            Перетинати проїжджу частину по назначених пішохідних переходах. Суворо виконувати сигнали світлофора і регулювальника.

5.            При відсутності в зоні видимості переходу чи перехрестя переходити дорогу, вулицю, залізничний переїзд треба під прямим кутом до краю проїжджої частини на ділянці, яка вона добре проглядається.

6.            Іти, а не бігти через дорогу.

7.            Допомагати в переході вулиці тому, хто цього потребує (незрячим, людям похилого віку, малюкам).

8.            Стримувати тих дітей, які своєю недисциплінованою поведінкою створюють аварійні ситуації на дорогах.

9.            Бути вихованим, культурним. Виконувати усі обов’язки пасажира.

10.        Дотримуйся правил їзди на велосипеді.

11.        У разі дорожньо-транспортної пригоди надавати можливу допомогу потерпілим і перебувати на місці до прибуття працівників міліції.

 

Журі оголошує результати конкурсу та переможців.

 

Заключне слово вчителя: Шановні гості та учні! Не забувайте найважливішого правила вашого життя і здоров’я –правила поведінки на вулицях рідного міста і за його межами. Тільки пильність і обережність збережуть вам життя.

- Ми за безпеку руху;

- вивчайте і дотримуйтесь правил дорожнього руху;

- бути дисциплінованими на дорозі;

- не бути байдужим до людей;

- бути освіченим та вихованим у громадських місцях;

- бути відповідальним;

- дорожити життям, здоров’ям;

- вміти знання застосовувати на практиці.

 

Любіть себе та інших поважайте,

Своє життя й здоров’я бережіть.

І правильну дорогу обирайте,

Якщо до старості бажаєте дожить.

 

Щоб не спізнитись - ви не поспішайте.

 Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.

А на дорозі рот не роззявляйте,

 щоб і життя, й здоров’я зберегти.

 

Бо їде транспорт, всюди перехожі.

Хтось на роботу, хтось з роботи йде.

Чи сіє дощ, чи дні стоять погожі,

А рух не зупиняється ніде.

 

Летять машини, швидкість в них висока.

Миттєво транспорт цей не зупинить.

І хоч дорога, може, й не широка,

Та через неї, люди, не біжіть.

 Спіткнутись можна чи перечепитись..

Летять машини, вже несила встать.

Автомобіль не може зупинитись…

Страшне нещастя може вас спіткать.

 

Дорогу виберіть до рідної домівки

Щоб світлою й безпечною була.

І навпростець теж не ходіть ніколи,

Собі й нікому не бажайте зла.

 

docx
Додав(-ла)
Лахно Оксана
Додано
5 січня 2023
Переглядів
396
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку