8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Робота над піснею, над динамічними відтінками.

Про матеріал
Розвивати  вокальні здібності, музичний слух, виховувати стійкий інтерес до музичної культури.
Перегляд файлу

План-конспект заняття вокального гуртка

Тема: Робота над піснею, над динамічними відтінками.Ознайомлення з музичними термінами: «тембр».

Мета: Створення  позитивної атмосфери на занятті. Продовження роботи над піснею  «Моя Україна».Розвивати  вокальні здібності, музичний слух, виховувати стійкий інтерес до музичної культури.

Обладнання: комп'ютер, зошити, фортепіано.

Хід заняття

1.Організаційний момент.

Вихованці заходятьпід мелодію пісні. Музичне привітання.

2.Акуалізація опорних знань.

Бесіда.

- Діти,яка  тільки що прозвучала мелодія?( заспокійлива,  мелодійна, приємна).

- Як  вона вплинула на ваш настрій? ( зняла втому,  підняла настрій).

3. Повідомлення теми та мети заняття.

     - Діти,   сьогодні на занятті ми з вами продовжимо  роботу над піснею «Моя Україна»,в процесі роботи над  якою будемо розвивати    вокальні здібності, вчитися співати злагоджено, в унісон, правильно округлювати звуки. Також ознайомимося з  музичним терміном, який називається «тембр», дізнаємося, яке значення має тембр для  людини. Бажаю вам в роботі  гарного настрою.

4.Основна     частина.
- Діти, тембр - це індивідуальне забарвлення голосу кожної людини. У спілкуванні  з іншими людьми  тембр має велике значення. Психологи стверджують, що  у  спілкуванні людей тембр голосу має не менше значення, ніж   зовнішність, манери та ерудиція. Людина з приємним тембром голосу може  переконати  співрозмовника в  своїй правоті, схилити його на свій бік, може швидше добитися кар’єрного росту. І навпаки, людина з неприємним тембром голосу може бути в житті менш успішна.

 Тембр  має  свої ознаки, які можна назвати приємними і неприємними. Я вам буду називати  слово, а ви  скажете, до якого, приємного чи неприємного, тембру вона відноситься.

Перелік слів: спокійний, невпевнений,мелодійний, гугнявий,безбарвний, теплий, дружній, виразний, природний, верескливий, писклявий, хрипкий, упевнений, напружений, млявий, довірливий, плаксивий, боязкий.

   - Молодці, діти! Хочу вам сказати, що тембр голосу можна змінити, якщо постійно виконувати  спеціальні вправи. Наприклад, з невпевненого, безбарвного, млявого можна зробити упевнений, виразний,  спокійний. Для цього потрібно постійно прислухатися до свого голосу і вчитися  вимовляти словаупевнено, виразно,  спокійно. В  спілкуванні з іншими слід постійно слідкувати за своєю мовою. Старатися дотримуватися   відповідного тону залежно від ситуації. Завжди пам’ятайте: не говоріть з людьми таким тоном, якого самі не любите.

        Отже, діти, кожен з нас має старанно працювати над тим, щоб виробити приємне забарвлення  тембру свого голосу. Так само  і під час співу: для того, щоб  ваші голоси звучали гарно, злагоджено, в унісон – ви маєте  слухати одне одного, правильно округлювати звуки,  не кричати, а дотримуватися тих  динамічних відтінків, які є у творі. Давайте  закріпимо це,продовживши роботу над піснею.

Бесіда.

-         Назвіть пісню, яку ми вивчали на минулому занятті?

-      Хто  є  авторами пісні?

-      Який характер пісні?

-      В якому ладі написана пісня?

Музичний словник 

Отже, тембр - це індивідуальне забарвлення голосу кожної людини.

5.Вокально- хорова робота.

- Послухайте пісню,яку ми вивчали  на минулому занятті, у моєму виконанні. (Спів пісні педагогом). Перш, ніж почати співати,давайте пригадаємо правила співу.Потрібно сидіти рівно: спинка пряма,відстань між тулубом та партою-кулачок.Співаємо,слухаючи один одного,плечі не піднімаємо.

Розспівка.

1.     Спів складів у висхідному і низхідному порядку.

2.     Виконання вправ на округле й протяжне звучання голосних,чітку вимову приголосних.

3.     Спів канонів.

Робота над піснею.

1. Робота над чистотою інтонування, дотриманням ансамблю.

2.Робота над динамічними відтінками.

Методи: метод показу,репродуктивний метод,евристичний метод, фонетичний метод.

Прийоми: співаємо разом, прийом  атакування верхнього регістру дитячого голосу, прийом активізації слухової уваги.

Музична гра.

-А зараз давайте пограємо в гру «Знайди за допомогою мажору та мінору».

6.Слухання музики.

    -Сьогодні ми прослухаємо твір,який називається «Весела. Сумна» Л.Бетховена.

-Діти, давайте визначимо  характер твору.

   - Скажіть, чому композитор запропонував саме таку послідовність настроїв, повторюючи веселу частину твору? (Композитор хотів підкреслити що краще,в житті більше веселого,ніж сумного)

 7.Підсумок заняття

- То що ж таке тембр?

- Яке значення має тембр в житті людини?

-Назвіть приємні і неприємні ознаки тембру.

- Діти, на цьому наше заняття закінчене. Ви були сьогодні активними,емоційними,гарно співали.

 

 

docx
Додано
20 березня
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку