8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Розвивати музичний слух та почуття ритму; розвивати творчі здібності.

Про матеріал
Розвивати музичний слух та почуття ритму; розвивати творчі здібності. Розвивати музичний слух та почуття ритму; розвивати творчі здібності.
Перегляд файлу

Комунальний заклад

Сумський Палац дітей та юнацтва

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розгорнутий конспект

відкритого заняття

«Весна іде, красу несе»

 

 

 

підготувала: Гонор О. Л., керівник гуртка «Музична абетка», школи раннього творчого розвитку дитини  «Малюк»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019 р.


Тема: Весна іде, красу несе

Мета:

розвивати музичний та ритмічний слух, вокально-хорові навички, дитячу музичну творчість;

виховувати культуру співу та слухання музики;

• вчити дітей вслуховуватись в музику, впізнавати назву твору, прізвище композитора;

Тип заняття: комбіноване.

Поняття: композитор, регістри, оркестр, диригент.

Обладнання: фортепіано, LCD-телевізор, запис твору «Підсніжник» з циклу «Пори року» П. І. Чайковського на електронному носії, аудіозапис «Світ в обіймах весни» Вангеліса, дидактичний матеріал до теми «Музичні регістри», портрет П.І.Чайковського, дитячі музичні інструменти (дзвіночки, бубон, металофон, маракаси,  шуршунчики,  аквафон),  шапочки із зображенням весняних квітів.

 

 

ПЛАН ЗАНЯТТЯ

 

І. Організаційна частина. Привітання. Оголошення теми, мети заняття.

ІІ. Музично-пластична вправа «Пташечки літають» Вангеліса.

ІІІ. Слухання музики. П.І. Чайковський. Фортепіанний цикл «Пори року». «Квітень».  «Підсніжник».

ІV. Спів:

- поспівка «Зозуля»,  робота над чистотою інтонування;

- поспівка «Дятел»,  робота над ритмічним  малюнком;

- поспівка «Жу-жу-жу»,  розвиток дикції та артикуляції;

- пісня А.Філіпенка «Тане сніг», робота над чистотою інтонування, розучування з використанням мнемотаблиць на LCD-телевізорі;

V. Музично-дидактична гра  «Хто де живе?»

VІ. Гра на дитячих музичних інструментах Інструментальне фантазування. «Квіткова галявина», музика С.Бойченко

VII. Підсумок заняття.


ХІД ЗАНЯТТЯ

 

І. Організаційна частина. Музичне привітання. Оголошення теми, мети заняття.

- Добрий день, малята! Сьогодні ми запрошуємо всіх до весняної подорожі, під час якої ми прослухаємо музику весни П. І. Чайковського «Підсніжник», пограємо в оркестрі на дитячих музичних інструментах, закріпимо поняття «регістри», розучимо пісню «Тане сніг, тане лід» А.Філіпенка.

ІІ. Музично-пластична вправа «Пташечки літають», муз. Вангеліса.

  •    Погляньте, яка краса навколо! Струмочки дзюрчать, молоді листочки тріпочуть на вітру– весну вітають. Пташки з вирію повертаються. Летімо з ними на лісову галявину.

Звучить аудіозапис «Світ в обіймах весни» Вангеліса. Педагог промовляє текст. Діти виконують відповідні рухи.

Малі пташенята, літайте, кружляйте! Діти довільно рухаються

Галявину квітів у лісі шукайте. Рухаються по музичній кімнаті

Ну ж бо, збирайтесь, пташата, по троє! Рухаються маленькими «зірочками»

І затанцюйте разом в дружнім колі. Рухаються по колу

В таночку веселому всі закружляйте. Рухаються, піднявши руки вгору

Ліс звеселяйте, з весною вітайте! Кружляють навколо себе навшпиньки

Пташечки милі, до гурту збирайтесь. Звужують коло

А потім швиденько усі розлітайтесь. Розширюють коло

Пташечки вгору стрімко злітають.  Піднімають руки вгору

І на галявину тихо сідають. Опускають руки

  •    Ось ми і дісталися до весняної галявини. Уявіть, що тут зелена травичка. Сідаймо на травичку. Послухаємо музику лісу і весни. Діти розміщуються на стільчиках.

ІІІ. Слухання музики.

Бесіда «Весна в музиці».

  •    Весна надихнула багатьох композиторів на створення чудової музики. Один з них – Петро Ілліч Чайковський (демонстрація портрета композитора на екрані). Його твори ви вже чули раніше. П’єса, яку ви зараз прослухаєте, називається «Підсніжник». Якби ви були композиторами і захотіли звуками музики розповісти, як росте квітка, куди б ви повели мелодію? Вгору чи вниз? (Угору). Чому?( Тому, що кожна квітка тягнеться вгору, до сонця). Спробуємо рухами рук відобразити, як пробивається маленький паросток з-під землі. ( Діти імітують рухами ріст підсніжника). А тепер прослухайте музичний твір та визначте його характер.
  •    Який характер твору? Що ви уявляєте собі, слухаючи цю музику? 

Діти слухають аудіозапис п’єси «Підсніжник»

(Відповіді дітей). Перша фраза звучить сумно, потім настрій змінюється на веселіший.Чому композитор поєднав такі різні настрої в музиці?(Відповіді дітей).   Так, весняні дні бувають різними – і теплими, сонячними, і холодними, похмурими.

ІV. Спів.

  • Діти, скажіть, будь ласка, ми починаємо співати з великих пісень, чи розігріваємо своє горличко маленькими поспівками? (Відповіді дітей). Щоб дізнатися про кого наша поспівка, вам необхідно відгадати загадку.

Сіла пташка на дубку, завела своє: ку-ку!

Стрепенувся їжачок, зайці і козулі:

Всіх збудив той голосок –

Пісенька…(Зозулі)

- Давайте пригадаємо, яку пісеньку співає зозуля? Яка вона за характером? Проспіваємо її легко, без напруги.

Поспівка «Зозуля», по завершенню читають наступну загадку

Цілий день працюю в гаї,

Діловито дзьобом б`ю,

Я не цвяхи забиваю,

Я комашок дістаю,

З дерева лунає звук:

Хто там стукає: тук-тук?   (Дятел)

- А це про кого йде мова? (Відповіді дітей) А з цією пташкою ми зустрічалися на наших заняттях? Так, вчили поспівку. Скільки нот за висотою в цій поспівці? Давайте проспіваємо її, прислухайтесь до інструменту, чисто інтонуйте мелодію.

Поспівка «Дятел»

- Діти, ви звернули увагу, що у нас на екрані з’явився малюнок. Давайте разом розглянемо, що на ньому? (педагог відкриває малюнок, на якому зображена маленька комашка)

- Що цей малюнок означає? Так, це наша поспівка про комашку та ромашку. Давайте пригадаємо її. Вимовляйте чітко, виразно слова під час співу.

Поспівка «Жу-жу-жу»

Педагог демонструє фото весни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         - Сьогодні ми з вами познайомимось з новою піснею «Тане сніг, тане лід».

Ми вивчимо слова пісні за допомогою мнемотаблиці. Для розучування і виконання пісні використовую мнемотехніку, що допомагає запам`ятати текст. На кожне маленьке словосполучення заздалегідь добираю картинку – увесь текст «замальовую» схематично. Діти розучують слова, дивлячись на екран телевізора.

V.Музично-дидактична гра «Хто де живе?»

– Давайте пригадаємо, які регістри в музиці ви знаєте? Як ви вважаєте, хто може жити в цих регістрах? Зараз ми з вами пограємо в цікаву гру, яка навчить нас розрізняти регістри в музиці.

Музично-дидактична гра «Хто де живе?»

Мета: дати поняття «регістри», розвивати музичний слух, реакцію, пам’ять, образне мислення.

Обладнання: набір карток (по кількості граючих) із зображенням зайчика, ведмедя, пташки.

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід гри

Дітям роздають по набору з 3-х карток, на яких зображені зайчик, горобчик, ведмідь. На фортепіано звучить мелодія: «Зайчики» Ю. Рожавської, «Ведмідь» В. Ребікова, «Горобчики» М. Красєва. Діти визначають мелодію і піднімають відповідну картку.

VІ. Гра на дитячих музичних інструментах Музичне фантазування. «Квіткова галявина», музика Світлани Бойченко.

- Нагадайте, будь ласка, як називається група людей, які грають на музичних інструментах? Як називається людина, що ними керує? (відповіді дітей). На кого вам необхідно дивитись під час гри на інструментах? Сьогодні ми з вами пограємо в оркестрі. Сядьте зручно, прослухайте музичний твір і скажіть, що ви уявили собі під час його звучання. Яку назву можна дати цій п’єсі? Діти прослуховують «Квіткову галявину», характеризують твір, дають назву.

          - На весні ми чуємо безліч різних звуків. Сильніше пригріває сонечко. Прокидаються комахи та жучки, зеленіє травка у лузі. Повертаються птахи з теплих країв, розквітають весняні квіти.

           - Зараз ми спробуємо відтворити звучання весни на музичних інструментах. Але грати будемо на нетрадиційному шумовому інструменті. Візьмемо  папірці прямокутної форми і спробуємо шелестіти, шурхотіти.

            -Яку назву ми даємо нашому шумовому інструменту? Шуршунчик! Музика цього інструменту буде нагадувати шум весняного вітру.

            - З першими промінчиками сонця розкриваються ромашки  -  грають бубони, маки - грають  дзвіночки, далі вступають водяні скляночки ( водний ксилофон-аквафон) - це крапельки роси,  тему сороконіжки виконують маракаси,  гусениця  -  металофон.

             -Діти, зараз ми спробуємо пограти на «аквафоні». Висота звуку тут залежить від кількості води, налитої у ємкість. У кілька однакових склянок налита вода до різного рівня, а потім ложкою діти вдаряють по кожній скляночці. Та, у якій більше води, дасть найнижчий звук, пуста – найвищий. Змінюючи кількість води у склянках, можна настроїти «аквафон», а це дасть можливість зіграти просту мелодію. (Діти одержують та одягають  шапочки із зображенням персонажів казкової фантазії, далі малюки грають на музичних інструментах і виконують музичну фантазію «Квіткова галявина»).           

– Вам сподобалось грати на незвичайних музичних інструментах? Молодці, ви дуже уважно виконували всі жести диригента, тому оркестр прозвучав злагоджено.

VІІ. Підсумок заняття.  

  •    Пригадайте, будь ласка, про яку пору року ми сьогодні розмовляли?
  •    Який музичний твір ми прослухали на занятті? Хто його написав? До якого циклу він входить?
  •    Яку пісню розучували?
  •    Що означає слово оркестр?
  •    Хто такий диригент?
  •    На яких музичних інструментах ви сьогодні грали в оркестрі?
  •    Які регістри в музиці ви знаєте?
  •    Молодці! Ви гарно попрацювали! Були активні і уважні!

Музичне прощання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
21 березня
Переглядів
192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку