План – конспект
тематичного музичного заняття
для дітей старшого дошкільного віку
за програмою «Впевнений старт»
«Про що співає Українська пісня?»
Мета
Освітня:формувати вміння дітей співати легким звуком, дзвінко, без напруження; продовжувати вчити розрізняти терміни верхній та нижній регістри; розвивати вміння дітей узгоджено рухатися у танці; вчити передавати на дитячих музичних інструментах характер музики.
Розвивальна: Розвивати музичний слух та почуття ритму; розвивати творчі здібності.
Виховна:виховуватиу дітей любов до української музики; бажання співати українські пісні; виховувати патріотизм.
Музичний репертуар:слухання музики - А.Малишко «Пісня про рушник»; співи – сл. .В.Ладижця «Ой, гоп, гопака»; музично- ритмічні рухи – укр. нар. полька «Танок парами»; гра на дитячих музичних інструментах «Українська полька».
Обладнання: музичний інструмент, музичний центр, народні дитячі музичні інструменти, рушник, магнітна дошка, ілюстрації (картки) із зображенням музичних інструментів.
Хід заняття
(Під музичний супровід діти заходять до музичної зали, стають на край килима.
Діти вітаються з гостями та музичним керівником.
Музичний керівник пропонує дітям сісти на стільчики.)
М.К. Діти, сьогодні в нас буде незвичайне заняття. Воно буде присвячене українській музиці, а в кінці заняття ми з вами дізнаємось, про що співає українська пісня.
Музична грамота
(Музичний керівник звертає увагу дітей на магнітну дошку та картки із зображенням музичних інструментів)
М.К Діти, скажіть мені будь ласка, чи знаєте ви, ці музичні інструменти?
(Діти називають інструменти з місця та біля дошки)
М.К. Ми з вами вже знаємо що в музиці існує три регістри, скажіть які?
Діти: Високий, середній, низький.
М.К. Правильно. Зараз ми з вами виконаємо одне цікаве завдання. Ви будете слухати, як звучить музичний інструмент, а після цього визначите в якому регістрі.
М.К. Давайте послухаємо звук барабану (викликаю одну дитину для гри), скажіть в якому регістрі звучить барабан?
Діти: В низькому.
М.К. А зараз ми прослухаємо музичний інструмент в аудіозаписі. (Звучить скрипка.) – Діти, який інструмент щойно пролунав, і в якому регістрі?
Діти: Скрипка. В високому.
М.К. Добре. А тепер прошу охочого зіграти на бубні (дитина грає на бубні), в якому регістрі звучить бубен?
Діти: В середньому.
М.К. І наостанок слухайте ще один інструмент. (Звучить сопілка, в аудіо) Який регістр?
Діти: Високий.
Співи
М.К. Сопілка- дуже мелодійний музичний інструмент. Її ми часто чуємо в українських музичних творах. Вона надає ніжне, співоче звучання українській музиці. Українська музика – як колискова, почувши її на душі стає тепло і спокійно.
А давайте заспіваємо нашу поспівку «ля-ля-ля», так же ніжно і лагідно, як колискову. Подивіться, в мене є лялечка, давайте заколишемо її своїм співом!
(Співаємо повільно, протяжно)
- Дивіться, дитинка заснула! Нехай вона спить, а ми з вами продовжимо (кладу ляльку)
М.К. А другий раз давайте заспіваємо весело і дзвінко! Бо ми ж українці, веселий народ! (Співаємо весело)
М.К. Скажіть, а ви любите грати?
Діти: Так!
М.К. Я пропоную вам пограти в дуже цікаву гру, яка називається «На гостини до української хатини». Ви будете виконувати ролі господарів і гостей, і ми з вами покажемо, як на Україні повелося радих гостей зустрічати, і як їх розважати. Ну що, згодні?
Діти: Так!
М.К. Добре, але чогось нам не вистачає… Ой, а ось же в мене є віночки, і шапки є, давайте вдягнемо їх, будемо гарні, справжні українці. (вдягаємо)
М.К. На Україні прийнято зустрічати дорогих гостей хлібом-сіллю, а ще вітати доброю українською піснею.
(Вмикаю аудіозапис української пісні)
М.К. Ось такими піснями вітають гостей, коли ті приходять до хати, але це доросла пісня. А може ви знаєте, іншу, дитячу пісню, яку можна заспівати для гостей?
Діти: Так! Це пісня «Ой, гоп, гопака»
Пісня «Ой, гоп, гопака»
Танці
М.К.Ой, які ж ви молодці! А чим ще розважаються на гостинах?
Діти: Гарними танцями.
М.К. Правильно, молодці. Я пропоную вам затанцювати українську польку парами. Давайте затанцюємо, і розвеселимо наших гостей. Будь ласка, йдіть готуйтесь до таночка.
Танок «Українська полька парами»
Гра на дитячих музичних інструментах
М.К. Ой, ну і гарно танцювали, молодці, справжні українці! А чи знаєте ви, що ще давним-давно зародився звичай, коли господарі зустрічали гостей, вони обов’язково кликали до хати музиків, щоб ті грали на інструментах. Давайте і ми заграємо!
Готуйтесь до виступу, беріть музичні інструменти.
М.К. Шановні слухачі! Вашій увазі, оркестр групи «Квіточка», народні ритми «Українська полька».
Гра на дитячих інструментах «Полька»
Слухання музики
М.К Які ж ви молодці, справжні музики! Покладіть інструменти, і підійдіть до мене. Сідайте всі на килим так, щоб вам було зручно, давайте відпочинемо, а я розкажу вам щось цікаве…
М.К.(Показую дітям рушник) Дивіться, це рушник. На ньому подають хліб, ним прикрашають хату, доречі, і наша зала прикрашена рушниками. А ще, його дарують на щастя, на радість, на долю, щоб той рушник був талісманом, і захищав від злих людей. Зараз я вам заспіваю пісню, про рушник, послухаєте її, і ми з вами дізнаємось, про що співає українська пісня.
Слухання. «Пісня про рушник»
М.К. Діти про що ця пісня?
Діти відповідають…
М.К. А яка вона за настроєм?
Діти відповідають…
М.К Тепер ми з вами можемо сказати, що українська пісня співає про добро, любов, долю?
Діти: Так.
М.К. Скажіть, що вам сьогодні більше сподобалось?
Діти відповідають…
М.К. Ви сьогодні дуже гарно виконали роль господарів, і за це, я як господиня нашої музичної вітальні приготувала вам подарунок. Я сьогодні встала раненько, намісила тіста, і приготувала для вас смачну паляницю, ой, а вона вже готова!
(Дістаю з печі паляницю)
М.К. Пригощайтесь! (Діти ламають паляницю).
М.К. Наше гостювання дійшло кінця. Будь ласка, пам’ятайте про те, що ви українці, будьте чемними, та гостинними. До побачення!
(Діти йдуть з зали під українську музику)