ЗАВДАННЯ ДЛЯ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ
з теми
«НАРОСТАННЯ КРИЗИ В СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНОМУ ТА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОМУ ЖИТТІ (1964-1985рр)»
Спочатку опрацюйте матеріали лекції!!!
ЧАСТИНА І. РОБОТА З ІСТОРИЧНИМИ ДЖЕРЕЛАМИ ІНФОРМАЦІЇ
Завдання: опрацювати історичні джерела та виконати завдання, використовуючи цитати даного джерела, матеріал лекції, власні оціночні судження.
І. Російський економіст Отто Лаціс про ефективність використання машин у сільському господарстві
«Уступая Соединенным Штатам по производству зерна в 1,4 раза, мы превосходим их по производству тракторов в 6,4 раза, зерноуборочных комбайнов — в 16 раз! Неисправных комбайнов у нас стоит в колхозах и совхозах столько, что американская промышленность (при ее современном годовом выпуске комбайнов) смогла бы произвести подобное количество лишь за 70 с лишним лет».
Запитання
1. У чому, на думку автора, полягали причини неефективного використання сільськогосптехніки?
2. До яких наслідків призводив такий стан речей? Обґрунтуйте свої висновки (При необхідності, можете скористатися витягом з Конституції УРСР 1978 р. у додатку до завдання)
3. Вкажать по черзі не менше трьох позитивних явищ в сільському господарстві і трьох негативних явищ в с/г.
ДОДАТОК
Із Конституції УРСР 1978 р.
Стаття 15. ...Держава забезпечує зростання продуктивності праці, підвищення ефективності виробництва і якості роботи, динамічний, планомірний і пропорційний розвиток народного господарства.
ІІ. Зі спогадів П. Шелеста про одне засідання ЦК КПРС
«Секретар ЦК КПРС С. Суслов: «А взагалі, я повинен сказати вам, що в Україні далеко не все гаразд — уся Україна говорить українською мовою!» Я аж оторопів: «А що, вона має турецькою розмовляти чи як?» ...Демічев: «А Шевченко в них — кумир». І на Суслова дивиться. Тут мене прорвало: «Так, Шевченко у нас кумир. Його і в нашій країні, і за кордоном вважають великим демократом, геніальним поетом». Суслов втручається: «І потім у вас всі вивіски українською мовою. Що таке?». — «Ну, а якою мовою вони мають бути? Якою? Є українською, є і російською».
Запитання
ІІІ. Робота з карикатурами та плакатами
Уважно роздивіться зображення. Прочитайте написи на них.
- Які явища в житті суспільства доби «розвиненого соціалізму» (або ж доби «застою») відображають карикатури?
1)
_Я вважаю, що дана карикатура зображує…_____________________________________
2)
_Я вважаю, що дані карикатури зображують…_____________________________________
3)
Я вважаю, що дані карикатури зображують…_____________________________________
4 )
- Граждане, кто от Сидора Андреевича — не стойте: его только что сняли с работы
_Я вважаю, що дані карикатури зображують…_____________________________________
ЧАСТИНА ІІ. Історична розминка
ПЕРЕД ВИКОНАННЯМ ПРИГАДАЙТЕ МАТЕРІАЛ ВІДПОВІДНОЇ ЛЕКЦІЇ!!!
1964-1985 рр. - _?__________________________
1963-1972 рр. - _?__________________________
1972-1989 рр. – _?__________________________
1977 р. – _?__________________________
19—20 квітня 1978 р.- _?_______________
1982 р. – _?__________________________
«...Реформа була для свого часу досить сміливою, насамперед у плані розширення самостійності підприємств і товарно-грошових відносин між ними. Добре пам’ятаю, яке пожвавлення вона викликала в суспільстві, які породила надії, надавши позитивний вплив на розвиток економіки у восьмій п’ятирічці, мабуть, найбільш успішній у післявоєнні роки»?
11. Розташуйте події в хронологічній послідовності, вказуючи дати.
А «Жовтневий» пленум, відставка М.Хрущова
Б початок «косигінської реформи»
В вихід книги П. Шелеста «Україна наша Радянська»
Г обрання В. Щербицького першим секретарем ЦК КПУ
12. Установіть відповідність.
1 «застій»
2 «розвинутий соціалізм»
3 русифікація
4 дефіцит
5 номенклатура
А. економічні реформи, здійснювані у другій половині 60-их років
Б. напрям денаціоналізації українського народу, насадження російської мови і культури
В. неофіційна назва періоду 1964-1985 рр.
Г. період, що мав передувати повному комунізмові
Д. форма діяльності дисидентів, видання їх творів за кордоном
Ж. брак, нестача якісних товарів
З. так називали тих людей, що перебували в легальній опозиції до влади
І. панівний клас радянського суспільства