Робота з історичними джерелами+історичний диктант (самостійна робота до теми "НАРОСТАННЯ КРИЗИ В СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНОМУ ТА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОМУ ЖИТТІ (1964-1985рр)"

Про матеріал
Робота з історичними джерелами+історичний диктант (самостійна робота до теми "НАРОСТАННЯ КРИЗИ В СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНОМУ ТА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОМУ ЖИТТІ (1964-1985рр)"
Перегляд файлу

ЗАВДАННЯ ДЛЯ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ

з теми

 «НАРОСТАННЯ КРИЗИ В СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНОМУ ТА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОМУ ЖИТТІ (1964-1985рр)»

Спочатку опрацюйте матеріали лекції!!!

 

              ЧАСТИНА І. РОБОТА З ІСТОРИЧНИМИ ДЖЕРЕЛАМИ ІНФОРМАЦІЇ

Завдання: опрацювати історичні джерела та виконати завдання, використовуючи цитати даного джерела, матеріал лекції, власні оціночні судження.

 

       І. Російський економіст Отто Лаціс про ефективність використання машин у сільському господарстві

«Уступая Соединенным Штатам по производству зерна в 1,4 раза, мы превосходим их по производству тракторов в 6,4 раза, зерноуборочных комбайнов — в 16 раз! Неисправных комбайнов у нас стоит в колхозах и совхозах столько, что американская промышленность (при ее современном годовом выпуске комбайнов) смогла бы произвести подобное количество лишь за 70 с лишним лет».

Запитання

1. У чому, на думку автора, полягали причини неефективного використання сільськогосптехніки?

2. До яких наслідків призводив такий стан речей? Обґрунтуйте свої висновки (При необхідності, можете скористатися витягом з Конституції УРСР 1978 р. у додатку до завдання)

3. Вкажать по черзі не менше трьох позитивних явищ в сільському господарстві і трьох негативних явищ в с/г.

ДОДАТОК

Із Конституції УРСР 1978 р.

Стаття 15. ...Держава забезпечує зростання продуктивності праці, підвищення ефективності виробництва і якості роботи, динамічний, планомірний і пропорційний розвиток народного господарства.

 

       ІІ. Зі спогадів П. Шелеста про одне засідання ЦК КПРС

«Секретар ЦК КПРС С. Суслов: «А взагалі, я повинен сказати вам, що в Україні далеко не все гаразд — уся Україна говорить українською мовою!» Я аж оторопів: «А що, вона має турецькою розмовляти чи як?» ...Демічев: «А Шевченко в них — кумир». І на Суслова дивиться. Тут мене прорвало: «Так, Шевченко у нас кумир. Його і в нашій країні, і за кордоном вважають великим демократом, геніальним поетом». Суслов втручається: «І потім у вас всі вивіски українською мовою. Що таке?». — «Ну, а якою мовою вони мають бути? Якою? Є українською, є і російською».

Запитання

  1. Яку посаду  займав в Україні П.Шелест у вивчаємий нами період? Вкажіть роки на посаді.
  2. Про що свідчить цей документ?
  3. Яку позицію щодо України, української мови та культури займала ця особистість? П.Шелест був скоріше українофілом чи українофобом? Доведіть.
  4. Чи можна дати його позиції та діям при владі однозначну оцінку?
  5. Як закінчилась його партійна кар’єра?

 

 

      ІІІ. Робота з карикатурами та плакатами

    Уважно роздивіться зображення. Прочитайте написи на них.

 

- Які явища в житті суспільства доби «розвиненого соціалізму» (або ж доби «застою») відображають карикатури?

1) Практичне заняття 11 клас "Повсякденне життя. Моральний стан ... 

_Я вважаю, що дана карикатура зображує…_____________________________________

2) Практичне заняття 11 клас "Повсякденне життя. Моральний стан ...  Карикатури (ХХ-ХХІ ст.). Підготовка до ЗНО | Тест з історії ...  

_Я вважаю, що дані  карикатури зображують…_____________________________________

3) Несуны: советская привычка?: zina_korzina — LiveJournalБорьба с несунами в СССРНЕСУНЫ как отечественный феномен (карикатуры, рисунки, фотографии ...

Я вважаю, що дані  карикатури зображують…_____________________________________

4 ) https://www.vatnikstan.ru/wp-content/uploads/2018/11/dobrovolskiy5.jpg  https://www.vatnikstan.ru/wp-content/uploads/2018/11/dobrovolskiy4.jpg

- Граждане, кто от Сидора Андреевича — не стойте: его только что сняли с работы

 

_Я вважаю, що дані  карикатури зображують…_____________________________________

 

 

 

               ЧАСТИНА ІІ. Історична розминка

 

ПЕРЕД ВИКОНАННЯМ ПРИГАДАЙТЕ МАТЕРІАЛ ВІДПОВІДНОЇ  ЛЕКЦІЇ!!!

  1. Які історичні події (явища, процеси) з даної теми стосуються таких дат:

1964-1985 рр. - _?__________________________

1963-1972 рр. - _?__________________________

1972-1989 рр. – _?__________________________

1977 р. – _?__________________________

19—20 квітня 1978 р.- _?_______________

1982 р. – _?__________________________

  1. Хто очолював комуністичну партію України, коли було прийнято Конституцію «розвиненого соціалізму»?
  2. Яка п’ятирічка стала найуспішнішою серед усіх радянських п’ятирічок?(роки, умовна назва)
  3. Першими секретарями ЦК КПУ в період загострення кризи радянського суспільства були…
  4. За показниками рівня життя Україна на початку 1980-х рр. посідала у світі ……..(місце).
  5. Яким чином змінився розмір середньої заробітної праці у період «застою»? (Збільшивя/зменшився; з… по…; роки)
  6. Екстенсивний розвиток відрізняється від інтенсивного розвитку тим, що….
  7. Стаття 6 Конституції «розвиненого соціалізму» узаконила або ж закріпила …..
  8. Неосталінізм характеризувався як….
  9. Яка реформа згадується в наведеному джерелі:

«...Реформа була для свого часу досить сміливою, насамперед у плані розширення самостійності підприємств і товарно-грошових відносин між ними. Добре пам’ятаю, яке пожвавлення вона викликала в суспільстві, які породила надії, надавши позитивний вплив на розвиток економіки у восьмій п’ятирічці, мабуть, найбільш успішній у післявоєнні роки»?

11. Розташуйте події в хронологічній послідовності, вказуючи дати.

А «Жовтневий» пленум, відставка М.Хрущова

Б початок «косигінської реформи»

В вихід книги П. Шелеста «Україна наша Радянська»

Г обрання В. Щербицького першим секретарем ЦК КПУ

12. Установіть відповідність.


 

1   «застій»

2   «розвинутий соціалізм»

3   русифікація

4    дефіцит

5  номенклатура

 

А.  економічні реформи, здійснювані у другій половині 60-их років

Б.  напрям денаціоналізації українського народу, насадження російської мови і культури

В.  неофіційна назва періоду 1964-1985 рр.

Г.  період, що мав передувати повному комунізмові

Д.  форма діяльності дисидентів, видання їх творів за кордоном

Ж. брак, нестача якісних товарів

З.  так називали тих людей, що перебували в легальній опозиції до влади

І.   панівний клас радянського суспільства


 

docx
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
1400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку