Робота з літературним твором

Про матеріал

Контрольна робота з літературного читання. Робота з літературним твором ІІ семестр. Назва твору"Чубчик" для двох варіантів.....Про пшашечку Чубчика.........................

Перегляд файлу

Контрольна робота№7 Робота з літературним твором   ІІ семестр

                                                    ЧУБЧИК.

    Жили собі шпаки. Батько і мати маленьким їсти носили, співати по-шпачиному навчали. Злагода й мир панували в шпаківні.

    У найменшенького шпаченяти був невеликий чубчик. Тож і назвали його Чубчиком. Чубаті шпаки — дивина. Тож Чубчик так запишався, що почав із зневагою ставитися до своїх братиків і сестричок.

     Одного ранку Чубчик почув спів соловейків, які витьохкували в саду. І так йому сподобався той спів, що аж самому захотілося так заспівати.

— Мамо, я хочу соловейком стати, — сказав Чубчик.

— Соловейком, сину, треба народитися, — пояснила шпачиха.

— А я хочу навчитися так гарно співати, як солов'ї! — наполягав Чубчик.

— Спочатку навчися свистіти по-шпачиному, — промовила мати.

— Набрид мені ваш свист! — гукнув Чубчик на весь сад. — Не хочу довіку вас чути!

— Сину, хіба так можна про свій рід казати? — злякано просвистіла шпачиха.

— Не хочу такого роду! — кричав шпачок. — Вас і люди не слухають так, як соловейків.

— Що ти говориш, сину, — промовила зі сльозами на очах мати. — Ранньою весною прилітаємо ми, коли снігу ще багато на полях і в лісах. Як радіють діти і дорослі, коли почують наш свист. Люди кажуть, що на крилах ми їм весну несемо. Хіба цим не треба пишатися? Хіба наш спів гірший, ніж в інших птахів?

Довго шпачиха навчала розуму сина. Та Чубчик не слухав. Змахнув крильми — і подався в садок до Соловейка. Знайшов там найстаршого Солов'я, який сидів на гілці бузини, привітався й попросив:

— Соловейку, навчи мене співати по-своєму.

Соловейко здивовано глянув на Чубчика й запитав:

— Чого це тобі раптом захотілося по-солов'їному співати?

— Бо набридли мені шпаки з їхнім свистом, — відповів Чубчик. — Мені до вподоби солов'їна пісня, якою ваш рід людей звеселяє.

— Ще не чув, щоб пташки цуралися свого роду, — поважно промовив Соловейко. — Бо споконвіку так ведеться, що шпак співає по-шпачиному, а соловей — по-солов'їному. Але коли тобі так захотілося навчитися співати по-нашому, то зоставайся. 

   Усю весну навчався в Соловейка Чубчик, та нічого в нього не виходило. Він розучився свистіти по-шпачиному і не навчився співати по-солов'їному. Тільки й того, що запам'ятав «тьох-тьох-тьох».

   Потім Чубчик усе літо вчився в інших птахів. У Синиці, у Ворони і в Горобців. Та вивчив лише «цінь-цінь», «кра- кра», «жив-жив».

   Шпачкові здалося, що тепер він найрозумніший серед птахів.

   Якось Чубчик побачив на ясені силу-силенну шпаків. Вони висвистували один поперед одного, бо прощалися з рідним краєм до наступної весни. Збиралися у вирій.

    Прилетів до них і Чубчик. Він гордо глянув на батька й матір, братів і сестер, сів на самісінький вершечок осокора і заверещав:

— Фіють-фіють, кра-кра-кра, тьох-тьох-тьох, жив-жив, цінь-цінь, жив-жив, кра!

   Шпаки принишкли, слухаючи Чубчика. А коли той утомився верещати, птахи так зареготали, що аж затремтіли дерева. Соловей сміявся, аж за боки брався. У синиць від реготу аж сльози виступили на очах, а горобці так похрипли, що не могли й слова вимовити. Чубчик із сорому ледь не звалився з осокора. Присоромлений, осміяний, він повернувся додому.

— Що будемо робити, сину? — запитали батьки.

— Буду слухати вас.

— Хоч і пізно, сину, але добре, що за розум нарешті берешся.  

(За Миколою Магерою)

 

Прізвище та імя учня_____________________________  Дата_____________

 

 Виконай завдання

 

1. Як називається короткий, найчастіше віршований, твір повчального змісту?

Аказка

Бвірш

В байка

2. У якій зі збірок ти розмістиш цей твір?

А у збірці казок про тварин 

Бу збірці оповідань про тварин 

Ву збірці оповідань про природу

3. Що засуджується у творі?

Азарозумілість, надмірно висока думка про себе 

Б зневажливе ставлення до своєї рідної мови 

Взневажливе ставлення до інших 

4. Визнач головну думку твору.

АЛюбов до рідного краю. 

БЛюбов до батьків.

В Любов до рідної мови, бажання розмовляти нею.

5. Хто є головним героєм твору?

АСоловейко 

Б шпачок Чубчик 

Вшпачиха 

6. Віднови послідовність подій у творі.

__ Чубчик покидає свою родину. 

__ Навчання в інших птахів. 

__ Навчання в Солов'я.

__ Дружна сім'я шпаків.

__ Шпачиний спів — рідний спів.

__ Ганебний виступ Чубчика перед птахами.

7. Прочитай вислови і запиши, кого з героїв твору стосуються ці слова.

Реготали так, що аж затремтіли дерева — шпаки;

У них від реготу аж сльози виступили на очах —  синиці;

Так сміявся, аж за боки брався —  соловей;

Від сміху так похрипли, що не могли й слова вимовити — горобці.

 8. Запиши, як ставився молоденький шпачок до рідної пісні спочатку? Чи змінив він свою думку згодом?______________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

     Оцінювання :

За завдання 1-51 бал

За завдання 6-8 2бали

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Глушман Валентина Дмитрівна
    Дякую за змістовну контрольну роботу
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
3362
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку