Робота з текстом 5 клас
Ми йшли, не розбираючи дороги, йшли і мовчали.
З очей Явиних бігли сльози. Він кривився й одвертав од мене обличчя. Та я все розумів. Ява ніколи не плакав! То просто механічно. Просто вухо якимось чином зв’язане з тим органом, що виробляє сльози. І якщо дуже покрутити вухо, то сльози течуть самі собою. І це зовсім не означає, що людина плаче.
Вухо Явине напухло, збільшилося вдвоє і горіло маково.
Ми добре розуміли, що сталося. В тому домі якийсь шалапут розважався тим, що дзвонив у квартири й тікав.
В.Нестайко
Завдання
Робота з текстом 5 клас
Гірко зітхаючи, ми засипаємо метро. Раз у раз злодійкувато озираємось – чи не заскочить нас зненацька дід, щоб нам’яти вуха. Хоч і обіцяв він, що не чіпатиме, поки не закінчимо, але хто його зна… Ви б почули, як він лаявся, коли витягав льоху! Ох і лаявся! І де він отих слів набрався?
В.Нестайко
Завдання
Робота з текстом 5 клас
За хвилину ми вже дряпалися на величезний паркан, що відділяв Явине подвір’я від Книшевого. Цей неоковирний триметровий паркан ми прозвали Великою китайською стіною. І знаєте, через що звели Книші оту стіну? Через грушу-гниличку. Якраз на межі росла у Книшів дика груша і простягала одну гілку на Реневу територію. А з тої гілки грушки, ясна річ, падали до Ренів. Їх, звичайно, віддавали, але часом льоха якусь падалицю і схрумає – хіба встежиш? То через оті гнилички, що й слова доброго не варті, Книші й збудували Велику китайську стіну. А груша, як на зло, всохла.
В.Нестайко
Завдання
Робота з текстом 5 клас
Ранок наступного дня. Сонячний, дзвінкий, голосистий: півні співають, гуси rелrочуть, корови мукають. Я скоцюрбився біля тину і підглядаю у шпарку, що робиться на подвір’ї в мого друга.
Підготовчі роботи успішно закінчено. Все майно Робінзона Кукурузо уже в човні: і берданка, і вудочка, і ліхтарик, і ложка, і ковзани (на зиму), і сокира (на жаль, одна і то стара, тріснута і без топорища – ну, то нічого, на острові можна буде витесать), і багато чого іншого. Черв’яків накопано повну бляшанку з-під бичків у томаті (я слово «бички» закреслив і написав олівцем «черв’яки», вийшло «черв’яки в томаті»). І харчів ціла торба. Отже, все в порядку.
В.Нестайко
Завдання
Робота з текстом 5 клас
Минув після того цілий рік. Знову в лісі нападало багато снігу. Тільки ж тепер Моховинка вже не боялася зими. З допомогою своїх родичів вона вибудувала собі гарнесеньку хатку, наносила повну хижку запасів: сушених грибків, меду, в’ялених ягідок, корінців, суничного чаю. І жилося їй дуже добре. Удень вона працювала по господарству, а ввечері йшла кудись у гості до подружок. Також робила все, що хухам загадували мавки.
В.Королів-Старий
Завдання
Робота з текстом 5 клас
Аля розправила королівську мантію й відступила на крок, милуючись своєю роботою.
З обличчя Недороля вмить зникла усмішка. Він скривився, немов збирався заплакати.
Г.Малик
Завдання
Робота з текстом 5 клас
-Тепер я все зрозуміла! – вигукнула Недопопелюшка. – А зараз треба дізнатися, у кого ключ від твоєї в’язниці.
Після цих слів гвардійці знову забряжчали своїм залізяччям, й один з них сказав:
І вони знову замовкли, утупившись у стіну.
Г.Малик
Завдання