Інтегрований урок з навчання грамоти, математики і образотворчого мистецтва у 1 класі

Про матеріал

Інтегрований урок

з навчання грамоти, математики

і образотворчого мистецтва

у 1 класі

Тема: Потішні тваринки.

Мета: Опрацювати вірші з хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1 – 2 класах, формувати навички правильного читання, збагачувати словниковий запас та фонетичний слух; розв'язувати задачі за малюнками, розвивати логічне мислення, поглиблювати поняття про різноманітність тварин.

Практична робота: виготовляти з пластиліну казкові потішні тваринки, виховувати бережливе ставлення до тварин.

Підготувала:

вчитель початкових класів

Залужанської ЗОШ І - ІІІ ст.

Ригайло Галина Володимирівна

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Потішні тваринки.

Мета: Опрацювати вірші з хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1 – 2 класах, формувати навички правильного читання, збагачувати словниковий запас та фонетичний слух; розв’язувати задачі за малюнками, розвивати логічне мислення, поглиблювати поняття про різноманітність тварин.

Практична робота: виготовляти з пластиліну казкові потішні тваринки, виховувати бережливе ставлення до тварин.

Обладнання: Вірші з хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1 – 2 класах, малюнки з тваринами, вітрячки, надувні іграшки, пластилін, інструменти для роботи з пластиліном, мішечки з йодованою сіллю.

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Діти, поверніться до наших гостей,

Щиро усміхніться і привітайтеся.

(Діти вітаються з гостями).

 

Ми вам раді, люди добрі,

Ми вітаєм щиро вас

І запрошуєм ласкаво

На урок у перший клас.

 

Сьогодні у вас незвичайний урок,

А незвичайний він тому,

Що: по – перше – це перший

відкритий урок у вашому житті,

На якому так багато гостей.

По – друге ви зустрінетеся

З багатьма казковими героями.

По – третє в кінці уроку вас чекає сюрприз.

Отже, успіхів і плідної праці.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Мовленнєва розминка з елементами руху.

(Вчитель починає, а учні продовжують промовляти чистомовку, при цьому виконують рухи, про які говориться в чистомовці.)

Чистомовка «Коза і Заєць».

За-за-за – там іде коза

Зу-зу-зу – ми ведем козу

Си-си-си – траву  покоси

Са-са-са – косить вже коса

Ши-ши-ши – сіно посуши

Жу-жу-жу – стирту заложу

Це-це-це – кругла як яйце

Єць-єць-єць – біжить сірий заєць

Ця-ця-ця – смакувати сінця

І чистомовку мовити з кінця.

(Діти промовляють чистомовку ще раз з кінця.)

(Малюнки тварин (про яких промовлялося в чистомовці) вчитель прикріплює на дошці для подальшої роботи з ними.)

 

  1. Робота над скоромовкою.

      Ой маленьке зайченятко,

       Де твоя домівка – хатка?

  • В мене хатка за горбочком

      Під ялинкою й дубочком.

  • Діти, ми з вами пригадали чистомовку і скоромовку про Козу і Зайчика.
  • З якої казки ці тварини? (Зайчикова хатка)
  • Чи вдалося зайчикові відвоювати свою хатку? (Так. Вдалося. Йому допоміг Півник.)

 

ІІІ. Ознайомлення з новою темою уроку.

Сьогодні ми зробимо ще один крок.

В країну природи, в країну погоди,

Де вітер гуляє, про все розповідає …

Щоб було цікаво всім нам працювати,

Щоб хотіли дуже всі відповідати.

Щоб  допомагало вам вміння міркувати

Зараз з вітром у парі будем працювати.

 

  1. Дихальна гімнастика «Вітерець і вітрячок».
  • Вітрячок у руки візьміть, повітря вдихніть і на вітрячок дмухніть.
  • Дуєм, дуєм помаліше, все сильніше, і сильніше …
  • Вітерець прийшов у клас до роботи, перший клас.
  • Сьогодні ми помандруємо в країну «Виразного читання», в країну «Цікавої математики» та «Мистецтва» країну.
  • Будемо гратися, виконувати завдання і тварин бажання.
  •  
  1. Країна «Виразного читання». Робота з дитячою книжкою.

 

  1. Виразне читання віршів вчителем.
  • А зараз я прочитаю вам вірші Оксани Кротюк, а ви послухаєте і скажете про кого ці вірші?

Оксана Кротюк

ВЕСЕЛИЙ ДЗВІНОК

Із лісу дрімучого 
Вийшов ведмідь.
«Не буду я, — каже, — 
У хащі сидіть.
Малина скінчилась,
Кусаються бджоли,
А чесно сказати,
Я хочу до школи.
Так весело дзвонить

Там срібний дзвінок,
Коли закликає 
Дітей на урок».

 

НЕСЛУХНЯНЕ ЛЕВЕНЯТКО

В перукарню йде лев-татко
Із маленьким левенятком,
А воно пручається,
Стригтись не збирається.
Каже: – Хай до перукарні
Ходять пані модні й гарні!

 


  • Ви уважно прослухали, обдумали і можете дати відповідь про кого ці вірші?
  • (Про ведмедя, який вийшов з дрімучого лісу і хоче йти до школи, бо у школі срібний дзвінок закликає дітей на урок; про неслухняного левенятка, яке не хоче йти до перукарні і не хоче стригтися, адже, щоб ходити до школи потрібно бути охайно постриженими -  хлопчикам, а дівчаткам – гарно заплетеними).

 

  1. Словникова робота: хащі, пручається, перукарня.

 

  1. Робота в парах. Мовчазне читання віршів учнями з мішечками на голові із йодованою сіллю.

 

  1. Виразне читання учнями віршів кожної пари.

 

  1. Масаж біологічно активних точок.

Мої брівки дуже гарні – я їх масажую,

Носик дуже гарний в мене – я його пильную.

Мої вушка дуже гарні – я їх доглядаю.

Моя шийка дуже гарна – шийку полікую.

Мої ручки дуже вправні, тому їх люблю я.

Точки ці ми добре знаємо, тричі масажуємо.

І усім присутнім нині радо пропонуємо.

 

  1. Робота за малюнками тварин.
  •  Діти, подивіться скільки тварин завітало сьогодні до нас на урок.
  • Давайте з ними поспілкуємося.
  • Хто це?
  • Коза, Зайчик, Ведмедик і Левеня
  • Вони прийшли до нас з іграми і завданнями.
  • Давайте пограємося з ними і допоможемо виконати завдання.

 

  1. Країна «Цікава математика».  Гра «Будь уважний».
  • Скільки ніжок у Кози?
  • Пострибайте стільки ви. (4)
  • Скільки вушок є у Зайця?
  • Якщо знаєш, покажи, коло пальчиком веди.
  • Спочатку праворуч, а потім ліворуч. (2)
  • Посадив Ведмідь в лісочку 6 берізок, 3 дубочки.
  • Рахувати сам не вмів і Зозулю попросив.
  • Почала вона літати, почала вона кувати
  • Та не може полічить нумо ви допоможіть
  • І в долоньки поплещіть. (9)
  • Біля річки на лужку спали Леви в холодку.
  • Син і донька, батько й мати спробуй всіх порахувати
  • І цифру носом написати. (4)

 

  1. Математичний диктант (задачний).

А зараз, діти, ми проведемо з вами математичний диктант у вигляді веселої лічби. Я буду зачитувати задачі-вірші, а ви будете розв’язувати і запам’ятовувати назви тварин у задачах-віршах.

  1. Їжачок по лісі біг, ніс 7 яблук на пиріг. Одне впало, покотилось. Скільки яблук залишилось? (7-1=6(ябл.))
  2. Ідуть корови бережком. Тут – 4, а там 6. Скільки всіх корів разом? Хто з вас, діти, відповість? (4+6=10(к.))
  3. Є в зайчихи 5 малят, неслухняних зайченят. На обід їх мати жде, 1, 2, 3. А решта де? (5-3=2(з.))
  4. Скачуть жабки: ква - ква – ква! Ой, яка м’яка трава.

Тут – 5 жабок, а там – 2. Скільки жабок у траві? (5+2=7(ж.))

Відповіді напишіть правим плечем, а згодом лівим.

  • Які назви тварин з задачів-віршів ви запам’ятали? (Їжак, Корови, Зайченята, Жабки)

 

VI. Фізкультхвилинка. Потішні тваринки.

 

  1. Країна «Мистецтва». Ліплення з пластиліну «Потішних тваринок».
  1. Демонстрування та аналіз зразка.
  2. Інструктаж з техніки безпеки при користуванні пластиліном.

З чого  зроблений пластилін?

— Пластилін створений людиною з білої глини, гліцерину, вазеліну (щоб глина не висихала) і воску (щоб глина була завжди пластичною).

— Як із ним працювати?

  • Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці;
  • Розрізати пластилін стекою;
  • Невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки;
  • Не бери пластилін до рота, не торкайся брудними руками обличчя, очей, одягу;
  • Після завершення роботи з пластиліном руки витирати серветкою;
  • Але існують різні способи ліплення.
  • Пригадайте:
  • Конструктивний - ліплять окремі частини, а потім їх зліплюють.
  • Пластичний - ліплять шляхом витягування.
  • Комбінований - поєднує  конструктивний  і  пластичний способи.

 

  1. Мультимедійна презентація.

(Фото-інструкція «Ліплення ведмедя з пластиліну».)

  • Розгляньте зразки на екрані.
  • Виготовляємо ведмедя конструктивним способом у такій послідовності.

 

 

 

 

 

 

  1. Практична робота: Ліплення «Потішних тваринок» учнями з пластиліну.
  2. Виставка дитячих робіт.
  • Розгляньте свої роботи та роботи своїх товаришів.
  •  Чи все у вас вийшло?
  • Яких помилок припустилися?
  • Що треба було зробити, щоб уникнути цих помилок?

V. Підсумок уроку.

  1. Гра «Які тварини заховалися в вірші?»

Зранку паслись біля сосен

На травичці Ме та Му.

Вигрівався Няв на сонці,

Бе перешкоджав йому.

А тепер ти мусиш, друже,

Кожного ім’я назвати,

Я вважаю, їх не дуже

Важко буде розпізнати.

(Коза, Корова, Кіт, Баран)

 

  1. Гра «Хто швидше?»

Робота в парах. Скласти пазли тварин.

(У всіх дітей різні пазли з тваринами, потрібно скласти пазли і розпізнати тварину, назвавши її.)

  • Які тварини ви побачили?

 

 

- Діти, подивіться на дошку.

- Прочитайте, які тварини у нас в гостях: Коза, Заєць, Ведмідь, Лев, Їжак, Корова, Кіт, Баран.

- Які тварини свійські, а які дикі?

(Коза, корова, кіт, баран – свійські.

Заєць, ведмідь, лев, їжак – дикі.)

 

      Кожна тварина має свій характер, свої особливості, уподобання. Беручи в дім будь-яку живу істоту, ми беремо на себе велику відповідальність. Бо всі тварини беззахисні перед людиною, а ми дуже часто користуємося цим. Люди не відчувають відповідальності за свої вчинки, і тому на вулицях нашого міста так багато бездомних тварин.

     Тварини теж мають значний вплив на життя людини, бо для неї, особливо для дітей, дуже важливо про когось піклуватися, виявляти свою любов.

     Я не знаю жодної дитини, яка б не мріяла про свого власного собаку або кішку, папугу, рибок або будь-яку тварину. Саме спілкування з ними допоможе вирости доброю, чуйною людиною, не байдужою до оточуючих.

     Головне — це пам'ятати, що ми відповідальні за тих, кого приручили.

  • Наш урок добіг кінця.
  • Що ви запам’ятали і що вам найбільше сподобалося на уроці?
  • А зараз сюрприз для вас і наших гостей, щоб ви всі дружно поспівали і потанцювали.
  • Пісня «Справжній друг».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "коза"

 

 

 

 

        

 

 

 

Описание: Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

Описание: Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: Пов’язане зображення

 

 

 

 

                        

 

 

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "їжак"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "корова"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "кіт"

 

 

                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "Баран"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "свиня"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "жаба"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: Результат пошуку зображень за запитом "кіт"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Ригайло Галина
Додано
18 вересня 2018
Переглядів
1436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку