Інтегрований урок
з навчання грамоти, математики
і образотворчого мистецтва
у 1 класі
Тема: Потішні тваринки.
Мета: Опрацювати вірші з хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1 – 2 класах, формувати навички правильного читання, збагачувати словниковий запас та фонетичний слух; розв'язувати задачі за малюнками, розвивати логічне мислення, поглиблювати поняття про різноманітність тварин.
Практична робота: виготовляти з пластиліну казкові потішні тваринки, виховувати бережливе ставлення до тварин.
Підготувала:
вчитель початкових класів
Залужанської ЗОШ І - ІІІ ст.
Ригайло Галина Володимирівна
Тема: Потішні тваринки.
Мета: Опрацювати вірші з хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1 – 2 класах, формувати навички правильного читання, збагачувати словниковий запас та фонетичний слух; розв’язувати задачі за малюнками, розвивати логічне мислення, поглиблювати поняття про різноманітність тварин.
Практична робота: виготовляти з пластиліну казкові потішні тваринки, виховувати бережливе ставлення до тварин.
Обладнання: Вірші з хрестоматії сучасної української дитячої літератури для читання в 1 – 2 класах, малюнки з тваринами, вітрячки, надувні іграшки, пластилін, інструменти для роботи з пластиліном, мішечки з йодованою сіллю.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Діти, поверніться до наших гостей,
Щиро усміхніться і привітайтеся.
(Діти вітаються з гостями).
Ми вам раді, люди добрі,
Ми вітаєм щиро вас
І запрошуєм ласкаво
На урок у перший клас.
Сьогодні у вас незвичайний урок,
А незвичайний він тому,
Що: по – перше – це перший
відкритий урок у вашому житті,
На якому так багато гостей.
По – друге ви зустрінетеся
З багатьма казковими героями.
По – третє в кінці уроку вас чекає сюрприз.
Отже, успіхів і плідної праці.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
(Вчитель починає, а учні продовжують промовляти чистомовку, при цьому виконують рухи, про які говориться в чистомовці.)
Чистомовка «Коза і Заєць».
За-за-за – там іде коза
Зу-зу-зу – ми ведем козу
Си-си-си – траву покоси
Са-са-са – косить вже коса
Ши-ши-ши – сіно посуши
Жу-жу-жу – стирту заложу
Це-це-це – кругла як яйце
Єць-єць-єць – біжить сірий заєць
Ця-ця-ця – смакувати сінця
І чистомовку мовити з кінця.
(Діти промовляють чистомовку ще раз з кінця.)
(Малюнки тварин (про яких промовлялося в чистомовці) вчитель прикріплює на дошці для подальшої роботи з ними.)
Ой маленьке зайченятко,
Де твоя домівка – хатка?
Під ялинкою й дубочком.
ІІІ. Ознайомлення з новою темою уроку.
Сьогодні ми зробимо ще один крок.
В країну природи, в країну погоди,
Де вітер гуляє, про все розповідає …
Щоб було цікаво всім нам працювати,
Щоб хотіли дуже всі відповідати.
Щоб допомагало вам вміння міркувати
Зараз з вітром у парі будем працювати.
Оксана Кротюк
ВЕСЕЛИЙ ДЗВІНОК
Із лісу дрімучого
Вийшов ведмідь.
«Не буду я, — каже, —
У хащі сидіть.
Малина скінчилась,
Кусаються бджоли,
А чесно сказати,
Я хочу до школи.
Так весело дзвонить
Там срібний дзвінок,
Коли закликає
Дітей на урок».
НЕСЛУХНЯНЕ ЛЕВЕНЯТКО
В перукарню йде лев-татко
Із маленьким левенятком,
А воно пручається,
Стригтись не збирається.
Каже: – Хай до перукарні
Ходять пані модні й гарні!
Мої брівки дуже гарні – я їх масажую,
Носик дуже гарний в мене – я його пильную.
Мої вушка дуже гарні – я їх доглядаю.
Моя шийка дуже гарна – шийку полікую.
Мої ручки дуже вправні, тому їх люблю я.
Точки ці ми добре знаємо, тричі масажуємо.
І усім присутнім нині радо пропонуємо.
А зараз, діти, ми проведемо з вами математичний диктант у вигляді веселої лічби. Я буду зачитувати задачі-вірші, а ви будете розв’язувати і запам’ятовувати назви тварин у задачах-віршах.
Тут – 5 жабок, а там – 2. Скільки жабок у траві? (5+2=7(ж.))
Відповіді напишіть правим плечем, а згодом лівим.
VI. Фізкультхвилинка. Потішні тваринки.
З чого зроблений пластилін?
— Пластилін створений людиною з білої глини, гліцерину, вазеліну (щоб глина не висихала) і воску (щоб глина була завжди пластичною).
— Як із ним працювати?
(Фото-інструкція «Ліплення ведмедя з пластиліну».)
V. Підсумок уроку.
Зранку паслись біля сосен
На травичці Ме та Му.
Вигрівався Няв на сонці,
Бе перешкоджав йому.
А тепер ти мусиш, друже,
Кожного ім’я назвати,
Я вважаю, їх не дуже
Важко буде розпізнати.
(Коза, Корова, Кіт, Баран)
Робота в парах. Скласти пазли тварин.
(У всіх дітей різні пазли з тваринами, потрібно скласти пазли і розпізнати тварину, назвавши її.)
- Діти, подивіться на дошку.
- Прочитайте, які тварини у нас в гостях: Коза, Заєць, Ведмідь, Лев, Їжак, Корова, Кіт, Баран.
- Які тварини свійські, а які дикі?
(Коза, корова, кіт, баран – свійські.
Заєць, ведмідь, лев, їжак – дикі.)
Кожна тварина має свій характер, свої особливості, уподобання. Беручи в дім будь-яку живу істоту, ми беремо на себе велику відповідальність. Бо всі тварини беззахисні перед людиною, а ми дуже часто користуємося цим. Люди не відчувають відповідальності за свої вчинки, і тому на вулицях нашого міста так багато бездомних тварин.
Тварини теж мають значний вплив на життя людини, бо для неї, особливо для дітей, дуже важливо про когось піклуватися, виявляти свою любов.
Я не знаю жодної дитини, яка б не мріяла про свого власного собаку або кішку, папугу, рибок або будь-яку тварину. Саме спілкування з ними допоможе вирости доброю, чуйною людиною, не байдужою до оточуючих.
Головне — це пам'ятати, що ми відповідальні за тих, кого приручили.