Тема: Дорога і діти (Виховна година,1 клас)
Мета:Розширити знання дітей про вулицю та дорогу. Вчити дітей розрізняти дорожні знаки ; уважно слухати дорослого та свого товариша; відповідати на запитання. Закріпити знання дітей про значення світлофора, правила дорожнього руху. Розвивати навички зв'язного мовлення, увагу,пам'ять, мислення. Виховувати в дітей почуття відповідальності, бути уважним, спостережливим, обачним; виховувати бережливе ставлення до свого життя.
Хід виховної години
Учитель
Прийшовши до першого класу, ви почали вивчати азбуку за букварем, щоб навчитися читати, прочитати багато книжок, дізнатися багато цікавого, бути грамотними. А є ще одна азбука – азбука дорожнього руху. За нею ми навчаємося бути гарними пішоходами, вчимося розмовляти з вулицею за допомогою дорожніх знаків, вчимося правильно переходити проїжджу частину вулиці, щоб на дорозі не сталося біди, щоб зберегти своє життя і здоров'я та здоров'я інших учасників дорожнього руху.
Діти, у нас сьогодні незвичайний урок.
Стук у двері, входить листоноша і передає лист від ваших друзів,які залишилися в дитячому садочку.
Вони просять вас допомогти розгадати загадки. Допоможемо їм? (Так.)
Три різнокольорові кола
Блимають один за одним.
Світяться, моргають -
Людям допомагають.
(світлофор)
Цей кінь не їсть вівса,
Замість ніг - два колеса.
Сядь верхи і мчись на нім,
Тільки краще права кермом.
(велосипед)
Я в будь-який час року
І в будь-яку негоду
Дуже швидко в будь годину
Провезу вас під землею.
(метро)
Дивовижний вагон!
Посудіть самі:
Рейки в повітрі, а він
Тримає їх руками.
(тролейбус)
Не літає, але дзижчить,
Жук по вулиці біжить.
І горять в очах жука,
Два блискучих вогника.
(машина)
Учитель. -Молодці, діти. Про що були загадки?
Діти: Про транспорт і світлофор.
Учитель.Правильно. На дорозі допомагає дотримуватися правил дорожнього руху світлофор, а що ще допомагає на дорогах нашого безпечного руху?
Діти: Дорожні знаки.
Учитель: Дорожні знаки - кращі друзі пішоходів і водіїв. Вони розповідають про те, що можна і чого не можна робити на дорозі.
Настав час з'ясувати, наскільки добре ви знаєте правила дорожнього руху. Встаньте по колу. Я буду кидати м'яч і задавати питання, а ви відповідаєте на питання і повертаєте м'яч.
1. Хто йде по тротуару? (пішохід)
2. Де люди чекають транспорт? (на зупинці)
3. Хто називається «водієм?» (Людина, яка керує транспортним засобом.)
4. Як на дорозі позначається пішохідний перехід? (Спеціальною розміткою - «зебра».)
5. Як називається місце перетину двох доріг? (перехрестя)
6. Чому не можна з'являтися зненацька перед близько йде транспортом? (Тому що транспортні засоби не зможуть відразу зупинитися.)
7. Чим відрізняються транспортний світлофор від пішохідного? (Транспортний світлофор має три сигналу - червоний, жовтий, зелений, а пішохідний два - червоний і зелений.)
8. Хто перший повинен вийти з автобуса - дорослий чи ти? (З будь-якого транспортного засобу першим завжди виходить дорослий, потім дитина.)
9. Як треба правильно обходити автобус, спереду чи ззаду? (Треба почекати поки він від'їде.)
10. Можна грати дітям біля дороги?
Фізкультхвилинка
Учитель: Діти, у пішоходів є помічники при переході вулиці. Назвіть їх.
Діти: світлофор і регулювальник дорожнього руху.
Три світла є у світлофора
і кожне з них наказ дає.
Червоне світло каже: - Стій!
А жовте : - Ще не можна!
Зелене каже : - їдь мерщій! -
і слухається кожний!
(Вивісити малюнок світлофора)
- Є вулиці, де немає світлофорів, пішохідних переходів. Як же тоді перейти вулицю?
- Спочатку подивитись вліво, чи немає машин, дійти до середини, призупинитись ще поглянути вправо і йти далі.
До нас в гості завітав Світлофорчик. Він хоче перевірити, чи знаєте ви правила вуличного руху.
Світлофорчик: Учні, відгадайте мої загадки:
- У два ряди будинки стоять - десять, двадцять, сто підряд -
І квадратними очами один на одного дивляться. (Вулиця)
- Не жива, а веде, нерухлива, а йде. (Дорога)
- Щоб тобі допомогти шлях пройти небезпечний,
Горить і день, і ніч - зелений, жовтий, червоний. (Світлофор)
Бесіда з питань:
Світлофорчик:
- Хто з вас переходить вулицю, коли йде в школу?
- З ким ти йдеш у школу?
- Хто тобі допомагає переходити вулицю?
Світлофорчик: Давайте пограємо з вами в таку гру: «Будь уважний на дорозі».
- Якщо ви дієте відповідно до правил дорожнього руху, то дружно відповідаєте: «Це я, це я, це все мої друзі!», а якщо яке-небудь із правил не відповідає нормі, тоді мовчите, виходить, воно потрапило до нас у гру помилково, випадково.
- Хто з вас, ідучи додому,
Тримає шлях по бруківці?
(Учні мовчать).
Хто з вас йде вперед
Тільки там, де перехід?
(Це я, це я, це все мої друзі!)
Хто біжить уперед так незабаром,
Що не бачить світлофора?
(Учні мовчать).
Знає хто, що світло зелений
Означає: шлях відкритий?
(Це я, це я, це все мої друзі!)
А що жовте світло завжди нам
Про увагу говорить?
(Це я, це я, це все мої друзі!)
Хто, нехай чесно говорить,
На трамваї не висить?
(Це я, це я, це все мої друзі!)
Знає хто, що червоне світло -
Це значить: ходу немає?
(Це я, це я, це все мої друзі!)
Хто з вас у вагоні тісному
Поступився бабусі місця?
(Це я, це я, це все мої друзі!)
Хто квапиться, біжить
Перед знаком «Шлях закритий!»?
(Учні мовчать).
Світлофорчик: Я впевнений, що ви на дорозі такі ж уважні, як на уроці.
VII. Закріплення.
- Які потрібно пам'ятати ПДР? (Робота з пам'яткою на дошці, плакатами).
Світлофорчик: Як ви вважаєте, звірі правильно поводяться на дорозі? Чому?
- Розглянете картинки й скажіть: чи правильно поводяться діти й чому?
VIII. Підсумок уроку.
Учитель:
-Які правила поведінки на вулиці ви запам'ятали?
- Вам сподобався урок?
- Що сподобалося найбільше?
Прощання.
Діти стають у коло, беруться за руки і промовляють: "Я бажаю собі і всім людям на землі щасливої дороги".
Тема: Дорога і діти
Мета:Розширити знання дітей про вулицю та дорогу. Вчити дітей розрізняти дорожні знаки ; уважно слухати дорослого та свого товариша; відповідати на запитання. Закріпити знання дітей про значення світлофора, правила дорожнього руху. Розвивати навички зв’язного мовлення, увагу,пам'ять, мислення. Виховувати в дітей почуття відповідальності, бути уважним, спостережливим, обачним; виховувати бережливе ставлення до свого життя.
Хід уроку
Учитель
Прийшовши до першого класу, ви почали вивчати азбуку за букварем, щоб навчитися читати, прочитати багато книжок, дізнатися багато цікавого, бути грамотними. А є ще одна азбука – азбука дорожнього руху. За нею ми навчаємося бути гарними пішоходами, вчимося розмовляти з вулицею за допомогою дорожніх знаків, вчимося правильно переходити проїжджу частину вулиці, щоб на дорозі не сталося біди, щоб зберегти своє життя і здоров’я та здоров’я інших учасників дорожнього руху.
Діти, у нас сьогодні незвичайний урок.
Стук у двері, входить листоноша і передає лист від ваших друзів,які залишилися в дитячому садочку.
Вони просять вас допомогти розгадати загадки. Допоможемо їм? (Так.)
Три різнокольорові кола
Блимають один за одним.
Світяться, моргають -
Людям допомагають.
(світлофор)
Цей кінь не їсть вівса,
Замість ніг - два колеса.
Сядь верхи і мчись на нім,
Тільки краще права кермом.
(велосипед)
Я в будь-який час року
І в будь-яку негоду
Дуже швидко в будь годину
Провезу вас під землею.
(метро)
Дивовижний вагон!
Посудіть самі:
Рейки в повітрі, а він
Тримає їх руками.
(тролейбус)
Не літає, але дзижчить,
Жук по вулиці біжить.
І горять в очах жука,
Два блискучих вогника.
(машина)
Учитель. -Молодці, діти. Про що були загадки?
Діти: Про транспорт і світлофор.
Учитель.Правильно. На дорозі допомагає дотримуватися правил дорожнього руху світлофор, а що ще допомагає на дорогах нашого безпечного руху?
Діти: Дорожні знаки.
Учитель: Дорожні знаки - кращі друзі пішоходів і водіїв. Вони розповідають про те, що можна і чого не можна робити на дорозі.
Настав час з'ясувати, наскільки добре ви знаєте правила дорожнього руху. Встаньте по колу. Я буду кидати м'яч і задавати питання, а ви відповідаєте на питання і повертаєте м'яч.
1. Хто йде по тротуару? (пішохід)
2. Де люди чекають транспорт? (на зупинці)
3. Хто називається «водієм?» (Людина, яка керує транспортним засобом.)
4. Як на дорозі позначається пішохідний перехід? (Спеціальною розміткою - «зебра».)
5. Як називається місце перетину двох доріг? (перехрестя)
6. Чому не можна з'являтися зненацька перед близько йде транспортом? (Тому що транспортні засоби не зможуть відразу зупинитися.)
7. Чим відрізняються транспортний світлофор від пішохідного? (Транспортний світлофор має три сигналу - червоний, жовтий, зелений, а пішохідний два - червоний і зелений.)
8. Хто перший повинен вийти з автобуса - дорослий чи ти? (З будь-якого транспортного засобу першим завжди виходить дорослий, потім дитина.)
9. Як треба правильно обходити автобус, спереду чи ззаду? (Треба почекати поки він від'їде.)
10. Можна грати дітям біля дороги?
Фізкультхвилинка
Учитель: Діти, у пішоходів є помічники при переході вулиці. Назвіть їх.
Діти: світлофор і регулювальник дорожнього руху.
Три світла є у світлофора
і кожне з них наказ дає.
Червоне світло каже: - Стій!
А жовте : - Ще не можна!
Зелене каже : - їдь мерщій! -
і слухається кожний!
(Вивісити малюнок світлофора)
- Є вулиці, де немає світлофорів, пішохідних переходів. Як же тоді перейти вулицю?
- Спочатку подивитись вліво, чи немає машин, дійти до середини, призупинитись ще поглянути вправо і йти далі.
До нас в гості завітав Світлофорчик. Він хоче перевірити, чи знаєте ви правила вуличного руху.
Світлофорчик: Учні, відгадайте мої загадки:
- У два ряди будинки стоять - десять, двадцять, сто підряд -
І квадратними очами один на одного дивляться. (Вулиця)
- Не жива, а веде, нерухлива, а йде. (Дорога)
- Щоб тобі допомогти шлях пройти небезпечний,
Горить і день, і ніч - зелений, жовтий, червоний. (Світлофор)
Бесіда з питань:
Світлофорчик:
- Хто з вас переходить вулицю, коли йде в школу?
- З ким ти йдеш у школу?
- Хто тобі допомагає переходити вулицю?
Світлофорчик: Давайте пограємо з вами в таку гру: «Будь уважний на дорозі».
- Якщо ви дієте відповідно до правил дорожнього руху, то дружно відповідаєте: «Це я, це я, це все мої друзі!», а якщо яке-небудь із правил не відповідає нормі, тоді мовчите, виходить, воно потрапило до нас у гру помилково, випадково.
- Хто з вас, ідучи додому,
Тримає шлях по бруківці?
(Учні мовчать).
Хто з вас йде вперед
Тільки там, де перехід?
(Це я, це я, це все мої друзі!)
Хто біжить уперед так незабаром,
Що не бачить світлофора?
(Учні мовчать).
Знає хто, що світло зелений
Означає: шлях відкритий?
(Це я, це я, це все мої друзі!)
А що жовте світло завжди нам
Про увагу говорить?
(Це я, це я, це все мої друзі!)
Хто, нехай чесно говорить,
На трамваї не висить?
(Це я, це я, це все мої друзі!)
Знає хто, що червоне світло -
Це значить: ходу немає?
(Це я, це я, це все мої друзі!)
Хто з вас у вагоні тісному
Поступився бабусі місця?
(Це я, це я, це все мої друзі!)
Хто квапиться, біжить
Перед знаком «Шлях закритий!»?
(Учні мовчать).
Світлофорчик: Я впевнений, що ви на дорозі такі ж уважні, як на уроці.
VII. Закріплення.
- Які потрібно пам'ятати ПДР? (Робота з пам'яткою на дошці, плакатами).
Світлофорчик: Як ви вважаєте, звірі правильно поводяться на дорозі? Чому?
- Розглянете картинки й скажіть: чи правильно поводяться діти й чому?
VIII. Підсумок уроку.
Учитель:
-Які правила поведінки на вулиці ви запам'ятали?
- Вам сподобався урок?
- Що сподобалося найбільше?
Прощання.
Діти стають у коло, беруться за руки і промовляють: "Я бажаю собі і всім людям на землі щасливої дороги".