Родинне свято для учнів початкових класів
Мета: виховувати любов і повагу до найближчих і найрідніших людей ,бажання допомагати їм; вчити бути чемними, уважними; формувати почуття обов‘язку перед батьками.
Напередодні свята кожна дитина готує розповідь про свого тата. Діти розпитують у мами, у бабусі, дідуся та родичів про те, яким він був у дитинстві, що любив, в які ігри грався, чим захоплювався. Готують матеріал про сьогоднішню професію тата, його захоплення, цікаві моменти з життя — це буде сюрпризом для кожного тата. А також хлопчики і дівчатка для своїх татусів готують подарунки: малюнки. Зала, де відбуватиметься свято, гарно прибрана кульками, прапорцями, сердечками, дитячими малюнками на тему «Мій тато». Мами підготували фотогазету «Впізнай татуся». Родини сидітимуть за окремими партами, на яких серветки, листівки.
Вчитель. Сьогодні незвичайний день. Ми зібралися на родинний захід, який присвячуємо дорогим людям — нашим татусям. Як і без мами, без тата не може з’явитись у світі людина, без тата дуже важко, без тата не може бути повноцінної сім’ї, а діти будуть обділені любов’ю і ласкою. Свято мами є, а от свята тата ще не ввели у наш святковий календар. Але діти так люблять своїх татусів, що дуже хочуть висловити палку і щиру любов дорогим людям, бо знають, що тато в сім’ї — головний, він забезпечує її матеріально, створює той моральний клімат доброти і сердечності, дисципліни і вимогливості, працьовитості, миру та злагоди. Отож, починаємо свято, яке ми назвали «Тепло татусевих долонь».
Вихід дітей під музику Наталі Май Пісня про тата і маму
1 учень
Я з’явився на світ із любові та мрії.
Із щасливих татусевих й маминих снів.
Ще були в тата й мами високі надії.
Як же мама зраділа! Як тато зрадів!
2 учень
Народилось дитятко, маленька кровинка,
Що від тата і мами життя поведе.
Ще безпомічна, крихітна їхня дитинка,
Але виросте скоро, час швидко іде.
3 учень
От ми вже й підросли. Ходим в школу щоднини.
Любим дуже книжки, ігри різні, свята.
Але дуже важливо ще те для дитини,
Коли тато є й мама, родина свята.
4 учениця
Тоді легко і просто, завжди є порада,
Є підтримка і ласка, любов, доброта.
Пригорнутись до тата і мами я рада,
І тоді найскладніша проблема — проста!
5 учень
Тато мій дуже гарний, сміливий і дужий,
Він уміє, напевно, все в світі робить!
Я люблю свого таточка рідного дуже!
Ну, та як же мені татуся не любить?
6 учень
Тато завжди зі мною, мені він читає,
Водить в поле ранкове стрічати зорю.
І в футбол разом з нашими хлопцями грає.
І, звичайно, за все це я тата люблю.
7 учень
А зі мною татусь мій частенько майструє,
Я від нього майстерності радісно вчусь.
І завжди він щось робить: пиляє, будує,
Я роботи ніякої теж не боюсь!
8 учень
Самостійними бути нас тато навчає.
Бути мудрими, добрими тато нас вчить.
Бо життя непростим дуже часто буває,
А тому треба вчитися в світі цім жить.
Вчитель. А тепер заспіваємо і пісню про тата.
Звучить пісня «Темрява зовсім не страшна є»
Приспів:
Темрява зовсім не страшна є,
Бо Батько за руку мене веде! – 2 р.
Дякую, Тату, за все, що робиш, -
Граєш зі мною, на руках носиш.
Дякую, Тату, і добре знаю,
Що Ти є поруч, до Тебе взиваю!
Приспів
Переживаю, чогось не вмію,
Ти потішаєш і розумієш.
Щиро сміюся, коли Ти жартуєш,
Люблю Тебе і потребую!
Приспів
Батько наш в небі живе,
Любить мене і тебе,
Він нас любить,
Любить мене і тебе!
Приспів
На небі місяць і зірок багато!
Мама – це не є те саме, що тато!
Приспів
Вчитель: Нехай кожен учень про свого тата розповість найцікавіше, те, що з ним у дитинстві траплялось. А наші батьки доповнять нас. Вони також були такими, як ми — малими і допитливими.
Діти розповідають про цікаві моменти з дитячих років свого тата, а батьки доповнюють їх.
Ми знаємо, що дорослі як і діти полюбляють гратися. Тому ми і пропонуємо сьогодні нашим татусям на хвилинку забути про свої дорослі турботи, поринути у дитинство і прийняти участь у наших конкурсах
І перший конкурс «Впізнай свій портрет». Запрошуємо татусів до нашої портретної галереї.
ІІ конкурс «Мій маленький татусь» підготували для вас мами. Поки татки трохи відпочинуть, я запрошу наших діток спробувати вгадати цих маленьких хлоп’ят. Ваше завдання уважно роздивитися фото та знайти свого татка, потім пошикуватися в рядок, якщо ви обрали правильну фотографію – тато\мама підіймає руку. Побачимо, чи діти впізнають своїх татусів.
Вчитель: Дітки татусів вгадали, а чи вгадають татусі та матусі свої дітей по почерку? Перед вами висять записки для тат від наших діточок, ваше завдання обрати, ту, котру на вашу думку написала ваша дитина та підійти до неї, як що дитина приймає відповіді ви залишаєтесь поруч з нею, в іншому випадку повертаєтесь назад .
Вчитель. Коли ми повернулись у дитинство наших батьків, то, мабуть, цікаво буде провести ігри та конкурси, щоб показати своє вміння і спритність.
Учень
У кожній грі татусь наш завжди з нами.
Він нас навчає в шахи й шашки грати.
Нас пригортає добрими руками,
І з дітьми любить книжку почитати.
Учениця
А в вихідні бере мене за руку
І ми йдемо в кіно або у парк.
Запам’ятаю я татусеву науку
На все життя. І кожне слово й жарт.
Учень. А пожартувати мій тато любить! От послухайте, як це часом буває. Я сиджу перед телевізором, а черевики мої стоять немиті. Підходить тато, зітхає та й каже: «Або ти, синку, йди помий черевики, а я посиджу і подивлюсь футбол, або я дивитимусь, а ти помий черевики. Комусь же треба ті черевики помити». Ну, і що ти тут зробиш — іду та й мию свої черевики.
Учениця. Мій татусь теж уміє жартувати. Оце, як ми починаємо голосно розмовляти, то він обов’язково скаже: «Так, ви помовчіть, а я буду слухати!»
2 учень А мій тато колись подивився на мою роботу, головою похитав, а потім сказав: «Так воно б дуже добре, та нікуди не годиться». І все стало мені зрозумілим.
3 учень А мій тато одного разу прийшов з роботи, натомлений, став на порозі та й каже: «Дайте води напитися, бо так їсти хочу, що не маю де переночувати». Ми всі дуже тоді посміялися і швиденько приготували татові їсти.
Вчитель Татусі, як прийнято, заробляють гроші. А чи вміють вони їх рахувати? Або це тільки мами можуть робити?
КОНКУРС «НАЙУВАЖНІШИЙ» (Два тата)
(Рахувати гроші (дріб'язок) і відповідати
на питання)
- День народження сина? Дочки?
- Ваша улюблена страва?
- Назвіть уроки вашої дитини в понеділок?
- Улюблена книжка сина? дочки?
- День народження дружини?
- Скільки у нас в класі дытей?
- Як звали Вашу першу вчительку?
- Ваше улюблене заняття?
- Скільки у вас дітей?
-Улюблене блюдо Вашого сина? Дочки?
- Улюблений фрукт?
4 учень Приємно, коли у домі жарти, радість, сміх, тоді всі щасливі, там легко живеться, і будь-яка робота виконується залюбки. Я зі своїм татом люблю бути разом, ми зовсім небагато розмовляємо, але мені здається, що ми один одного розуміємо, коли і мовчимо. Часом, він може гумореску розповісти, та я теж люблю гуморески, хочете послухати?
Діти читають гуморески на вибір учителя або ті, які підібрали самі.
Вчитель. А тепер послухаємо гуморески у виконанні татусів, вони теж люблять їх розповідати. Батьки читають гуморески-мініатюри.
Вчитель: «Де є мама й тато, там і хата багата», — каже народна мудрість, бо в тій родині тато дбає про добробут сім’ї, старається її матеріально забезпечити, налагодити у сім’ї дисципліну, привчає дітей до роботи, а мама створює затишок і порядок у домі, там радісно і добре живеться, спільно вирішуються всі проблеми. І коли тато довго на роботі, діти чекають його, стараються все зробити, щоб татові було добре. Настала черга розповісти про татову роботу. Хто знає, яку роботу виконує тато, чим займається і що любить робити? (Розповіді дітей про татову роботу і про те, що люблять їхні тата робити у вільний час).
Звучить Пісня про тата
https://krasotkina.com/content/пісні/Пісня%20про%20тата.html
Вчитель. Від повсякденної праці наших батьків, від їхньої відваги і мужності, сили і розуму наша Вітчизна набирається сили, стає квітучою. І житимемо ми у ній щасливо, тому що вони відстояли її незалежність і славу, вони турбуються за її завтрашній день, своєю працею примножують її багатства. А ви, діти, підростете і теж трудитиметесь на благо Вітчизни і людей, які тут живуть, а треба буде, то кожен стане на її захист, щоб зберегти волю і незалежність, бо ми всі любимо безмежно свою Батьківщину, батьківську землю, яка дісталася нам у спадок від наших пращурів, які так само любили і захищали свою милу Україну, трудились, не покладаючи рук, щоб вона була квітучою і щасливою, вільною і незалежною.
Учень
Від батька — слово Батьківщина,
Вітчизна — від отця.
Вона для кожного — єдина
І рідна до кінця!
Учениці
Все від звитяги, честі, слави:
І воля, й мирні дні.
Добробут і престиж держави,
І радісні пісні.
Учень
Все це батьки для нас зробили,
Щоб в радості жили.
І щоб до школи ми ходили,
І мріяти могли.
Учениця
Любов несімо у серденьку,
Бо ми вже чималі.
За все вклонімося низенько
Батькам аж до землі.
Пісня про батька, на вибір організатора.
Вчитель.
Дорогі тата! Час летить так швидко, але зовсім недавно ваші дітлахи були немовлятами. Ви, звичайно, пам'ятаєте, як вони заважали вам спати по ночах, і запам'ятали їх "Уа-уа!" на все життя!
У цьому конкурсі ви повинні впізнатися свого сина чи дочку по голосу. Якщо ви почуєте голос своєї дитини, підійдіть до нього і візьміть за руку.
Діти стають в ряд. Папа постає спиною до дітей. Ведучий на свій розсуд показує рукою на будь-якого з дітей-учасників і той повинен "заплакати" - уа-уа!
Пограймося у ромашку, як колись усі ворожили, пам’ятаєте? «Любить — не любить». А на нашій ромашці є багато пелюсточок. От кожну пелюсточку буде зривати один тато, а на допомогу собі він покличе свою дружину або свою дитину і виконуватиме те завдання, яке на пелюсточці написане. До квіточки підходять по черзі. (Одне завдання виконають, підходить інший тато і зриває пелюсточку).
Вчитель. А тепер гра тільки для татусів на спритність. Кілька яблук звисають на ниточках. Без допомоги рук, тільки ротом кожен повинен з’їсти своє яблуко.
Свято — це завжди радість, сміх і веселощі. То ж нумо пограємось і посміємося, бо сміх — це здоров’я! І ще одна дуже весела гра для двох татусів. Батьки стають один до одного обличчям і беруться міцно за лікті. їм на спини пришпилюють чоловічі імена (бажано такі, що рідко зустрічаються у даній місцевості). Кожен учасник повинен заглянути іншому за спину, не випускаючи суперника з рук, і прочитати його ім’я.
Вчитель.Так іноді буває, що хата залишається на тата, а в дитини так невчасно відривається ґудзик. Чи зможуть наші татки впоратися з цією халепою? Ваше завдання швидко та якісно пришити ґудзик
Ґудзика пришили, а чи зможемо доньку в школу зібрати? Прошу двох татусь доньок спробувати свої сили. Вам потрібно якнайшвидше зав’язати доньці косу.
Вчитель.Бачу багато люблячих мам завітали до нас на свято, а щоб ви не сумували запрошую чотирьох самих сміливих з вас до змагання з татами(дітьми) Хто ж все таки розумніший у сім’ї? За 90 секунд вам потрібно зібрати слова, котрі будуть відповідями на питання. На картках набір букв для кожної команли
Першою буде грати команда…ваших мам (М,О, В, А, Р, С, У)
Час пішов.
1. Вона є українська, англійська, польська (мова)
2. Морський делікатес. (омар)
3. Її мила мама (рама)
4. Волосся під носом, їх носять чоловіки. (вуса)
5. Нічний птах з великими очима. (сова)
7. Чоловіче ім’я, літературний жанр (рома)
8. Купідон .... (амур)
9. Єврейське жіноче ім’я, яке часто згадується в анекдотах. (Сара)
Питання другій команді: (Н, О, Р, А, С, І, К, А)
1. В ній живе лисиця. (нора)
2. Вона буває рослинна, земна та головного мозку. (кора)
3. Його косять на зиму. (сіно)
4. Колір очей, приправа. (карі)
5. Вона буває божою (кара)
7. Водойма, яка протікає. (ріка)
8. Знаряддя праці, її заплітають дівчата. (коса)
9. Місце розрахунку в супермаркеті. (каса)
Вчитель. Що ж, цікаво і весело сьогодні на нашому святі. Батьки впевнились у тому, що їх дуже люблять діти і хочуть зробити життя своїх татусів цікавішим і радісним. Бо ж не хлібом єдиним живе людина. Для повного щастя треба радості і впевненості у тому, що тебе дуже люблять рідні діти, дружина і всі навколо, що ти всім потрібен і без тебе не було б цього нічого. Тому, мабуть, саме час разом поспівати улюблених народних пісень, бо ж наш народ без пісні не може жити, у пісні його душа і все його життя. (Всі разом виконують українські народні пісні на вибір організатора свята. Бажано ті, що люблять співати у даному регіоні).
Учень
Татусю, ти такий красивий!
Я щиро так тебе люблю,
Тобі я неба прихилю,
Щоб ти здоровий був, щасливий!
Учениця
Нестиму в серденьку довіку
Тепло татусевих долонь,
Любові чистої вогонь,
І щастя , й радості без ліку!
Учень
Бо з татом новий день встає
І починається робота,
Та за усю сім’ю турбота,
І з татом спокій в домі є.
Учениця
Наш татко поїхав далеко,
Без татка нам ой як нелегко,
Хто допоможе, захистить?
Як нам без татка місяць жить!?
Я у вікно дивлюся знов,
Чи татко наш ще не прийшов?
Я так скучаю, так сумую,
Щодня йому телефоную!
Учень
Тато мій милий, любий, хороший.
Дуже я хочу на тебе буть схожий.
Ніжний і добрий, мужній і сильний,
Розумний, веселий і самий надійний.
Обнімаю і цілую я тебе у свято
Ти найкращий в світі, мій хороший тато.
Вчитель. Ось і завершилось наше свято для татусів. Діти розповіли про свою любов до вас, про розуміння того, яку роль у сім’ї відіграє тато. І ви сьогодні відчули, як вас люблять, як стараються зробити для вас усе, щоб вам легше жилось у цьому суворому світі. Дорогі татусі, гості дякую вам за те що прийшли до нас на свято. Хочеться, щоб ці хвилини, проведені разом залишилися в пам’ яті назавжди. Хай між батьками і дітьми вічно панує повне взаєморозуміння, повага, радість від спілкування.
Хай щастя поселиться в ваших родинах,
Хай діти сміються у вашій хатині.
Хай голуб голубку кохає й шанує,
Повага та спокій повсюди панує.
До нових зустрічей!