Родинне свято
«Веселі уроки для батьків та дітей»
Мета: виховувати почуття відповідальності за збереження моральних відносин у сім’ї, сприяти покращенню взаєморозуміння між батьками і дітьми, прищеплювати повагу до старших, любов до батьків.
Обладнання: плакати із висловами відомих людей про цінність родинного виховання, виставка класних газет «Моя сім’я і школа №5», повітряні кульки, аркуші паперу формату А-3, фломастери, картки із завданнями.
Хід свята
Доброї світлої днини, дорогі друзі! Рада вітати Вас на родинному святі, присвяченому Дню народження школи. Свято це – незвичайне. Воно зіткане з добра і щирості, ніжності й зворушливості. Бо воно – родинне, сімейне, разом з татами і мамами. А де тато і мама, там завжди весело, сонячно і затишно.
«З родини йде життя людини», «Без сім’ї немає щастя на землі», –говорить народна мудрість.
Как появилось слово «семья»?
Когда-то о нем не слыхала земля,
Но Еве сказал перед свадьбой Адам:
«Сейчас я тебе семь вопросов задам:
Кто деток родит мне, богиня моя?»
И Ева тихонько ответила: «Я»
«Кто платье сошьет, постирает белье,
Меня приголубит, украсит жилье?
Ответь на вопросы , подруга моя»
«Я, Я – Ева молвила, – Я»
И так на земле появилась семья.
Кожен день ми починаємо й закінчуємо в рідній домівці, разом зі своєю сім’єю. Уранці прокидаємось із сподіваннями на вдалий день, а ввечері поспішаємо поділитися з рідними своїми успіхами, невдачами і тривогами. Тільки в рідній оселі ми знайдемо розраду й утіху. Тільки для своєї родини наші перемоги, захоплення, мрії мають ціну.
У родині, сім’ї діти отримують естафету досвіду поколінь, яку вони мають передати своїм дітям, майбутньому. Діти копіюють своїх батьків, орієнтуються на їхню поведінку щодо виховання. Тож недаремно в народі кажуть: «Від доброго дерева добрий пагінець одійде, від добрих батька й матері піде й добра дитина».
Я запрошую на сцену найкращі родини учнів 5-6 класів. Хотілося б, щоб це родинне свято допомогло Вам, батьки краще пізнати і зрозуміти наше молоде покоління, а дітям – побачити у Вас люблячих, співчутливих і вимогливих друзів.
Першим на нашому чудовому святі буде конкурс: «Знайомтесь – це ми», де родини нам розкажуть про себе. А оцінювати конкурс буде журі в складі:
(Родини представляються. Батьки розповідають про свою родину, її традиції, а діти – про найяскравіші спогади з дитинства).
Журі оцінює І конкурс.
Колись тата і мами теж були дітьми і теж ходили до школи. Зараз ми проведемо веселі уроки для батьків та їх дітей.
У нашій школі робочий день розпочинається із фіззарядки. Не будемо і ми порушувати цю гарну традицію. І для виконання фіззарядки я запрошую наших татусів.
Завдання: надути повітряну кульку. Учасник, в якого вона лопне першою отримує найвищий бал.
Журі оцінює «силу духу» наших конкурсантів, а ми йдемо на урок малювання.
Завдання: за 3-4хвилини Ви повинні намалювати колективний портрет своєї родини. Діти малюють своїх батьків, батьки – своїх дітей.
А поки команди працюють – для наших глядачів звучить пісня у виконанні ансамблю 8-Б класу «Все було».
Команди передають малюнки журі.
Коли міцна родина, то й держава сильна, – кажуть українці. Найсвятіше, що є в кожного із нас – це рідна земля і рідна мова. Людина, яка відцуралася своєї землі, мови, народу – сирота. Вона не знаходить собі місця в цілому світі. Це людина без роду, без батьківщини. Панас Мирний підкреслював, що кожна людина повинна дорожити рідною мовою як найдорожчим скарбом народу. Отож наступний наш урок – українська мова.
Наш конкурс має назву: «Народ скаже як зав’яже».
Завдання: продовжити фразеологічний вираз, в якому людину порівнюють з тваринами.
(Команди по черзі витягують картку із початком виразу, читають і закінчують його).
Ми з вами побачили, наскільки наші родини обізнані в народній творчості. І тому зараз, я думаю, нашим глядачам буде цікаво наскільки наші родини ерудовані.
Я запрошую Вас на незвичайний урок – «Спортивна рибалка». Відомо, що рибалка годинами може сидіти на березі, чекаючи, поки клюватиме. Але наш конкурс буде залежати не тільки від везіння. Рибка піде у відерце тієї команди, яка першою дасть правильну відповідь на запитання.
(Команди піднімають сигнальні картки).
Народна мудрість каже: «Один дурень може поставити стільки запитань, що й сотня мудреців не дадуть відповіді», але ви довели, що немає запитань, на які ви не можете відповісти.
Наше журі оцінить учасників належним чином , а ми йдемо на наступний урок – художньої культури.
В народі кажуть: «Життя прожити – не поле перейти». У сімейному житті теж всяке трапляється. От запізниться чоловік з роботи, а в дружини одне запитання: «Де був?». Ситуації різні бувають – спробуй поясни, до того ж без слів. Як ви здогадались наш наступний конкурс – «Пантоміма».
Завдання: кожна команда витягує картку і за допомогою міміки та жестів покаже, що там написано.
Поки наші учасники готуються до конкурсу, ми пропонуємо вашій увазі пісню у виконанні Андріанової Валерії.
(Команди презентують свої завдання).
Підведення підсумків
Закінчився останній конкурс. Ми познайомились з найвеселішими, найрозумнішими і найпрекраснішими родинами. Та все ж хочеться дізнатись, яка з команд перемогла. Надаємо слово журі.
(Журі оголошує переможців, нагороджує учасників грамотами та призами).
Ми дякуємо Вам, дорогі батьки, що завітали на наше свято, розділили з нами найдорожче – радість спілкування. Хай між дітьми і батьками завжди панує любов, повага і розуміння. Успіхів Вам у нелегкій справі виховання, будьте люблячими й мудрими батьками – бажаю Вам я і ваші діти.