Роль педагогічної психології у професійній діяльності педагогічних працівників
Я вважаю, що роль педагогічної психології у професійній підготовці педагогічних працівників величезна. Щоб довести цей аргумент, хочу звернутися до давньої притчі про те, як один цар хотів, щоб усі на його землях були щасливими, але не розумів, що для цього потрібно зробити. Він звернувся за допомогою до трьох радників. Перший сказав, що це має бути царство бажань, другий -царство розуму, а третій запропонував царство серця. « Але ж у кожного з нас є серце»,- сказав цар. « Так, є, але потрібно не лише його мати, а вміти іскорку в ньому запалити», - такою була відповідь третього радника, якого величний призначив вчителем – людиною, яка запалювати іскорку в серцях інших, щоб вони усвідомлювали своє призначення у світі, щоб їхнє життя було не порожнім, а цілеспрямованим, щоб могли випробувати себе в різних галузях і легко визначали, в якій є найкращими.
Споглядаючи працю художників чи скульпторів, ми захоплюємось і дивуємось, скільки душевного тепла вкладено в їхні твори. Коли в давнину коваль кував меч для воїна, існував цілий ритуал вдихання душі майстра в нову зброю. Вважалося, чим вигадливіший був візерунок, тим більше душі коваль вклав у свій витвір. Так і вчитель- коваль людських душ, який передає знання, виплекані в любові, сам має безмежно любити дітей, вселяти в них неабияку віру, бути взірцем і прикладом у всьому, творити добро. Це так само майстерно поєднувати в своїй праці педагогіку і психологію як одне невід’ємне ціле. Не можна не згадати відомого українського філософа Г.Сковороди, який у своїх творах підкреслював, що навчання повинно спиратися на психологічні особливості того, хто навчається, а в засвоєнні знань велику роль відіграють почуття, завдяки яким навчальний процес не є сліпим, бо доповнюється розумом.
Отже, учитель -важлива професія, це людина, від якої залежить доля багатьох, а щоб вона була успішною, у своїй професійній підготовці педагогічний працівник має знати про неабияку роль педагогічної психології.