Рольова гра для учнів 3 класу на тему: «Вчимося володіти почуттями» (година спілкування з психологом)
Підготувала: практичний психолог Котелевського ОЗЗСО № 2 І – ІІІ ст. Котелевської селищної ради Леся ЧУЙ
Котельва 2023 |
Година з психологом на тему: «Вчимося володіти почуттями» для учнів 3 класу.
Мета: формувати навички до самоусвідомлення емоційних станів та знайомити учнів з техніками володіння емоціями; сприяти розвитку комунікативної компетентності, навчати поважати почуття одноліток, зосереджуючи увагу на унікальності кожної особистості.
Оснащення: технічні засоби, запис гри, корона для пані «Спокій», кольорові олівці, папір для малювання, ложки, мікрофон, паперові квіти, «сходи» .
1. Вправа «Сходи» (2 хв.)
Мета; вчити дітей усвідомлювати свій емоційний стан та відстежити настрій учасників заняття.
Хід проведення.
Діти отримують картки, на яких намальовані сходи (Додаток 1).
Інструкція.
Дітки, ви маєте картки, на яких намальовані сходи. Уявіть, що на самій нижній сходинці стоять ті люди, в яких зараз дуже сумний настрій, який тільки може бути в житті, а на найвищій сходинці – люди, в яких дуже гарний настрій, якнайкращий, що може бути. Прислухайтеся до себе. Який зараз у вас настрій? Намалюйте кружечок на одній із цих сходинок там, де знаходитися ви відповідно до вашого настрою.
2. Музична гра «Відгадайте звуки осені» (5 хв.)
Мета: вчити відстежувати вплив звуків на особистий емоційний стан та стан однолітків, тренувати концентрування на звуковому сприйнятті, розпізнавати емоційні стани.
1
Хід проведення.
Включаємо та виключаємо аудіозапис звуків природи. Ведемо обговорення почутих звуків та почуттів, які викликали почуті звуки.
Посилання на запис звуків природи.
Інструкція.
Дітки, хто зараз хоче пограти в гру «Відгадайте звуки осені»? Для цього я зараз вам вмикаю запис осінніх звуків. Ви їх слухаєте і відгадуєте, що це за звук природи, які почуття він викликає у вас.
3. Бесіда (30 хв.)
Дітки, сьогодні до нас на заняття мені хочеться запросити пані Спокій. Я розумію, що ви мені скажете, що людини з таким ім’ям не буває. Тому я візьму на себе роль цього вигаданого персонажу і від його імені проведу з вами ще багато цікавих вправ. (Психолог одягає на голову корону з написом «пані Спокій»)
Пані Спокій:
Хочу розповісти, що я найбільше люблю.
2
Мені дуже подобається прислухатися до себе і відчувати дихання, адже воно
буває різне. Давайте спробуємо це зробити зараз разом. Для цього покладіть
долоньку собі на животик та прислухайтеся до себе. Думаю, що ви відчули як під долонькою ледь-ледь рухається животик. Здається, ніби животик гойдає долоньку, як вітер гойдає листочки дерев. А тепер давайте проспіваємо «у-у-у…» то тихо, то голосно, і знову спробуємо відчути дихання. Напевно тепер чути краще. Так?
Пані Спокій: Я дуже люблю фантазувати. А ви вмієте уявляти те, чого насправді немає? Спробуємо? Уявіть, що на цьому місці сидить сіра мишка. Виходить уявити? Вона махає хвостиком. Змініть колір мишки на той, який вам подобається. А тепер хай вона підніме передню праву лапку та помахає вам: «Пі-пі! Привіт!». Тепер – ліву: «Пі-пі! Пока!»
Пані Спокій:
Ще мені дуже подобається вдихати аромати квітів. Спробуйте згадати запах квіточки або травички, яка вам подобається. У кожного з вас на парті лежить паперова квіточка. Візьміть її та уявіть, ніби це саме вона так приємно пахне. Вдихніть носиком аромат та повільно видихніть ротиком. Спробуйте ще.
Пані Спокій:
Я дуже люблю відчувати м’язи свого тіла. Давайте разом станемо й потягнемося вгору. Тепер розслабимося. Знову потягнемося вгору вліво. Розслабимося. Знову потягнемося вгору вправо. Розслабимося. Тепер давайте стиснемо ручки в кулачки та потримаємо їх у напрузі: раз, два, три. Кулачки відпускаємо, долоньками махаємо. Хай вони відпочивають. Прошу сісти вас на стільчики. Підніміть ніжки, розправивши коліна та рахуємо: раз, два, три. Опустили й відпочили. Знову все це повторили.
3
Пані Спокій:
Діточки, тоді, коли насправді нема можливості бути там, де подобається, де черпаєш спокій, відчуваєш комфорт і впевненість, я, у своїх думках, вирушаю у своє улюблене місце. У кожного це своє місце. Якщо в когось такого місця немає, то можна його створити у своїй уяві. Пропоную саме це зараз зробити. Відчуйте, що ваші ніжки добре стоять на підлозі, зробіть вдих і повільний видих. Можете закрити очі, а можете фантазувати з відкритими. Тож ви зараз у тому місці, де вам приємно. Будь ласка, роздивіться довкола. Що ви бачите? Які там є кольори, природа, предмети? Прислухайтеся до звуків. Чи чуєте ви там звуки природи, голоси людей… Можливо, вам там щось дуже сподобалося і захотілося доторкнутися до нього. Зробіть це, відчуйте на дотик. Яке воно: тепле, холодне, тверде, м’яке, гладке, шершаве? Чи відчуваєте ви там якісь аромати? Що пахне? Можливо ви там чимось можете поласувати? Який смак відчуваєте? Побудьте ще хвилиночку у цьому місці та повертайтеся до класу. Візьміть кольорові олівчики та намалюйте своє улюблене місце, де ви черпали спокій та силу.
Рефлексійна вправа «Мікрофон» (5 хв.).
4
Додаток 1.1.
Роздатковий матеріал до вправи «Сходи»