Мета: 1) проаналізувати причини та наслідки політики «замовчування трагедії Бабиного Яру»; 2) виявити основні тенденції формування індивідуальної та колективної пам'яті в тоталітарному режимі; 3) сприяння розвитку творчого потенціалу учнів.
Очікувані результати:
НАЗВА: «Над Бабиним Яром пам’ятника нема…»
Мета: 1) проаналізувати причини та наслідки політики «замовчування трагедії Бабиного Яру»; 2) виявити основні тенденції формування індивідуальної та колективної пам’яті в тоталітарному режимі; 3) сприяння розвитку творчого потенціалу учнів.
Очікувані результати:
Тривалість: 1,5 години
Формат: урок – рольова гра
Необхідні матеріали: бажано смарт-дошка та підключення до Інтернету, роздруковані фото із виставки «Бабин Яр: пам’ять на тлі історії» розділів: Архітектурні конкурси 1965 р.; Несанкціонований мітинг 1966 р.; Радянський пам’ятник 1976 р.; Забудова Бабиного Яру за радянських часів; а також листи ватману та кольорові олівці (кількість наборів відповідає кількості груп
План заходу
Крок 1 Вступна частина. Урок починається із слів Є. Євтушенко «Над Бабьим Яром памятников нет…», що був написаний у 1961 році.
При цьому на дошці фото «Мозаїка пам’ятників» із виставки «Бабин Яр: пам’ять на тлі історії» (http://memory.kby.kiev.ua/main.html#ua:O,collages,48,0,0:node1,-121)
Питання до учнів:
Аналізуючи відповіді учнів, слід зауважити, що політикою СРСР було замовчування єврейської трагедії, і як наслідок, формування «нової політичної історії» щодо Бабиного Яру. В свою чергу, така політика, привела до цілої низки катастроф та проблем.
Крок 2 Робота в групах. Щоб розібратися із причинами та наслідками такої політики «замовчування» учні діляться на 5 груп (6-8 осіб в кожній).
Кожна група отримує текст та фотографії по одній із наступних тем: Архітектурні конкурси 1965 р.; Несанкціонований мітинг 1966 р.; Радянський пам’ятник 1976 р.; Забудова Бабиного Яру за радянських часів (матеріали виставки «Бабин Яр: пам’ять на тлі історії»)
Завдання для груп в додатку 1.
Крок 3 Виступи представників груп. При цьому кожна група може задати виступаючим 1 питання.
Крок 4 Обговорення питання на весь зал:
Крок 5 Підведення підсумків. Вчитель узагальнює та робить висновок на основі презентацій
Додаток 1
ФОТЗавдання для роботи в групі