Рольова гра «Над Бабиним Яром пам’ятника нема…»

Про матеріал

Мета: 1) проаналізувати причини та наслідки політики «замовчування трагедії Бабиного Яру»; 2) виявити основні тенденції формування індивідуальної та колективної пам'яті в тоталітарному режимі; 3) сприяння розвитку творчого потенціалу учнів.

Очікувані результати:

  • 1.Учні зможуть пояснити причини та наслідки політики «замовчування трагедій різних народів» у СРСР;
  • 2.Зрозуміють під впливом яких чинників формується індивідуальна та колективна пам'ять при різних режимах.
Перегляд файлу

 

НАЗВА: «Над Бабиним Яром пам’ятника нема…»

 

Мета: 1) проаналізувати причини та наслідки політики «замовчування трагедії Бабиного Яру»; 2) виявити основні тенденції формування індивідуальної та колективної пам’яті в тоталітарному режимі; 3) сприяння розвитку творчого потенціалу учнів.

 

Очікувані результати:

  1. Учні зможуть пояснити причини та наслідки політики «замовчування трагедій різних народів» у СРСР;
  2. Зрозуміють під впливом яких чинників формується індивідуальна та колективна пам’ять при різних режимах.

 

Тривалість: 1,5 години

 

Формат: урок – рольова гра

 

Необхідні матеріали: бажано смарт-дошка та підключення до Інтернету, роздруковані фото із виставки «Бабин Яр: пам’ять на тлі історії» розділів: Архітектурні конкурси 1965 р.; Несанкціонований мітинг 1966 р.; Радянський пам’ятник 1976 р.; Забудова Бабиного Яру за радянських часів; а також листи ватману та кольорові олівці (кількість наборів відповідає кількості груп

 

 

План заходу

 

Крок 1 Вступна частина. Урок починається із слів Є. Євтушенко «Над Бабьим Яром памятников нет…», що був написаний у 1961 році.

При цьому на дошці фото «Мозаїка пам’ятників» із виставки «Бабин Яр: пам’ять на тлі історії» (http://memory.kby.kiev.ua/main.html#ua:O,collages,48,0,0:node1,-121)

Питання до учнів:

  1. Як так склалося, що в 1961 році не було жодного пам’ятника, а сьогодні – їх безліч?

Аналізуючи відповіді учнів, слід зауважити, що політикою СРСР було замовчування єврейської трагедії, і як наслідок, формування «нової політичної історії»  щодо Бабиного Яру. В свою чергу, така політика, привела до цілої низки катастроф та проблем.

 

Крок 2 Робота в групах. Щоб розібратися із причинами та наслідками такої політики «замовчування» учні діляться на 5 груп (6-8 осіб в кожній).

Кожна група отримує текст та фотографії по одній із наступних тем: Архітектурні конкурси 1965 р.; Несанкціонований мітинг 1966 р.; Радянський пам’ятник 1976 р.; Забудова Бабиного Яру за радянських часів (матеріали виставки «Бабин Яр: пам’ять на тлі історії»)

 

Завдання для груп в додатку 1.

 

Крок 3 Виступи представників груп. При цьому кожна група може задати виступаючим 1 питання.

Крок 4 Обговорення питання на весь зал:

  1. Що відчували учні, коли були в ролі радянських журналістів? З якими труднощами стикалися та чому?

 

Крок 5 Підведення підсумків. Вчитель узагальнює та робить висновок на основі презентацій

 

 

Додаток 1

ФОТЗавдання для роботи в групі

 

  1. Уявіть собі, що ви журналісти. Поділить лист ватману на дві частини, на кожній з яких створіть випуск статті, що відповідає отриманій вами темі: одна стаття – це стаття радянського часу, коли відбуваються події, а інша -  як би ви описали ці події сьогодні. Проілюструйте статті відповідними фото.
  2. Порівняйте створені вами «газети» та дайте відповіді на наступні питання:
  • В чому, на ваш погляд, причина замовчування єврейської теми в радянські часи?
  • Як політика СРСР в цьому питанні відображалась на подальшій долі Бабиного Яру пам’яті про події в ньому?
  • Чи впливала така поведінка уряду на колективну та індивідуальну пам’ять? Чому?
  1. Презентуйте свою газету на клас і зробіть основні висновки, щодо тенденції формування індивідуальної та колективної пам’яті в тоталітарному режимі.
docx
Додав(-ла)
Фрідман Ірина
Додано
27 липня 2018
Переглядів
642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку