Роробка уроку:"Узагальнюючий урок. Інтелектуальна гра «Яс¬крава веселка».

Про матеріал

Мета: 1. Активізувати й систематизувати знання учнів за навчальний рік і за весь курс образотворчого мистецтва.

2. Розвивати увагу, фантазію, уміння працювати в колективі.

3. Виховувати взаєморозуміння, активізувати творчу ініціативу.

Перегляд файлу

УРОК 30

Дата:

Тема. Узагальнюючий урок. Інтелектуальна гра «Яс­крава веселка».

Мета: 1. Активізувати й систематизувати знання учнів за навчальний рік і за весь курс образотворчого мистецтва.

2. Розвивати увагу, фантазію, уміння працювати в колективі.

3. Виховувати   взаєморозуміння,   активізувати творчу ініціативу.

Обладнання: матеріали: кольорові аркуші паперу (формат А4); білий аркуш паперу (формат A3); альбом із шаблонами (с. 54).

 

ХІД уроку

І. Організація класу

Сьогодні я запрошую вас на останній урок образотворчого мистецтва і пропоную провести його у вигляді гри.

Клас розділяється на команди, по чотири особи в кож­ній. Кожна команда одержує свою назву, що відповідає пев­ному кольорові: червоні, оранжеві, жовті, зелені, сині, блакитні, фіолетові.

Як ви думаєте, що об'єднує кольори-назви?

II. Оголошення теми уроку

Сьогодні у нас урок інтелектуальна гра. За перемогу в кож­ному конкурсі ви отримуєте бал.

III. Закріплення вивченого матеріалу

Завдання 1.

Назвіть сім кольорів веселки. Яку скоромовку, пов'язану з барвами веселки, ви знаєте? (Чапля Осінь Жде Завзято Буде Сані Фарбувати.) А хто знає скоромовку про кольори росій­ською мовою? (Каждый Охотник Желает Знать, Где Сидит Фазан.)

На столі вчителя картки з назвами видів образотворчого мистецтва:   графіка,   живопис,   скульптура,   декоративно-прикладне мистецтво,  архітектура).  Завдання групп    обрати одну з карток.

Назвіть   види   образотворчого   мистецтва,   записані   на ваших картках.

Завдання 2.

Завдання для кожної групи: написати чотиривірш про пев­ний вид образотворчого мистецтва, записаний на картці.

Завдання 3.

Визначте різновид старогрецького ордера.




 


 

              Доричний         Іонічний            Коринфський


 


  1. — карниз;
  2. — фриз;
  3. — архітрав;
  4. — абак;
  5. - ехін;
  6. - капітель;
  1. — антаблемент;
  2. — база.

Завдання 4. Гра «Перекручення».

Прослухайте назву,  скажіть, яка робота художника в ній прихована.

  1. «Вечеря на піску» (К. Мане «Сніданок на траві»).
  2. Хлопчик в кубі» (П. Пікассо «Дівчинка на кулі»).
  3. Здача дощового села» (А. Суриков «Узяття сніжного містечка»)
  4. Білий круг» (К. Малевич «Чорний квадрат»).
  5. Поступливий жених» (Федотов «Розбірлива наречена»).
  6. Перша ніч Геркуланума»  (К.  Брюллов  «Останній день Помпеї»).

7.  «Світанок у лісі» (А. Куїнджі «Захід у степу»).

Завдання 5.

Роздаю повітряні кульки, всередині яких містяться малюнки із зашифрованою картиною.

У кожній кульці сюрприз. Спробуйте його дістати. (Діти виконують завдання.) Ви отримали малюнки-символи, за якими вам необхідно визначити назву зашифрованої картини.

Завдання 6.

Намалюйте картину, використовуючи подані символи. Кожна група символів являє собою шкільний предмет. Тому картина має відповідати тематиці.

Кращий малюнок визначають діти.

Завдання 7.

Визначте, у яких жанрах образотворчого мистецтва вико­нані картини. (Учитель показує картини, а діти визначають їхній жанр, записуючи на окремих аркушах. Переможе той, хто напише всі жанри.)

Орієнтовний перелік картин:

  1. пейзаж І. Шишкін «На Півночі дикій»;
  2. портрет В. Тропінін «Портрет Арсенія, сина художника»;
  3. інтер'єр В. Ван Гог «Кімната художника»;
  4. натюрморт М. Сар'ян «Маки»;
  5. анімалістичний А. Дюрер «Кролик»;
  6. побутовий І. Рєпін «Бурлаки на Волзі»;
  7. історичний К. Брюллов «Останній день Помпеї»;
  8. батальний В. Суриков «Перехід Суворова через Альпи»;
  9. міфологічний В. Васнецов «Богатирі»;

10) біблійний — Леонардо да Вінчі «Таємна вечеря» або А. Рубльов «Трійця».

Завдання 8. Гра «Асоціативне дерево».

Із чим у вас асоціюється слово галерея? (Виставка, показ, демонстрація тощо.) Запишіть ваші варіанти на асоціативному дереві.

Завдання 9.

Використовуючи прийом пальчикового малювання, створіть малюнок на тему «Будинок майбутнього». Роботу виконайте на одному аркуші колективно.

Завдання 10.

Подумайте і дайте відповідь на запитання: Яке із семи чудес світу існує дотепер?

Завдання 11.

Зробіть ікебану в техніці оригамі.

Кожна група робить квітку з паперу кольору символу їхньої команди за технологічною схемою. Потім складається спільний букет.

Квітка

  1. Виконай базову форму «повітряний змій».
  2. Зігни нижні сторони до центра.
  3. Заверни верхній кут назад. Пелюстка готова.

4. Для квітки знадобиться сім таких пелюсток. їх необхідно скласти, у центр з обох боків наклеїти по кругу. Тепер квітка готова.


Стебло

1. Роботу   також починай   з   базової   форми   «повітряний змій»

  1. Нижні сторони зігни до центра.
  2. Зігни фігурку навпіл.
  3. Ще раз зігни фігурку навпіл, але в іншому напрямку.
  4. Потягни за внутрішній трикутник, висунь його праворуч. Закріпи лінію згину: стисни фігурку пальцями. Стебло готове.


 

Складання

Квітку прикріпи до стебла. Зробивши декілька таких квіток, можна створити чудову композицію.

Завдання 12.

Кожній групі ставиться запитання за даним уроком. Потім група презентує свою ікебану.

  • Червоний колір колір почуттів. Які почуття ви пере­живали на сьогоднішньому уроці?
  • Зелений колір новизни. Про що нове ви дізналися на сьогоднішньому уроці?
  • Синій колір колір знань. Які знання вам стали в при­годі на даному уроці?
  • Жовтий  колір   колір  переваги.  Які  переваги  даного уроку над попереднім?
  • Оранжевий     колір    успіху.    Які    ваші    сьогоднішні успіхи?
  • Блакитний колір настрою. Із яким настроєм ви при­йшли на урок? Який настрій у вас зараз?
  • Фіолетовий колір творчості. Які творчі ідеї народилися у вас на цьому уроці?

IV. Завершення уроку

Учитель підбиває підсумок уроку.

Юний художник малює картину:

Сонечко світить, сміється Мальвіна.

Думаю, треба йому побажати

Гарним художником в майбутньому стати!

docx
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
1376
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку