Мета: 1. Активізувати й систематизувати знання учнів за навчальний рік і за весь курс образотворчого мистецтва.
2. Розвивати увагу, фантазію, уміння працювати в колективі.
3. Виховувати взаєморозуміння, активізувати творчу ініціативу.
УРОК 30
Дата:
Тема. Узагальнюючий урок. Інтелектуальна гра «Яскрава веселка».
Мета: 1. Активізувати й систематизувати знання учнів за навчальний рік і за весь курс образотворчого мистецтва.
2. Розвивати увагу, фантазію, уміння працювати в колективі.
3. Виховувати взаєморозуміння, активізувати творчу ініціативу.
Обладнання: матеріали: кольорові аркуші паперу (формат А4); білий аркуш паперу (формат A3); альбом із шаблонами (с. 54).
ХІД уроку
І. Організація класу
Сьогодні я запрошую вас на останній урок образотворчого мистецтва і пропоную провести його у вигляді гри.
Клас розділяється на команди, по чотири особи в кожній. Кожна команда одержує свою назву, що відповідає певному кольорові: червоні, оранжеві, жовті, зелені, сині, блакитні, фіолетові.
Як ви думаєте, що об'єднує кольори-назви?
II. Оголошення теми уроку
Сьогодні у нас урок — інтелектуальна гра. За перемогу в кожному конкурсі ви отримуєте бал.
III. Закріплення вивченого матеріалу
Завдання 1.
— Назвіть сім кольорів веселки. Яку скоромовку, пов'язану з барвами веселки, ви знаєте? (Чапля Осінь Жде Завзято Буде Сані Фарбувати.) А хто знає скоромовку про кольори російською мовою? (Каждый Охотник Желает Знать, Где Сидит Фазан.)
На столі вчителя картки з назвами видів образотворчого мистецтва: графіка, живопис, скульптура, декоративно-прикладне мистецтво, архітектура). Завдання групп — обрати одну з карток.
— Назвіть види образотворчого мистецтва, записані на ваших картках.
Завдання 2.
Завдання для кожної групи: написати чотиривірш про певний вид образотворчого мистецтва, записаний на картці.
Завдання 3.
Визначте різновид старогрецького ордера.
Доричний Іонічний Коринфський
Завдання 4. Гра «Перекручення».
Прослухайте назву, скажіть, яка робота художника в ній прихована.
7. «Світанок у лісі» (А. Куїнджі «Захід у степу»).
Завдання 5.
Роздаю повітряні кульки, всередині яких містяться малюнки із зашифрованою картиною.
У кожній кульці — сюрприз. Спробуйте його дістати. (Діти виконують завдання.) Ви отримали малюнки-символи, за якими вам необхідно визначити назву зашифрованої картини.
Завдання 6.
Намалюйте картину, використовуючи подані символи. Кожна група символів являє собою шкільний предмет. Тому картина має відповідати тематиці.
Кращий малюнок визначають діти.
Завдання 7.
Визначте, у яких жанрах образотворчого мистецтва виконані картини. (Учитель показує картини, а діти визначають їхній жанр, записуючи на окремих аркушах. Переможе той, хто напише всі жанри.)
Орієнтовний перелік картин:
10) біблійний — Леонардо да Вінчі «Таємна вечеря» або А. Рубльов «Трійця».
Завдання 8. Гра «Асоціативне дерево».
Із чим у вас асоціюється слово галерея? (Виставка, показ, демонстрація тощо.) Запишіть ваші варіанти на асоціативному дереві.
Завдання 9.
Використовуючи прийом пальчикового малювання, створіть малюнок на тему «Будинок майбутнього». Роботу виконайте на одному аркуші колективно.
Завдання 10.
Подумайте і дайте відповідь на запитання: Яке із семи чудес світу існує дотепер?
Завдання 11.
Зробіть ікебану в техніці оригамі.
Кожна група робить квітку з паперу кольору — символу їхньої команди за технологічною схемою. Потім складається спільний букет.
Квітка
4. Для квітки знадобиться сім таких пелюсток. їх необхідно скласти, у центр з обох боків наклеїти по кругу. Тепер квітка готова.
Стебло
1. Роботу також починай з базової форми «повітряний змій»
Складання
Квітку прикріпи до стебла. Зробивши декілька таких квіток, можна створити чудову композицію.
Завдання 12.
Кожній групі ставиться запитання за даним уроком. Потім група презентує свою ікебану.
IV. Завершення уроку
Учитель підбиває підсумок уроку.
Юний художник малює картину:
Сонечко світить, сміється Мальвіна.
Думаю, треба йому побажати
Гарним художником в майбутньому стати!