Урок з образотворчого мистецтва у 7 класі на тему: "Фітодизайн як вид мистецтва. Композиція «Букет». У розробці дано визначення, що таке симетрія та асиметрія. Здобувачам освіти пропонується розв'язати кросворд з вивченої теми., самостійно створити букет з квітів.
Образотворче мистецтво Урок № ____7 клас.
Тема: Фітодизайн як вид мистецтва. Композиція «Букет».
Мета уроку: Визначити шляхи організації життєвого середовища людини шляхом залучення природних елементів, ознайомити з фітодизайном, основними принципами аранжування, символікою кольорів і рослин; прослідкувати шлях розвитку європейського букета; розвивати почуття гармонії, спостережливість, зорову пам'ять; удосконалювати навички створення симетричних та асиметричних композицій; виховувати любов до рідної природи, інтерес до професії біодизайнер.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Фітодизайн – це мистецтво створення композицій із рослин, художнього й раціонального розміщення їх у просторі. Підібрати горщик або кашпо, красиво розставити, висадити рослини в правильному поєднанні – в цьому полягає робота фітодизайнера.
Аранжування (складова частина фітодизайну) – складання букета – може бути засноване на двох принципах: симетрії та асиметрії. Симетричні композиції справляють враження строгості, парадності, врівноваженості; асиметричні – мають більш живописний вигляд.
Пропорційне розміщення частин виробу (орнаменту, букета) відносно його центра називають симетрією. Симетрично розміщені фігури за певних змін свого положення при накладанні однієї частини на іншу суміщаються.
Порушення симетрії називають асиметрією.
При складанні букета слід керуватися основними принципами композиції. Для аранжування використовують схеми будови квіткових рослин.
ІV. Рефлексія.
Розв’язування кросворда.
У виділених клітинках – композиція, створена з квітів. (букет).
V. Практична робота учнів. Створення композиції»Букет».
Принципи, за допомогою яких можна створити конструкцію свого букета.
Форми букетів: з лінією Хогарта (S-подібна); трикутна; каскадна; серпоподібна(1); форма віяла(2); кругла(3); вертикальна(4); діагональна(5).
VІ. Підсумок уроку.