20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Рослини. Розмаїття рослин

Про матеріал
За допомогою гри та загадок розпізнавати рослини, групувати,порівнювати.Групувати за місцем зростання.Виховувати бажання доглядати за рослинами та оберігати їх.
Перегляд файлу

 

 ПРИРОДОЗНАВСТВО 

Тема: Рослини. Розмаїття рослин

Мета: Розвивати уявлення про різноманітність рослинного світу;  групувати рослини за вказаною ознакою; навчити учнів розпізнавати рослини,  порівнювати, ґрунтувати за місцем зростання; виховувати бажання доглядати за рослинами та оберігати їх.

Обладнання: малюнки різних рослин, кліше(Для технології  «Метод,Прес»)

Набірне полотно «Дерева», «Кущі», Трав’яністі рослини», «Мобілка», мікрофон, підручник для 1-го класу Я і Україна « Віконечко». Автори: Бібік Н.М., Коваль Н.С.)

Хід уроку

  1. Організація учнів до уроку.
  2. Фенологічні спостереження.
  3. Повторення вивченого матеріалу.
  • Що таке ґрунт?
  • Що входить до складу ґрунту ?
  •  Як потрібно охороняти і підвищувати родючість ґрунтів?
  • Для яких тварин ґрунт є домівкою?
  1.  Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку.

В чарівну країну

Вирушимо разом

Перешкоди всі пройдем

Хто не хоче працювати,

Із собою не візмем.

  • Чи здогадалися ви, що це за країна? Ні? Ось і перша перешкода. Подолати її, тобто відгадати назву чарівної країни, вам допоможе. «Мобільній телефон»

Пограємо у гру. «Дешифрувальник».

  • Літери у нашому мобільному телефоні розташовані під цифрами на кнопках. Кожній цифрі відповідає кілька літер. Щоб відгадати зашифроване слово, треба вибрати тільки одну літеру. Отже будьте уважними, номер.

7675363

1(АБВ)           2(ГґДЕ)           3(ЄЖЗИ)           4(ІЇЙ)           5(КЛМ)

6(НОП)          7(РСТ)             8(УФХ)            9(ЦЧШЩ)    0(ЬЮЯ)

Відповідь: 7675363 (Рослини)

- Молодці! Відгадали! Перешкоду подолали! Це країна рослини.

2. Гра «Мікрофон»

- Пограємо у вже знайому вам гру «Мікрофон»

- Що би ви хотіли дізнатися про рослини? Свої запитання  починайте словами «Я хочу знати…»

  •               Які є рослини?
  •               Де ростуть рослини?
  •               Чому рослини належать до живої природи?
  •               Як відрізнити одну рослину від іншої
  •               Чому їх так багато?
  •               Чи можуть рослини зникнути?
  • У вас виникло дуже багато запитань. Якщо ви будете уважними, активними, старанними, то знайдете на них відповіді.
  1. Робота над темою уроку.
  1. Дитактична гра. «Впізнай рослину»

Мета: Вчити учнів розпізнавати рослину за характерними ознаками.

Хід гри

-А зараз пограємо в гру. Я читатиму загадки. Вам треба відгадати їх і назвати слова, які допомогли вам упізнати рослину.

- Якого розміру рослина?

- Яке стебло? Гілки?

- Якої форми листя?

- Якого розміру листя?

- Якого розміру квітка?

Загадка

Стоїть дівка серед поля

В чорні цятки біла льоля

Довгі коси розпустила ,

Їх заплести їй не сила.

(Береза)

За хатинкою в садочку

У зеленому віночку,

У червоному намисті

Дівчинонька чипуриться.

І збігаються всі діти,

Щоб на неї поглядіти.

За намисто кожен- смик,

Та й укине на язик.

(Калина)

 

Заблукала в верболозі,

Дні і ночі ронить сльози

(Верба)

Мов їжак колючий,

Солодкий та пахучий

Ягідку зірвем- руку обдерем.

                                                                                                                   (Агрус)

На просторах поля золотого

Сині зірочки тремтять

Мов шматочок неба голубого,

Виграють, виблискують, горять.

                                                                                                           (Волошки)

Стебельце – шорстка драбинка,

У серединці – чорна вуглинка,

Пелюстки блискучі як лак,

Це квітує червоний .

                                                                                                            (Мак)

Сонце луг поцілувало-
Все довкола жовтим стало.

Дуже сонечко пригріло-

Жовта фарба побіліла.

Літній вітерець повіяв-

Білий килимок розвіяв.

                                                                                                            (Кульбаба)

Били мене, рвали,

На шматочки порвали,

У воді мочили,

По траві валяли,

Одну половину з кашею поїли,

Другу половину на плечі наділи.

                                                                                                               (Льон)

На «я» починається,

На «я» закінчується.

У саду росте

На ній плоди є.

                                                                                                             (Яблоня)

Стоїть при дорозі

На одній нозі

Хто її зупинить

Плакати мусить.

                                                                                                           (Кропива)

Викупала в сонечку,

Стоїть собі донечка,

Бджоли сонячний медок

Дістають з її квіток.

                                                                                                               (Липа)

Живе один батько,

Тисячі синів має,

Усім шапки справляє,

А собі не має.

                                                                                                       (Дуб і жолуді)

Зелененьку сумку має-

Її ніколи не знімає.

Один – єдиний раз на рік

Її я прикрашаю.

                                                                                                              (Ялинка)

Перші квіти прорастають

З цибулиночок малих,

Кожну весну зустрічають,

Розпізнайте, діти, їх.

Я той сніг колю «гілками» -

Зелененькими листками,

Білу квітку вивільняю-

В ноги березию схиляю.

                                                                                                      (Підсніжники)

- Подивіться,  яке  розномаїття рослин. Як їх багато з’явилося  в нашому класі. І що нам з ними робити? Тож давайте погрупуємо рослини. Але як?

У які групи? Думаю, що і цю перепону ми подолаємо.

- Поміркуйте і скажіть, за якою ознакою їх можна згрупувати.

( За формою листя, за розміром листя, за кольором квітки, за місцем, де росте рослина тощо)

2.Групування рослин.

- А я пропоную об’єднати рослини у такі групи. Краще ви самі відгадайте, у які саме. Послухайте загадки.

В них багато є роботи,

Хоч стоять вони весь час.

Від дощу чи від спекоти

Захистять, врятують нас.

Не лягають спать ніколи,

На ногах вони одвік.

Не бояться плину рік.

Ні завій, ні вітру реву,

Хто ж  вони такі….?

                                                                                                         (Дерева)

Яскраві пелюстки

І запах пречудовий

І хочеться усім

Побачити їх знову.

                                                                                                            (Квіти)

Як пригріло сонце-стрілки

Зеленясті підняла

Від ласкавого тепла

Ой її навколо скільки!

Двір і лан, і луг вкрива

Росяна густа…(трава).

  • І квіти, і траву ще називають травянистими рослинами.

3.Технологія «Мозговий штурм».

- Зараз я Вам роздам малюнки, на яких зображено рослини. Ви уважно їх розглядаєте. А тоді прикріпите на дошці у тому місці до якої групи належить ця рослина і ще раз назвете її.

- Я бачу, що не всі учні прикріпили свої малюнки. Чому? (Тому що калина, аґрус, малина, смородина – це кущі.

- Молодці! І цю перешкоду ми подолали.

- Отже, ми з вами вже знайшли відповіді на запитання: які є рослини і як відрізнити одну від іншої.

4. Фізкультхвилинка.

5. Бесіда «Де ростуть рослини»

- А тепер спробуємо відповісти на запитання « Де ростуть рослини»?

Загадка

Тут всі ростуть, як кажуть душа в душу:

Малина, абрикоси, виноград,

Горіхи, сливи, яблуні ті груші

А все це разом зветься….(сад)

  • Тож де ростуть рослини? Які рослини ростуть в саду?
  • Скажіть, які рослини виросли влітку на полі? Як їх можна назвати одним словом? (зернові, овочеві) Чи можуть поряд із ними рости тюльпани, чорнобривці? Чому? Де висаджують квіти?
  • А де ще ростуть рослини? ( У лісі, на городі, в теплиці, у кімнаті).
  • У воді ростуть? (Так) Які рослини? (Ряска, латаття біле, водяна лілія…)

6. Міркування учнів на тему «Рослини – жива природа»

- Поміркуйте і обгрунтуйте свої міркування, чому рослини належать до живої природи.

- Свою відповідь починайте так: «рослини належать до живої природи,  тому що вони ….(П’ють воду, ростуть, гинуть, дихають, розмножуються)

- Чи всі рослини гинуть самі? (Їх також винищують люди : вирубують ліси, зривають квіти….)

- Ви всі знаєте, що є такі рослини, яких щороку стає все менше і менше. А що потрібно робити, щоб вони зовсім не зникли? Послухайте вірш П. Ситченка.

Вмійте природу любити

Вам у походи ходити

І мандрувать, любі діти,

Вмійте ж природу любити,

Кожній стеблинці радіти.

В полі, у лісі, над яром –

Квіти, дерева і трави

Цвіту не вирви задаром,

Гілки не втни для забави.

Оберігайте ж  повсюди

Шлях і стежиночку в гаї.

Все те красою буде

Нашого рідного краю.

  • То що потрібно робити, рослини не зникли? ( Не рвати, не ламати гілок…)

7. Робота в зошитах.

-Упізнати рослину (ст..36)

- Молодці! Всі добре впоралися з цим завданням.Чергова перешкода подолана.

VI. Узагальнення і систематизація набутих учнями знань.

1.Дитактична гра «Хто більше назве рослин, які ростуть на …(на городі, на полі, у лісі, у саду)».

Мета: Перевірити знання учнів про рослини та місця їх росту.

- Перевіримо, чи добре ви знаєте, які рослини де ростуть.

Хід роботи.

Участь у грі беруть дві-три команди. Гравцям потрібно придумати назви команд. Це можуть буди слова –назва будь-яких рослин. З кожної команди гравці почергово називають городні,польові, лісові, садові рослини. Переможе та команда, гравці якої назвуть більше рослин.

- Молодці! З цим завданням ви також упорались.

2. Робота в парах. Технологія «Метод Прес».

-Попрацюємо парами. Кожна пара отримує малюнок, на якому зображане рослину. Вам потібно визначити, до якої групи належать ця рослина. Відповідати ви будете за взірцем.

На дошці кліше

Я вважаю що…..

Тому що…

Наприклад…

Таким чином…

Наприклад.

Я вважаю, що дуб –дерево, тому що у дерев один стовбур,у дуба – один стовбур.Тому дуб – дерево.

-Молодці! Ви з цим завданням впоралися також.

3. Робота в підручнику ст.65-66.

-Молодці! Ви правильно і швидко виконали завдання.

4. Розповіді учнів. Догляд за рослинами.

-У нашому класі є квітникарі. Вони нам розкажуть, як потрібно доглядати за рослинами.

VII Підсумок уроку.

  • Повернемося до запитань, які виникли у вас на початку уроку.
  • -Чи на всі запитання ви отримали відповіді?

-Чи цікавим був урок?

-Що вам найбільше сподобалось?

-Чи справді «країна рослин» чарівна?

-У чому її чарівність?

(У її різноманітності, багатстві, красі.)

-Якими ви були на уроці?

(Розумними, уважними, старанними, активними…)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 лютого
Переглядів
200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку