1
Тема: Риби
Мета: ознайомити із різновидом риб, особливостями їх будови.
Формувати уявлення про різноманітність навколишнього середовища. Розвивати уміння порівнювати та узагальнювати отримані знання. Виховувати бережливе ставлення до природи.
Очікувальні результати: знають суттєві ознаки риб, пояснюють будову тіла, вміють зіставляти, висловлюють судження, роблять висновки.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Форма уроку: урок – дослідження
Обладнання: роздатковий матеріал, «Лего», ілюстрації риб, презентація «Хто такі риби?», інтерактивна дошка.
Підручник: Т. Гільберг. «Я досліджую світ», 1 клас, 2 частина, Київ. Генеза
2018 р.
Т. Гільберг. «Робочий зошит», 3 частина
Хід уроку
Ми сімейного невеличка
Усі друзі – я і ти
Привітаємось, щоб личка
Усмішками всі цвіли.
Добрий ранок, добрий день
Нашу зустріч розпочнем.
Лютий в народі називали бокогрій, бо часто небо було ясне, світило сонце, адже це останній місяць зими.
Вона не ходить по землі,
А живе завжди у воді.
Плаває під мостиком
І виляє хвостиком. (риба)
Чим дихають?
Де мешкають?
Чим вкрите тіло?
Риби
Чим харчуються? Як розмножуються?
Яка форма тіла?
Висновок: тіло риби складається з голови, тулуба, хвоста, плавників.
Воно вкрите лускою.
Фізкультхвилинка «Посмішка».
Риби мають обтічну форму тіла, вкритою лускою. Дихають зябрами. Луска оберігає риб від ушкоджень, захищає рибу. Хвіст допомагає робити повороти, а плавники – підтримують рівновагу. Харчуються рослинами, тваринами. Розмножуються ікрою. Живуть у прісній і солоній воді.
Річкові: карась, лин, сом, окунь, щука.
Морські: скумбрія, камбала, риба-пилка, лопата.
1 - лящ 2 - йорж 3 - сом 4 - карась 5 - щука
Найбільша річкова риба - сом (до 5 м, 300 кг).
Найбільша морська риба - китова акула (20 м)
Риба – чотириочка (кожне око поділене навпіл).
Закінчи речення. (Технологія «Критичне мислення».)
Який настрій від уроку?