Урок-дослідження "Риби"

Про матеріал
Урок – дослідження з використанням технологій і методів інтерактивного навчання та критичного мислення. Ознайомити дітей із різновидом риб, особливостями їх будови. Формувати уявлення про різноманітність навколишнього середовища. Розвивати уміння порівнювати та узагальнювати отримані знання. Виховувати бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

1

 

Тема: Риби

Мета: ознайомити із різновидом риб, особливостями їх будови.

Формувати уявлення про різноманітність навколишнього середовища. Розвивати уміння порівнювати та узагальнювати отримані знання. Виховувати бережливе ставлення до природи.

Очікувальні результати: знають суттєві ознаки риб, пояснюють будову тіла, вміють зіставляти, висловлюють судження, роблять висновки.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Форма уроку: урок – дослідження

Обладнання: роздатковий матеріал, «Лего», ілюстрації риб, презентація «Хто такі риби?», інтерактивна дошка.

Підручник:  Т. Гільберг. «Я досліджую світ», 1 клас, 2 частина, Київ. Генеза   

                     2018 р.

                       Т. Гільберг. «Робочий зошит», 3 частина

 

Хід уроку

  1. Ранкова зустріч. Психологічна настанова  «До успіху»

Ми сімейного невеличка

Усі друзі – я і ти

Привітаємось, щоб личка

Усмішками всі цвіли.

Добрий ранок, добрий день

Нашу зустріч розпочнем.

  • Що для вас означає дружба?
  • Хто такі друзі?
  • Яких друзів маєте?
  • Що хочете їм побажати?
  • Чи знайшли друзів в нашому класі?
  1. Організація класу.
  • Яка пора року?
  • Який місяць?
  • Який сьогодні день? (ясний, похмурий)
  • Чи були опади?

Лютий в народі називали бокогрій, бо часто небо було ясне, світило сонце, адже це останній місяць  зими.

  1. Формування нових знань
  1. Повідомлення теми
  • Сьогодні ми продовжуємо знайомитись із живою природою. Відгадування загадки

         Вона не ходить по землі,

         А живе завжди у воді.

         Плаває під мостиком

         І виляє хвостиком. (риба)

  • Ми вирушаємо в підводну експедицію для спостереження за рибами. Дізнаємось про місця їх існування, характерні ознаки і будову тіла.
  1. Метод «Асоціативний кущ». (Технологія «Критичне мислення»)

                                             Чим  дихають?

                                                                          Де мешкають?   

Чим  вкрите тіло?                        

                                                   

                                                     Риби                           

Чим харчуються?                                                       Як розмножуються?              

 

 

                                          Яка форма тіла?

 

 

 

           

  1. Створення проблемної ситуації. (Проблемне навчання)
  • У воді живуть багато тварин: краби, молюски, жаби, комахи, риби.
  • За якими ознаками ми зможемо розпізнати риб?
  1. Відкриття нових знань. (Дослідницька діяльність)
  • У вас на партах ілюстрації риб. Побудуйте і створіть свою рибу .
  • Обговоріть і скажіть з яких частин складається тіло риби?

             Висновок: тіло риби складається з голови, тулуба, хвоста, плавників. 

                              Воно вкрите лускою.

Фізкультхвилинка «Посмішка».

  1. Розповідь вчителя.

Риби мають обтічну форму тіла, вкритою лускою. Дихають зябрами. Луска оберігає риб від ушкоджень, захищає рибу. Хвіст допомагає робити повороти, а плавники – підтримують рівновагу. Харчуються рослинами, тваринами. Розмножуються ікрою. Живуть у прісній і солоній воді.

  1. Перегляд відео «Хто такі риби?»
  • Як називаються риби що проживуть в річках? В морях?
  1.  Узагальнення і систематизація знань.
  1. Розподіл за групами (річкові, морські.

Річкові: карась, лин, сом, окунь, щука.

Морські: скумбрія, камбала, риба-пилка, лопата.

  1. Робота в парах (інтерактивна вправа).
  • Біля кожної риби поставте відповідну цифру.

1 - лящ    2 - йорж    3 - сом     4 - карась     5 - щука

  • Самостійно обведіть зайву тварину.
  • Чому вона зайва?
  1. Хвилинка-цікавинка.

Найбільша річкова риба - сом  (до 5 м, 300 кг).

Найбільша морська риба - китова акула (20 м)

Риба – чотириочка (кожне око поділене навпіл).           

  1. Створення своєї риби. («Лего»).
  1. Підсумок уроку.

Закінчи речення. (Технологія «Критичне мислення».)

  • Тіло риб вкрите… (лускою).
  • Риби живуть у … (воді).
  • Плавають за допомогою… ( плавників).

Який настрій від уроку?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Акуленко Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Казюка Наталія
Додано
11 лютого
Переглядів
773
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку