Відкритий урок
з української мови
на тему:
Розбір слів за будовою. Добір спільнокореневих слів в різних
формах їх значень
Підготував:
вчитель початкових класів
Купченко Оксана Василівна
Київ 2020 рік
Тема: Розбір слів за будовою. Добір спільнокореневих слів в різних формах їх значень.
Мета уроку:
Обладнання: назви станцій маршруту; роздатковий матеріал; наочний матеріал до уроку; ноутбук, проектор, мультимедійна дошка.
Тип уроку: комбінований
Тривалість уроку: 40 хвилин
Хід уроку:
І. Організація класу( слайд 1)
Добрий день шановні наші гості! Ми дуже раді Вас вітати на нашому уроці !
ІІ. Повторення та узагальнення знань
Сьогодні ми здійснимо подорож до добре знайомої нам країни. Завітаємо в різні дуже цікаві місця.
А до якої саме країни ми здійснимо подорож допоможе вам дати відповідь наступна загадка:
Загадка (слайд 3)
Ніде не купиш,
На вага не зважиш,
Сам здобудеш,
У комору складаєш.
Країна знань (слайд 4)
Отже, ми будемо мандрувати в країну знань. А саме сьогодні ми зупинімося в серці цієї країні, а саме в місті «Слово». (слайд 5)
Але перш ніж начнемо нашу подорож давайте пригадаємо що ми уже знаємо про це місто!
Наша подорож триває, і наш веселий автобус робить наступну зупинку на станції…
Діти, ви вже вмієте каліграфічно писати? То давайте це продемонструємо в наших скарбничках.
- Запис в зошити числа і класної роботи (слайд 13)
МММ Ммм ммм люб имо рід ідн олу шко (слайд 14)
Ми любимо рідну школу.
Наступна станція на якій зупинився наш чарівний автобус називається…
Зроби необхідні обчислення і прочитай утворені слова.
Ліс + ок = (слайд 16)
Ліс + ов + а =
Про + ліс + ки =
Лісок, лісова, проліски.
Проблемне запитання
Давайте пригадаємо послідовність письмового розбору слова.
Порядок письмового розбору слова за будовою. (слайд 17 )
Наші слова можуть бути не лише цікавими, а й казковими,і ми зараз в цьому переконаємося на станції …
Бабуся, дідусь, каченята. Котик, півник, лиска. (слайд 19 )
Заповнена таблиці героями казок. (слайд 22 )
Слова мають чарівну силу давати цікаві знання…а зараз ми і будемо разом з вами користуватися вже набутими вами знаннями на станції….
Як чудово на прогулянці в зимовому….( лісі).
Тихо-тихо. Здається, що всі сплять під білосніжною…( ковдрою). У морозному …( повітрі) звуки розносяться дуже швидко. Ось ворона… ( каркнула),ось сорока …(застрекотіла), ось ще одна зимова пташка подала …(голос). А це ….(синичка) цвірінькає. (слайд 24 )
Слова для довідки: лісі, ковдрою, повітрі, каркнула, застрекотіла, голос, синичка.
Ми вже зрозуміли що в цьому місті слова бувають різні…навіть …. Спортивні і в цьому ми переконаємося на …
Діти, чи може людина існувати без дружби?
Тому і слова в своєму чарівному місті живуть дружно даючи нам найбільший скарб - знання.
8.Станція « Дружна» (слайд 28 )
Оскільки ви дуже дружній клас, виконайте наступне завдання на час . Але будьте уважні, читайте дуже уважно завдання .
Робота в парах.
Картка 1. (слайд 29 )
У поданих словах позначте закінчення і основу:
Ліс, лісовий, лісочок, лісовик.
Картка 2. (слайд 30)
У поданих словах позначте корені:
Холодних, похолодало, холод.
Картка 3. (слайд 31 )
Позначте у поданих словах корінь і префікс:
Промовляти, змова, промова, підмова.
Картка 4. (слайд 32 )
Позначте у словах закінчення і корінь:
Квіти, квітучий, у квітках.
Картка 5. (слайд 33 )
Позначте закінчення і суфікс:
Голосистий, голосно.
9.Станція « Підсумкова» (слайд 34 )
Тестування ( додаток 12)
Корінь - це |
Спільна частина всіх слів |
|
Зміна частина слова |
|
|
Спільна частина споріднених слів |
|
|
Суфікс – це |
Зміна частина слова |
|
Частина основи, що стоїть після кореня перед закінченням. |
|
|
Частина слова що стоїть перед коренем. |
|
|
Префікс - це |
Незміна частина слова |
|
Спільна частина деяких слів |
|
|
Частина слова, що стоїть перед коренем. |
|
|
Закінчення - це |
Спільна частина слів |
|
Зміна частина слова |
|
|
Частина основи |
|
10.Станція «Домашнє завдання» (слайд 35 )
Розібрати за будовою слова: вечірній, смерека, занесу, вилізу, холодний, зачиню, візок, льодяник, приклеїв, вусатий
Дякую за увагу (слайд 36 )